Tjena,
Jag har under de senaste 2 månaderna införskaffat en TV och reciever (5.1.2 högtalarsetup) som klarar 4K Dolby Vision, TrueHD samt Atmos.
Nu vill jag nyttja TVn och Recievern till max och har då insett att man behöver en Blu-Ray spelare med stöd för ULTRA HD Blu-ray och TrueHD-ljud.
Frågorna jag nu ställts inför är:
1. Det finns alltså INGET sätt att strömma/ladda ner Ultra HD Blu-Ray TrueHD material lagligt? Enbart piratkopiering (Det kommer jag helt enkelt inte göra)?
2. Det räcker inte med vilken Blu-Ray spelare som helst, utan det kräver något i minst denna prisklass? https://www.prisjakt...t.php?p=5078602
3. Det finns regionlåsning, men om jag köper filmerna via t.ex. Ginza så blir det aldrig något problem?
4. Finns det något annat ljudformat som har ett eget Atmos-spår, så som det gör i TrueHD?
5. Finns det alltid en digital kod för nedladdning av materialet till en köpt Blu-Ray film?
6. Kan man "rippa" sina egna filmer och stoppa in i en hårddisk för att på så sätt köra Ultra HD Blu-Ray TrueHD material via USB 3.0 i nVidia Shield? Skönt att slippa skivor.
Redigerat av Lillhage, 30 januari 2020 - 22:30.