Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elfordon, Bilar, Mc , Moped m.m

867 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 april 2021 - 10:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 611 inlägg
  • 0

GT har monsterprestanda. :o

Japp.

Får stryk av McLaren 570S på kvartsmilen men det kan man nog leva med. :)
https://youtu.be/lpJKNYcWQjs

Betydligt mer användbar prestanda (säg 50->120, tex) lär den ju, på typiskt elbilsvis, regera.

Postad 04 april 2021 - 12:26

id_t83
  • id_t83
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Får stryk av McLaren 570S på kvartsmilen men det kan man nog leva med. :)

Det är ju svindåligt, om inte en elbil kan köra ifrån allt, åka 200mil på en laddning samt dra en 3,5ton husvagn bakom samtidigt så är den skräp, det vet alla :)

Postad 04 april 2021 - 17:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 611 inlägg
  • 0

Det är ju svindåligt, om inte en elbil kan köra ifrån allt, åka 200mil på en laddning samt dra en 3,5ton husvagn bakom samtidigt så är den skräp, det vet alla :)

Indeed.
(eller så kan man leva med det ;))

Ärligt talat, det är förstås en överdrift men lite hårda krav kan man allt ha på elbilar. I ett svep har prislappen blivit typ fördubblad för "familjebilen". Det är ju mindre kul.

Redigerat av pacman, 04 april 2021 - 17:25.

Postad 07 april 2021 - 11:51

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 768 inlägg
  • 0

Nu är det nära, i4. (antar att iaf nån 4WD hamnar under miljonen iaf...)

https://teknikensvar...-mils-rackvidd/

Lite väl lite lastutrymme (varför inte släppa Touring variant oxå) men halvkombi iaf (antar att den kommer få samma lucka som 4-serie Grand Copue), kanske hade gått att leva med.

Vitt och blå-tramset går förstås bort men man får titta på 4-serie Coupe hur det kan se ut.
25904.jpg

Den där jäkla grillen får en förvisso att gråta men den ser iaf aningens bättre ut IRL. Stort plus att BMW äntligen stödat upp i sin spretiga interiör. Och kvalitetskänslan är numera lätt Audi-klass, toppen.

Är snäppet mer hype för "etron A5" dock. Främst för att den bygger på en plattform enbart för el. Den är ju dock bara i teaser stadiet än.
1_audi_ppe.jpg

Den grillen på BMW. Hahahaha. Det är ju inte någon "Kidney-grill" längre utan ett arselavtryck.

Det enda bra med den är att priset borde gå upp eller iaf stanna på nivån på de föregående årsmodellerna. =)

Postad Igår, 14:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 611 inlägg
  • 0

Nån som provat e-208?

Slog mig just att den skulle kunna bli en vettig andra/jobbpendlar bil. Runt 3000 spänn vid leasing (köpa går inte, svindyr), vilket inte är nämnvärt mer än vad fossilerna kostar märkligt nog.

Billigt drivmedel och lägsta möjliga skatt. Liten i baksätet men det åks som regel ensamt och dessutom så är barnen inga jättar ändå. Försäkring borde ju inte vara blodig, får kolla upp.

Dagens pendlarbil med liten bensinare har 2 tydliga nackdelar: störigt motorljud vid >100 kmh (tyckte inte det förr, vet i fasen om det hänt nått eller om det är inbillning, dvs att det alltid varit dåligt) och är inte automat. Löser sig ju av sig självt här.

Vad är haken?

Redigerat av pacman, Igår, 15:54.

Postad Igår, 14:47

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 533 inlägg
  • 0

Nån som provat e-208?

Slog mig just att den skulle kunna bli en vettig andra/jobbpendlar bil. Runt 3000 spänn vid leasing (köpa går inte, svindyr), vilket inte är nämnvärt mer än vad fossilerna kostar märkligt nog.

Liten i baksätet men det åks som regel ensamt och dessutom så är barnen inga jättar ändå.

Vad är haken?

Att det är en Peugeot?

Postad Igår, 15:24

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Att det är en Peugeot?

?

Postad Igår, 15:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 611 inlägg
  • 0

Att det är en Peugeot?

Haha, japp. Men av fransmännen så är just Peugeot den jag kan leva med. 

Postad Igår, 18:35

id_t83
  • id_t83
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Peugeot har ju lite tvivelaktig elektronik så det kan ju vara spännande att köpa en sån elbil :)

Postad Igår, 19:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 333 inlägg
  • 0

Tror inte Peugeot har sämre hållbarhet än tyskar och amerikaner. Koreaner och japaner är nog mest felfria.

Konumentleasing brukar ju innebära ny bil med garantier och serviceavtal, så det är ju tryggt i vilket fall. Elbilar har ju dessutom ingen förbränningsmotor som kan krångla.

Postad Igår, 20:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 611 inlägg
  • 0

Peugeot har ju lite tvivelaktig elektronik så det kan ju vara spännande att köpa en sån elbil :)

Källa på det? Eller är det i kategorin "det kanske var så för 10 år sen"? :)

Sen är det ju som Hasse säger, inte hela världen med leasing. Speciellt om man är luttrad med tyska bilar. :D

Näe, min reservation mot franskt (och förkärlek för tyskt) har inget med driftsäkerhet att göra. Handlar mera om produkt- och designtänk. De talar inte till mig helt enkelt. Men just Peugeot tycker jag har några modeller som känns rätt ok, 508 och inte minst nya 308 iaf.

Redigerat av pacman, Igår, 20:21.

Postad Igår, 20:22

id_t83
  • id_t83
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Det är ju just förbränningsmotorer Peugeot gör bra, resten av bilen är dock betydligt sämre tyvärr.

Postad Igår, 20:28

Takeo
  • Takeo
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det är ju just förbränningsmotorer Peugeot gör bra, resten av bilen är dock betydligt sämre tyvärr.

Var har du läst det?

Postad Igår, 23:35

id_t83
  • id_t83
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Var har du läst det?

Egen erfarenhet med en far som vägrat köra något annat en Peugeot sen 91 samt 2 vänner som jobbar på Peugeot verkstad

Postad Igår, 23:58

Takeo
  • Takeo
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Egen erfarenhet med en far som vägrat köra något annat en Peugeot sen 91 samt 2 vänner som jobbar på Peugeot verkstad

Ja men då måste ju det vara sanning... ;)

Postad Idag, 04:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 611 inlägg
  • 0
I den här sammanställningen sticker inte Peugeot ut något speciellt iaf:
https://www.reliabil...urer/Electrical

Gissar att den bygger på äldre modeller oxå vilket är fullständigt icke-relevant (för att inte tala om data från -91 :D), skulle vilja hitta nått om hur enbart senaste plattformen presterar.

Postad Idag, 08:38

id_t83
  • id_t83
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Nu litar ju jag mer på vad jag har upplevt genom min fars bilar och hört från vänner som skruvat Peugeot sedan början av 00-talet än en sida som troligtvis får info ifrån undersökning av ägare av bilarna, dom flesta tycker att bilen dom har är bra oavsett om det haft problem eller ej och kommer säga det i en undersökning.

Min fars sista bil tex, en 508 från 2019, har tex fått byta automatlåda 2 ggr på mindre än 6000mil och han tycker fortfarande att Peugeot gör bästa bilen och ska beställa en ny Peugeot i höst, själv skulle jag inte röra bilmärket igen efter en sån upplevelse.

Postad Idag, 08:54

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 533 inlägg
  • 0

Haha, japp. Men av fransmännen så är just Peugeot den jag kan leva med. 

:D

Nä men allvarligt, jag som växte upp med Peugeot 504 och 505 på 80-talet har inte så goda erfarenheter av märket. Men utvecklingen går som tur är framåt, och idag är väl Peggy inte sämre än åt annat i samma prisklass.

6 användare läser detta ämne

3 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

hassesolo, p_son77, K1M
Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.