Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny Samsung TV & soundbar krånglar

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung HW-Q610A (Hemmabiosystem) 0 0 (0) 5 990:-
Samsung QLED QE65Q60A (TV) 0 6 (1) 7 990:-

#1

Postad 02 december 2021 - 19:40

chtornell
  • chtornell
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej,

 

Har precis köpt en ny samsung TV (QE65Q60AAU) och en soundbar av samma tillverkare (HW-Q610A/XE). 

 

Installationen var väldigt smidig men det är något som krånglar med ljudet. När jag använder soundbaren så bryts ljudet eller hackar det sporadiskt. 

 

Har sökt upp och laddat hem senaste uppdateringen till soundbaren och installerat men det hjälpte tyvärr inte. (Version 1002.5 5.85 MB 29 okt.. 2021)

 

https://www.samsung....A/XE/#downloads

 

Har även ringt Samsung supporten som fjärrstyrt tv och både blåst den och nollställt HDMI utgångarna. 

 

Ingenting har dessvärre hjälpt, därtill har jag startat om soundbaren.

 

Genom tvn fungerar ljudet problemfritt, men så fort jag försöker mig på ljudlimpan så börjar det krångla.

 

Soundbaren fungerar problemfritt med bluetooth. Så misstänker att det är något med själva HDMI anslutningen som bråkar.

 

Kör medföljande HDMI kabel mellan ARC uttaget i TV & ljudbar.

 

Inställningar i tvn:

 

Anynet+ (HDMI-CEC) är aktiverat.

Ljudläge: Adaptivt ljud

Under expertinställningar

HDMI-eARC-läge: Auto

Digitalt utgångsljudformat: Auto påslaget (koppla genom går inte att välja)

Dolby Atmos-kompatibilitet: aktiverat

 

Tar tacksamt emot tips och förslag! :)


Redigerat av chtornell, 02 december 2021 - 19:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2022 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.