Jag har inte kollat i detalj, men jag utgår från att samtliga av de du länkat till nu har HDMI 1.4a. Då funkar de med de flesta apparater med HDMI, men du kommer inte att kunna köra 4K eller t.ex. Dolby Atmos.
Det betyder dock inte att du inte att kan ansluta källor som har detta. Tar du t.ex. en ATV 4K och ställer in den på 1080p SDR så går det bra att spela film från den, jag kör själv så. Samma med Dolby Atmos, väljer du ett sådant ljudspår så kommer det att spelas upp som True HD.
Vad jag förstår är det du är ute efter just att kunna koppla in HDMI, men inte att köra de senaste formaten. För att göra det skulle det krävas ny projektor, fler högtalare, slutsteg och inte minst ett (nästan) nytt försteg. Jag tycker därför att det verkar vettigt att köpa ett försteg som har HDMI, men inte senaste versionen. Därför är det onödigt att lägga mer än nödvändigt på det, då det ändå kommer att behöva bytas ut om du ska ha de nya formaten längre fram.
Jag vet inte om det är någon större skillnad på de du tittat på nu, även om priserna varierar en del. Det kan vara värt att söka lite och se om det är någon modell som verkar haft några problem.