Hej. Har en Sony Bravia KD-65XE9005 från 2017. Problemet är att den startar om sig själv. Nu är den från 2017, men, går det alls laga en så pass gammal TV?
Postad 12 April 2026 - 10:46
Kan ev gå att laga frågan är dock vill man de. Är de ekonmiskt. Samt vem kan o vill laga? Se det istället som ett tillfälle att byta upp dig till en från 2026
Postad 12 April 2026 - 13:58
Kan ev gå att laga frågan är dock vill man de. Är de ekonmiskt. Samt vem kan o vill laga? Se det istället som ett tillfälle att byta upp dig till en från 2026
Tack. Kollar i köptråden om tips.
Postad 12 April 2026 - 14:34
- Tvingad fabriksåterställning: Dra ut strömsladden. Håll in strömknappen och volym minus på själva TV:ns baksida/sida (inte fjärrkontrollen) samtidigt som du sätter i sladden igen. Håll kvar tills LED-lampan lyser grönt.
- Koppla bort externa enheter: Dra ur alla HDMI-kablar (Chromecast, soundbar, spelkonsoler). Ibland kan en defekt HDMI-enhet eller "Bravia Sync" (CEC) få TV:n att starta om.
Redigerat av nyborjare, 12 April 2026 - 14:35.
Postad 12 April 2026 - 19:21
- Tvingad fabriksåterställning: Dra ut strömsladden. Håll in strömknappen och volym minus på själva TV:ns baksida/sida (inte fjärrkontrollen) samtidigt som du sätter i sladden igen. Håll kvar tills LED-lampan lyser grönt.
- Koppla bort externa enheter: Dra ur alla HDMI-kablar (Chromecast, soundbar, spelkonsoler). Ibland kan en defekt HDMI-enhet eller "Bravia Sync" (CEC) få TV:n att starta om.
Tack. Fått igång parabolen. Får se när jag kopplar in resten under morgondagen.
Postad 14 April 2026 - 16:57
Om dy byter ut den, så försök att hitta en som inte är "smart". Jag är så trött på att min TV skall bestämma vad jag vill göra i tid och otid.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?