Postad 24 februari 2023 - 15:31
Postad 24 februari 2023 - 16:49
Postad 24 februari 2023 - 18:20
Hämtade ut mitt idag. Har aldrig testat VR ska bli spännande kommer börja med Resident evil village kan nog bli lite små läskigt
Ska själv testa det med senare ikväll
Postad 24 februari 2023 - 21:48
Postad 25 februari 2023 - 07:31
GT7 är en mycket bättre titel än Alyx. Alyx är man trött på så fort man lirat igenom
Postad 25 februari 2023 - 14:48
Postad 26 februari 2023 - 17:06
Jag tröttnade på GT Sport efter två timmar så inte säkert för min del 😊 Men tror VR höjer spelet rejält
Ganska stor skillnad på gt sport och gt7, i gt7 har du full vr support vilket du inte hade i gt sport, psvr2 är också en enorm. Uppgradering till psvr1 i ren upplösning och fps,
Postad 27 februari 2023 - 20:38
Postad 27 februari 2023 - 21:16
Ja psvr1 kändes för suddigt och avskalat i alla spel. Jag är sugen på 2an just för att det nu känns som det är lättare att leva sig in när det ser så mycket bättre ut.
Psvr var för blurrigt. Rift/vive lägre än så fungerar inte för racing. Kör med rift s nu. Ps vr 2 är nog en uppgradering skulle jag tro
Postad 28 februari 2023 - 07:02
Ja psvr1 kändes för suddigt och avskalat i alla spel. Jag är sugen på 2an just för att det nu känns som det är lättare att leva sig in när det ser så mycket bättre ut.
Kan intyga att 2an är mycket bättre, känns inte suddigt, har spelat gt7 och resident evil village bilden ser helt klart ut, men den största skillnaden är att i vr lever man i miljöerna mycket mer än på tvn, psvr2 är också lättare att sätta upp, nu behöver du inte sätta upp någon kamera som psvr1 för det är integrerat i headset i psvr2, man får dock vara nog när man sätter upp ögonen i headset så det blir rätt, annars kan bli åksjuk och eventuellt få suddig bild, det kan vara små suddigt längst ut i kanterna, men det märks inte, för där ögonen tittar är det full kvalitet, jag har aldrig haft så roligt at spela, riktigt bra vr enligt mig, blev dock åksjuk första gången jag spelade gt7 men sen var det bra dagen efter och har inte upplevt det igen.
Postad 28 februari 2023 - 08:00
Spotta flygplan km bort fortsatt handikapp dock
Postad 28 februari 2023 - 17:04
Postad 28 februari 2023 - 19:43
Postad 08 december 2023 - 13:20
Började spela RE 4 remaken i VR.
Men fy fan va dåligt jag började må efter bara 5 minuter.
Det är konstant reprojection, vilket gör att det känns som att spela ett 30fps spel på en plattskärm.
Vad hände med foveated rendering, som Sony skröt om?
Även i Arizona Sunshina 2, ska detta vara ett problem.
Sen kändes remaken rätt medioker i VR. Inlevelsen fanns där, om man bara står och tittar sig omkring.
Men ska man öppna en dörr, en låda osv, så måste man trycka på X.
Extra störande, när det blir en cutscene, där Leon ska öppnar en dörr m.m.
Även inventory och hanteringen av vapen, känns tveksamt.
Jag hade hellre sett att dom gjort ett helt nytt RE spel, som är gjort från grunden för VR.
För det känns inte som att dom lagt allt för mycket tid på denna VR version.
Som sagt reprojection gör att jag ger upp PSVR2 nu...
Postad 08 december 2023 - 19:37
Började spela RE 4 remaken i VR.
Men fy fan va dåligt jag började må efter bara 5 minuter.
Det är konstant reprojection, vilket gör att det känns som att spela ett 30fps spel på en plattskärm.
Vad hände med foveated rendering, som Sony skröt om?
Även i Arizona Sunshina 2, ska detta vara ett problem.
Sen kändes remaken rätt medioker i VR. Inlevelsen fanns där, om man bara står och tittar sig omkring.
Men ska man öppna en dörr, en låda osv, så måste man trycka på X.
Extra störande, när det blir en cutscene, där Leon ska öppnar en dörr m.m.
Även inventory och hanteringen av vapen, känns tveksamt.
Jag hade hellre sett att dom gjort ett helt nytt RE spel, som är gjort från grunden för VR.
För det känns inte som att dom lagt allt för mycket tid på denna VR version.
Som sagt reprojection gör att jag ger upp PSVR2 nu...
Trist. Resident evil 4 vr fungerar bra på quest versionen då. Men det är ju rak plankning av originalet misstänker jag. Sen är det möjligt man trycker på knapp för att öppna dörrar där med men jag har inte några direkta problem med sånt
Postad 08 december 2023 - 22:46
Trist. Resident evil 4 vr fungerar bra på quest versionen då.
Quest versionen, som är baserad på originalet, är mycket mer interaktivt, då det var byggt för VR.
Önskar att Capcom tog idéer från den versionen, när dom gjorde VR mode för remaken.
Postad 09 december 2023 - 14:45
Quest versionen, som är baserad på originalet, är mycket mer interaktivt, då det var byggt för VR.
Önskar att Capcom tog idéer från den versionen, när dom gjorde VR mode för remaken.
ah ja remaken överlag känns ju lite överflödig. re4vr fungerar bra fast det är lite dumt spela om det är inte alls lika bra som man minns det. Gaming går helt klart framåt men fördelen är att jag nu ser allt tydligt. På wii och 720p 32" tv så såg man inte alltid vad det var man tittade på
Postad 09 december 2023 - 15:21
Hoppas inte Vertigo 2 använder sig av detta.
Red Matter 2, är ju i native 90fps, och är både snyggt och flyter som smör i jämförelse.
Iofs, RE4 remaken kanske har en motor, som inte är så lätt att överhuvudtaget få att rulla i native 90fps.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar