Tror du blir nöjd med QE75QN95A, jag har haft min i en vecka nu och jag tycker den är bra.
Jag snålade och köpte QE75QN85A först, hade den tre dagar men kunde inte leva med den IPS panelen, värdelös kontrast och svärta samt mycket blooming.
Tur det är smidigt att använda öppet köp på netonnet
Blev otrolig skillnad nu när jag bytte till 95:an som har VA panel, helt ok svärta och kontrast för att vara LCD.
Visst kan man se lite blooming med denna också men det lilla går att leva med för mig.
Orsaken att jag valde QN 95:an framför LG 77" C1 som egentligen är ett bättre alternativ (dock 4000kr dyrare) är att jag har ett ganska ljust vardagsrum och är lite rädd för att mina söner skall råka lämna TV:n på så det blir inbränningar från nått tv-spel.
Ljusstyrka och inbränningar är väl de få nackdelar oled paneler har, är dessa två saker inget du oroar dig över så kanske du skall snegla lite på C1:an.
Jag sitter ca 2,80-3m ifrån TV:n, hade en 55 tum innan denna som jag tyckte var aldeles för liten.
Var lite rädd att 75 skulle bli för stor men vad fel jag hade, efter bara nån dag så har man vant sig och det skulle helt klart funka med en lite större känner jag.
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av TCL apparaterna du nämner, försök hitta nåt ställe som har båda modellerna uppställda och jämför, samt kolla om det finns jämförelsevideos på youtube.
Redigerat av privatePyle, 12 juli 2022 - 12:35.