Postad 30 oktober 2024 - 23:06
Jepp. Noll hype.
Kanske testar det genom EA Play Pro, nån gång frampå.
Känner på mig att det är ännu ett spel, som jag kör i några timmar, å sen lägger ner.
Postad 31 oktober 2024 - 11:10
Trackrecord är inte så bra nu.
Ettan var svinbra och storymässigt håller än idag.
Tvåan var ok, och tekniskt håller stridsystem osv men herregud för alla fetch-quests, gör 1 och få 4 nya, plus ordentligt korridor-spel.
Trean är jag mest fåorbannad på, den var skitjobbig redan när den kom och har åldrats ännu sämre. Säkert pga SKyrim som dom skulle testa open-world, och då blev det att man kommer ut i ett SKITstort område där man undrar lite jaha vart ska jag, och så har dom gömt alla de saker man igentligen vill fram till och dratt på med turbo mega fetch-quests og bloat och fillers så man blir helt snurrig. Dessutom är den del som skiljer sig lite konstig, dvs när man ska strategisera och planera så finns det en hel del intressanta quests som när man läser dom blir man intresserad och helt med på det, men nej då skickar man nån annan och det enda som återstår fåor en själv att göra är fetch-quests. Ok på ett sätt ger det mening eftersom man är en ledare och ska delegera men i praktiken funkar det inte.
SÅ jag är själv ganska sval innan jag ser vad andra säger om denna.
Postad 31 oktober 2024 - 14:19
Trean är jag mest fåorbannad på, den var skitjobbig redan när den kom och har åldrats ännu sämre. Säkert pga SKyrim som dom skulle testa open-world, och då blev det att man kommer ut i ett SKITstort område där man undrar lite jaha vart ska jag, och så har dom gömt alla de saker man igentligen vill fram till och dratt på med turbo mega fetch-quests og bloat och fillers så man blir helt snurrig. Dessutom är den del som skiljer sig lite konstig, dvs när man ska strategisera och planera så finns det en hel del intressanta quests som när man läser dom blir man intresserad och helt med på det, men nej då skickar man nån annan och det enda som återstår fåor en själv att göra är fetch-quests. Ok på ett sätt ger det mening eftersom man är en ledare och ska delegera men i praktiken funkar det inte.
Jag har kvar att spela detta, men de säger man ska spendera så lite tid som möjligt på första stället och bara göra huvuduppdrag. Låter klokt från din beskrivning.
Det är ju inte samma Bioware som det en gång var. Senaste DA har fått förhållandevis bra betyg men lite blandade rapporter. Tyckte själv det såg lite tveksamt ut av det lilla jag såg.
Får hoppas de lyckas med nya Mass Effect, men första trilogin lär de knappast nå upp till. Att få tre såna spel på så kort tid går inte idag, även om de glömde att ta med slutet på trean till en början.
Postad 31 oktober 2024 - 16:06
Har sett videos på diverse pussel, som är så brutalt enkla (typ dra i två spakar osv), att det märks att dom gjort spelet, för en korkad modern publik.
Postad 31 oktober 2024 - 19:46
Känns som viktig ranking att ha med. Varför har de uteslutit Aliens?
Laddas ned nu. Rätt bra spännvidd på recensionerna.
Postad 31 oktober 2024 - 23:11
Det blir värre/roligare
https://www.youtube....h?v=jFu12fOJ_qs
Bra kommentar:
"We want to have games that are inclusive to EVERYONE.
...Except for anyone who we think might critisize or disagree with us. Then you're banned."
Hoppas den här "woke" bubblan spricker snart...
Eller om skadan är så stor, att världen aldrig kommer att återhämta sig, utan det fortsätter att balla ur
Postad 01 november 2024 - 10:11
Jag har kvar att spela detta, men de säger man ska spendera så lite tid som möjligt på första stället och bara göra huvuduppdrag. Låter klokt från din beskrivning.
Det är ju inte samma Bioware som det en gång var. Senaste DA har fått förhållandevis bra betyg men lite blandade rapporter. Tyckte själv det såg lite tveksamt ut av det lilla jag såg.
Får hoppas de lyckas med nya Mass Effect, men första trilogin lär de knappast nå upp till. Att få tre såna spel på så kort tid går inte idag, även om de glömde att ta med slutet på trean till en början.
Ja man ska nog fokusera på huvuduppdragen som på den tiden var helt ok. Jag har lite svårt att skippa saker i spel, och man vet ju inte heller hur viktiga alla dessa extra-sakerna är då (kanske får sick loot lixom) , men det kan man ju läsa om först så man vet.
Det är ju en bra poäng, ingen av dom som var med och skapade första spelet kanske ens jobbar kvar. CRPG har ju fått ett uppsving så det kan ju vara att dom redan planerar nästa del (dom var ju redan så långt fram när BG3 kom så kunde nog inte justera på detta spel).
Ang Mass Effect så gillar jag bara första spelet så har gett upp den lite...
Redigerat av Demon Slayer, 01 november 2024 - 10:15.
Postad 01 november 2024 - 19:56
Har inte hunnit spela så mycket ännu men ska lägga lite tid på detta i helgen tänkte jag. Känns som jag mest spelat tutorial delen egentligen. Är ju lite skeptisk till detta spel men ska försöka spela igenom det utan att läsa för mycket på nätet.
Postad 01 november 2024 - 20:50
Postad 02 november 2024 - 23:14
Combat känns lite som autoresolve men man är kanske i tutorialdelen fortfarande.
Hogwarts legacy skulle jag rekommendera alla dagar i veckan så här långt. Avatar: Frontiers of pandora också.
Postad 03 november 2024 - 00:40
Känns lite som de gjort hogwarts legacy for kids och kallar det dragon age. Inget blod förutom i vissa efterscener. Art stylen är grymt snygg men dragon age minns man ju som ett mörker det här känns pixlar. Vilket ju kan ses som ett gott betyg i andra sammanhang.
Combat känns lite som autoresolve men man är kanske i tutorialdelen fortfarande.
Hogwarts legacy skulle jag rekommendera alla dagar i veckan så här långt. Avatar: Frontiers of pandora också.
Har noll koll på Dragon Age serien, men gilllar bådw Hogwart och Avatar som är välgjorda och snygga.Kan tänka mig att fans av DA är rejält besvikna om det jämförs med de spelen...
Redigerat av STiFLR, 03 november 2024 - 00:41.
Postad 03 november 2024 - 13:32
Kom på att jag har några dagar kvar på EA Play Pro.
Så kanske laddar ner ikväll och testar nån timme.
Postad 03 november 2024 - 16:18
Det är riktigt trevligt ändå även om än inte världsklass annat än designen. Linjärt inte open world.
Morrigan har dykt upp. All ilska är som bortblåst hon har fått expert psykologhjälp oj vad glad hon är.
Världen är hotad och det är krig och död och pest men alla är så glada och trevliga
Postad 04 november 2024 - 13:29
Har kört i drygt 5 timmar nu, och det är bättre än väntat.
Dom måste ha finkammat efter Woke tramset, för jag har inte stött på nåt störande än iaf.
Gjorde min karaktär extremt Alpha Male, med mörk röst. Ingen som kommer att fundera på om det är en "she/they/it" iaf.
Men kunde ha blivit roligt, om jag gav honom en klen tjej röst iofs
Dialogen kan va lite "Marvel" cheesy emellanåt, men även där, inte så illa som ryktet.
Känns väldigt old-school, som nåt från PS3/360 eran, vilket jag gillar.
Så gött med ett mer linjärt spel, även om det finns massa sidospår att välja. Så kanske ändå finns lite replay value.
Jäklar va folk är bra på att tappa guld och kistor överallt. Bredvid en hög med folk ligger det påsar med guld, men det verkar dom inte bry sig om
Trots att världen är i kaos, så verkar dom ändå bada i guld, och tycka att allt är chill.
Det är ju inte direkt Zelda klass på alla pussel. Mycket krossa kristaller och flytta på föremål, som ligger typ nån meter bort bara.
Så det känns lite smått hjärndött. Men kanske blir svårare längre fram.
Schysst fighting också, när man väl fått lite mer grejs att göra combos med. Dock hade jag gärna sett mer blod. Det bjuds ju på detta när nån dör i cutscenes, men under gameplay, känns det väldigt PG-13. Kanske kommer en mod, som vräker på överdrivet med splatter annars
Förbannat bra optimerad PC port. Är inte van att det flyter på så här, i ett modernt PC spel
Om spelet fortfarande känns kul, när min EA Play Pro månad gått ut, om ett par dar, så kanske det blir ett köp.
Fast får nog bli på en rea. Har så jäkla mycket annat å spela tills dess.
Postad 04 november 2024 - 21:59
Installerade senaste grafikdrivrutinerna men vete gudarna har fått ett par directx krascher idag. Gick som tåget med de gamla ej "veilguard" optimerade.
Resettade grafikinställningarna såg ändå bra ut med en del på low. Otroligt dåligt bildflyt innan jag insåg jag hade låst det i 30 fps
Liret är ju absolut tänkt att liras av alla från 8 och uppåt lite onödigt att använda dragon age licensen för det här men kul är det oavsett.
Postad 04 november 2024 - 23:10
Jag hade senaste drivern installerad från början, inte fått nån krash än så länge. Men sparar ofta i spelet, ifall det skulle hända.
Postad 06 november 2024 - 11:22
Postad 06 november 2024 - 15:40
https://www.resetera...-works.1028676/
Unlike the Mass Effect trilogy, which was developed in Unreal Engine 3, Dragon Age Inquisition was created using EA's Frostbite engine, while Dragon Age 1 & 2, more problematically, were built using BioWare's own Eclipse Engine. "I think I'm one of about maybe 20 people left at BioWare who's actually used Eclipse," Epler explained. "[Remastering Dragon Age is] something that's not going to be as easy Mass Effect, but we do love the original games."
På tal om att typ ingen från gamla gardet är kvar.
Postad 06 november 2024 - 20:44
Jahopp går inget bra att försöka fixa bossar på högre level. lvl 26 boss med lvl 19 och det är inte nära för fem öre. Striderna överlag känns lite för kaos blir mest man mörsar blint hälften av gångerna gör kameran att man inte ser vad man slåss mot.
Postad 09 november 2024 - 16:13
25h in klart köpvärt lir iaf även om det helst skulle vart ett eget ip. Finns ju ingen fan service här egentligen tvärtom snarare. Har inte följt mitt eget råd har blivit en hel del sluggandes med högre levlade bossar. Det går att nöta ner de flesta men det tar en absurd tid. Mycket duckandes med noll hälsa gäller du har en healer så de har intensitet iaf
Postad 09 november 2024 - 22:56
Allt runt taash är verkligen sanslöst. Senast fick man approval och mer xp för Taash för you have multicultural blablabla. Tur man var förvarnad verkar som de verkligen gett laura konsulten fullt spelrum skriva manus, dialoger, regissera etc trots hen har noll erfarenhet av spelutveckling etc utan bara är expert på att var non binary vad det verkar... Kan bara inte förstå hur de här dialogerna fungerar ens på papper?
Fascinerande att de vågar med en så dyr produktion undrar om de fortsätter på samma spår med Mass effect.
Postad 11 november 2024 - 11:07
Postad 14 november 2024 - 17:37
52h in känns som man nog egentligen gjort allt nu. Går ju absolut fortsätta med lunken men inte så givande kanske. Funderar på att grinda ännu en sväng warhammer 3 med Volkmar Har då inget hopp på någon episk final har noll intresse vart storyn barkar iväg och alla kompanjoner är expendables. b-tryckningarna har vart rampanta på sistone.
Känns egentligen lite surt man gav dem så mycket pengar. Fått valuta för dem men vill ju helst de ska floppa så hårt så EA släpper licensen så vi kan få en verklig dragon age uppföljare.
Postad 14 november 2024 - 18:29
Bättre att "hyra" spelet en månad på EA Play Pro. Har gjort detta med alla EA spel. Finns ingen poäng att betala fullpris för dom, enligt mig
Redigerat av Svante Skoog, 14 november 2024 - 18:35.
Postad Igår, 00:19
Tillbaks till Veilguard efter en månads paus. Gillar egentligen inte ta paus från lir svårt komma in i det igen men det här är så ytligt det går utmärkt.
Drabbats av Taash igen. Helt otroligt vilket manus de skriver https://www.youtube....rts/sSLKQOJavAg
Taash gör nu exakt det hon blir så brutalt upprörd över om någon annan kanske skulle råka göra Inte första gången man agerar morsa i dialogvalen heller
Ändå rätt trevlig gameplaylunk när man bara vill relaxa. Man får bara trycka B för att överleva vissa dialoger. Krascherna verkar komma tätare och tätare dock.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar