Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2019: Z9 W9 E9 C9 B9 och R9

1010 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 februari 2020 - 13:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 5 970 inlägg
  • 0

.
Spelar ingen roll längre. Idag kom Apple TV appen. Det enda som fattas i den vs APTV 4K är Dolby Atmos.
https://www.flatpane...l&id=1580789526

Testat apple TV appen på samsung tv, tycker vanliga apple tv är grymt mycket bättre, rappare etc :o
Men testade bara snabbt, kan testa lite mer... finns det auto hz och auto sdr/hdr på appen? Det testade jag aldrig

Postad 04 februari 2020 - 17:52

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 552 inlägg
  • 0

Testat apple TV appen på samsung tv, tycker vanliga apple tv är grymt mycket bättre, rappare etc :o
Men testade bara snabbt, kan testa lite mer... finns det auto hz och auto sdr/hdr på appen? Det testade jag aldrig

Nej det finns inga sådana inställningar. ATV appen ersätter inte ATV hårdvaran utan det är själva ATV appen i ATV 4K hårdvaran som nu även finns till LG TV apparater... lite förvirrande när Apple använder "samma" namn till allt ;)

Postad 04 februari 2020 - 22:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 137 inlägg
  • 0
Tyvärr blir det bara Dolby Digital som ljud, ej Dolby Digital+ eller Dolby Atmos från inbyggda ATV+ appen.

Postad 11 februari 2020 - 07:52

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Någon som har hittat något enkelt sätt att hitta information om vilket format som visas?

Postad 11 februari 2020 - 08:44

Callekl
  • Callekl
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Någon som har hittat något enkelt sätt att hitta information om vilket format som visas?

Via tv-appen till mobilen är det "enkelt" att trycka på i-knappen för att få fram menyn om aktuellt bildformat.

Det hade inte varit dumt att ha den knappen på vanliga fjärren.

Postad 11 februari 2020 - 10:28

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
https://youtu.be/vZYh98-EkaY

Postad 11 februari 2020 - 11:05

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Svar på min fråga ovan är:
Skaka på fjärren
Skrolla ner med hjulet
Peka klicka på ansluten källa i övre vänstra hörnet.

Postad 17 februari 2020 - 22:02

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

[...]

Att det skulle ta 5 veckor (eller mer) att få ny panel låter nästan som att den kanske nyproduceras och skickas direkt från fabrik, men det är ju bara mina spekulationer.

[...]

Det tog 6 veckor för 77"-panelen att komma fram. Nu bor jag i och för sig norr om polcirkeln då.

Trots det kan jag inte tänka mig mer än max 2 dagar längre leverans jämfört med södra Skandinavien, så det tog verkligen sin tid.

Tekniker kommer på onsdag, med en kollega, för att installera nya panelen.

Är så nyfiken på om det faktiskt är en C9-panel eller om de kanske försöker smyga in en, något lite sämre, C8-panel. 77"-panelerna är väldigt lika till utseende, inte elektronikdelen då, men metallbaksidan är kanske lite mörkare på C9:an. Säkert bara mina konspirationstankar som spökar med mig.

Man kan ju hoppas att de på LG känt sig givmilda och skickat den nya CX-panelen men det sker nog inte med den turen jag har.

Postad 18 februari 2020 - 20:39

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Nattpris på MM. 77” C9 39990:- för den hugade.

Phuii!

Postad 18 februari 2020 - 23:12

ThomasN
  • ThomasN
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Så surt att man missade mellandagsrean 9990 kr för B9. Men bevakning på Prisjakt aktiv.. ngn som har en bra spaning om när den går ner till samma nivå igen? Finns det påskrea för OLED?  :)

Postad Igår, 08:06

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 791 inlägg
  • 0

Så surt att man missade mellandagsrean 9990 kr för B9. Men bevakning på Prisjakt aktiv.. ngn som har en bra spaning om när den går ner till samma nivå igen? Finns det påskrea för OLED?  :)

Om man kollar historiken för föregående års modell brukar man få en fingervisning hur priset ändras över året.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.