Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 5 - Beställningssnackstråden

486 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 21 november 2020 - 11:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Like a glove.

Nice!

 

Har du hunnit spela nåt? Nöjd? :)



#202

Postad 21 november 2020 - 11:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Nej igentligen inte, delvis så blev det väldigt sent igår när barna hade lagt sig och så klarade posten att köra en extra runda med mitt Pulse 3d headsett som förhoppningsvis dyker upp idag och jag vill väldigt gärna spela DS med 3D-ljud. Så jag satt mest och fipplade runt i menyerna lite. Ska spela Astro med barna idag :)



#203

Postad 21 november 2020 - 11:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Gött!

 

Du får komma med en liten review sen ;)



#204

Postad 21 november 2020 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är så värdelöst beteende. Så sjukt illa

https://www.resetera...bout-it.330620/

 

Här är en ännu värre, en influencer som fick en PS5 som gåva från Sony, skröt om det, och sålde sedan vidare med 1200 punds vinstmarginal för att den var "dålig" :D



#205

Postad 21 november 2020 - 18:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 3
Jag hatar verkligen influencers :D

#206

Postad 21 november 2020 - 23:56

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Detta med 3D ljud, vilka härlurar är bäst på detta? 



#207

Postad 22 november 2020 - 12:42

eis
  • eis
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Finns det någonstans att ställa sig i kö nu, eller är det meningslöst? Jag trodde Sony skull sälja den själv, men verkar inte så

#208

Postad 22 november 2020 - 22:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Jag hatar verkligen influencers :D


Japp.

Frågan är vem som är dummast. Den som säljer så dyrt, eller den som köper den.

#209

Postad 23 november 2020 - 16:35

Velon
  • Velon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Måste säga att El-Giganten var snälla mot mig i år, fick tag i en konsol vid deras första släpp i september och sen ytterligare en när dom öppnade upp beställningen igen kl 09:00 i fredags, vid båda tillfällena var det en oerhört smidig köpprocess och inga problem att komma igenom. Den första konsolen kom i torsdags förra veckan på launch och den andra ska Bring ta med sig till oss idag måndag. Väldigt tacksamt när man fortfarande står på kö hos Webhallen tills 2021!

 

Den andra konsolen är köpt åt en längtande kompis som inte har samma förmånliga jobb som mig i att han kan sitta och uppdatera Elgiganten.se precis på minuten vid släpp :)

 



#210

Postad 23 november 2020 - 16:43

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Måste säga att El-Giganten var snälla mot mig i år, fick tag i en konsol vid deras första släpp i september och sen ytterligare en när dom öppnade upp beställningen igen kl 09:00 i fredags, vid båda tillfällena var det en oerhört smidig köpprocess och inga problem att komma igenom. Den första konsolen kom i torsdags förra veckan på launch och den andra ska Bring ta med sig till oss idag måndag. Väldigt tacksamt när man fortfarande står på kö hos Webhallen tills 2021!

Den andra konsolen är köpt åt en längtande kompis som inte har samma förmånliga jobb som mig i att han kan sitta och uppdatera Elgiganten.se precis på minuten vid släpp :)

Bara att gratulera,
Jag uppdaterade konstant från 08.55-09.30 utan någon lycka ( digital version ), måste ha fel teknik.😊

Redigerat av xxjojjexx, 23 november 2020 - 16:44.


#211

Postad 23 november 2020 - 16:59

Velon
  • Velon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Bara att gratulera,
Jag uppdaterade konstant från 08.55-09.30 utan någon lycka ( digital version ), måste ha fel teknik.

 

En annan vän hade precis samma upplevelse som dig, han såg aldrig ens köpknappen blev grön så jag tackar min lyckliga stjärna.

 

November började fan osäkert, dålig känsla i magen av att Trump skulle bli omvald och att jag skulle sitta utan PS5 över julen men nu 3 veckor senare har allt bara löst sig och det finns lycka i november mörkret! 



#212

Postad 23 november 2020 - 19:12

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Vad är det för PS5 exklusiva spel som är på gång närmaste månaderna?

Har inte kollat så noga om det är nått spännande på gång. 

Horizon - Forbidden West är det enda jag vet. Men det finns väl inget datum än på det.



#213

Postad 23 november 2020 - 21:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är nog inte så mycket spännande exklusivt på gång närmaste måanderna. Ratchet borde vara närmast.



#214

Postad 24 november 2020 - 11:04

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Då ska man knata ner till Webhallen och hämta en DE, var inte väntat förrän December men har antagligen fått en som inte blivit uthämtad i första omgången... Tidig julafton iaf :D


Redigerat av STiFLR, 24 november 2020 - 11:05.


#215

Postad 24 november 2020 - 16:59

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Har dessa lurar sen tidigare https://www.prisjakt...t.php?e=2479553

 

Jag kommer åt 3D ljud inställningen på PS5. Men fungerar dom lika bra som dom nya pulse 3D? Eller är det just "pulse" som är nytt?



#216

Postad 25 november 2020 - 09:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Det är nog inte så mycket spännande exklusivt på gång närmaste måanderna. Ratchet borde vara närmast.


Har du några hintar om när Silent Hill och MGS Remake kommer? Jag trodde det skulle dundras ut reklam om detta nu innan jul så antingen är de långt bort eller så behövde dom inte skryta mer då alla konsoler är slut.


Redigerat av Demon Slayer, 26 november 2020 - 11:52.


#217

Postad 25 november 2020 - 17:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Har du några hintar om när Silent Hill och MGS Remake kommer? Jag trodde det skulle dundras ut reklam om detta nu innan jul så antingen är de långt bort eller så behövde dom inte skryta mer då alla kondoler är slut.

Nä det är tyst på ryktesfronten. Jim Ryan sa att han spenderade största delen av året med att skapa efterfrågan för PS5, men att han lär spendera nästa år med att se till att kunna möta den efterfrågan. Så de behöver inte göra något för att sälja på ett tag.



#218

Postad 26 november 2020 - 10:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Kolla så att ni inte får kattmat istället för en PS5. ;)

https://www.eurogame...here-we-are-now

Folk på fraktbolagen som snor konsolerna eller?

#219

Postad 26 november 2020 - 11:05

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Har en PS5 digital edition bokad sedan i april, idag hörde butiken av sig och undrade ifall jag vill ha en med skivläsare men tackade nej och fortsätter vänta på min digital edition. Har inte bråttom känner jag då min förstärkare ändå är försenad så in i helsike och vill helst spela de nya spelen med maffigt ljud  :)



#220

Postad 26 november 2020 - 11:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Nä det är tyst på ryktesfronten. Jim Ryan sa att han spenderade största delen av året med att skapa efterfrågan för PS5, men att han lär spendera nästa år med att se till att kunna möta den efterfrågan. Så de behöver inte göra något för att sälja på ett tag.

Jag ser att folk på FB blir förbannade på den PS5-reklam som har vart nu. "Varför har ni reklam när vi inte får tag i en konsol - sluta", "Play has limits - det är slut i butikerna" osv..



#221

Postad 26 november 2020 - 12:58

Xzim
  • Xzim
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Har en PS5 digital edition bokad sedan i april, idag hörde butiken av sig och undrade ifall jag vill ha en med skivläsare men tackade nej och fortsätter vänta på min digital edition. Har inte bråttom känner jag då min förstärkare ändå är försenad så in i helsike och vill helst spela de nya spelen med maffigt ljud :)


Jag hatar dig! ;)

#222

Postad 26 november 2020 - 13:27

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Soppa detta. För någon dag sedan gick man ut å sa från MM att man kommer inte få in några nya konsoler i år sedan igår meddelar Sony att en ny sändning kommer innan nyår



#223

Postad 26 november 2020 - 14:18

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Soppa detta. För någon dag sedan gick man ut å sa från MM att man kommer inte få in några nya konsoler i år sedan igår meddelar Sony att en ny sändning kommer innan nyår


I Sverige eller USA????? Lite skillnad på vilken marknad dem sa att det kommer nya innan nyår.

#224

Postad 26 november 2020 - 14:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Är nog USA och England som är prio ett.

Sverige är nog långt ner på listan...

 

Sen lär väl scalper ligorna slå till igen.

Som denna skiten:

https://www.videogam...0-ps5-consoles/



#225

Postad 26 november 2020 - 15:05

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

I Sverige eller USA????? Lite skillnad på vilken marknad dem sa att det kommer nya innan nyår.

Du glömde 5 frågetecken

 

Är nog USA och England som är prio ett.

Sverige är nog långt ner på listan...

 

Sen lär väl scalper ligorna slå till igen.

Som denna skiten:

https://www.videogam...0-ps5-consoles/

Det framgick inte i artikeln tror jag men kan väl vara så. Jag har förbokat och ligger på tur enligt MM så där ska man väl klara sig undan dom. 



#226

Postad 26 november 2020 - 15:31

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Jag lyckades få igenom en order på releasedagen hos Elgiganten (under andra släppet med förväntad inkommande leverans 4/12) 

 

Undra hur stor chansen är att dem verkligen får in några fler konsoler då. 



#227

Postad 27 november 2020 - 08:20

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Ni som har koll,, finns det någon bra indikation på när man åter kan boka samt när ”den breda massan” kan få sina enheter?

Dessa blocketpriser är spännande men bevisligen finns det många otåliga själar 😅

#228

Postad 27 november 2020 - 08:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ni som har koll,, finns det någon bra indikation på när man åter kan boka samt när ”den breda massan” kan få sina enheter?

Dessa blocketpriser är spännande men bevisligen finns det många otåliga själar 😅


I vår lär Sony ha hunnit ikapp. De pumpar ut så många konsoler som det bara går, men efterfrågan är hysteriskt hög. En skeppning till kommer att komma till Sverige, bla elgiganten kommer att få tag i nya konsoler som de kan butcha i webbutiken.

Betala inte scalpers, det är ett vidrigt beteende.

#229

Postad 27 november 2020 - 11:57

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

I vår lär Sony ha hunnit ikapp. De pumpar ut så många konsoler som det bara går, men efterfrågan är hysteriskt hög. En skeppning till kommer att komma till Sverige, bla elgiganten kommer att få tag i nya konsoler som de kan butcha i webbutiken.

Betala inte scalpers, det är ett vidrigt beteende.


Tack, ja då är det bara att lägga detta åt sidan ett tag. Vore ändå lite självbedrägeri att tro att jag skulle få tid att spela).

Scalpers-grejen har jag svårt att säga något om. Förstår att det är trist för oss som blir utan men samtidigt är det ”affär 1.0”. Hög efterfrågan och låg tillgång, detta fenomen finns ju överallt.
Jag är dock ytterst frågande till vem som betalar 12+ för en ps5 när man antar att den går att få tag på om ett par månader. (Då kan man gott betala dubbla priset?)

#230

Postad 27 november 2020 - 17:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Hög efterfrågan och låg tillgång, detta fenomen finns ju överallt.

Tja, det är ju bland annat de som gör att det blir låg tillgång genom att köpa tusentals och sedan sälja dem dyrare. Och genom att använda bottar så att andra inte hinner klicka in manuellt.

 

Det finns ett företag, Scalper Group, som satsar på scalping som affärsmodell. De ångrar ingenting säger de för deras medlemmar har lyckats få mat på bordet och kunnat ge julklappar till sina ungar.

 

“These people have managed to cover their bills, put food on the table and supply Christmas presents to their children.

 

 

I slutändan skulle jag inte vilja vara med en scalper på en öde ö när tillgången till mat börjar bli låg. Business 101 när de börjar samla all mat och sälja den.



#231

Postad 27 november 2020 - 17:51

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Eller så släpper inte sony/nvidia/amd/Microsoft sina konsoller förrän de har större lager. Då finns där inget värde i detta fenomen.

Om det är något man med all säkerhet kan veta så är det att om det finns ett sätt att tjäna pengar så kommer någon utnyttja det.

Jag vet inte var företagen står i frågan? De kränger ju maskiner som aldrig förr och haussen blir än mer uppskruvad med högre efterfrågan.. (de ser kanske en missad intäkt från early adopters).

Oavsett, alltid lite trist att vänta

#232

Postad 27 november 2020 - 18:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 2
Äntligen fick jag en PS5. Tyvärr blev det en diskversion men vågade inte vänta på min DE jag bokade på Mediamarlt då jag hört att Mediamarlt får in nya PS5or först nästa år.

Den jag köpte hade en polare bokat på Webhallen november förra året. Han lyckades knipa åt sig en från Elgiganten vid release så han var snäll å lät mig köpa denna 👍

#233

Postad 27 november 2020 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 2

Eller så släpper inte sony/nvidia/amd/Microsoft sina konsoller förrän de har större lager. Då finns där inget värde i detta fenomen.

I nuvarande pandemi hade de fått vänta länge för att mätta utbudet. Många länder som inte fått något alls än. Det är dessutom inte rimligt att vänta, det blir ju bara ännu fler som inte får något då när de kunde fått tidigare.

 

Scalpers tar inte miljoner enheter, men det är ju ändå de som är problemet i grunden. Ta bort dem så finns inget att klaga på. Även om enheterna inte räcker till så är det inte mycket att göra åt, det är bara naturligt att det inte går att mätta en hel värld vid launch längre. Spel har blivit för stort.

 

Om det är något man med all säkerhet kan veta så är det att om det finns ett sätt att tjäna pengar så kommer någon utnyttja det.

 

 

Ja, såklart. Och tyvärr finns klantskallar som köper sakerna. Men ja det är ju upp till var och en vad man tycker om det.

 

Företagen är inte pro scalpers i alla fall. Utan scalpers hade det varit samma grej, det hade vart slutsålt överallt, så det påverkar inte FOMO-beteendet.



#234

Postad 27 november 2020 - 21:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag fick höra att den sista lasten som Sony kommer skicka inte kommer till Europa, allt ska till Nordamerika.

Om det här skulle stämma så får ingen butik in fler ingen nyår. Någon som vet mer?

#235

Postad 28 november 2020 - 14:35

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Jag fick höra att den sista lasten som Sony kommer skicka inte kommer till Europa, allt ska till Nordamerika.

Om det här skulle stämma så får ingen butik in fler ingen nyår. Någon som vet mer?


Hört samma

#236

Postad 28 november 2020 - 17:18

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Ryktas om först till våren. Fick tag på en XsX så ingen direkt brådska för egen del men tråkigt för andra.

#237

Postad 28 november 2020 - 17:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Ryktas om först till våren. Fick tag på en XsX så ingen direkt brådska för egen del men tråkigt för andra.


Nä det är nog bara scalpers som sprider sånna rykten för dom har så feta lager som dom inte blir av med 😂

#238

Postad 02 december 2020 - 06:35

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0
Har en förbokning hos webhallen sedan i januari, men det räckte inte. Frågan är om man ska ha kvar sin beställning där eller försöka boka någon annanstans? Känns som deras tilldelning var rätt dålig.

Redigerat av Samplehead, 02 december 2020 - 06:40.


#239

Postad 02 december 2020 - 08:41

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Lyckades få igenom en beställning på releasedagen hos Elgiganten.

(dock förbokat ni vet vart sen länge men det visade ju sig spela mindre roll  :angry:)

Hur som helst så stod det - förväntas komma in i lager den 4/12. Inte många dagar kvar nu.

 

Men undra om det verkligen dyker upp några konsoler till Elgiganten? 



#240

Postad 02 december 2020 - 17:14

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Lyckades få igenom en beställning på releasedagen hos Elgiganten.

(dock förbokat ni vet vart sen länge men det visade ju sig spela mindre roll  :angry:)

Hur som helst så stod det - förväntas komma in i lager den 4/12. Inte många dagar kvar nu.

 

Men undra om det verkligen dyker upp några konsoler till Elgiganten? 

Enligt ett annat forum så har en användare pratat med kundtjänst och alla som ska få den i december, står på lager nu hos EG ;)



#241

Postad 02 december 2020 - 21:43

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Enligt ett annat forum så har en användare pratat med kundtjänst och alla som ska få den i december, står på lager nu hos EG ;)


Det lät ju hoppfullt 😃
Dock kan man ju undra varför dem inte skickar ut dem, om dem nu står på lagret?

#242

Postad 02 december 2020 - 22:25

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Det lät ju hoppfullt
Dock kan man ju undra varför dem inte skickar ut dem, om dem nu står på lagret?


Garanterat för att räkna in allt och se så rätt turordning följs osv..

#243

Postad 03 december 2020 - 09:45

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Garanterat för att räkna in allt och se så rätt turordning följs osv..


Rätt och riktigt gillar vi så hoppas du har rätt :-)

#244

Postad 06 december 2020 - 12:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
:D
https://youtu.be/kmQKyskJ84M

#245

Postad 06 december 2020 - 15:37

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 1

Rätt och riktigt gillar vi så hoppas du har rätt :-)


PS5:an påväg från Elgiganten 😃😃😃

#246

Postad 06 december 2020 - 21:08

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Nu är min på väg med. Frågan är om jag ska börja med Miles morales eller demon's souls. Det sista nämnda är ju så dyrt bara...

#247

Postad 07 december 2020 - 08:40

tarazi
  • tarazi
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
En chansning, någon som lyckats knipa en konsol men har kvar en förhandsbokning nån annanstans, så kan jag ta över den. PM:a mig.

Tack

#248

Postad 07 december 2020 - 14:32

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Är det bekräftat då alltså att om man förbokat hos Mediamarkt så fick dom inga fler eftersom Elgiganten skeppar sin andra omgång nu?



#249

Postad 07 december 2020 - 15:46

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Är det bekräftat då alltså att om man förbokat hos Mediamarkt så fick dom inga fler eftersom Elgiganten skeppar sin andra omgång nu?

 

Jag har inte hört något från MM om min bokning iallafall, dock bokade jag där ganska sent så ligger nog inte så bra till i deras kö.



#250

Postad 11 december 2020 - 08:18

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Igår ringde Spel & Sånt och sa att jag hade en PS5 Digital Edition att hämta  :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.