Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9578 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 april 2025 - 12:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Inspelning.

Är bortrest i helgen och skulle spela in F1 kval och race. Kvalet på lördagen finns i tablån på TV10, men racet 06:55 på Viasat Sport UHD på söndagen saknas. Däremot finns racet som repris 21:00 i tablån...

Vad beror det här på och finns det någon åtgärd?

Hej

Prova igen nu

Mvh
Niklas

Postad 04 april 2025 - 14:04

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Nope.

Det fungerar inte även om jag startat om boxen flera gånger. Den hoppar antingen förbi söndag helt och hållet, eller så är det sändningsuppehåll, fast på fel språk...

Bifogad fil(er)

Postad 04 april 2025 - 18:53

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Problem enligt ovan löst.

Tack.

Postad 07 april 2025 - 20:34

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

jag har nu sagt upp Allente 1/6

jag tröttnade när lösta problem började komma tillbaka

och enda lösningen som supporten har är formatera disken Igen

eller fabriks återställning

så är det bra någon vecka innan system har sönder sig själv

Sven Åke

Postad 08 april 2025 - 08:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Hej

Från och med imorgon ska årtal vara tillbaka på filmer på de tidigare viasat-boxarna Legion, dvs även 680-boxen.

Mvh
Niklas

Nja, än har jag inte sett några årtal i guiden.

Postad 10 april 2025 - 00:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Min adb box börjar sjunga på sista versen.Jag har en lilla vita boxen med mer eller mindre oanvänd liggandes i en låda. Tycker att recensionerna på de boxar som finnes nu hos allente har fått skitrecensioner ostabila buggiga mm. Hur är dom ni forumvänner som har nån av deras 4k boxar? Ska man titta på andra alternativ,dreambox eller liknande

Postad 10 april 2025 - 07:46

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Vi har två stycken Allente 1 för satellit.

Överlag är de ok med sporadisk svart bild, en del ljudhack, epg som är ofullständig. Svårt att veta vad som beror på mjukvara, box eller inkommande signal/information till Allente.

Jag önskar att de här problemen inte existerade, men de är inte tillräckligt irriterande för att bli galen. Åtminstone inte för hur vi använder dem.

Vi har snart haft dem i tre år, uppdateringar för att komma till rätta med problemen har i stort sett varit obefintligt. Det verkar som att personalen på Allente inte använder sina egna produkter.

Inför köp lovades även time-shift i kommande uppdatering. Texten är borta från hemsidan och funktionen existerar inte.

Från min användarupplevelse är de ok men inget man skryter om. Väljer du en Dreambox eller liknande får du gärna låta oss andra veta hur den fungerar.

Redigerat av Iwarsson, 10 april 2025 - 09:40.

Postad 10 april 2025 - 08:33

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Hej

Boxarna kommer uppgraderas till Android 12 under Q1 2025.

Mvh
Niklas

Hej Niklas. Hur går det med detta?

Postad 10 april 2025 - 08:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej Niklas. Hur går det med detta?

Hej

Testning pågår fortfarande, vi har en del saker kvar att lösa innan vi är helt nöjda, så vågar inte säga just nu när vi kommer lansera.
Bör ha mer info om några veckor.

Mvh
Niklas

Vi har två stycken Allente 1 för satellit.

Överlag är de ok med sporadisk svart bild, en del ljudhack, epg som är ofullständig. Svårt att veta vad som beror på mjukvara, box eller inkommande signal/information till Allente.

Jag önskar att de här problemen inte existerade, men de är inte tillräckligt irriterande för att bli galen. Åtminstone inte för hur vi använder dem.

Vi har snart haft dem i tre år, bristen på uppdateringar för att komma till rätta med problemen har i stort sett varit obefintlig. Det verkar som att personalen på Allente inte använder sina egna produkter.

Inför köp lovades även time-shift i kommande uppdatering. Texten är borta från hemsidan och funktionen existerar inte.

Från min användarupplevelse är de ok men inget man skryter om. Väljer du en Dreambox eller liknande får du gärna låta oss andra veta hur den fungerar.

Hej

Timeshift kommer att komma till Allente 1 när vi lanserar Android 12, dvs att boxen spelar in automatiskt när du zappar till en kanal.

Mvh
Niklas

Postad 10 april 2025 - 09:00

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Hej

Testning pågår fortfarande, vi har en del saker kvar att lösa innan vi är helt nöjda, så vågar inte säga just nu när vi kommer lansera.
Bör ha mer info om några veckor.

Mvh
Niklas

Hej

Timeshift kommer att komma till Allente 1 när vi lanserar Android 12, dvs att boxen spelar in automatiskt när du zappar till en kanal.

Mvh
Niklas

Nu utbrast jag spontant: Äntligen! 👍🏻👍🏻

Postad 10 april 2025 - 09:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nu utbrast jag spontant: Äntligen!

Håller helt med, en funktion även jag saknat!

Mvh
Niklas

Postad 10 april 2025 - 09:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Jag såg i ett tidigare inlägg att Sven-Åke (Storbacken) gav upp och sa upp pga struliga boxar. Inte lovande. Adb boxen har och är kanon men den börjar starta om sig själv i tid och otid. Samma hände med kaonboxen innan den säckade ihop. Får vänta och se vad reaktionerna blir efter uppdateringen som komma skall.

Postad 16 april 2025 - 21:01

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Finns inte kanalen Viaplay Football Live 1 på parabolen som kanal? Kör Allente1-boxen.

Där visas Champions League just nu, men hittar ingen sån kanal. Kan dock se via stream, i Viaplay-appen. Men men, gillar satellittsänndingarna. Mer lättzappat.

Postad 22 april 2025 - 13:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Blir lite konfunderad när det gäller BBC Nordic. Enligt tablåm skall det vara Mord i Paradiset 1345 22/4 på kanalplats 24, men det som visas är QI- Det finns dock en BBC Nordic på kanalplats 492 som visar Mord i Paradiset. Dock är den inte tillgänglig då det är problem med uppdateringen av kanalen.

Postad 25 april 2025 - 14:22

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag såg i ett tidigare inlägg att Sven-Åke (Storbacken) gav upp och sa upp pga struliga boxar. Inte lovande. Adb boxen har och är kanon men den börjar starta om sig själv i tid och otid. Samma hände med kaonboxen innan den säckade ihop. Får vänta och se vad reaktionerna blir efter uppdateringen som komma skall.

Hade samma problem med ADB. Ringde Allente och fick en ny nätkabel gratis. Fixat

Postad 29 april 2025 - 20:08

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Kollar Gold Rush på Discovery nu. Precis som i Teliatråden är det massor med ljudbortfall.

Eftersom det är på två plattformar med olika teknik bör väl felet ligga hos den som sänder signalen?

Postad 30 april 2025 - 08:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Kollar Gold Rush på Discovery nu. Precis som i Teliatråden är det massor med ljudbortfall.

Eftersom det är på två plattformar med olika teknik bör väl felet ligga hos den som sänder signalen?

Hej

Jag ska undersöka saken med vår playout, återkommer.

Mvh
Niklas

Postad 02 maj 2025 - 16:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Något nytt om Viasat / Viaplay? Det företaget verkar inte må så bra.

Postad 02 maj 2025 - 20:42

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Timeshift kommer att komma till Allente 1

hur kommer disken att klara det när den inte klarar inspelningar i dag?

dagens support öden

Jag har hör apparater anslutna till min mobil så jag ringde supporten idag(det är skrivet på min fru)

så Albot kastade ut mig efter 7-8 minuter eftersom den inte hitta att jag var kund !

den tyda inte heller tyda M 0 3 7

kom ihåg att inte ha ljud på TVn när ni ringer för den tar in ljud från TV'n

men med min fru's mobil (via högtalare ) kunde jag välja att hoppa över Albot och gå i vanlig kö

Sven Åke

Postad 03 maj 2025 - 12:21

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är Timeshift fortfarande i pipeline? I så fall..... hur långt borta? Android12?

Postad 05 maj 2025 - 13:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Nej inget nytt tvärr, håll gärna koll på hemsidan, vi kommer hålla er uppdaterade där.

Mvh
Niklas

Är Timeshift fortfarande i pipeline? I så fall..... hur långt borta? Android12?

Hej

Timeshift kommer till Allente 1 när vi lanserar Android 12. Har tyvärr inget datum just nu, lite saker kvar att lösa fortfarande.

Mvh
Niklas

Postad 06 maj 2025 - 09:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Nu finns det uppdaterad info på https://www.allente.se/kundservice/

Information om V sport- och V film-kanalerna

Vi är glada över att kunna meddela att vi har kommit överens med Viaplay om att fortsätta vår dialog, utan att behöva stänga ner några kanaler. Detta betyder att våra kunder i nuläget har fortsatt tillgång till V sport- och V film-kanalerna. Om det skulle ske några förändringar går vi ut med mer information i så god tid som möjligt.

Postad 06 maj 2025 - 10:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Skönt att det rullar p.

Postad 06 maj 2025 - 16:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Går inte Viaplay dåligt fortfarande? Världens läge att pruta ner priset då😬

Postad 07 maj 2025 - 10:14

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hej! Jag använder just nu min nvidia shield och allente-appen för att titta på tv.. Finns det någon fördel bild/ljudmässigt att skaffa en box från Allente istället för att köra shielden och vanliga appen?

Postad 07 maj 2025 - 10:19

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Och en annan fråga; jag har bytt tv och får nu inte parabolen att fungera längre med min CM-modul. Den hittar kanalerna, får "autentisering lyckades!" när jag väljer kanal, men sen får jag aldrig någon bild, utan felmeddelande "ingen signal" eller liknande...

Min tv (Samsung TQ83S90DAEXXC) finns inte med på listan här:
https://www.allente....la-tv-modeller/
Betyder det att jag är rökt om tv:n inte finns med på listan?

Redigerat av djungel-Jim, 07 maj 2025 - 10:19.

Postad 12 maj 2025 - 08:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Och en annan fråga; jag har bytt tv och får nu inte parabolen att fungera längre med min CM-modul. Den hittar kanalerna, får "autentisering lyckades!" när jag väljer kanal, men sen får jag aldrig någon bild, utan felmeddelande "ingen signal" eller liknande...

Min tv (Samsung TQ83S90DAEXXC) finns inte med på listan här:
https://www.allente....la-tv-modeller/
Betyder det att jag är rökt om tv:n inte finns med på listan?

Hej

Har det löst sig? Skicka PM annars med kundnummer och serienummer/chip id på modueln.
Mvh
Niklas

Postad 14 maj 2025 - 06:53

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Hej

Har det löst sig? Skicka PM annars med kundnummer och serienummer/chip id på modueln.
Mvh
Niklas

Skickar PM, tack! :)

Redigerat av djungel-Jim, 14 maj 2025 - 06:54.

Postad 15 maj 2025 - 17:06

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Seriöst.

Åker utomlands över helgen. Nu saknas F1 återigen i Viasat UHD i programtablån så jag kan inte spela in racet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.