Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Boxer (Comhem) Tv Hub

109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 september 2019 - 09:11

Bajenken
  • Bajenken
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

har du comhem bredband också eller använder du någon annan leverantör?

Ja, har Com Hem bredband 300/100. Har dock inga andra problem. Kör exempelvis Com Hem Play på Apple TV och det fungerar klockrent!

Postad 19 september 2019 - 09:14

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 166 inlägg
  • 0

Använder du IPTV utgången?

Nix, kör över hemmanätet, dock kablat, och inte WiFi.

Kanske ska tillägga att jag kör via antenn, och inte internet :)

Redigerat av frollic, 19 september 2019 - 09:49.

Postad 20 september 2019 - 07:21

Bajenken
  • Bajenken
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ja, har Com Hem bredband 300/100. Har dock inga andra problem. Kör exempelvis Com Hem Play på Apple TV och det fungerar klockrent!

Om någon får liknande problem så löste sig det hela genom att de bytte ut routern. Nu fungerar allt som det skall igen och jag tycker nog till och med att bilden är bättre. Men det kan vara inbillning! ;)

Postad 20 september 2019 - 15:09

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 108 inlägg
  • 0
Vad har du för fiberswitch?
Du kan nå tv-hub med ditt wifi? Dvs casta, komma åt nas som ligger på lanet?

Om du går till inställningar->systeminformation
Vad står det på sreamingprotokoll och multicast adress?

Postad 07 januari 2020 - 22:48

cube10025
  • cube10025
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite angående Tv Hub.

Jag har inte haft tv på 15år köpte nu istället för projektor, och eftersom jag har tv nu kände jag att jag vill ha ett abonnemang. Och beställde boxer samt givetvis tv hub eftersom man inte får alla kanaler i HD med modul.

Ärligt talat!!! Fjärren på Tv hub har ju ingen riktig kanal väljare! Den är orimligt långsam när man byter kanaler, ett tag började bilden lagga och fjärren slutade fungera, otroligt skräp! Det går heller inte att ansluta magic remote, iallafall fick inte jag det fungera.

Hur kan folk tycka om denna skiten!? Jag använder netflix osv på min tv aldrig denna skräp boxen!

Kanske är okej om man använder den so mediabox, men gå då och köp en riktig mediabox istället. 

Postad 08 januari 2020 - 01:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 308 inlägg
  • 0

Jag har inte haft tv på 15år köpte nu istället för projektor, och eftersom jag har tv nu kände jag att jag vill ha ett abonnemang. Och beställde boxer samt givetvis tv hub eftersom man inte får alla kanaler i HD med modul.

Ärligt talat!!! Fjärren på Tv hub har ju ingen riktig kanal väljare! Den är orimligt långsam när man byter kanaler, ett tag började bilden lagga och fjärren slutade fungera, otroligt skräp! Det går heller inte att ansluta magic remote, iallafall fick inte jag det fungera.

Hur kan folk tycka om denna skiten!? Jag använder netflix osv på min tv aldrig denna skräp boxen!

Kanske är okej om man använder den so mediabox, men gå då och köp en riktig mediabox istället.

Varför skulle du inte få alla kanaler i HD med tvmodul????

Postad 08 januari 2020 - 07:07

Bajenken
  • Bajenken
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

När jag blev Com Hem kund så skröt säljarna om denna box. Att jag inte skulle behöva äpple TV längre. Men den är ju tyvärr undermålig. Apparna i boxen är mycket sämre än i Apple TV exempelvis. Använder endast TV Hub för livesänd sport annars ger den ingen mernytta alls.

Postad 08 januari 2020 - 08:27

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 166 inlägg
  • 0

Ärligt talat!!! Fjärren på Tv hub har ju ingen riktig kanal väljare!

Vad är en "riktig kanal väljare" ?

Det går heller inte att ansluta magic remote, iallafall fick inte jag det fungera.

Det är en blåtands-fjärr, att din magic remote (troligen) inte fixar det, är ju knappast Boxers fel.

Redigerat av frollic, 09 januari 2020 - 08:27.

Postad 08 januari 2020 - 13:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 308 inlägg
  • 0

Var är en "riktig kanal väljare" ?

Det är en blåtands-fjärr, att din magic remote (troligen) inte fixar det, är ju knappast Boxers fel.

Jo som han säger! det är en blåtandsfjärr och de är ändå bättre en IR... då IR inte får ha nått framför blåtand  går genom allt.. tycker inte du ska klandra Fjärren

Redigerat av Duckface21, 24 januari 2020 - 14:39.

Postad 24 januari 2020 - 14:16

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0

Har kört denna box nån vecka nu...

Trodde i min enfald att den kunde ersätta min Shield som mediaspelare...., knappast.

Inte mycket som funkar, får stereoljud på i princip allting ut från den.

Ingen HDR på Netflix.

Ska man inte kunna köra ett par bluetooth-lurar till den? Får inte ljud på vis i världen.

Uppskalningen suger, riktigt kass bild. Låser jag på 720 ser det betydligt bättre ut. (LG oled)

Dock inga problem med seg box, däremot får jag grön skärm ibland, och får starta om.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Google (1)
Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.