Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Soundbar och TV-ljud samtidigt

5 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 november 2019 - 23:20

Unregistered1597b889
  • Unregistered1597b889
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan

Köpte en LG SJ3 soundbar pÄ rean idag, att anvÀndas ihop med en LG OLED65C7V.

Blev inte sÄ jÀtteimponerad av ljudet. Konstaterade att klart bÀst ljud fick jag om jag körde TV'ns och sounbarens ljud samtidigt. SÄ det vill jag göra.

Kruxet Àr att jag hittar ingen instÀllning som gör att volymen i soundbaren styrs av TV'n om man har ljud i bÀgge. AlltsÄ, om jag har ljud i bÀgge samtidigt, och Àndrar volymen pÄ TV'ns fjÀrr, sÄ Àndras volymen bara pÄ TVn inte pÄ soundbaren. Men om jag har ljud bara i soundbaren, dÄ Àndras volymen pÄ den med TVns fjÀrrkontroll.

GÄr det att fÄ till pÄ nÄgot vis sÄ jag kan ha ljud i bÀgge samtidigt och volymen Àndras i bÀgge samtidigt ocksÄ?



#2

Postad 26 december 2019 - 16:07

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
De jag lÀst Àr att ljudet blir osynk om man kör bÄda samtidigt men det funkar alltsÄ?? SjÀlv kikat lite pÄ denna oxÄ nÀmligen ! Hur Àr basen?

#3

Postad 26 december 2019 - 21:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlĂ€gg
  • 0
Skittrist svar, men lÀmna tillbaka LG, lÀgg till lite pengar och köp tvÄ goda aktiva högtalare. Utbudet av dessa ökar stÀndigt. Bra ljud kostar pengar, men trevligt nog allt mindre.

#4

Postad 27 december 2019 - 07:49

PML73
  • PML73
  • MĂ€stare

  • 3 962 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan

Köpte en LG SJ3 soundbar pÄ rean idag, att anvÀndas ihop med en LG OLED65C7V.

Blev inte sÄ jÀtteimponerad av ljudet. Konstaterade att klart bÀst ljud fick jag om jag körde TV'ns och sounbarens ljud samtidigt. SÄ det vill jag göra.

Kruxet Àr att jag hittar ingen instÀllning som gör att volymen i soundbaren styrs av TV'n om man har ljud i bÀgge. AlltsÄ, om jag har ljud i bÀgge samtidigt, och Àndrar volymen pÄ TV'ns fjÀrr, sÄ Àndras volymen bara pÄ TVn inte pÄ soundbaren. Men om jag har ljud bara i soundbaren, dÄ Àndras volymen pÄ den med TVns fjÀrrkontroll.

GÄr det att fÄ till pÄ nÄgot vis sÄ jag kan ha ljud i bÀgge samtidigt och volymen Àndras i bÀgge samtidigt ocksÄ?

 

Ofta, inte alltid har en soundbar en begrĂ€nsad spridning. Troligen varför du önskar TVÂŽns ljud samtidigt för att fĂ„ större bredd pĂ„ totalljudet. Pröva vinkla limpan sĂ„ att den riktas mot ditt huvuvd eller strax ovanför för att se om ljudet Ă€ndras tillrĂ€ckligt. Om den ligger i ett skĂ„p, pröva alternativa placeringar. Kanske t o m nĂ„gon ljudinstĂ€llning du kan Ă€ndra pĂ„ innan du kĂ„nkar tillbaka Ă„bĂ€ket. Om det gĂ„r att lösa, satsa pĂ„ mindre aktiva högtalare. Du fĂ„r fint ljud, t o m bĂ€ttre Ă€n mĂ„nga limpor för under 3tusen koronr, Fostex har flera modeller med olika fĂ€rger frĂ„n 999kr. Alesis M1, Fostex 0.4, eller 0.3 och Audio Pro med deras singelburk Addon C10som skulle passa som center. https://www.whathifi...ddon-c10/review

 

Audio Pro har en annan fin modell hĂ€r:   https://www.ljudfoku...tooth-vita.html

 

GĂ€llande aktiva burkar sĂ„ kan priset sedan rasa ivĂ€g helt okontrollerat om man inte passar sig.  :lol:  Andra fina mĂ€rken pĂ„ marknaden att kika pĂ„ för att jĂ€mföra med din limpa Ă€r Ă€ven Pioneer, KRK, NS2, Genelec osv. Bara google away man.  ;)  :)

 

Lycka till och berĂ€tta hur det gĂ„r  :)



#5

Postad 27 december 2019 - 11:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlĂ€gg
  • 0

Dessa kanske?

 

https://www.hifi-pun...ASABEgKz0PD_BwE



#6

Postad 27 december 2019 - 12:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Köpte en LG SJ3 soundbar pÄ rean idag, att anvÀndas ihop med en LG OLED65C7V.

Blev inte sĂ„ jĂ€tteimponerad av ljudet. 

 

 

Köpte den till farsan i Julklapp, han blev skitnöjd!  Å andra sidan Ă€r han till Ă„ren, sĂ„ kanske inte sĂ„ konstigt :)  


Redigerat av mcmike, 27 december 2019 - 12:54.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.