Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beställde RX-V630 fick RX-V1300!

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2003 - 02:59

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Beställde en Yamaha RX-V630/Black från MCP (428€), men till min stora förvåning såg jag att jag hade fått en RX-V1300/Black (829€) istället, efter att ha öppnat paketet[};)]

Sniken som man är låtsats man som inget har hänt...

1 vecka senare får jag följande:

"Our logistic told us, that there is shipped out a false item to your hands. We have shipped out an RX-V1300 instead of a RX-V630. Please get back to us........."

MCP har alltså upptäckt misstaget (tack vare stackaren som fick min RX-V630 istället?)

Vad är mina alternativ???[?]???

(Tydligen har de slutat sälja RX-V630, istället har de RX-V640 för ca 50€ extra (dessutom i titan färgen som jag egentligen ville ha, för det är väl titan och inte guldfärg?))

1. Låtstas som ingenting och låta bli att svara i telefonen när det kommer samtal från utlandet...

2. Betala lite av mellanskillnaden,Exvis dra bort för en hitfrakt och en tillbakafrakt ~100€ + prisskillnad jämfört med billigaste i Tyskland (788€) Dvs betala 260€ istället för 400€ i mellanskillnad, motsv att de säljer till mig för sitt inköpspris?

3. Betala hela mellanskillnaden

4. Kräva att de skickar mig en RX-V640/titan istället (för en RX-V630/Black som jag nu inte längre vill ha...)

5. Godta att de ger mig den nu begangnade RX-V630/black som jag egentligen skulle ha

6. Skicka tillbaka skiten och nöja mig med min 25år gamla knastriga JVC reciever...

Smidigast vore ju att betala lite mellanskillnad, visserligen räknade jag inte på att lägga så mycket pengar på anläggningen, men jag har ju trots allt vant mig vid OSD och den goooa volymkontrollen[:P]

OBS! jag har ännu inte kontaktat dem, fick precis mejlet...

Förresten, kan de tvinga mig att betala ifall jag skulle ignorera dem?
Man kan ju se på det ur deras synvinkel oxå, de har nog i alla fall förlorat minst 3000 på mig, vore kanske inte mer än rätt att ge dem lite pengar i alla fall?

Om jag nu ska betala dem pengar, hur mycket ligger då avgiften på för insättning på deras konto?

Vore tacksam för svar
(från en nu ännu kanske ytterligare lite fattigare student[8D])

Postad 08 April 2003 - 03:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ignorera dom tills dom börjar hota med stämmning =)
Kanske ger dom upp innan dess hehe.. vem vet, kan ju alltid hoppas

Postad 08 April 2003 - 03:36

Ades
  • Ades
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
jag skulle gå på SatanicTrancers alternativ.. Carpe Diem

Postad 08 April 2003 - 03:58

Unregistered40423
  • Unregistered40423
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Säg att du är nöjd med att ha handlat av dem och att du ska rekommendera dem till alla du känner. [:()] Denna reklam ska de naturligtvis inte få helt gratis, [}:(] men du är villig att ställa upp.
Det är ju dem som gjort fel inte du. Dessutom har du ju redan varit "tvungen" att använda receivern i brist på annat. [8D]

Postad 08 April 2003 - 04:40

Unregisteredc07f72f1
  • Unregisteredc07f72f1
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det är väl bara attt e-maila dem och säga:

Thats ok, no harm done. [:(]

Postad 08 April 2003 - 05:22

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Tror nog inte att du vill bli indragen i en rättsprocess vilket förmodligen blir följden om du skulle välja att ignorera dom.

Föreslå att pga att felet är deras så bör du få en bra rabatt på den nuvarande artikeln eller begär full ersättning ( alla omkostnader ) för att sända tillbaka den.

Mvh // Mattias S

Postad 08 April 2003 - 08:55

Unregistered6583795c
  • Unregistered6583795c
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Du fattar väl själv att du kommer att åka dit om du behåller den, det är ju STÖLD! Bättre att du mejlar de och föreslå det mattias s säger, det är ju deras fel så lite rabatt borde du få.

Ärligheten varar längst....

Postad 08 April 2003 - 09:39

THXboy
  • THXboy
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Exakt, det är STÖLD, dom kommer ju knappst bara att glömma bort det och låta dig behålla den, det hoppas jag att du förstår, sen så har man väl ändå lite moral i kroppen får jag hoppas [:(].

Postad 08 April 2003 - 09:58

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Behåll den du!!

Postad 08 April 2003 - 10:13

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
Vadå stöld, du har väl betalat den antar jag? Om de packar fel är inte ditt problem för fem ruttna öre. Jag har ett flertal gånger fått fel saker när jag handlat, senaste för några år sen ett Geforce-grafikkort istället för ett TNT2 när jag beställde, prisskillnaden då var ungefär det dubbla. Det var dessutom av en svensk firma, men jag hörde inte ens nåt från dem.

Så du kan nog vara rätt lugn, men valet e naturligtvis ditt. Problemet kanske kan vara att handla från samma ställe igen om du väljer att ignorera dem.

Postad 08 April 2003 - 10:46

Unregistered427a397c
  • Unregistered427a397c
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Eftersom de vet om att du har fått fel vara lär de ju inte bara strunta i ifall du skickar tillbaka den, det du kan göra är att skriva att det är synnerligen dåligt att du ska få lida över att deras logistik inte fungerar och att du tycker det är oacceptabelt att vara helt utan en vara man har betalat för, vem vet de kanske skickar en 430 nästa gång. Sen undrar du om det finns något smidigare sätt att lösa deras misstag, dvs ifall du kan lägga en smärre summa pengar för att behålla 1300:an istället.

Postad 08 April 2003 - 11:12

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jaha, ni gjorde det ju inte mycket lättare preics...

Jag antar att ifall de skickar ett e-mail till eller ringer så kan jag ju säga att jag vill betala en del av mellanskillnaden eller kräva att de skickar en RX-V640 istället

Det borde de väl gå med på?

Postad 08 April 2003 - 11:20

Unregistered9ce38e94
  • Unregistered9ce38e94
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
"I don't know what you are talking about. I'm quite happy with the 630 that was in my box when I received it from you. You must have me confused with someone else."

Å andra sidan verkar de öppna "Please get back to us...." istället för "Skicka tillbaka den omedelbums" så du kan säkert göra en bra deal. Fast å andra sidan kanske du redan sålt den......å då KAN du ju inte skicka tillbaka den???? [:(]

Postad 08 April 2003 - 11:20

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0
Jag hade bett om ett sjysst pris på RX-V1300 och öppnat stora plånboken. Ger dom inget bra pris så kan man alltid gå upp i rök [:(]

Postad 08 April 2003 - 11:21

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Skrämmande att läsa om vilken moral en del har, ingen nämnd.

Sätter er i deras position och lek med tanken att ert företag skickat en mycket dyrare produkt av misstag till en kund. Inte lika kul längre va?

Jag tycker att du ska be dem skicka fraktsedlar för returen av 1300:an och sedan be att få en 640 i titan lite billigare som plåster på såren. Frakten åt båda hållen ska de självklart stå för.

Postad 08 April 2003 - 11:23

Radiohandlarn
  • Radiohandlarn
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Hade det varit jag som sålt den hade jag gått med på att du betalar en del av mellanskillnaden eftersom det är både omständigt och dyrt att skicka grejer fram och tillbaka.
Hur stor del jag skulle vilja haft kan jag inte svara på i detta fall eftersom jag inte känner till deras inköpspris.
Kanske kan du räkna med att betala halva mellanskillnaden.
Ignorera dom kan du dock inte göra. Dom kommer i så fall att sätta dit dig rejält! Det bästa du kan göra är att vara samarbetsvillig.

Postad 08 April 2003 - 11:24

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

• 846 inlägg
  • 0
Säg att dom har satt dig i en väldigt besvärlig situation eftersom du gett bort stärkaren i födelsedagspresent....[:(]

Borde underlätta om du vill köpa loss.

Postad 08 April 2003 - 11:30

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Jag hade också kontaktat dem och försökt förhandla till mig en bra deal. Som du säger måste de stå för frakten så den kan du dra av direkt. Men sen är ju den produkten du skickar tillbaks begagnad så den kan de inte sälja till någon annan. De gör att du har ett ganska bra läge att förhandla ner priset. Bjud 150 Euro i mellanskillnad, jag tror de tar budet för att slippa strul och bad-will. Sedan kan du ju hävda att du inte har kvar originallådan, är bortrest till mitten på juni och inte kan skicka den förrän då, vägra göra utlägg för frakten och på det hela taget strula lite med dem Om du sedan bjuder dem 150 Euro så kanske de tar det.

Om du inte kan behålla den produkt du har så kan du säkert begära att få en 640 utan ytterligare kostnad eftersom det är den närmsta modellen. Om inget annat kan du säkert hävda att du är värd det pga strulet med att behöva skicka saker fram och tillbaka.

Det kan ju vara en god idé att kontakta en konsumentombudsman eller liknande. De kanske kan ge dig tips på vilka dina lagliga rättigheter är även om det inte är en svensk firma. De borde ha koll på EU-regler. Det hade jag gjort innan jag kontaktade MCP, de kan gott vänta ett par dagar.

Jag tycker definitivt INTE att du skall acceptera 630:an om den blivit uppackad. Då är det en begagnad produkt och du har betalt för en ny.

Postad 08 April 2003 - 11:36

Unregistered23ad15d6
  • Unregistered23ad15d6
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Jag hade nog faktist behållt den, ev. satt inga några euro på deras konto. Men inte mer än så.

Postad 08 April 2003 - 12:00

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

• 1665 inlägg
  • 0
Tycker mila ett par inlägg upp har en bra syn på det hela... [:(]

Postad 08 April 2003 - 12:29

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag skrev faktiskt längst upp att jag tänkte på det i deras synvinkel och att de säkert förlorat minst 3000 på mig...

Ifall jag nu får lägga lite pengar i mellanskillnad, hur mycket får jag betala i avgift för att överföra pengarna till deras konto?

Postad 08 April 2003 - 13:08

Unregisterede3f1e060
  • Unregisterede3f1e060
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
zappa: beroende på bank, men minst 100:- bör du nog räkna med..

Postad 08 April 2003 - 14:15

Unregistered143f0141
  • Unregistered143f0141
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Det är ju värt att lägga mellanskillnaden. Tänk på ev service ifall den skulle gå sönder. Jag betalar gladeligen för en produkt om man får fullständig service/support.

Postad 08 April 2003 - 14:41

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Zappa: Inbetalning till deras konto skall du givetivs också dra av för. Det skall inte kosta dig ett nickel, förutom den mellanskillnad ni kommer överens om.

Jag hade INTE låtit bli att höra av mig. Eftersom de har upptäckt felet och meddelat dig kan de kräva att få tillbaks produkten, men utan kostnad för din del. Att behålla den är stöld och kommer troligen att anmälas som en sådan. Du vill inte riskera ett rättsfall för att spara en tusenlapp eller två på en receiver.

Det finns ju en risk att de är kantiga och inte går med på en deal, men i så fall är worst case att du får häva köpet och få tillbaks dina pengar. Det har du garanterat rätt till.

Men som sagt, kolla om KO har koll på näthandel inom Europa. Då får du fakta och inte våra gissnigar.

Postad 08 April 2003 - 14:47

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

• 1665 inlägg
  • 0
hur betalade du denna som du fick nu då? då behövde du väll inte betala någon avgift? se till att dom skickar en räkning på det ni kommer överrens om eller att du betalar med kort... blir mycket enklare så [:(]

Postad 08 April 2003 - 15:26

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

• 1238 inlägg
  • 0
Kontakta [url="http://"http://www.konsumenteuropa.se/"]Konsument Europa[/url] om det behövs, de ger jättebra hjälp för handel inom EU.

Postad 08 April 2003 - 16:26

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
Alltså, jag förstår om folk tycker man har låg moral osv.. Men jag kan faktiskt inte se vad killen gjort för fel, sen om det är moraliskt rätt eller fel var väl inte frågan, eller?

Jag tror nog att det är rätt ovanligt att ett företag överhuvudtaget gör en förfrågan hos berörd kund om en sak som denna hänt, det tyder på att de antingen aldrig råkat klanta till det förut eller att de brukar kunna lösa det på ett bra sätt för kunden. För nåt juridiskt kan de inte belasta kunden med, thats for sure. Det är dessutom inte upp till kunden att kontakta dem, det ligger i deras intresse att ta kontakt med honom även om det kan vara svårt. Kom meddelandet via epost eller vanlig post? Vad står det i din orderbekräftelse, i följesedeln osv?

Postad 08 April 2003 - 17:04

Unregistered3411a2ec
  • Unregistered3411a2ec
  • Forumräv

• 764 inlägg
  • 0
Undrar vad de köper in 1300 för, du kanske kan föreslå att du betalar skillnaden för vad du betalat och vad de köper in 1300 för.

Postad 08 April 2003 - 17:10

Unregisterede5458e74
  • Unregisterede5458e74
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Jag tycker definitivt att du ska ta kontakt med dem, helst via tlfn för att få en lite mer personlig kontakt...

Om du är ärlig å sammarbetar så tror jag att det kommer löna sig i slutändan... det är inte värt risken och besväret att behålla den å ignorera dem...

[^]

Du måste berätta hur du gjorde sen när du bestämt dig [:(]

Postad 08 April 2003 - 17:19

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Du skall svara dem - och låta ganska ovetande.

Att det hade du inte tänkt på - och självfallet skickar du tillbaka din spelare när du fått den som du beställt - Om dom inte kommer med ett motbud då så e de dumma i huvet. -

Postad 08 April 2003 - 18:50

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Tycker helt klart att du ska gå på att betala en mindre mellanskillnad... du måste ju låna bil för att ta dig till posten och ta ledigt från jobbet pga de tider du jobbar. Detta är givetvis kostnader de måste stå för om dom nu vill ha tillbaka den. I värsta fall får dom betala dig för att ge dig en 630.

Postad 09 April 2003 - 12:24

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
Svar från Konsumet Europa:

"Hej,

Om man beställer en viss vara till ett visst pris, får bekräftelse på detta och därefter betalar enligt avtalet men säljaren levererar fel (dyrare) vara, rör det sig om en felleverans. Säljaren har i detta fall normalt rätt att korrigera misstaget. En konsument har ingen rätt att behålla varan och därmed göra en obehörig vinst. En annan fråga är hur problemet rent praktiskt ska lösas. Konsumenten ska inte hamna i sämre situation än om han fått rätt vara från början. Enklast är förstås om parterna kan hitta en lösning som passar båda parter.

Mvh

Pär Wikingsson
Konsument Europa"

Postad 09 April 2003 - 12:36

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Det är bara att ta kontakt med säljaren och bekräfta att du fått 1300:an samt fråga hur de har tänkt sig att lösa det hela.
Låt dom komma med ett förslag.
Efter det kan du ju hävda att det är krångligt och kostsamt för dig (om det är det) typ att du måste ta ledigt från jobbet för att lämna på posten etc., och komma med ett motförslag.
Det är dom som ska lösa problemet, inte du!
I värsta fall får du be Pär Wikingsson om ett svar på engelska som du sedan överlämnar till säljaren, så att de förstår att du varit i kontakt med Konsument Europa.

Postad 09 April 2003 - 12:38

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Så nu har jag mejlat till dem och sagt att jag ser två alternativ:

1. I pay some of the price difference
2. You send me a replacement unit

Så vi får väl se vad de säger

Postad 09 April 2003 - 12:44

Unregisterede5458e74
  • Unregisterede5458e74
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hur mycket innebär "som of the price difference" exakt? [:)]

Postad 09 April 2003 - 17:47

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
De är bara beredda att ge mig 75€ i rabatt på RX-V1300
Alltså det vanliga priset är 829€, jag får den för 754€
Inget vidare tycker jag. Såg nån affär som sålde den för 788€, fast nu har de visst höjt den till 819€
Jag får väl lägga till och köpa mig en RX-V640 istället...

Postad 09 April 2003 - 18:02

Unregisterede959f3fd
  • Unregisterede959f3fd
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
jag tycker att du ska få 1000-2000kr rabbat på rx-v1300 men du ska aldrig gå med på att få en uppakad 630 eller va det 640? Du ska iallafall få nån rabbat på de du får!

Postad 09 April 2003 - 18:53

Unregisterede2a9d159
  • Unregisterede2a9d159
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Jag skulle aldrig skicka tillbaka apparaten om du inte har fått en ny i ersättning. För om de har gjort fel en gång så kan butiken göra fel igen och då kanske du står där utan receiver.
Om du tycker det är värt pengarna så betala mellanskillnaden som butiken begär. I värsta fall får du kräva hela beloppet tillbaka eftersom det är butiken som gjort fel.

Postad 09 April 2003 - 18:58

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tycker allt de borde kunna ge ett bättre pris, kostnaden för dem att skicka en ny hit och den gamla tillbaka måste väl kosta mer än 75€?
För detta priset skulle man ju nästan kunna få en denon 2803 istället, vilket måste vara ett bättre val?

Sen har jag ju inte direkt nån användning för en reciver med 192kHz DAC nu när jag har en massa gamla jamo högtalare. Skulle nog vara bättre att lägga dessa pengar på nya högtalare istället...

Postad 09 April 2003 - 21:01

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
Gör som du vill, men lägg inget på posten så länge du inte fått nåt nytt i utbyte innan. Du har ju trots allt betalt en del pengar.

Postad 10 April 2003 - 14:16

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Säg annars att du vill få den bytt vid din dörr. Dvs hemleverans där dom kommer och hämtar den då fått och levererar rätt. Dom kan ju knappast tvinga dig att springa ärenden åt dom.

Postad 10 April 2003 - 15:17

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
75 Euro i rabatt verkar uselt. Krångla mer med dem. Som absoulta minimum skall du kräva hemleverans av den nya produkten och att den gamla hämtas vid din dörr eftersom du inte har bil, du skall dessutom kräva att du får den nya produkten innan eller samtidigt som du skickar tillbaks den gamla. Alla fraktkostnader skall givetivs dom stå för. Vill du kan du ju dessutom spela dum och hävda att du trodde VX-1300 var en likvärdig modell som ersatt den gamla och att du därför fick den istället. Därmed har du både använt den och slängt originalförpackningen.

Efter att du skrivit en lång essä om hur svårt det här är för dig, så kan du lägga ditt bud att du är beredd att betala 250 Euro i mellanskillnad och se om de tar det. Förhandla!! Acceptera inte deras första bud. Det enda du kan förlora är att du får häva köpet.

Postad 10 April 2003 - 15:36

Unregistered22c04802
  • Unregistered22c04802
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Hur hade du reagerat om de skickat en sämre produkt, jo du skulle krävt rättelse och att få den du skulle ha utan extra kostnad. Detsamma borde gälla om situationen är den motsatta.

Nu kommer de ju ha en massa kostander och besvär av detta oavsett om du gör rätt eller inte och de är möjligt att de vill slippa dessa besvär. Alltså ge ett motbud på en mellanskillnad.

Vill de inte acceptera detta så skulle jag helt enkelt be dem lösa det hela åt dig. Dvs skicka den du skulle ha och ta hand o den som du felaktigt fick, utan att du skall behöva lyfta ett finger eller betala en krona givetvis.

MVH/Martar

Postad 10 April 2003 - 16:53

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Du ska definitivt inte springa ärenden åt dem! Om de vill att du ska skicka tillbaka den, får de ju hämta den hemma hos dig, du kan ju inte gärna springa iväg till posten, packa den osv...

Om du ska skicka den själv ska du ha en rejäl sänkning av priset, då det är ett gissel att skicka paket, stå i kö osv...
De kan ju inte ställa så mycket villkor, det är ju de som har gjort fel och är ansvariga för att rätta till det, inte du!

Nej, tala om att de får antingen ge dig ett bättre pris på 1300:an eller skicka dig en 640 i retur samtidigt som de hämtar upp din 1300.
Den som gjort fel får rätta till det!

Postad 10 April 2003 - 18:17

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Deras sista bud var 100€
Förstår inte riktigt hur de resonerar, frakten för att skicka ny och tillbaka med gammal måste väl kosta motsv det? Sen har de en begangad produkt istället...

Sa åt dem att skicka mig den billigare istället

Postad 10 April 2003 - 19:31

Unregisterede5458e74
  • Unregisterede5458e74
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
då måste du ju få någon sorts ersättning? T.ex. säkning av priset... Du kan väl ta hjälp av en sån där snubbe ni mailat innan... som inte tar pengar... men kan hjälpa dig att få en sån bra deal som möjligt...? [;)]

Postad 10 April 2003 - 20:30

mjensen
  • mjensen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by zappa
Jag skrev faktiskt längst upp att jag tänkte på det i deras synvinkel och att de säkert förlorat minst 3000 på mig...

Ifall jag nu får lägga lite pengar i mellanskillnad, hur mycket får jag betala i avgift för att överföra pengarna till deras konto?

Om du öppnar konto hos Skandiabanken (kostnadsfritt) är det gratis att skicka pengar utomlands.

//Mikael

PS. Det är värt €100 att slippa skicka tillbaka och dessutom få behålla maskinen DS.

Postad 10 April 2003 - 22:52

zappa
  • zappa
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Vill bara förtydliga att jag blev bara erbjuden 100€ i rabatt, dvs mellanskillnaden blir då ändå 300€ vilket är rätt mycket mer än de 428€ som jag hade tänkt lägga ut på en RX-V630

Postad 11 April 2003 - 00:17

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
*raderat* [?]

Postad 11 April 2003 - 11:14

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Trist att de var tröga. Men det är väl inte mycket att göra något åt. Personligen fattar jag inte hur butiken du handlat från resonerar. Administration, fraktkostnader, risken för att maskinen skadas vid transport och inte minst den badwill det innebär för dem att en kund blir missnöjd KAN inte vara värt de få kronor det handlar om. Speciellt inte som vi pratar en förhandling runt konsumentpriset. Visst hade hela deras marginal försvunnit om det hade gett dig ett bra pris, men jag tror inte de hade förlorat så många kronor.

Hade de gett dig ett schysst lösning hade du spridit din positiva upplevelse vidare och fler på forumet hade kanske valt att handla från den butiken. Nu har du istället spridigt ett budskap om en affär som inte begriper kundservice och har säkert skrämt bort några potentiella köpare. Dåligt affärsmannaskap.

(Edit=Syftingsfel åtgärdat)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.