Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Databasprogram för filmsamling

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 februari 2020 - 10:41

Unregistered50ff1e23
  • Unregistered50ff1e23
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Hej.

Kunde inte hitta nyare tråd än 2016 så skapar en ny tråd. Vill ha förslag på bra program för att hålla koll på filmsamlingen.



#2

Postad 26 februari 2020 - 10:51

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Jag kör fortfarande på DVD Profiler, kanske inte det snyggaste. Men gör jobbet.

http://www.invelos.com/



#3

Postad 26 februari 2020 - 11:08

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Kör med My Movies i telefon och ipad

 

https://www.mymovies.dk/



#4

Postad 26 februari 2020 - 12:08

Unregistered50ff1e23
  • Unregistered50ff1e23
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Tackar för dessa. Ska kika närmre på dem i kväll



#5

Postad 26 februari 2020 - 20:49

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Jag kör också med My Movies. Det har flera delar och man kan välja att använda bara de delar man behöver, och då bara betala för dessa.

 

Vill man bara hålla ordning på en samling skivor så kan man My Movies på dator/padda/telefon hantera samlingen där.

 

Själv har jag serverversionen av programmet på en server (WHS 2011) och använder där My Movies (ihop med Any DVD HD) för att rippa skivor med filmer och spara på servern. Jag har även My Movies på två klienter (Win 7) för att hantera samlingen, och på en Mac.

My Movies kan skapa metadata för en mängd olika mediaspelare, jag använder en Dune HD Max. Med My Movies på padda och telefon kan jag bläddra i samlingen och starta uppspelning på Dune, eller direkt i enheten.

 

Finns alltså många möjligheter med My Movies, men beroende på vad man vill göra med det kan det ta lite tid att lära sig. Systemet bygger till stor del på att man ska lägga till sina filmer efter streckkod, för att få rätt utgåva. Saknas det då en massa information om denna utgåva kan man lägga till den själv, vilket det kan vara en del jobb med. Vill man kan man förstås "fuska" och bara välja en annan utgåva av samma titel.



#6

Postad 03 mars 2020 - 12:11

Unregistered50ff1e23
  • Unregistered50ff1e23
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Jag kör också med My Movies. Det har flera delar och man kan välja att använda bara de delar man behöver, och då bara betala för dessa.

 

Vill man bara hålla ordning på en samling skivor så kan man My Movies på dator/padda/telefon hantera samlingen där.

 

Själv har jag serverversionen av programmet på en server (WHS 2011) och använder där My Movies (ihop med Any DVD HD) för att rippa skivor med filmer och spara på servern. Jag har även My Movies på två klienter (Win 7) för att hantera samlingen, och på en Mac.

My Movies kan skapa metadata för en mängd olika mediaspelare, jag använder en Dune HD Max. Med My Movies på padda och telefon kan jag bläddra i samlingen och starta uppspelning på Dune, eller direkt i enheten.

 

Finns alltså många möjligheter med My Movies, men beroende på vad man vill göra med det kan det ta lite tid att lära sig. Systemet bygger till stor del på att man ska lägga till sina filmer efter streckkod, för att få rätt utgåva. Saknas det då en massa information om denna utgåva kan man lägga till den själv, vilket det kan vara en del jobb med. Vill man kan man förstås "fuska" och bara välja en annan utgåva av samma titel.

Hej.

Tack för utförliga svaret.
Går det att rippa 4k filmer eller bara blu-ray? 



#7

Postad 03 mars 2020 - 12:28

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

My Movies har även stöd för titlar som är 4K, UHD etc. Jag har dock inga sådana själv så jag har ingen koll på hur många titlar som redan finns i databasen.

 

För att läsa vilka funktioner som kommit till på senare tid är det lättast att läsa ändringsloggen: https://www.mymovies.../changelog.aspx

 

Observera att My Movies i sig inte kan ta bort kopieringsskydd på skivorna. För det krävs att t.ex. Any DVD HD finns installerat på samma dator. https://www.redfox.bz/sv/





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.