Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K OnePlace v2 satellitbox

257 svar till detta ämne CanalDigital OnePlace v2
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 november 2022 - 07:57

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 4 882 inlägg
  • 0

CA modul går att beställa

Kollade upp det och den kan bara beställas av de som redan är kund. Dessutom passar den inte till alla TV apparater. Heja Sappa som har em modern CA modul och har passat till allt jag har använt den till. Ny Sony TV, Panasonic UHD inspelare och äldre Samsung TV. 

Postad 14 november 2022 - 10:30

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Kollade upp det och den kan bara beställas av de som redan är kund. Dessutom passar den inte till alla TV apparater. Heja Sappa som har em modern CA modul och har passat till allt jag har använt den till. Ny Sony TV, Panasonic UHD inspelare och äldre Samsung TV.

Den funkar nog på de flesta enheterna. De syftar på med "support" är om enheten följer deras ordnad kanal lista.
De allra flesta tv apparater har tv listor for canaldigital/viasat/allente och funkar fint dock inte "godkänd" av allente.
Min tv har en sådan lista men har inte "support", det är en Samsung tv.
Annars får du själv sortera kanal listan. De är kanaler inte bara från allente då utan från alla som lånar thor satelliter för att ge satellit tv.

Postad 17 november 2022 - 19:20

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag installerade min Allente 1 (+hårddisk) häromdagen. Den verkar i stort fungera som tänkt även om det krävs viss tillvänjning i handhavande jämfört med den gamla ADB-boxen. Jag lyckas inte få till något DD5.1-ljud på SVT (bara stereo/PCM) på program som borde var 5.1. Det var inget problem med den gamla boxen. Boxen är ansluten via en Denon AVR-X3600. Det är lite mysko att det går att justera volymen via boxen, har för mig att det brukar vara fast volym om man inte kör stereo/PCM?

Edit: Konstaterar att det bara är SVT1/SVT2 som skickar PCM (och påverkas av volymen) medan övriga kanaler sänder DD 2.0/5.1.

Redigerat av rogsm, 17 november 2022 - 19:58.

Postad 20 november 2022 - 20:25

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej

Om man tittar på ett program på SVT1 HD i PCM och programmet efter visas med dolby 5.1 så switchar boxen inte autoamatiskt över till 5.1. Lösning är att byta kanal och gå tillbaka till SVT1 HD. 

Vi jobbar på att lösa det problemet.

Mvh
Niklas

När kan man förvänta sig en lösning på det här problemet tro?

Jag tittar för det allra mesta på inspelade program och då fungerar inte "byta kanal"-tricket. Även om man återupptar tittandet då man är mitt i ett program så börjar uppspelningen varje gång med en kort snutt från början och där är det i princip alltid någon "hallåa" eller något föregående program med PCM 2.0.

Mycket frustrerande att en så enkel sak som att få korrekt ljud inte fungerar på en modern box. Jag funderar starkt på att reklamera boxen och gå tillbaka till min hederliga ADB-box...    

Postad 22 november 2022 - 21:26

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Har man löst det här med inspelning nu?

Sven Åke

Postad 23 november 2022 - 12:48

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har man löst det här med inspelning nu?

Sven Åke

Ja, inspelningsfunktion fungerar som den ska (jag kör med hårddisken). Ett problem är att inspelningar från SVT1/2 med DD5.1 ’fastnar” med PCM2.0 om inte utsändningen har ändrat till DD5.1 innan inspelningen påbörjas.

Postad 24 november 2022 - 21:55

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Ja, inspelningsfunktion fungerar som den ska (jag kör med hårddisken). Ett problem är att inspelningar från SVT1/2 med DD5.1 ’fastnar” med PCM2.0 om inte utsändningen har ändrat till DD5.1 innan inspelningen påbörjas.

Har man löst pixel problemen ?

Sven Åke

Postad 28 november 2022 - 16:35

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har man löst pixel problemen ?

Sven Åke

Vad är det för pixelproblem?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.