Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hero

137 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2004 - 14:18

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

DVD Beaver har gjort en jämförelse mellan de stora utgåvorna av Hero inklusive den nya kinesiska Director´s Cut. Av de bilder de postar på den kinesiska utgåvan är jag tacksam att jag har den koreanska Ultimate Edition istället. Dessutom vill man inte gärna ha en påtvingad logga som dyker upp i bild var 5:e minut.  Jag kommer nog inte köpa denna kinesiska utgåva utan fortsätter hellre vänta på en värdig Extended Edition.

Blir Hero - Ultimate Edition(koreansk R3) för min del. Tydligen har de amerikanska filmbolagen blivit förbjudna att släppa Extended Edition på R1. Så där kan man sluta vänta tyvärr.

Fredrik Vet du hur snabb textningen är på denna utgåvan? Såg HK-versionen hos en kompis och texten bara blickade förbi, mycket snabbare än om man jämför med andra.

Postad 13 August 2004 - 15:42

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Textningen är mycket bättre anpassad än de tidigare utgåvor jag har sett. Vissa dialoger kan tendera att flickra förbi något för fort men överlag fann jag att tempot var helt acceptabelt. Dock är det inte slötittande som gäller. :D

Postad 14 August 2004 - 21:55

Unregistered4797a166
  • Unregistered4797a166
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
I USA går Hero äntligen upp i biograferna, presenterad av Quentin Tarantino. Dock till jänkarnas besvikelse är den klippt.

Postad 15 August 2004 - 13:59

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

I USA går Hero äntligen upp i biograferna, presenterad av Quentin Tarantino. Dock till jänkarnas besvikelse är den klippt.

27:e augusti för att vara exakt.

Postad 06 September 2004 - 12:48

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nu har äntligen amerikanerna upptäckt storheten i Hero (bättre sent än aldrig) och detta märks hos Digital Bits:

Yeah, this couldn't wait until Tuesday. Go see HERO.

Matt and I just got back from an early Saturday matinee screening of the film, and it's by far the best thing we've seen this year. Probably the best thing we've seen since The Return of the King. A lot of the early reviews compare this film to Crouching Tiger Hidden Dragon, but it actually reveals a much greater connection to late-period Kurosawa in terms of style, simplicity and philosophical depth. Films like Ran, Kagemusha and Dreams.

Miramax's trailers for HERO really do it a disservice. They make it seem like another Jet Li wire-fu action film. Rest assured, that's not the case. The combat, while powerful and plentiful, is almost incidental to the story. And don't let the "Quentin Tarantino presents" tag fool you either. We dig the guy's work, don't get us wrong, but this is so far beyond his range he's gotta be humbled by it. This film is a stunning meditation, combining a near perfect blend of movement, color and meaning. If I had any criticism, I would say that it's maybe just a little more intellectually satisfying than emotionally so, but the film certainly doesn't suffer much for that. HERO is in a league all its own.

Seriously. Just go see it. You'll thank us later.

And a quick note to you DVD guys at Miramax and Buena Vista: When you release this film on disc, the transfer quality had so better freaking rock or you will NEVER hear the end of it from us. I mean it - this thing had better sparkle or else.

Grattis grabbar. Låt oss nu hoppas att Miramax får tummen ur och producerar fram ett styck bra DVD-utgåva. Dock känns en äkta Director´s Cut avlägsen tyvärr.

Postad 06 September 2004 - 13:36

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Vi kanske får en Quentin Tarantino Cut!! :)

Postad 06 September 2004 - 19:43

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
haha en "tarantino cut" den va bra den.. :D

nä jag vill ju verkligen ha dir. cut versionen av den här i mina ögon helt sjukt fantastiska filmen!! , men problemet är att det inte idagsläget verkar finnas nån riktigt "bra" utgåva av den.. hört om saker som dyker upp på skärmen osv när man tittar på filmen och det är helt oacceptabelt för min del!

ja man kan ju alltid be till gud att MiramAXE producerar nån super-mega-fet-dir-cut-utgåva.. , men chansen är ju lika stor som att hitta ett damkorn i en myrstack typ :)

Postad 09 September 2004 - 10:58

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Nån som köpt denna utgåvan? Kan nån bekräfta om det stämmer som står på ryggen?

Postad 09 September 2004 - 11:20

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Huga detta var än värre den svenska missen med Star Wars-boxen. Det är den kinesiska så kallade "Director´s Cut" på bilden? Skall kika runt och se vad jag kan hitta. För övrigt är en recension av den koreanska Hero - Ultimate Edition på G.

Postad 09 September 2004 - 12:05

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Hittade en bild på "vattenstämpeln" som dyker upp lite då och då om man har valt engelsk textning på den kinesiska Extended version (enligt uppgift för att skilja den från en framtida Amris-utgåva?)

Ser ju läskigt störande ut IMHO.

Bifogad fil(er)

Postad 09 September 2004 - 12:09

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Den dyker upp var 5:e minut och varar i 30 sekunder. Dock slipper du den om du väljer bort textningen. Detta fick mig att definitivt hålla mig borta från den kinesiska utgåvan av filmen.

Postad 09 September 2004 - 14:15

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Den dyker upp var 5:e minut och varar i 30 sekunder. Dock slipper du den om du väljer bort textningen. Detta fick mig att definitivt hålla mig borta från den kinesiska utgåvan av filmen.

Oerhört störande!! Dessutom är bilden helkass!! ;)

Postad 09 September 2004 - 19:41

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
30 November släpps den på R1.

Postad 09 September 2004 - 19:46

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Miramax Home Entertainment has announced the region one release of martial arts drama Hero which stars Jet Li, Tony Leung Chiu Wai, Maggie Cheung and Ziyi Zhang. The film, which is fairing surprisingly well at the boxoffice, will be available to own from the 30th November this year, priced at around $29.99. The film itself will be presented in 2.35:1 anamorphic widescreen along with both Dolby Digital 5.1 and DTS 6.1 tracks. The disc will offer both the Chinese (with English subtitles) and dubbed English versions of the film, along with a 'Hero Defined' making of featurette, storyboards to four exciting scenes and an interview with the filmmaker Quentin Tarantino.

Varför, varför skall Tarantino få cred för denna release? Helt malplacerat i mitt tycke, mannen får lite för stort utrymme nu känns det som. Snart får man väl se: Tarantino presents Scooby Doo 3.

Postad 09 September 2004 - 20:31

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Är R1 den långa eller korta versionen? Såg på Discshop att de rear den svenska utgåvan. Som det ser ut nu så lär den förlängda dröja, så det får nog bli den korta trots allt.

Postad 09 September 2004 - 21:54

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Miramax Home Entertainment has announced the region one release of martial arts drama Hero which stars Jet Li, Tony Leung Chiu Wai, Maggie Cheung and Ziyi Zhang. The film, which is fairing surprisingly well at the boxoffice, will be available to own from the 30th November this year, priced at around $29.99. The film itself will be presented in 2.35:1 anamorphic widescreen along with both Dolby Digital 5.1 and DTS 6.1 tracks. The disc will offer both the Chinese (with English subtitles) and dubbed English versions of the film, along with a 'Hero Defined' making of featurette, storyboards to four exciting scenes and an interview with the filmmaker Quentin Tarantino.

Varför, varför skall Tarantino få cred för denna release? Helt malplacerat i mitt tycke, mannen får lite för stort utrymme nu känns det som. Snart får man väl se: Tarantino presents Scooby Doo 3.

Nästan så jag tänker bojkotta R1:an för detta. Står det Tarantino presents på fodralet så köper jag hellre Hero UE(R3-korean). Se fram emot din recention på den.

Postad 09 September 2004 - 23:52

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Den kommer inom kort. Det är den korta versionen som kommer att ges ut på R1 av Miramax.

Postad 20 September 2004 - 20:15

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Bild på R1an.

Postad 20 September 2004 - 20:19

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Allvarligt talat, ett av de sämre omslag jag har sett på länge. Nu känns Ultimate Edition R3 bara än mer som det vettiga alternativet. Såvida Miramax inte slänger fram en transfer som kan skära stål vad gäller bildkvalitén så kan denna utgåvan lika gärna kvitta. ;)

Postad 21 September 2004 - 16:11

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Allvarligt talat, ett av de sämre omslag jag har sett på länge. Nu känns Ultimate Edition R3 bara än mer som det vettiga alternativet. Såvida Miramax inte slänger fram en transfer som kan skära stål vad gäller bildkvalitén så kan denna utgåvan lika gärna kvitta. 

Instämmer helt! Väntar med spänning på din recension.

Postad 03 October 2004 - 12:15

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Fredrik:

När dyker recensionen upp?

har kikat runt lite och kommit fram till att jag vill ha den sk. "EDCO Video Ltd.
Region 3 - NTSC" , då dens bitrate ska ligga på.... "Average Bitrate: 9.43" !!!!! , de e fan helt sjukt mkt!! :)
Nån som äger denna version?

Skulle uppskatta om du länkade till ett inköpställe i din rescension oxå.

Postad 15 October 2004 - 11:56

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Men jag kan trösta med att jag just nu sitter och skriver på recensionen. Den kommer att dyka upp i nästa vecka.

Postad 30 October 2004 - 02:30

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
As promised: ett styck recension av Hero - Ultimate Edition.

Postad 31 October 2004 - 21:39

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

As promised: ett styck recension av Hero - Ultimate Edition.

Gott mos!! Ska bil kul att läsa. :)

Postad 19 November 2004 - 01:11

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
The Digital Bits har recenserat den amerikanska utgåvan här. Det känns fortfarande som den läckra R3:an är det bästa valet.

Postad 19 November 2004 - 01:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Det känns fortfarande som den läckra R3:an är det bästa valet.

Jag kan inget annat än att hålla med :)

Postad 19 November 2004 - 10:41

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

The Digital Bits har recenserat den amerikanska utgåvan här. Det känns fortfarande som den läckra R3:an är det bästa valet.

Skäms nästan för att säga det, men jag köpte Hero på R2 för 99 kr på Åhlens DVD-rea. Blev faktiskt överraskad av bilden(1:2,35) och ljudet(DTS), såg att den hade fått bra betyg på dvdforums recension. R3:an hade DTS-ES, men det skriver de tydligen på alla sina filmer, även om det bara är DTS, och tydligen ska inte kvalitén på dessa så vara den bästa, enligt dvdstockholm(de säljer mycket asiatisk film).

Postad 19 November 2004 - 13:51

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

även om det bara är DTS, och tydligen ska inte kvalitén på dessa så vara den bästa, enligt dvdstockholm(de säljer mycket asiatisk film).

Hum jag får nog ta och starkt protestera mot den åsikten vilket jag nog inte är ensam om när det gäller åsikter gällande ljudet på R3:an.

Postad 19 November 2004 - 14:19

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hum jag får nog ta och starkt protestera mot den åsikten vilket jag nog inte är ensam om när det gäller åsikter gällande ljudet på R3:an.

Men är det alltid DTS-ES på utgåvorna, och inte vanlig DTS då? Kanske det var detta de menade på dvdstockholm. Generellt nu altså, inte Hero R3 versionen, för den verkar ju vara riktigt bra!!

Redigerat av prosen, 19 November 2004 - 14:21.

Postad 10 January 2005 - 15:57

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Inget nytt på denna front? Har väntat på att det skall komma en bra version av "Directors Cut", men har ej funnit någon sådan.

Någon som vet om om man i dagsläget kan få tag på "Hero - Ultimate Edition" någonstans?

Postad 10 January 2005 - 17:26

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Inget nytt på denna front? Har väntat på att det skall komma en bra version av "Directors Cut", men har ej funnit någon sådan.

Någon som vet om om man i dagsläget kan få tag på "Hero - Ultimate Edition" någonstans?

Ja du kan alltid kolla in på ebay,där borde det finnas några ex .

Postad 10 January 2005 - 17:50

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Om du menar den koreanska Ultimate Edition säljer Axel Music den för inte inte allt för dyr peng.

Postad 10 January 2005 - 18:38

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Om du menar den koreanska Ultimate Edition säljer Axel Music den för inte inte allt för dyr peng.

Herregud, vilken miss av mig! Tack skall du ha. Ibland behöver man inte leta så mycket som man är inställd på :-)

Postad 10 January 2005 - 18:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Herregud, vilken miss av mig! Tack skall du ha. Ibland behöver man inte leta så mycket som man är inställd på :-)

Sorry jag trodde du menade Hero - Limited Edition Box :)

Postad 10 January 2005 - 23:17

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Sorry jag trodde du menade Hero - Limited Edition Box :)

Faktum är att den boxen inte är speciellt dyr på eBay. 879:- plus frakt ~300:-

Men jag nöjer mig nog med Ultimate edition. Tror jag ;)

Postad 11 January 2005 - 08:40

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Vill man ha mer fakta om den koreanska utgåvan är ett tips att läsa Prisjakts recension. :)

Postad 11 January 2005 - 10:12

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Vill man ha mer fakta om den koreanska utgåvan är ett tips att läsa Prisjakts recension:)

Det var den som lurade mig att köpa denna utgåva ;)

Postad 13 January 2005 - 13:25

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Det var den som lurade mig att köpa denna utgåva

Vill du sälja eller? :)

Postad 16 January 2005 - 03:21

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
R1 utgåvan av Hero får genomgående dålig kritik, åtminstone vad gäller bilden.

HTF

thedigitalbits

Postad 25 January 2005 - 00:13

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Har det kommit någon directors cut utgåva med BRA bild och ljud av denna film ännu, dvs versionen på 118 min. Om inte, vilket utgåva av 99 minutaren är det som gäller för bästa bild och ljud. Är det koreanska 3-disc utgåvan?

Bryr mig inte alls överdrivet mkt om extramaterial eftersom det ändå inte är textat.

EDIT: upp

Redigerat av bjornsva, 25 January 2005 - 17:32.

Postad 26 January 2005 - 08:43

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
bjornsva:

kolla in detta..

hero

själv äger jag EDKO:s utgåva och har bara positivt att säga om den.. , det är nog en av mina referensdvd:r (och då har jag ändå uppemot 300filmer i samlingen! , även en del superbit-titlar)

Ljudet och bilden är fantastisk och filmen ser grym ut på min 57" !!

köp INTE den förlängda version då den mestt blivit sågad. Vänta istället.

Postad 26 January 2005 - 17:37

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Tack DmD, det där var en riktigt bra sida. Får man fråga vart du köpte din EDKO version av filmen samt om någon vet vart koreanska 3-discaren finns på lager? Axelmusic verkar ha fått slut.

Utav testet på sidan verkar ju Elite Groups utgåva ha bäst bild, men inga engelska menyer gör att jag inte vill köpa den, synd.

Postad 26 January 2005 - 17:47

pride87
  • pride87
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Filmen är nog förstörd som den är, varför kallas denna film ett "mästerverk" när dom bara flyger och skuttar?. Matrial arts? Ja kanske första scenen men knappast vid sjön

Postad 26 January 2005 - 22:04

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Förstörd? Det är nog en minoritet här på forumet som inte uppskattar Hero vilket är synd för det är sannerligen en riktig kanonrulle.

Har förövrigt hittat EDKO:s utgåva på cd-wow för 139:- om någon är intresserad. Själva filmen har tydligen en average bitrate på 9,43 (!!) vilket är otroligt högt.

Tack en gång till DmD för tipset.

Postad 26 January 2005 - 23:28

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Tack DmD, det där var en riktigt bra sida. Får man fråga vart du köpte din EDKO version av filmen samt om någon vet vart koreanska 3-discaren finns på lager? Axelmusic verkar ha fått slut.

Utav testet på sidan verkar ju Elite Groups utgåva ha bäst bild, men inga engelska menyer gör att jag inte vill köpa den, synd.

<{POST_SNAPBACK}>

Loudness i Linköping har 3-discaren för bara 279:-.

Känns bra att veta nu i efterhand när man själv bor i Linköping och beställde den via Axel Music dyrare B)

Postad 01 February 2005 - 18:41

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Blockbuster ska tydligen ge ut en tin-utgåva med ett litet svärd av denna snart.

Postad 02 February 2005 - 12:02

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
bjornsva: härligt att du gillade sidan.. , är väl iförsig liiiiiite "geek" varning över alla jämförlesler men men.. :)

Jag köpte min EDKO utgåva från cd-wow.com , fick betala runt 150kr tror jag och paketet damp ner efter en sisådär 8dagar i brevinkastet :)

och som sagt.. 9.3 i bitrate...!!! , jag har inte upplevt bättre bild på min 57" ialla fall :)

Postad 02 February 2005 - 18:29

inphra
  • inphra
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Lider EDKO utgåvan också av den smått brusiga bilden som alla andra Hero utgåvor haft hittills?

Redigerat av inphra, 02 February 2005 - 18:30.

Postad 13 February 2005 - 21:07

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Lider EDKO utgåvan också av den smått brusiga bilden som alla andra Hero utgåvor haft hittills?

Finns lite bilder här. Har också beställt för 139 kr inkl. frakt på cd-wow.

Postad 04 March 2005 - 10:14

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Hero Tin.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.