Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Sagan om Ringen Extended UHD slÀpps 3:e dec i Europa

170 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 oktober 2020 - 14:46

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 108 inlĂ€gg
  • 0

LÀgsta pris som de kan ta för utgÄvan pga högt inköpspris.

köper dom in som grÄimport via typ Amazon sjÀlva dÄ Àr frÄgan?



#52

Postad 15 oktober 2020 - 15:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0

Har nu bestÀllt denna frÄn amazon.de för ca 65 euro inkl VAT.

 

Dom hade tom gratis frakt pÄ den.



#53

Postad 15 oktober 2020 - 15:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0

Har nu bestÀllt denna frÄn amazon.de för ca 65 euro inkl VAT.

Dom hade tom gratis frakt pÄ den.


Bra pris!

#54

Postad 15 oktober 2020 - 17:56

flygsfors
  • flygsfors
  • LĂ€rjunge

  • 441 inlĂ€gg
  • 0
Bara att hoppas att det inte Àr tyskt omslag pÄ den dÄ pÄ amazon. Svensk text verkar som det ska vara, alltid knepigt det hÀr, bestÀlla eller inte, jag backade pga dÄlig info med Harry Potter boxen i UHD dÄ det verkade inte vara svensk text pÄ den som sÄldes i Europa. Men sagan om ringen blir det nog köp pÄ!

Redigerat av flygsfors, 15 oktober 2020 - 17:57.


#55

Postad 15 oktober 2020 - 18:37

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 108 inlĂ€gg
  • 0

Bara att hoppas att det inte Àr tyskt omslag pÄ den dÄ pÄ amazon. Svensk text verkar som det ska vara, alltid knepigt det hÀr, bestÀlla eller inte, jag backade pga dÄlig info med Harry Potter boxen i UHD dÄ det verkade inte vara svensk text pÄ den som sÄldes i Europa. Men sagan om ringen blir det nog köp pÄ!

Är just pga omslaget som jag inte har bestĂ€llt frĂ„n Amazon.de Ă€n. vill ju helst inte ha den pĂ„ tyska.



#56

Postad 15 oktober 2020 - 20:02

mangler
  • mangler
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0

CDON har sÀnkt priset pÄ förhandsbokningen idag. Nytt pris: 999kr!

https://cdon.se/film...9-disc-55227516



#57

Postad 15 oktober 2020 - 20:12

mangler
  • mangler
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0

https://shop.warnerb...k-ultra-hd-2001

Svensk text..

Skulle tippa pÄ att det Àr exakt samma version frÄn tyskland.

 

Skulle tippa precis tvÀrtom, dvs ingen Svensk text utan endast Tyska och Engelska SDH. Jag kanske har fel men ett varningens finger.

 

Ser pĂ„ den Tyska LOTR-trilogin pĂ„ Blu-ray sĂ„ Ă€r det sĂ„. https://www.blu-ray....-Blu-ray/22139/

 

Ser man pĂ„ Svenska utgĂ„van av Trilogin pĂ„ Blu-ray sĂ„ Ă€r undertexterna dessa: Subtitles

Swedish, Danish, Finnish, English SDH, Italian SDH, Greek, Icelandic, Norwegian. Inget Tyskt alltsÄ.
 

Samma visa frĂ„n WB igen med The Matrix pĂ„ 4K: https://www.blu-ray....Blu-ray/198327/



#58

Postad 15 oktober 2020 - 20:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Om det Ă€r nĂ„gon film dĂ€r text Ă€r helt överflödig sĂ„ Ă€r det vĂ€l dessa? 



#59

Postad 15 oktober 2020 - 20:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 1

Enligt bluray-disc.de sÄ Àr specarna följande för denna box:

 

Untertitel:

Kinofassungen:
Deutsch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Chinesisch (traditionell), DĂ€nisch, Englisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Finnisch, Französisch, Griechisch, Italienisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Koreanisch, NiederlĂ€ndisch, Norwegisch, Polnisch, Schwedisch, Spanisch, Lateinamerikanisches Spanisch, ThailĂ€ndisch, Tschechisch

Extended Fassungen:
Deutsch fĂŒr HörgeschĂ€digte, DĂ€nisch, Englisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Finnisch, Französisch, Griechisch, Italienisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Chinesisch (vereinfacht), Koreanisch, NiederlĂ€ndisch, Norwegisch, Polnisch, Schwedisch, Spanisch, Lateinamerikanisches Spanisch, ThailĂ€ndisch, Tschechisch

 

 

https://bluray-disc....ition_4k_4k_uhd


Redigerat av masse70, 15 oktober 2020 - 20:40.


#60

Postad 16 oktober 2020 - 16:04

flygsfors
  • flygsfors
  • LĂ€rjunge

  • 441 inlĂ€gg
  • 0

Enligt bluray-disc.de sÄ Àr specarna följande för denna box:

Untertitel:
Kinofassungen:
Deutsch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Chinesisch (traditionell), DĂ€nisch, Englisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Finnisch, Französisch, Griechisch, Italienisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Koreanisch, NiederlĂ€ndisch, Norwegisch, Polnisch, Schwedisch, Spanisch, Lateinamerikanisches Spanisch, ThailĂ€ndisch, Tschechisch

Extended Fassungen:
Deutsch fĂŒr HörgeschĂ€digte, DĂ€nisch, Englisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Finnisch, Französisch, Griechisch, Italienisch fĂŒr HörgeschĂ€digte, Chinesisch (vereinfacht), Koreanisch, NiederlĂ€ndisch, Norwegisch, Polnisch, Schwedisch, Spanisch, Lateinamerikanisches Spanisch, ThailĂ€ndisch, Tschechisch



https://bluray-disc....ition_4k_4k_uhd


Man Àr ju inte sÄ sugen pÄ ett tyskt omslag pÄ boxen, man vet aldrig vad tyskarna kan fÄ för sig, dubba ljudet mm.
Men ser man omslaget pÄ lÀnken sÄ visar ju framsidan pÄ engelska men det kanske inte Àr original omslag utan lite klipp och klistra frÄn nÄgon annan sida?

Redigerat av flygsfors, 16 oktober 2020 - 16:04.


#61

Postad 16 oktober 2020 - 16:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv Àr jag endast intresserad av sjÀlva innehÄllet, dvs filmen.

Kunde inte bry mig mindre om hur ett sketet omslag ser ut helt Àrligt.

 

Sen sÄ gÄr det att lÀsa att ljudspÄren finns separat pÄ engelska och tyska.

SÄ att det skulle vara dubbat kÀnns vÀldigt konstigt, osannolikt och lÄngsökt.

 

Sprachen:

Deutsch DTS-HD MA 6.1
Englisch Dolby Atmos
Englisch Dolby TrueHD 7.1
Französisch DTS-HD MA 5.1
Italienisch DTS-HD MA 5.1
Spanisch DTS-HD MA 5.1

Kinofassungen:
Deutsch DD 5.1
Englisch Dolby Atmos
Englisch Dolby TrueHD 7.1
Französisch DTS-HD MA 5.1
Italienisch DTS-HD MA 5.1
Spanisch DD 2.0
Tschechisch DD 5.1

Redigerat av masse70, 16 oktober 2020 - 16:32.


#62

Postad 16 oktober 2020 - 17:09

mangler
  • mangler
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter bra att LOTR Trilogin har Svensk text pÄ den tyska utgÄvan. Hur ligger det till med Hobbit trilogin?



#63

Postad 16 oktober 2020 - 17:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • MĂ€stare

  • 3 103 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter bra att LOTR Trilogin har Svensk text pÄ den tyska utgÄvan. Hur ligger det till med Hobbit trilogin?

 

Engelskt ljudspÄr som LotR sÄ lÀr vÀl ha svensk text ocksÄ. Boxen har samma stil.

https://bluray-disc....stellbar_update



#64

Postad 16 oktober 2020 - 21:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter bra att LOTR Trilogin har Svensk text pÄ den tyska utgÄvan. Hur ligger det till med Hobbit trilogin?

Varför skulle boxarna vara olika undrar jag?



#65

Postad 18 oktober 2020 - 04:48

mangler
  • mangler
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0

Engelskt ljudspÄr som LotR sÄ lÀr vÀl ha svensk text ocksÄ. Boxen har samma stil.
https://bluray-disc....stellbar_update


Att ett Engelskt ljudspÄr skulle vara en garant för Svensk text stÀmmer inte alls. NÀstan alla Tyska utgÄvor har originalljudspÄret + Tysk dubbning. Eftersom det Àr avsett för den Tyska marknaden sÄ Àr inte fokus lagt pÄ pÄ Svenska eller andra Àn Tyska undertexter. SjÀlv har jag importerat en hel del film och lÀrt mig att inte ta nÄgot förgivet bara för det borde vara pÄ ett sÀtt.

#66

Postad 19 oktober 2020 - 10:08

lirsa
  • lirsa
  • ForumrĂ€v

  • 979 inlĂ€gg
  • 1

BestÀllde bÄda boxarna för 129.30 EUR inklusive fri frakt frÄn amazon.de. Estimerad leverans mellan 10-14 december. Lite mer prisvÀrt Àn i svenska butiker :).



#67

Postad 01 november 2020 - 19:24

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 108 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som sidan för UHD:n försvunnit frÄn amazon.de. Ni som förbestÀllt, har ni kvar era ordrar?

 

edit: skumt, följer jag lÀnken frÄn blu-ray.com hamnar jag rÀtt, men inte lÀnken jag postade tidigare i trÄden. gÄr inte heller att söka fram den.

 

https://www.amazon.d...=A3JWKAKR8XB7XF


Redigerat av Paganmoon, 01 november 2020 - 19:27.


#68

Postad 01 november 2020 - 20:47

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

  • 724 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllt o klart frÄn discshop. Lotr endast. 999 kr.

Redigerat av King Cobra, 01 november 2020 - 20:50.


#69

Postad 01 november 2020 - 23:10

aperitif
  • aperitif
  • LĂ€rjunge

  • 308 inlĂ€gg
  • 1

BestÀllt o klart frÄn discshop. Lotr endast. 999 kr.

Mycket film men fortfarande alldeles för saftigt pris

#70

Postad 02 november 2020 - 08:15

lirsa
  • lirsa
  • ForumrĂ€v

  • 979 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som sidan för UHD:n försvunnit frÄn amazon.de. Ni som förbestÀllt, har ni kvar era ordrar?

 

edit: skumt, följer jag lÀnken frÄn blu-ray.com hamnar jag rÀtt, men inte lÀnken jag postade tidigare i trÄden. gÄr inte heller att söka fram den.

 

https://www.amazon.d...=A3JWKAKR8XB7XF

 

Hade galna problem att hitta jag med - men följde lÀnk sÄ fungerade det. Jag har bekrÀftelse frÄn amazon.de samt beÀknad leverans innan 10 dec ungefÀr.

 

Tips Àr att köpa bÄda för 129 euro - discshop Àr grymma men ibland hÀnger de inte riktigt med ooch det blir dyyyyyrt



#71

Postad 12 november 2020 - 23:40

RoMe
  • RoMe
  • AnvĂ€ndare

  • 156 inlĂ€gg
  • 0
Mail som kom idag:
"Hello from Amazon.de
We're sorry to inform you that there is a delay in shipping some items from your order. The new delivery date is indicated below. We'll send a confirmation when your items ship. We apologize for the inconvenience.

Details
Order #XXXXXX
Placed on 5. November 2020
New estimated delivery date:
24. December 2020 - 30. December 2020
View or cancel order
Der Herr der Ringe:... Der Herr der Ringe: Extended Edition...
Sold by Amazon EU S.a.r.L."

Fler som fÄtt samma trista besked?

Mvh/rome

#72

Postad 13 november 2020 - 00:24

kecke
  • kecke
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

Svar, ja!



#73

Postad 13 november 2020 - 07:39

Iceman666
  • Iceman666
  • LĂ€rjunge

  • 442 inlĂ€gg
  • 0
Samma svar hÀr sÄ jag avbokade!

#74

Postad 14 november 2020 - 01:29

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlĂ€gg
  • 0
Vi fÄr se.

#75

Postad 14 november 2020 - 10:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0

Blir lite osÀker pÄ hur bra det blir med "pÄklistrad" HDR sÄ mÄnga Är efter. Det finns ganska mÄnga filmer som har fÄtt detta och jag tycker resultatena Àr varierande med ofta en totalt för ljusstark bild, det Àr ju inte sÄ HDR ska vara - som att man bara maxat kontrast lixom, det ska ge mer nits i ljusa partier, varenda ansikte ska ju inte lysa. Nu överdriver jag, men ni fattar.



#76

Postad 15 november 2020 - 20:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlĂ€gg
  • 0

Blir lite osÀker pÄ hur bra det blir med "pÄklistrad" HDR sÄ mÄnga Är efter. Det finns ganska mÄnga filmer som har fÄtt detta och jag tycker resultatena Àr varierande med ofta en totalt för ljusstark bild, det Àr ju inte sÄ HDR ska vara - som att man bara maxat kontrast lixom, det ska ge mer nits i ljusa partier, varenda ansikte ska ju inte lysa. Nu överdriver jag, men ni fattar.

Ja, pÄ Àldre filmer, Àr det vÀldigt 50/50.

Ibland kan Àven fÀrgerna bli lite överdrivna.

Men med en sÄ hÀr pÄkostad restaurering, sÄ tror jag nog att dom gjort ett bra jobb.



#77

Postad 26 november 2020 - 14:45

fredrikb125
  • fredrikb125
  • Amatör

  • 65 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som dom lyckats ganska bra :)

 

https://thedigitalbi...ogy-2020-4k-uhd



#78

Postad 26 november 2020 - 15:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 1

Verkar som dom lyckats ganska bra :)

 

https://thedigitalbi...ogy-2020-4k-uhd

LĂ„ter ju fantastiskt bra. Det blir att se dessa i december.



#79

Postad 28 november 2020 - 19:31

JB1
  • JB1
  • AnvĂ€ndare

  • 240 inlĂ€gg
  • 0
Bra omdöme Ă€ven hĂ€r😊👍

https://www.blu-ray..../278517/#Review

#80

Postad 01 december 2020 - 13:06

tonpaa
  • tonpaa
  • LĂ€rjunge

  • 323 inlĂ€gg
  • 0

Hobbit 4k Steelbook collection finns pÄ Zavvi för £91.98 (med 15% off code) just nu inkl. frakt



#81

Postad 01 december 2020 - 14:12

Riggins
  • Riggins
  • LĂ€rjunge

  • 410 inlĂ€gg
  • 0
Man Äker vÀl fortfarande pÄ tull nÀr man bestÀller frÄn Zavvi? Det var dÀrför jag slutade köpa dÀrifrÄn.

#82

Postad 01 december 2020 - 15:31

lirsa
  • lirsa
  • ForumrĂ€v

  • 979 inlĂ€gg
  • 0

Har fortfarande kvar mina bestÀllningar pÄ amazon.de,frÄgan Àr varför de Àr försenade. Undrar om det ocksÄ gÀller de svenska leverantörerna eller bara amazon.de. Ngn som har koll? Discshop har inte uppdaterat sin info sedan mitten oktober sÄ litar Ànnu inte pÄ deras möjlighet att leverera.



#83

Postad 01 december 2020 - 21:02

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlĂ€gg
  • 0

Hobbit 4k Steelbook collection finns pĂ„ Zavvi för ÂŁ91.98 (med 15% off code) just nu inkl. 

 

Man Äker vÀl fortfarande pÄ tull nÀr man bestÀller frÄn Zavvi? Det var dÀrför jag slutade köpa dÀrifrÄn.

 

Efter Ă„rsskiftet skall det vĂ€l bli tull osv 



#84

Postad 02 december 2020 - 20:55

mangler
  • mangler
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0

Det 

 

Man Äker vÀl fortfarande pÄ tull nÀr man bestÀller frÄn Zavvi? Det var dÀrför jag slutade köpa dÀrifrÄn.

Ja det gör du sen Mars 2018 nÀr postnord började straffa alla leveranser utanför EU pga kinapaketen. Jag bestÀllde Hobbit trilogin Steelbook frÄn Zavvi eftersom den var slut pÄ Amazon UK. FÄr ta extrakostnaden.. men det Àr vÀrt det!



#85

Postad 02 december 2020 - 23:48

50plus
  • 50plus
  • ForumrĂ€v

  • 744 inlĂ€gg
  • 0

Tror ni det kan vara ngn skillnad pÄ den brittiska och den svenska LOTR-utgÄvan?

(Funderar pÄ att ev köpa via Ebay.co.uk. UngefÀr samma pris som Discshop.)

 



#86

Postad 02 december 2020 - 23:57

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlĂ€gg
  • 0

Det 

 

Ja det gör du sen Mars 2018 nÀr postnord började straffa alla leveranser utanför EU pga kinapaketen. Jag bestÀllde Hobbit trilogin Steelbook frÄn Zavvi eftersom den var slut pÄ Amazon UK. FÄr ta extrakostnaden.. men det Àr vÀrt det!

Zavvi ligger i uk och de ingĂ„r i eu samarbetet till nyĂ„r sedan brexit och dĂ„ borde de bli tull 



#87

Postad 03 december 2020 - 05:49

mangler
  • mangler
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0

Zavvi ligger i uk och de ingÄr i eu samarbetet till nyÄr sedan brexit och dÄ borde de bli tull


Eh, nej. Du kan knappast ha bestÀllt nÄt frÄn Zavvi de senaste Ären.
De har sitt hk i London men det spelar ingen roll dÄ de har sitt lager och skickar frÄn Guernsey som Àr utanför EU.

#88

Postad 03 december 2020 - 06:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0
Har min bestĂ€llning genom amazon.de och fick med leverans om senare Ă€n berĂ€knat. Nu har det dragits pengar sĂ„ kanske pĂ„ g enligt första release datum iallafallâœŒïžđŸŽŹ

Redigerat av mcmike, 03 december 2020 - 06:13.


#89

Postad 03 december 2020 - 11:44

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 1

5min myspys om 4K remastern med Peter  :D

 

Middle Earth - Behind The Scenes With Peter Jackson

https://www.youtube....h?v=yn21u6j6Ywc



#90

Postad 03 december 2020 - 17:02

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0

Skönt att dom fixat det Ă€ckligt gula och gröna sticket och har mer naturliga fĂ€rger. Även om en del scener Ă€r sĂ„ inprĂ€ntade att dom ser bleka ut nu sĂ„ Ă€r det just hudfĂ€rger som jag gillar att dom fĂ„tt bra. Dessutom ser allting mycket klarare och mera levande ut med mera korrekta fĂ€rger.

 

Ser ut att vara riktigt bra remaster.



#91

Postad 03 december 2020 - 17:21

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 515 inlĂ€gg
  • 0

LÄter bra det hÀr! Efter allt jag lÀst om gröntonad bild sÄ har jag aldrig köpt filmerna pÄ Blu-ray.

 

NÀr jag tÀnker efter sÄ har jag inte sett dem sen jag köpte min första projektor, och det Àr snart tio Är sen. Har funderat pÄ att se dem frÄn min DVD-box, men Àr rÀdd att det inte skulle kÀnnas sÄ roligt för varken bild eller ljud i dag...

 

Jag kan visserligen inte spela UHD, men fĂ„r man Ă€ven med vanlig BD sĂ„ kan jag se dem nu och Ă€r rustad för uppgraderingar. 

 

Den hÀr boxen fÄr nog fortsÀtta bara var prydnad i hyllan dÄ. :)

 



#92

Postad 03 december 2020 - 18:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Har min bestĂ€llning genom amazon.de och fick med leverans om senare Ă€n berĂ€knat. Nu har det dragits pengar sĂ„ kanske pĂ„ g enligt första release datum iallafall✌


Ja den Àr skickad nu, sÄ ni som bestÀllt hÄll koll i mailen

#93

Postad 03 december 2020 - 19:38

larlar
  • larlar
  • Amatör

  • 84 inlĂ€gg
  • 0

Eh, nej. Du kan knappast ha bestÀllt nÄt frÄn Zavvi de senaste Ären.
De har sitt hk i London men det spelar ingen roll dÄ de har sitt lager och skickar frÄn Guernsey som Àr utanför EU.

Ok dÄ Àr jag lurad i sÄdana fall


LÄter bra det hÀr! Efter allt jag lÀst om gröntonad bild sÄ har jag aldrig köpt filmerna pÄ Blu-ray.

 

NÀr jag tÀnker efter sÄ har jag inte sett dem sen jag köpte min första projektor, och det Àr snart tio Är sen. Har funderat pÄ att se dem frÄn min DVD-box, men Àr rÀdd att det inte skulle kÀnnas sÄ roligt för varken bild eller ljud i dag...

 

Jag kan visserligen inte spela UHD, men fĂ„r man Ă€ven med vanlig BD sĂ„ kan jag se dem nu och Ă€r rustad för uppgraderingar. 

 

Den hÀr boxen fÄr nog fortsÀtta bara var prydnad i hyllan dÄ. :)

 

Du fĂ„r vĂ€nta pĂ„ ”stora” boxen som kommer nĂ€sta sommar om du Ă€ven ska fĂ„ med vanliga Blu-ray 



#94

Postad 03 december 2020 - 19:51

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 515 inlĂ€gg
  • 0

OK, jag uppfattade det som att den hÀr innehÄller bÄde UHD och BD.

 

 

NÀr jag följer lÀnken till Discshop sÄ stÄr det dock bara UHD. Lite missvisande koppling till Prisjakt alltsÄ.



#95

Postad 03 december 2020 - 20:00

aperitif
  • aperitif
  • LĂ€rjunge

  • 308 inlĂ€gg
  • 0

OK, jag uppfattade det som att den hÀr innehÄller bÄde UHD och BD.



NÀr jag följer lÀnken till Discshop sÄ stÄr det dock bara UHD. Lite missvisande koppling till Prisjakt alltsÄ.

Det Àr 9 disc set. SÄ 3st uhd bioversioner och 6st uhd förlÀngda( 1 film = 2 skivor)

SÄ hÄller med dig. Missvisande, men de flesta skriver tydligt vad som ingÄr

Redigerat av aperitif, 03 december 2020 - 20:01.


#96

Postad 03 december 2020 - 20:04

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 515 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det kanske bara Àr rubriken hÀr pÄ Prisjakt som Àr fel, dÀr det stÄr (UHD+BD).



#97

Postad 04 december 2020 - 11:52

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlĂ€gg
  • 0
Den nya fÀrg graderingen Àr ett jÀklar lyft, men jag ser inte mycket mer delajer pÄ dom screenshots jag har sett mot blu-ray.

SÄ om det verkligen Àr en ny 4K scan frÄn 35mm sÄ fanns det inte mycket mer detaljer att hÀmta.
2.5K kanske mot den gamla 2K mastern om man Àr snÀll

#98

Postad 04 december 2020 - 13:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker inte heller det ser ut att vara sÄ mycket mer detaljer. Men den Àr vÀrd pengarna ÀndÄ.

#99

Postad 06 december 2020 - 09:43

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlĂ€gg
  • 1
Det var Bill Hunt som startade ryktet att detta var frÄn en ny 4K scan frÄn 35mm original camera negative.

Det var aldrig med i press releasen frÄn Warner.

Det mesta pekar pÄ att detta Àr en 2K till 4K upscale frÄn dom gamla 2K DI filerna frÄn ca 2003.

Inget större fel i det för den nya fÀrggraderingen ser fantastiskt ut. Plus lite annat som gör att det ser lite bÀttre ut pÄ UHD jÀmfört med BD.

Men en helt ny 4K scan som dom gjorde med The Matrix hade varit att föredra sÄklart

Redigerat av budwhite, 06 december 2020 - 09:45.


#100

Postad 06 december 2020 - 13:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlĂ€gg
  • 1
Peter Jackson sa ju att dom gick tillbaks till original negativen, för att fÄ en riktig 4K transfer.
Tror det va sjÀlva CGI effekterna, som dom skalade upp.

Sen Àr det inte alltid en native 4K transfer frÄn 35mm negativen, blir sÄ mycket skarpare. HÀnger pÄ utrustningen, linser och vilken typ av negativ.
Vissa gamla 35mm ser brutalt skarpa ut, medan en annan, knappt ser bÀttre ut Àn en 2K transfer.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.