Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vertical Banding / Clouding

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 juli 2018 - 09:23

TheTechDude
  • TheTechDude
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Hej,

 

Jag har åkt rundan med Philips och Infocare. Bägge skojare i mina ögon och bör anmälas. Dock är Allmänna reklamationsnämnden också ett skämt så tyvärr i dessa kapitalistiska tider då konsumption är allt , har vi ingen att ta hand om oss. Ironiskt nog.

Problemet egentligen är att de flesta har sub-standard när det gäller elektronik och speciellt HI-FI och TV. "Visas bilden? Hör man något? BRA! Då är jag nöjd."

 

Vad ska jag göra med min TV? Den lider av väldigt mycket banding och mura annars är det en riktigt bra TV till bra pris.

 

 

TVn är en PHILIPS 65PUS7502 / 12 65"

 

Finns det något sätt man kan minimera vertikal banding ?

Spela upp något material under antal timmar eller justera någon inställning?

Jag ska kanske prova få butiken att ta tillbaka den på goodwill annars är det kört tyvärr verkar det som. Synd att vi som kunder är det som får ta smällen för företagens skit produkter. Sista Philips produkten jag någonsin köper och avråder alla från att köpa detta bolags produkter då service och kvaliten är väldigt låg.


Redigerat av TheTechDude, 18 juli 2018 - 09:23.


#2

Postad 18 juli 2018 - 17:07

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Tyvärr, det enda du kunde ha gjort för att undvika bli blåst hade varit att handla från någon med 30 dagars fullt nöjd garanti med 100% testrättighet.
D.v.s elgiganten. Det finns andra bra återförsäljare men inte särskilt många med lika bra garantier som just elgiganten.

Diverse problem som clouding, banding och dylikt kan endast fixas genom fysiska ingrepp i konstruktionen av LCD panelen.
Problemen skapas av lätt ojämnt tryck av panelen mot ljusspridarna.
Testa själv genom att trycka fingret mot panelen och du ser hur den lyser upp.
Det hade varit möjligt att designa panelen med ett stort antal ställbara tryckskruvar baktill men en sådan TV hade kostat miljoner.

Redigerat av Honkium, 18 juli 2018 - 21:19.


#3

Postad 18 juli 2018 - 20:27

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

Vad anser du ha gjorts för fel av servicefirman om man får fråga?



#4

Postad 18 juli 2018 - 21:25

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
TS har verkar ha helt rätt om Infocare.
Det är ett företag att akta sig för.
https://se.trustpilo...www.infocare.se

#5

Postad 18 juli 2018 - 21:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har haft med Infocare att göra, hemsk service och det tog tid.!



#6

Postad 18 juli 2018 - 21:59

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Samma här

#7

Postad 19 juli 2018 - 07:38

TheTechDude
  • TheTechDude
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Tyvärr, det enda du kunde ha gjort för att undvika bli blåst hade varit att handla från någon med 30 dagars fullt nöjd garanti med 100% testrättighet.
D.v.s elgiganten. Det finns andra bra återförsäljare men inte särskilt många med lika bra garantier som just elgiganten.

Diverse problem som clouding, banding och dylikt kan endast fixas genom fysiska ingrepp i konstruktionen av LCD panelen.
Problemen skapas av lätt ojämnt tryck av panelen mot ljusspridarna.
Testa själv genom att trycka fingret mot panelen och du ser hur den lyser upp.
Det hade varit möjligt att designa panelen med ett stort antal ställbara tryckskruvar baktill men en sådan TV hade kostat miljoner.

 

Jag vet,jag har för mig att problemen blev mycket värre någon månad senare.

Jag brukar alltid handla precis som du säger, denna gång blev det fel. Det var kaos vid kassan också så jag köpte aldrig 1 års garantin :(

 

Vi får se hur jag gör nu, man kanske får leva med TVn....



#8

Postad 22 juli 2018 - 16:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Jag har åkt rundan med Philips och Infocare. Bägge skojare i mina ögon och bör anmälas. Dock är Allmänna reklamationsnämnden också ett skämt så tyvärr i dessa kapitalistiska tider dåkonsumption är allt , har vi ingen att ta hand om oss. Ironiskt nog.

 

Vill inte vara elak, men att du valde att köpa en Philips, utan öppet köp, är dessvärre ditt eget fel.

 

Det verkar som att du inte kommer att göra samma misstag igen, vilket är bra. Man lär sig så länge man lever ;)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.