Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Arendal Subwoofer 2

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 juli 2019 - 22:50

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Så blev det en beställning på en Arendal Subwoofer 2 idag som tydligen kommer till mig imorgon! Snabb leverans från Norge om detta håller. Jag har även beställt en MiniDSP 2x4 HD för att tweaka det sista och verkligen lyssna och se vad Arendalen kan leverera. Jag ringde till Norge och ville beställa 2 st, men dom rekommenderade att prova en i 60 dagar så jag hade tid att fundera o lyssna och även tid att returnera subben om jag inte var nöjd :-) Jag blev även rekommenderad att försöka sätta den i nära hörnet och se hur kurvan såg ut för om möjligt stacka 2 eller 3 st på höjden istället för att sprida ut dom. Ser även att Arendal rekommenderar att stacka sina subbor som då ger 6db höjning istället för 3db. Detta är något jag helt har missat men nu ser jag bla varför denna stapling av subbar även syndes på Hemmabiomässan i Lund. Är det någon som har 2st Arendalar i sin hemmabio som har provat detta?

Postad 23 juli 2019 - 22:57

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

• 2 093 inlägg
  • 0
Dom menar också att man får mindre rumsproblem, helt tvärtemot som många andra menar att f,eks sätta dom i varsitt diagonala hörn. Detta märke har fått sjukt mycket kudos för det priset dom tar. Alla säger att svs går djupare men Arendal spelar mer detaljerat och flera som bytt ut sina svs då dom "bara" är bättre under 20hz medans Arendal är bättre på resten. Med denna info köpte jag en i Februari, men dom hade slut på pianovit så jag väntar fortfarande. Har blitt erbjuden en svart medans jag väntar til fraktpris men jag har ju redan en 15" sub så har inte kännts som kris att vänta.

Postad 23 juli 2019 - 23:27

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Kör du en 2:a eller en 3:a? (Arendal använder sig själv av ett flertal 2:or i sitt biorum istället för sin 3:a)
För info bor jag i närheten av Helsingborg om vi skulle vilja experimentera med lite ”stackning” av flertalet Arendalare senare :-)

På denna länk/ bild är det 4 st stackade!

https://www.avforums...31a557b4eeb12fd

Redigerat av Iceman666, 23 juli 2019 - 23:42.

Postad 24 juli 2019 - 08:30

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

• 2 093 inlägg
  • 0

Sub 2. Har inte plats för 3 då jag bor i lägenhet. Bor lite långt från dig för att det ska vara kul att bara testa runt lite, men som sagt min har inte kommit ännu.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.