Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBOX Live 12 månader, scammad av Elgiganten!

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 januari 2019 - 16:35

Erikderek
  • Erikderek
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 1

Bakgrund, den 18/3 köpte jag ett 12 månaders XBOX Live GOLD abonnemang från ElGiganten till en av mina söners XBOX.

 

I mellandagarna sam min son att XBOX:et visar felmeddelande att han inte har XBOX Live GOLD. Jag har varit kontakt med EG där jag köpte digitala koden online, men då det inte återkopplat pratade jag med dem igen.

 

EG bad mig ringa Microsoft (trotts att jag köpt koden av EG), sagt och gjort, Microsoft säger att koden är invalid och aktiverades den 17/12 2017, dvs tre månader innan jag köpte abonnemanget från EG. Microsoft ber mig kontakta stället där jag köpte abonnemanget.

 

Nu ställer sig EG på tvären och vill att jag skall kontakta MS igen och "bevisa" att abonnemanget aktiverats den, jag 17/12 2017 när MS säger att jag skall kontakta inköpsstället, jag förklarar tydligt för EG att nu får de faktiskt själva kontakta MS och reda ut detta, helt meninglöst om jag skall vara "mellanman". Nu har EG skapat ett nytt ärende, men de har tyvärr "lite längre handläggningstider just nu". 

 

*suck* jag uppdaterar tråden så fort jag har hört från EG igen.

 

Tur att jag är en sådan som sparar mail på allt jag köper online...

 

EK



#2

Postad 21 januari 2019 - 17:49

ghostlink
  • ghostlink
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Anmäl Elgiganten till Allmänna reklamationsnämden istället.

#3

Postad 21 januari 2019 - 19:01

Erikderek
  • Erikderek
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0

Anmäl Elgiganten till Allmänna reklamationsnämden istället.

 

Om de inte återkommer snarast att jag får pengarna tillbaka så kommer jag göra det.

 

EK



#4

Postad 25 januari 2019 - 02:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 084 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt, försökte ni använda koden när Xbox Live Gold tog slut under mellandagarna, eller använde ni den redan efter den köptes och den inte gav ett helt år?

Själv har jag problem med att Microsoft påstår att den årslånga tekniska supporten på min Xbox One X som jag köpte i december upphör redan i april, trots att konsolen är ompackad som bundle av Microsoft så sent som vecka 43, 2018. Konsolen har tydligen suttit och väntat hos deras logistikpartner i sju månader innan den packats om och inte fått supporttiden förlängd.

Det verkar som att Microsoft har allvarliga logistiska problem. Om de säljer koder för Xbox Live Gold som börjar gälla redan det datum de tilldelas en säljare och inte från det datum de aktiveras av kund är det ju helt väck.

Redigerat av Zacabeb, 25 januari 2019 - 02:59.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.