Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dts X

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 mars 2021 - 09:57

rasssnus
  • rasssnus
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej! Jag har en Samsung the frame 2020, som inte har stöd för DTS X. Men min soundbar har det. Om jag kopplar in min UHD blu ray spelare direkt i soundbaren istället för i TVn. Kommer jag då få dts X för dom filmer som har stöd för det? Atmos får jag oavsett då både TVn och soundbaren har stöd för det.

Postad 02 mars 2021 - 17:03

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

• 1 430 inlägg
  • 0

Förmodligen.

Men poängen med DTS X, liksom Dolby Atmos, är ju objektbaserat ljud spritt via rätt många högtalare, t ex i taket, för att kunna skapa en omslutande upplevelse där ljudet placeras exakt där det ska vara.

Det går ju lite förlorat om man kör med en soundbar ...

Postad 03 mars 2021 - 10:25

rasssnus
  • rasssnus
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
I know. Men jag är nöjd med en soundbar och surround högtalare som har högtalare som är riktade uppåt. Har inte möjligheten att montera högtalare i taket. Jag tycker ljudkvalitén och surround effekterna är tillräckligt bra för min smak :) sagan om ringen 4k hade riktigt nice surround upplevelse i atmos :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.