Verkar släppas 7 december, kommer båda till ps4/ps5 Xbox one/Xbox one series x och pc, har sett fram emot detta, har typ inte kommit något stort spel på över 2 år som jag är intresserad av
Dying Light 2 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) | 1 | (1) | 317:- | |
Dying Light 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) | 4 | (0) | 383:- | |
Dying Light 2 (PC) (PC-spel) | 1 | (0) | Inga priser | |
Dying Light 2 (PS5) (PlayStation 5-spel) | 1 | (2) | 375:- |
Postad 30 maj 2021 - 05:00
Verkar släppas 7 december, kommer båda till ps4/ps5 Xbox one/Xbox one series x och pc, har sett fram emot detta, har typ inte kommit något stort spel på över 2 år som jag är intresserad av
Postad 02 februari 2022 - 19:26
Här var det dött
Nu har iaf DF tagit en koll på PS5 och Series S/X versionerna av spelet.
Vill man spela i 60fps på PS5 och X, så är det tyvärr 1080p som gäller.
https://www.youtube....h?v=f2CPmj8J3KY
Postad 02 februari 2022 - 20:34
På PC kräver det RTX 2060 för 1080p60. Utan RT då såklart.
För 1080p60 med RT på high är det RTX 3080 som gäller.
Frågan är hur bra det funkar på PS4 och XB1. Det ska bli intressant att se.
Redigerat av Ageve, 02 februari 2022 - 20:36.
Postad 02 februari 2022 - 20:44
Här var det dött
Höhö. Ja, man kan riktigt se ljuset dö ut.
Nä men ettan var grym så det blir nog bra, lite konservativt men. IGN sa att det var redigt buggigt dock så blir till att vänta ett bra tag som vanligt.
Postad 02 februari 2022 - 22:52
Frågan är hur bra det funkar på PS4 och XB1. Det ska bli intressant att se.
https://www.youtube....h?v=y4fY19aSDg8
Andra halvan i videon, så visas några längre sekvenser av gameplay.
På original PS4 och Xbox One, så är det nog 720p/30 som gäller, då det ser soft ut.
Höhö. Ja, man kan riktigt se ljuset dö ut.
Postad 03 februari 2022 - 21:36
Ser bra ut, och DLSS 2.1 imponerar igen.
Har kört med det en del i Horizon Zero Dawn, och det ser riktigt bra ut, ibland bättre än native pga att ingen "shimmering" osv finns.
Den maxade raytracingen är nog kul om man har ett 3090. Mitt 2080 hade nog visat fina diabilder.
Postad 03 februari 2022 - 21:48
Mitt 2080 hade nog visat fina diabilder.
Ja, jag ska testa att maxa i morrn, och se hur det stuper
Postad 04 februari 2022 - 16:27
Som DL gjorde bättre än ME
Ja, jag fastnade inte för dom spelen, pga kontrollerna
Har kört DL2 några timmar nu.
Bra flyt i parkour delen, å även fighterna känns bättre.
Funkar bra med DF optimerings förslag. Även om det hackar till emellanåt.
Postad 05 februari 2022 - 07:46
Postad 05 februari 2022 - 11:09
Jag slog av RT.
Ibland flyter det som smör, och ibland hackade det som fan. Misstänker att det är dåligt optimerat, då det händer helt random emellanåt.
Det var inte värt att offra prestandan för, just nu iaf.
Utan RT, så flyter det på redigt fint.
Jag har otroligt nog inte stött på några buggar än. Iaf inte nåt jag har lagt märke till.
Postad 05 februari 2022 - 15:22
Här var det dött
Nu har iaf DF tagit en koll på PS5 och Series S/X versionerna av spelet.
Vill man spela i 60fps på PS5 och X, så är det tyvärr 1080p som gäller.
Helt sjukt att spelet är i 1080p om man vill köra i 60fps på Series X. Inte en chans att jag kör i 1080p på min stora 4K TV, blir alldeles för suddigt och grötigt med modern 3D grafik i 1080p. Även Quality läget med RT är i 1080p. Att man inte ens får native 4K i 30fps känns ju inte heller klockrent. Men det finns inget annat läge än resolution som gäller när jag kör spelet på Series X. Tycker också att det är extremt tråkigt att spelet inte heller har stöd för HDR. Konstigt med ett storspel år 2022 som saknar HDR. Känns slappt från spelskaparna. Är fortfarande taggad att spela men jag väntar in någon rea innan jag slår till som det ser ut nu.
Postad 05 februari 2022 - 16:58
Inte så konstigt när man kolla PC kraven.
https://i.redd.it/rm1036ryrff81.jpg
Varför används inte AMD FSR på konsol?
Redigerat av Zerox_no1, 05 februari 2022 - 17:04.
Postad 05 februari 2022 - 17:44
verkar ju inte krävande alls om man kan köra rt med 3080 i 4k 60 fps. 1 av 100 lir klarar ju detta irl med den setupen
Postad 05 februari 2022 - 18:37
Även ett RTX3090, har det kämpigt med RT i 4K/60
https://www.youtube....h?v=qADJfWZAtvA
Redigerat av Svante Skoog, 05 februari 2022 - 19:42.
Postad 05 februari 2022 - 21:16
Varför används inte AMD FSR på konsol?
AMD FSR är sämre än checkerboarding osv. Det är bara enkel uppskalning, och kan inte jämföras med DLSS.
Nästa AMD-generation ska ha hårdvara motsvarande tensor-cores, för deep learning.
Postad 05 februari 2022 - 21:20
Även ett RTX3090, har det kämpigt med RT i 4K/60
Inte heller konstigt. Det är istället ovanligt lättdrivet om man kan köra full raytracing i 4k 60 fps med högsta grafikinställningar. Ingen vettig karl kör allting på low bara för att kunna köra raytracing på max
Postad 21 februari 2022 - 09:40
Gick utmärkt att spela som ett linjärt spel, och skita i allt extra trams.
Tror bara jag gjorde 5 sidouppdrag
Klarade mig från märkbara buggar. Ramlade genom en vägg vid ett tillfälle, samt att hjälten fastnade i en "slut på staminan" loop, när det gällde ljudet, så minsta rörelse, så lät det som ett astma anfall
Men det löste sig med en omstart.
Postad 07 april 2022 - 10:02
Parkour en är bra bökigt men kul ändå med ett lir som iaf känns halvfräscht
Postad 09 april 2022 - 14:19
Första nätterna avklarade. Första svängen toksprang man men det fungerade dåligt. Hittade bättre flyt och kontroll på siktkonerna andra rundan. Dying light 2 har inte volatiles alls eller är de bara färre?
Parkouren är bra trög. testade första challengen som var medium men jag hann 15 av 26 på 2:15... Mirrors edge hade smidigare parkour vad jag minns
Postad 28 december 2023 - 07:17
Någon som spelar detta forfarande ? har fått problem med en bug efter den nya uppdateringen 1.14 att min stamina drar ur direkt efter man har sprungit eller klättrat/hoppat ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar