Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AudioPro A.7

8 svar till detta ämne Koppla tv till förstärkare
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 november 2024 - 14:14

AudioproA7
  • AudioproA7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej! 

Jag undrar vad man behöver veta om man ska kunna koppla tv till förstärkare? 

Se bifogade bilder på uttagen på förstärkaren. 

Bifogad fil(er)

Postad 04 november 2024 - 16:36

Roland
  • Roland
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hej! 

Jag undrar vad man behöver veta om man ska kunna koppla tv till förstärkare? 

Se bifogade bilder på uttagen på förstärkaren. 

Du behöver veta vad för TV också, då de flesta nyare tv inte har ljud på line out... Utan endast hdmi och då behöver du en konverter eller annan förstärkare

Postad 04 november 2024 - 20:41

AudioproA7
  • AudioproA7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Du behöver veta vad för TV också, då de flesta nyare tv inte har ljud på line out... Utan endast hdmi och då behöver du en konverter eller annan förstärkare

Enligt specc så har dem tvn jag tittat på såkallade eArc, ARC, SPDIF Digital Ljudutgång. Är det möjligt att koppla ihop förstärkaren med någon av ovan nämnt?

Postad 05 november 2024 - 00:01

Roland
  • Roland
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Enligt specc så har dem tvn jag tittat på såkallade eArc, ARC, SPDIF Digital Ljudutgång. Är det möjligt att koppla ihop förstärkaren med någon av ovan nämnt?

Nej.

Det finns konverterare från hdmi till din förstärkare på ebay för kanske en 800:-, hur bra dessa är i ljudkvalite etc har jag ingen aning om.

Men inte många kronor dyrare hittar du en enklare förstärkare med hdmi och spdif ingångar

Postad 05 november 2024 - 06:53

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 262 inlägg
  • 0
Det finns små externa DAC som konverterar spdif till analog/rca, kan hittas från 150 kr och uppåt. T.ex. denna, som har rätt schyssta omdömen för sitt pris.
https://amzn.eu/d/gAsruTd

Postad 05 november 2024 - 09:10

AudioproA7
  • AudioproA7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det finns små externa DAC som konverterar spdif till analog/rca, kan hittas från 150 kr och uppåt. T.ex. denna, som har rätt schyssta omdömen för sitt pris.
https://amzn.eu/d/gAsruTd

Tack! Kopplar jag isåfall den externa DAC till förstärkaren och via DACen till TVn?

Nej.

Det finns konverterare från hdmi till din förstärkare på ebay för kanske en 800:-, hur bra dessa är i ljudkvalite etc har jag ingen aning om.

Men inte många kronor dyrare hittar du en enklare förstärkare med hdmi och spdif ingångar

Tack! Som du ser på bilden behövs en förstärkare där jag kan koppla högtalarna in - Högtalar trådarna är "klippta" längst fram.

Har du en rekommemdation för förstärkare som passar ovan + kunna koppla ihop med TV enligt utgångarna som nämnts?

Postad 05 november 2024 - 09:41

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 262 inlägg
  • 0

Tack! Kopplar jag isåfall den externa DAC till förstärkaren och via DACen till TVn?

Från Spdif på TVn till lille boxen, sen rca från boxen till valfri ingång på din förstärkare.

Postad 05 november 2024 - 10:17

AudioproA7
  • AudioproA7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tack! 

Behövs även denna?: https://www.amazon.s...00L3KO5WK&psc=1 

Postad 05 november 2024 - 10:54

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 262 inlägg
  • 0

Tack!

Behövs även denna?: https://www.amazon.s...00L3KO5WK&psc=1

Enligt beskrivningen så följer det med en optisk kabel med boxen, så om du inte behöver en annan längd så behöver du inte köpa en extra

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Centern
    mange87a
    2024-11-26 09:18:15
  • Sub 1 av 3: JTR RS1
    mange87a
    2024-11-26 09:15:27
  • Valet av projektor
    DPC
    2024-11-26 08:44:19
  • HDR närbild
    DPC
    2024-11-26 08:40:29
  • Exempelbild HDR
    DPC
    2024-11-26 08:30:43
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.