Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2201

Postad 14 januari 2021 - 18:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hade jag kunnat spara en slant på skippa UHD-spelaren hade jag gjort det. Har inte ens prövat min och kommer nog aldrig göra det heller.

#2202

Postad 14 januari 2021 - 20:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Samma här, min One X fick aldrig ens smaka skiva någonsin.

#2203

Postad 14 januari 2021 - 20:38

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Ja, helt klart högre ljudnivå med uhd bluray. Min mycket haffsiga mätning med Buller appen gav:

Idle: ~32dB 

DVD: ~38-40dB

UHD BD: ~45-47dB

 

Detta med mobilens mic kanske 5 cm ifrån framsidan på Xboxen. 

 

Som tur är inget som stör när man sitter i soffan så länge jag lyfter ner Xboxen på golvet. Står den där jag brukar ha den på en Ikea Bestå så blir det någon slags resonanseffekt just när den ska spela UHD BD så att hela tv-bänken mullrar. 

 

45dB mätte jag upp när jag startade ett spel i min PS5:a  :D  Aldrig testat en UHD BD i min XsX, men när man spelar på den så är den knäppyst mot PS5:an som nu på väg till Sonys serviceverkstad för lite kärlek & omtanke  



#2204

Postad 14 januari 2021 - 21:01

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

45dB mätte jag upp när jag startade ett spel i min PS5:a :D Aldrig testat en UHD BD i min XsX, men när man spelar på den så är den knäppyst mot PS5:an som nu på väg till Sonys serviceverkstad för lite kärlek & omtanke


Ja, när jag spelar på den är jag verkligen supernöjd med ljudnivån.

#2205

Postad 19 januari 2021 - 17:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Hade jag kunnat spara en slant på skippa UHD-spelaren hade jag gjort det. Har inte ens prövat min och kommer nog aldrig göra det heller.

Har bara använt den till spelande och där kommer du kunna spara mycket pengar jämfört med att köpa spelen digitalt.

Köpte tex Valhalla på disc för halva priset mot Xbox Store.

Så det lilla man eventuellt tjänar på att köpa utan UHD spelare tjänar man igen på spelen i det långa loppet.



#2206

Postad 19 januari 2021 - 17:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Har bara använt den till spelande och där kommer du kunna spara mycket pengar jämfört med att köpa spelen digitalt.
Köpte tex Valhalla på disc för halva priset mot Xbox Store.
Så det lilla man eventuellt tjänar på att köpa utan UHD spelare tjänar man igen på spelen i det långa loppet.


Tror många inkl mig själv kör 100% digitalt för att det är bekvämt. Ja, det är dyrare och man kan inte sälja men imo så är det helt enkelt värt de extra pengarna.

#2207

Postad 19 januari 2021 - 17:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hade väl 30+ 360spel tog sån j*vla plats, och när man ändå måste installera spelet och ladda ner update/patchar på de flesta spelen på 1-100GB i extremfall så spelar det ingen roll tidsmässigt.

Har 200 titlar nu digitalt, som jag kan installera när och var som helst på min profil.

Har aldrig sålt ett spel, gillar inte att sälja mina saker.

#2208

Postad 20 januari 2021 - 17:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Har bara använt den till spelande och där kommer du kunna spara mycket pengar jämfört med att köpa spelen digitalt.
Köpte tex Valhalla på disc för halva priset mot Xbox Store.
Så det lilla man eventuellt tjänar på att köpa utan UHD spelare tjänar man igen på spelen i det långa loppet.


Du lånar ju spelen på bibliotek och betalar med skattepengarna :)

#2209

Postad 21 januari 2021 - 04:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Verkar som Xbox-devkitsen börjar bli bättre.

 

Hitman 3:

 

  • Native 4K/60fps on Series X. One of the cleanest games they've seen.
  • 1800p/60fps on PS5
  • 1080p/60fps on Series S.
  • Series X has Ultra Textures and High Shadows.
  • PS5 has Ultra Textures and Medium Shadows.
  • Series S has High Textures and Low Shadows.
  • Framerate is close to perfect on all platforms, with a few exceptions.
  • Load times are virtually identical on all next-gen platforms, with PS5 typically coming in about 1/2 a second faster.


#2210

Postad 21 januari 2021 - 09:24

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Trevligt!



#2211

Postad 23 januari 2021 - 09:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1
Vet inte om alla såg igår när MS tänkte höja priset på Gold rätt ordentligt, eller det skulle iaf bli ordentligt dyrt om man likt mig själv bara köpte 12-månaders. Det skulle iaf bli ungefär lika dyrt som att ha vanligt 1-månaders på ett år.
Det blev iaf väldigt högljudda protester och MS har iaf backat och behåller priserna som dom är idag SAMT att man tar bort Gold-kravet för F2P-spel!

#2212

Postad 23 januari 2021 - 10:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vet inte om alla såg igår när MS tänkte höja priset på Gold rätt ordentligt, eller det skulle iaf bli ordentligt dyrt om man likt mig själv bara köpte 12-månaders. Det skulle iaf bli ungefär lika dyrt som att ha vanligt 1-månaders på ett år.
Det blev iaf väldigt högljudda protester och MS har iaf backat och behåller priserna som dom är idag SAMT att man tar bort Gold-kravet för F2P-spel!

Det är ju otroligt att de backade pga klagomål och så snabbt dessutom. De tänkte höja 6-månaderspriset från 40 till 60 dollar.

 

F2P-kravet skulle ju vart borta för länge sen kan man tycka, men alltid nåt. Bra att de lyssnar.

 

Slopa kostnaden totalt hade vart bättre dock :D



#2213

Postad 25 januari 2021 - 04:15

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1

https://www.youtube....h?v=aE92YNgn3kw

 

The January system update (version 5496) on the Xbox Series X has fixed the previously elevated black level from the 4K Blu-ray player, as verified using the HDR analysis toolkit on a Canon DP-V2411 reference monitor.



#2214

Postad 25 januari 2021 - 13:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Ja, det blev ju inte så lyckat, när dom försökte höja priset på Gold, men nu ska dom väl försöka dra in mer pengar på nåt annat vis:

https://www.purexbox...ndustry_analyst

Antar att Game Pass drar in för lite pengar, för att hålla i längden?

Dom lär nog få öka kostnaden igen.

#2215

Postad 25 januari 2021 - 13:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Jag skulle dock vara beredd att betala mer för GPU då jag använder det rätt flitigt. Kostar det 135:-/mån idag?

#2216

Postad 25 januari 2021 - 13:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Man är ju bortskämd med att betala 400kr isch för 12 månader guld, och sen konverterat dom gratis till Ultimate. att betala 135kr i månaden är lite saftigt för mig redan nu. Spelar inte alls så många titlar nu för tiden.

Men klart bortskämd med ultimate, lirat några spel iaf.

#2217

Postad 25 januari 2021 - 13:23

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Ja, det blev ju inte så lyckat, när dom försökte höja priset på Gold, men nu ska dom väl försöka dra in mer pengar på nåt annat vis:

https://www.purexbox...ndustry_analyst

Antar att Game Pass drar in för lite pengar, för att hålla i längden?

Dom lär nog få öka kostnaden igen.

 

Har inte alla rapporter än så länge visat att de tjänar bra på game pass? Men det är klart, får de mer att gå över till game pass desto bättre. Om det nu var syftet med att ta bort rabatten på 6m och 12m gold så var det uppenbart inte så lyckad väg att gå. Speciellt inte när Sony har samma typ av mängdrabatt för psn+. 

 

Även om det är sent, så tror jag det är bra för platformen att de äntligen tar bort gold kravet för att spela f2p spel online. 



#2218

Postad 25 januari 2021 - 13:28

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Man är ju bortskämd med att betala 400kr isch för 12 månader guld, och sen konverterat dom gratis till Ultimate. att betala 135kr i månaden är lite saftigt för mig redan nu. Spelar inte alls så många titlar nu för tiden.

Men klart bortskämd med ultimate, lirat några spel iaf.

 

Räknar man xbl gold 599 + 2 * first party spel för 600 per år så får man 150kr/mån, vilket var rätt vanligt förr för mig. Nu får jag samma sak för 135kr/mån och jag får ännu fler spel att spela. 



#2219

Postad 25 januari 2021 - 13:34

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
De klart, men många stora spel man är sugen på kommer ju inte till ultimate. de mesta kan man ju vänta på, men Multiplayerspel måste man ju smida medans järnet är varmt så att säga.

Mitt går ut i augusti,och BF6 kommer till jul, hade vart najs då EA play ingår nu och man ej behöver köpa bf sepparat då.

#2220

Postad 25 januari 2021 - 13:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Fast nu brukar väl inte dom senaste spelen ingå i EA Play, enda är väl att du hade fått rabatt på BF6 isåfall.

Skulle jag gissa så kommer säkert dealen att förvandla guld till ultimate typ gratis försvinna iaf. Alla hamstrar 3 år guld för 1500:- och vips så har du förvandlat det till 4860:- värde.

Redigerat av La Cucaracha, 25 januari 2021 - 13:47.


#2221

Postad 25 januari 2021 - 13:52

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Nu menade jag specifikt MS egna spel. I år är det tunt än så länge med endast Halo Infiinite som jag hade köpt vid launch. Gör ändå att game pass blir en bra deal för mig för 135kr tycker jag. 



#2222

Postad 25 januari 2021 - 14:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Jag köper bara Game Pass när det släppts nåt nytt exklusivt Xbox spel. Blir väl nu när Medium släpps under veckan. Men när jag är klar, så brukar jag avsluta, tills nästa stora exklusiva spel släpps.

Hade GP i flera månader, när det va snuskbilligt. Men det blir som med PS Now, jag laddar ner några spel, men sen blir det inte att jag får ork att spela nåt.

Blir som med Netflix, det är så stort utbud med filmer och TV serier, att man inte vet vart man ska börja beta av.

Lyxproblem, men ändå ett problem ;)

#2223

Postad 25 januari 2021 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Antar att Game Pass drar in för lite pengar, för att hålla i längden?

Nja men de vill göra det till den primära affärsmodellen så de försöker få fler att gå över till det. Just nu är det mest Xboxägare, men de vill ha från fler olika plattformar, plus att de vill locka över guldprenumeranterna till Game Pass också.

 

Sänk kostnaden på GPU så kommer fler använda det, sen är snöbollen igång. Enkel lösning. Hade de haft t.ex. 75 kr i månaden så hade jag betalat varje månad (tills jag spelat allt av intresse iaf).



#2224

Postad 25 januari 2021 - 20:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag vill bara att dollarn droppar till typ 6.5kr igen, då var det kul att köpa spel och guld på MS-Store 😋

Redigerat av SKIBBE, 25 januari 2021 - 20:36.


#2225

Postad 27 januari 2021 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

De förväntar sig att det ska börja bli som vanligt igen med tillgång på konsolerna under andra halvan av året.

 

https://www.resetera...of-2021.368832/

 

 

Tidigare än jag trodde i så fall, men blir väl förseningar.



#2226

Postad 16 februari 2021 - 19:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Trådlöst headset släpps nästa månad.

https://www.xbox.com...ireless-headset

 

NEW Xbox Wireless Headset Unboxing

https://www.youtube....h?v=WtlcvaBBw1s

 

https://www.youtube....h?v=ZPHvH7D6qQY


Redigerat av Zerox_no1, 16 februari 2021 - 19:03.


#2227

Postad 18 februari 2021 - 13:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Microsoft har tidigare pratat om FPS Boost, ett nytt system som låter äldre titlar dra nytta av den extra kraften Series X/S har att erbjuda och rulla i upp till 120fps. Nu har Microsoft meddelat att några äldre titlar har börjat använda systemet och ska rulla betydligt bättre på de nya konsolerna. Dessa spel är Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 och Watch Dogs 2. Samtliga titlar rullar betydligt bättre, men det är lite skillnad på hur många fps spelen kommer upp i. New Super Lucky’s Tale kommer rulla i 120 fps medan UFC 4 kan spelas i 60 fps.

Microsoft meddelar att detta bara är början för FPS Boost och fler spel kommer få stöd för nymodigheterna under vårens gång. Senare i vår kommer det även bli lättare att se om ett spel tar del av nymodigheterna, vilket kan göras genom att gå in på Manage Game-fliken och aktivera FPS Boost via Compatibility Options.


https://news.xbox.co...with-fps-boost/

Redigerat av SKIBBE, 18 februari 2021 - 13:27.


#2228

Postad 18 februari 2021 - 13:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Trådlöst headset släpps nästa månad.
https://www.xbox.com...ireless-headset

NEW Xbox Wireless Headset Unboxing
https://www.youtube....h?v=WtlcvaBBw1s

https://www.youtube....h?v=ZPHvH7D6qQY


Såg najs ut headsetet, men inte värt att byta då mitt Razer Thresher 7.1 nog är lika/bättre. samma trådlösa lösning.

#2229

Postad 18 februari 2021 - 17:40

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Microsoft har tidigare pratat om FPS Boost, ett nytt system som låter äldre titlar dra nytta av den extra kraften Series X/S har att erbjuda och rulla i upp till 120fps. Nu har Microsoft meddelat att några äldre titlar har börjat använda systemet och ska rulla betydligt bättre på de nya konsolerna. Dessa spel är Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 och Watch Dogs 2. Samtliga titlar rullar betydligt bättre, men det är lite skillnad på hur många fps spelen kommer upp i. New Super Lucky’s Tale kommer rulla i 120 fps medan UFC 4 kan spelas i 60 fps.

 

Det tråkiga är ju att vi endast får Xbox One versionerna av spelen (inga förbättringar för Series X förutom fps). Jag hade gärna sett att MS fixade någon slags effektiv anti-aliasing som kan läggas på äldre spel så dom inte flimrar sönder ögonen på en. Det borde väl Series X klara av.



#2230

Postad 18 februari 2021 - 18:03

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vilka spel flimrar? nog aldrig märkt av. men jag kör ju fattig super sampling också! aka 1080p skärm 😆

#2231

Postad 18 februari 2021 - 20:54

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Synd att far cry 5 inte fick fps boosten. Gillar spelet med det är ospelbart i 30 fps på 65”. 



#2232

Postad 18 februari 2021 - 22:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tror Dishonored 2 fick en update till Xbox One X, men att Ps4 Pro blev utan. Jag har sett videos på spelet på Series X, och det ser mkt jämnare ut. Har Ps4 Pro och One S, maskinerna gör sitt jobb men vill uppleva 60fps nån gång.

#2233

Postad 21 februari 2021 - 12:49

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Är det värt det att gå från XBOX ONE S till Series s?

 

Jag tänker ändå satsa på PS5 när den kommer ut i butikerna igen. Jag kan leva med att inte Series One S klarar 4k. Laddar mest för enskilda titlar som kommer längre fram som Fable. Men jag vill inte lägga dubbla pengarna på en Series X. 


Redigerat av Glidtassen, 21 februari 2021 - 13:01.


#2234

Postad 21 februari 2021 - 13:40

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Är det värt det att gå från XBOX ONE S till Series s?

 

Jag tänker ändå satsa på PS5 när den kommer ut i butikerna igen. Jag kan leva med att inte Series One S klarar 4k. Laddar mest för enskilda titlar som kommer längre fram som Fable. Men jag vill inte lägga dubbla pengarna på en Series X. 

 

Du får kolla på Youtube där de jämför spel mellan konsolerna om det är värt det för dig.



#2235

Postad 21 februari 2021 - 15:17

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Är det värt det att gå från XBOX ONE S till Series s?

Jag tänker ändå satsa på PS5 när den kommer ut i butikerna igen. Jag kan leva med att inte Series One S klarar 4k. Laddar mest för enskilda titlar som kommer längre fram som Fable. Men jag vill inte lägga dubbla pengarna på en Series X.


Värt det för dig kan jag inte svara på och om det är för framtida titlar kan du ju lika gärna vänta. Men jämfört med One S så gör det enorm skillnad i prestanda och laddtider. Nackdelen är väl mindre lagringsutrymme och ingen Blu-Ray, för om du redan har xb1 spel på skiva.

360 och xb1 spel går ju köra från extern USB disk men då tappar man de bättre laddtiderna. Sen finns ju alltid expansionskortet men det är rätt dyrt.

#2236

Postad 21 februari 2021 - 16:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Har era SX haft problem med krascher på icke SX optimerade spel?
Har haft krascher på tex Halo5 på slutet även NHL har kraschat. Idag fick jag dra ur sladden till strömmen då kontrollen inte vill starta upp mot konsolen, sedan verkar maskinen ha blivit snabbare igen.
Kan det vara cache minneproblem som One hade i början?

#2237

Postad 21 februari 2021 - 17:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

I ärlighetens namn så kliar det nog mest i shopping-fingret. Jag har haft en kollega som ringt angående frågor om ev. datorköp, och så har jag snackat med min käre far (81 år gammal och överväger en NAS). 

 

Det är grått ute, och vem orkar med februari?

 

Jag är som alla andra frustrerad över Covid och många andra inte kan få tag i PS5 eller Series X. Om jag bara sitter på händerna någon månad till så har jag nog en och de större konsolerna ändå i alla fall. Frestelsen är stor att skaffa en Series S så jag har någonting tillfälligt att leka med :)

 

Samtidigt känns det lite onödigt eftersom de fetare konsolerna är inom räckhåll. 

 

Jag kör en Marantz 8012 som receiver, men bildväxeln stöder bara 60fps, vilket är helt ok ändå :)


Redigerat av Glidtassen, 21 februari 2021 - 17:09.


#2238

Postad 21 februari 2021 - 17:26

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Just Series X dyker ju upp då och då i olika affärer. Finns fortfarande några kvar i några Elgiganten varuhus från senaste batchen.

#2239

Postad 21 februari 2021 - 17:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1

Är det värt det att gå från XBOX ONE S till Series s?

Jag tänker ändå satsa på PS5 när den kommer ut i butikerna igen. Jag kan leva med att inte Series One S klarar 4k. Laddar mest för enskilda titlar som kommer längre fram som Fable. Men jag vill inte lägga dubbla pengarna på en Series X.


Series X sen skiter man i PS5 tills vidare :)

#2240

Postad 21 februari 2021 - 18:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Inget snack om det, har hört mkt fint om series x 😁

#2241

Postad 22 februari 2021 - 22:42

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Idag blev det en Series X i all fall; jag som hade siktet inställt på PS5.

 

Enligt säljaren på Elgiganten i Västerås så har bristen på komponenter ställt till det vid produktionen av konsolen.  

 

Uppenbarligen används likadana komponenter vid byggen av datorer, inriktade på trading av kryptovaluta, och därav blir Sonys konsol lidande. 

 

Jag är emellertid väldigt nöjd med mitt köp idag. Det är första gången som jag spelar 60fps, och det är såå stor skillnad för mig som kommer från PS4 PRO samt XBOX One S. Av en slump upptäckte jag också "Quick-Resume"; men jag var helt säker på att konsolen var helt avstängd och inte i stand-by. Jag kickade igång den från OFF; och efter några sekunder var jag mitt i spelet igen där jag slutade. 

 

Men jeeesus christ vad snabb den är! 

 

Jag har kört spelet "Control", men trodde det fanns en raytracing-funktion på detta spel? Nu har jag basversionen som ligger på Gamepass, vet inte om man får betala extra för raytracing-versionen? 

 

Alla spel som jag har kört i flera år; och är van vid hur de brukar se ut - har helt ändrat karaktär. Spelet känns mer "vakna" än vad jag är van vid  :rolleyes:


Redigerat av Glidtassen, 22 februari 2021 - 22:46.


#2242

Postad 22 februari 2021 - 23:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
@Glidtassen

Control - Ultimate Edition, skall erbjuda RT i 1440p@30fps efter en snabb googling

Redigerat av SKIBBE, 22 februari 2021 - 23:25.


#2243

Postad 23 februari 2021 - 00:34

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Idag blev det en Series X i all fall; jag som hade siktet inställt på PS5.

 

Enligt säljaren på Elgiganten i Västerås så har bristen på komponenter ställt till det vid produktionen av konsolen.  

 

Uppenbarligen används likadana komponenter vid byggen av datorer, inriktade på trading av kryptovaluta, och därav blir Sonys konsol lidande. 

 

Jag är emellertid väldigt nöjd med mitt köp idag. Det är första gången som jag spelar 60fps, och det är såå stor skillnad för mig som kommer från PS4 PRO samt XBOX One S. Av en slump upptäckte jag också "Quick-Resume"; men jag var helt säker på att konsolen var helt avstängd och inte i stand-by. Jag kickade igång den från OFF; och efter några sekunder var jag mitt i spelet igen där jag slutade. 

 

Men jeeesus christ vad snabb den är! 

 

Jag har kört spelet "Control", men trodde det fanns en raytracing-funktion på detta spel? Nu har jag basversionen som ligger på Gamepass, vet inte om man får betala extra för raytracing-versionen? 

 

Alla spel som jag har kört i flera år; och är van vid hur de brukar se ut - har helt ändrat karaktär. Spelet känns mer "vakna" än vad jag är van vid  :rolleyes:

Är God of War, Spiderman och Ghost of Tsushima några du kört på PS4an? Synd du inte fått tag på PS5 då dessa och flera andra grymma spel känns som helt nya spel trots en eller ett par genomspelningar med sina 60fps och högre upplösning  :) Man vill aldrig gå tillbaks till 30 fps iaf ;)

 

Har snart kört färdigt Control UE (PS5) och föredrar 60 fps mot 30+raytracing... Visst är RT snyggare men föredrar flytet framför RT faktiskt. Hade hoppats på att de kunde gjort som senaste uppdateringen till Spiderman; 60 fps med raytracing.


Redigerat av STiFLR, 23 februari 2021 - 01:10.


#2244

Postad 23 februari 2021 - 01:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Idag blev det en Series X i all fall; jag som hade siktet inställt på PS5.

Enligt säljaren på Elgiganten i Västerås så har bristen på komponenter ställt till det vid produktionen av konsolen.

Uppenbarligen används likadana komponenter vid byggen av datorer, inriktade på trading av kryptovaluta, och därav blir Sonys konsol lidande.

Jag är emellertid väldigt nöjd med mitt köp idag. Det är första gången som jag spelar 60fps, och det är såå stor skillnad för mig som kommer från PS4 PRO samt XBOX One S. Av en slump upptäckte jag också "Quick-Resume"; men jag var helt säker på att konsolen var helt avstängd och inte i stand-by. Jag kickade igång den från OFF; och efter några sekunder var jag mitt i spelet igen där jag slutade.

Men jeeesus christ vad snabb den är!

Jag har kört spelet "Control", men trodde det fanns en raytracing-funktion på detta spel? Nu har jag basversionen som ligger på Gamepass, vet inte om man får betala extra för raytracing-versionen?

Alla spel som jag har kört i flera år; och är van vid hur de brukar se ut - har helt ändrat karaktär. Spelet känns mer "vakna" än vad jag är van vid :rolleyes:


Grattis!

Som redan påpekat så har Remedy gjort en snålvariant och kör nextgen patchen enbart i Ultimate Edition vilket inte är den som ingår i gamepass. Kolla in Quantum Break om du gillar Control, imo mycket bättre.

#2245

Postad 23 februari 2021 - 10:15

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

Som redan påpekat så har Remedy gjort en snålvariant och kör nextgen patchen enbart i Ultimate Edition vilket inte är den som ingår i gamepass. Kolla in Quantum Break om du gillar Control, imo mycket bättre.


Så otroligt dåligt. Finns inte en chans att jag kommer köpa hela spelet en andra gång. Om de nu nödvändigtvis måste ta betalt för Series X patchen så kunde de väl sålt de separat iaf för en tia eller nått.

Bara att lära sig att inte köpa vid release när det gäller spel från 505 och Remedy. Snart kommer de väl bara ha med bugg fixar i "ultimate" versionen av sina spel också för att få folk att köpa flera gånger.

#2246

Postad 23 februari 2021 - 10:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Märkte att FPS Boost vart aktiverat idag i Far Cry 4 (beta ring om det har betydelse)

j*vlar vad gött det kändes, nu är jag ju nöjd med FC4 men om nån har det i backloggen så blir det en najs upplevelse med 60fos

#2247

Postad 23 februari 2021 - 11:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Så otroligt dåligt. Finns inte en chans att jag kommer köpa hela spelet en andra gång. Om de nu nödvändigtvis måste ta betalt för Series X patchen så kunde de väl sålt de separat iaf för en tia eller nått.

Bara att lära sig att inte köpa vid release när det gäller spel från 505 och Remedy. Snart kommer de väl bara ha med bugg fixar i "ultimate" versionen av sina spel också för att få folk att köpa flera gånger.


Jag var extremt nära att köpa Control UE på nån rea för 200:-, är i efterhand väldigt nöjd att jag inte gjorde det och spelade den vanliga versionen på gamepass ”gratis”. Imo var spelet okej men jag hade iaf inte betalat 200:- extra för att få 60 fps, så mycket led jag inte av 30 fps. Hade ju gärna sett en 60 fps boost på QB men tyvärr lär Remedy inte lägga nån energi på det pga att det är exklusivt Microsoft.

Uselt att vissa utgivare väljer att ta extremt mycket extra betalt för nextgen utgåvor, se bara på NBA2K21, Series-versionen kostar väl runt 1000:- medans vanliga hamnade på rea direkt för ett par hundralappar.

#2248

Postad 23 februari 2021 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hade ju gärna sett en 60 fps boost på QB men tyvärr lär Remedy inte lägga nån energi på det pga att det är exklusivt Microsoft.

Det är bakåtkomp.teamet på MS som gör det mesta av jobbet så det ska inte vara något hinder.
 

 

As we detailed in October, with the increased CPU, GPU and memory from our new consoles, all of your existing games look and play better. With certain titles, we can make the experience even better, all with no work required by the developer, and no update needed by the gamer. To that end, the backward compatibility team has developed FPS Boost, which employs a variety of new methods for nearly doubling (and in a few instances, quadrupling) the original framerate on select titles. Higher, steadier framerates make games visually smoother, resulting in more immersive gameplay. We partnered closely with developers to enhance the experience while maintaining the game’s original intent. And while not applicable to all games, these new techniques can push game engines to render more quickly for a buttery smooth experience beyond what the original game might have delivered due to the capabilities of the hardware at the time.



#2249

Postad 27 februari 2021 - 19:54

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

KODI har visst kommit med en uppdatering. 

 

Jag hade lite strul i början; men man lägger in XBOX:ens IP i Synologyns NFS delning. Den dök inte upp förrän jag mappade vald mapp till "Mappa till gäst"

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  sym.jpg   165,29K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Glidtassen, 28 februari 2021 - 12:04.


#2250

Postad 16 mars 2021 - 18:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
För er som missat, fler spel med FPS Boost!

Dishonored: Definitive Edition, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, Fallout 4, Fallout 76, and Prey



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.