Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

En www.TECHNIKdirekt.de fråga

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 april 2004 - 13:44

studeny
  • studeny
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
jag har beställt från www.TECHNIKdirekt.de och kom på nu efter en vecka att jag glömde att skicka med bilder på idkort och kreditkort.
Vet någon hur de gör med ordern då?
För nu är det så att jag nog måste vänta till nästa månad eftersom jag behöver dessa pengar nu, ganksa klantigt men ändå.

#2

Postad 17 april 2004 - 14:17

Unregisteredff0b4efc
  • Unregisteredff0b4efc
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
utan bild, inga rejer. JAg har kämpat med dem en vecka om detta. Jag gjorde min beställning och skrev där in mitt VISA nummer. Fick mail om att de ville ha id och visa kort på bild. Fixade då detta men suddade ut de fyra sista siffrorna på visa kortet samt exp datumet. De hade ju redan dessa uppgifter och jag vill inte att den bilden hamna i fel händer. Sedan har vi mailat och de kan inte expidiera utan att ha sett dessa siffror och jag har tjurat :(
Var ett ta ginne på att be dem dra, osv, men sedan tog snåltarmen och habegäret över och de fick vad de begärde. Hoppas nu bara att jag få rmin projektor och att inte mina visa siffror hamnar i fel händer :D

#3

Postad 17 april 2004 - 15:59

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0
Jag sa bestämmt att jag INTE ville skicka dem uppgifterna och Technikdirekt gav faktiskt med sig på den punkten.

#4

Postad 17 april 2004 - 18:10

studeny
  • studeny
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
man får helt enkelt inte sin order om man inte skickar med bilder.
För jag behöver pengar jag beställde varor för nu.

Får beställa på nyt senare när jag har pengar.

#5

Postad 30 augusti 2004 - 22:47

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlägg
  • 0
Jag scannade körkort och visakort och mailade till dem. Kändes inte så säkert, men min cdspelare fick jag och affären och frakt gick kalasfint..

#6

Postad 30 augusti 2004 - 23:10

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
jag beställde just en ixus 430 från detta företag och de har då inte sagt något om att man måste skicka några bilder.. jaja min flickvän fyller år på torsdag och då ska ja faan i mig ha kameran

#7

Postad 14 september 2004 - 12:19

Scandinavian
  • Scandinavian
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
De begär bara bekräftelse på ditt visa/id vid köp över ett visst belopp (och slumpvis) och endast första gången du handlar från dem. Vidare uppmanar de att INTE skicka dessa uppgifter innan de begär dem (alltså inte i samband med beställningen).

Finns ingen anledning att vara speciellt orolig för att lämna ut kortet över internet. När man handlar med kortet i butik tar man en betydligt större risk när man överlåter uppgifterna till en fjunig tonåring (biträde) som lätt kan vara betald för att sälja dina uppgifter. Och det gör man varje dag!!!

#8

Postad 26 september 2004 - 20:24

Northwave
  • Northwave
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt kolla vart ens paket från technikdirekt befinner sig? Jag fick nått paketnummer i senaste emailet från dom, har försökt söka både på posten och tyska DPD, men inte fått upp något resultat.

#9

Postad 26 september 2004 - 20:29

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Det gick att söka på dpd, men först efter någon dag (så var det för mig iaf.)

#10

Postad 26 september 2004 - 21:08

Northwave
  • Northwave
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Det konstiga är att paketnummret enligt DPD ska vara 11-siffrigt, men numret från technikdirekt är på 12 siffror

#11

Postad 27 september 2004 - 16:22

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

  • 1 307 inlägg
  • 0
Nån som vet vad det lbir för frakt till sverige för ett par Canton LE109? Enligt deras hemsida ska det ju vara 20$ till sverige, men kan det verkligen stämma? väldigt billigt i sådanafall. (har mailat dom, men inte fått nåt svar än ;) )

#12

Postad 27 september 2004 - 18:39

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

  • 785 inlägg
  • 0
Jag tror att det står någonstans att priset gäller per kolli och att det får väga max någonting (ca 20kg tror jag)

EDIT: Jag tog en titt och dom har tydligen gjort om lite sedan jag beställde. Men antagligen hamnar paketet i kategorin "Large appliances " och kostar då 60 euro

large appliances

Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 27 september 2004 - 18:45.


#13

Postad 27 september 2004 - 18:54

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

  • 1 307 inlägg
  • 0
Jo, dom kanske hamnar i larga appliance, men man kanske kan pruta lite till :P
Apparat har ju som sagt 4890:- inkl. frakt. skiljer det inte mer än 900kr kan man nästan handla i sverige lika gärna ;)

#14

Postad 27 september 2004 - 22:26

sumo_78
  • sumo_78
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har personligen beställt därifrån och enbart erhållit kundnummer och ordernummer (har f.ö. redan gått 12 dagar, leveransen skulle inte ta mer än 14 dagar)!?

Kom paketnummret i ett separat mail eller?
Har nämligen inte fått något 11 eller 12 siffrigt nr.

Väldigt frusterande att beställa därifrån och behöva vänta så länge... känns som att man borde stöttat någon svensk butik istället... ;)

#15

Postad 28 september 2004 - 00:19

Northwave
  • Northwave
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Paketnummret (12 nuffror) kom i emailet som dom skickade när ordern var klar och ivägsänd. Först fr o m igår har det gått att göra sökningar på mitt paketnummer via dpd.de.

sumo_78: Har du behövt vänta så länge har dom nog inte din vara i lager. Jag gjorde min best. den 20:e, och den 24:e hade dom skickat iväg kameran (fick email med paketnr.). På EM den 27:e landade den i Malmö, ganska bra leveranstid med tanke på att det var över en helg...

Redigerat av Northwave, 28 september 2004 - 00:30.


#16

Postad 28 september 2004 - 11:38

Scandinavian
  • Scandinavian
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Väldigt frusterande att beställa därifrån och behöva vänta så länge... känns som att man borde stöttat någon svensk butik istället...  ;)

Har man bråttom är det ju en fördel att kontrollera lagerstatusen INNAN man beställer. Det gäller oavsett vilken butik man handlar ifrån!

#17

Postad 28 september 2004 - 14:07

upf
  • upf
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har en fråga angående techniksdirekts fraktalternativ.

Kom upp 2 val innan man skulle godkänna ordern, bla. det jag inte förstod riktigt: EUR 20,00 for our pick up service to any EU country, plus att "EUR 60,00 for large appliances (any EU country)" redan var ifyllt.

Varför kom första fraktvalet med?

Hoppas att någon förstår vad jag skrivit.


/upf

#18

Postad 28 september 2004 - 23:52

sumo_78
  • sumo_78
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Väldigt frusterande att beställa därifrån och behöva vänta så länge... känns som att man borde stöttat någon svensk butik istället...  ;)

Har man bråttom är det ju en fördel att kontrollera lagerstatusen INNAN man beställer. Det gäller oavsett vilken butik man handlar ifrån!

Vad jag förstod skulle produkterna finnas i lager!

En till en början utlovad leveranstid på 14 dagar är vad jag tyckter inom rimlighetens gränser.

Nu när jag insett att paketet inte kommer att komma inom tidsgränsen som ju var utlovad till 14 dagar (har gått 14 dagar precis) känns det som att man har rätt att vara förbannad!

Jag förtydligar igen; de har inte hållit det dom har utlovat!

Förstår inte hur det kan vara mitt fel !!?

#19

Postad 29 september 2004 - 18:16

Scandinavian
  • Scandinavian
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Vad jag förstod skulle produkterna finnas i lager!

En till en början utlovad leveranstid på 14 dagar är vad jag tyckter inom rimlighetens gränser.

De har ju ingen lagerstatus på webben!! Den får man kontrollera genom att skicka ett mail (de svarar oftast inom ett dygn) om man har bråttom. Hur fick du reda på att det skulle ta 14 dagar??? Finns sakerna på lager tar leveransen ca: 3-4 dagar - de gånger jag har handlat ifrån dem.

#20

Postad 29 september 2004 - 21:45

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag beställde också en hel del prylar därifrån för ca 12 dagar sedan. Toshibas ET1 fanns inte i lager så leveranstiden skulle bli 14 dagar. Skrev ett mail efter 10 dagar för att kontrollera när de skulle skicka paketet eftersom det då borde vara dags om jag skulle hinna få det inom 2v. Svaret jag fick var att de inte kunde få något besked från deras leverantör om när de skulle få in projektorn. De skrev någonting om att jag skulle måste vänta en obestämd tid eftersom de inte själva visste någonting. Själklart avbeställde jag då alla mina varor omedelbart och har valt att handla i andra butiker istället. Tycker att det är dåligt att uppge 14 dagar och sedan inte höra av sig och meddela att de inte kan leverera produkterna inom den utsatta tiden. Tycker att de kunnat skicka ett mail när de ser att de inte kan hålla leveranstiden, beskriva läget och erbjuda sig att leverera i två omgånger och själva stå för frakten på den ena. En annan sak jag upptäckte var att när jag skulle beställa fick jag svar på mina frågor inom 2h, när jag skulle avbeställa tog det 26h och två mail innan jag fick den bekräftelse som jag uttryckligen bad om.

Redigerat av Hazzemania, 29 september 2004 - 21:45.


#21

Postad 29 september 2004 - 22:02

sumo_78
  • sumo_78
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Vad jag förstod skulle produkterna finnas i lager!

En till en början utlovad leveranstid på 14 dagar är vad jag tyckter inom rimlighetens gränser.

De har ju ingen lagerstatus på webben!! Den får man kontrollera genom att skicka ett mail (de svarar oftast inom ett dygn) om man har bråttom. Hur fick du reda på att det skulle ta 14 dagar??? Finns sakerna på lager tar leveransen ca: 3-4 dagar - de gånger jag har handlat ifrån dem.

Vid beställningen fick jag en utlovad leveranstid på 14 dagar, som de inte hållit.

Hazzemania: Tack så mycket för infon, jag verkar sitta i samma sits som dig just nu...

Har skickat mail till dem igår för att fråga var mina beställda produkter är. Har inte fått något svar än...
Så jag har skickat ett nytt mail nu med en avbeställning på produkerna jag tidigare beställt.

Får se om dem accepterar det nu!!? Eller om det blir en massa tjafs...

#22

Postad 30 september 2004 - 12:03

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag beställde igår, fick då mailet där dom vill ha ID och Kontokort. Mailade det imorse. Har nu idag fått ett svar av dom, eller en bekräftelse. Men det jobbiga är att 99% av den är på Tyska.Lite jobbigt när min tyska är = obefintlig.
Var det likadant för er? jag vet inte om dom skickat mina varor eller om dom inte finns på lager. Jag har inte fått något paketnummer(tror jag) men något nummer "Auftrags-Nummer"?
Lite synd att dom skickar bekräftelsen på Tyska när min beställning och mailet med ID var på engelska.

#23

Postad 30 september 2004 - 12:37

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Den är inte skickad, det du fått är beställningsnummret.
Såg ut någonting sånt här, eller?

Ihre Kunden-Nummer : XXXXXXXX
Ihre Auftrags-Nummer: XXXXXXXX

och en bit längre ner

Delivery time is about 2 weeks

#24

Postad 30 september 2004 - 12:58

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nope.. lite längre ner står det:

"Unfortunately the delivery time is unknown at the moment.

Lär väl betyda att jag får vänta mig less som ni. Men dom verkar inte dra några pengar förrän dom skickar paketet. Så om jag inte hittar något billigare kan man ju bara vänta. Och hittar man något annat som lockar så får man väl avbeställa. Men man blir lite som ett barn när man beställer, man vill få det direkt! kommer nog att bli ruskit övervänt om dagarna börjar springa iväg...

#25

Postad 30 september 2004 - 15:16

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Digitalo.de är billigare och har dessutom cod. 744euro för projektorn + 35euro för cod leverans. Skriv ett mail och kolla vad dom har för leveranstid just nu, funkar också utmärkt att beställa via mail. Själv fick jag två till tre veckors leveranstid som besked på min förfrågan. Kan ju säkert hända att även de kommer att få problem att skrapa fram projektorn men i.o.m. att de var billigare så fick de min beställning.

#26

Postad 30 september 2004 - 15:53

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Mycket intressant. Skickade iväg ett mail till dom. vet du om Technikdirekt drar pengarna innan dom skickar eller om det dras i samband med att dom skickar paketet? Vill inte avbeställa innan jag vet att digitalo kan klämma fram projjen snabbare... Men du får gärna berätta eftersom hur det går för dig med beställningen =)

#27

Postad 30 september 2004 - 17:46

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
TD drog inga pengar för mig i.a.f. Min bekräftelse från digitalo ser ut så här...

The ordered item(s) is currently not on stock. We expect a delivery within the next couple of days and are therefore begging for your patience. We will inform you as soon as we are ready to proceed you order.Please keep this confirmation as a reference for your records.Should you have any further questions please do not hesitate to contact us again. Our business hours are Monday to Friday from 09:00 until 20:00 and Saturday from 10:00 to 20:00.

"next couple of days" gör ju att man kanske hoppas lite för mycket, men man får väl se...

#28

Postad 30 september 2004 - 18:15

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Hazzemania och Berrakovic, en inte allt för vild gissning är att dom båda butikerna har samma leverantör när det gäller toshiba, Technikdirekts svar är nog "ärligare" änn digitalos, själv så ligger jag nog kvar med min beställning på et1 hos Technikdirekt, men skriv gärna om dom börjar skicka!

#29

Postad 01 oktober 2004 - 02:10

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Technikdirekts svar är nog "ärligare" änn digitalos,

Kan inte påstå att td svar är ärligare eftersom de från början lovade mig 14 dagars leverans.

#30

Postad 01 oktober 2004 - 11:22

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Om dom nu skulle ha samma leverantör (vilket är troligt) så borde det ju gå lika snabbt(eller långsamt) från både digitalo och TD.
Så jag har också avbeställt från TD och beställt från Digitalo. Det var billigare och COD.
Men som sagt, den som får något livstecken från något av ställena kan ju gärna skriva det här.

Verkar som ET-1:an är ruskit eftertraktad iallafall.

#31

Postad 01 oktober 2004 - 16:38

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Jag gör som på Ica, byt aldrig kö!

:rolleyes:

#32

Postad 01 oktober 2004 - 19:14

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Jag gör som på Ica, byt aldrig kö!

:rolleyes:

lol
Brukar dock byta kö även på ICA när man kommit längst fram i kön och de sätter upp "nästa kassa tack" skylten.

#33

Postad 02 oktober 2004 - 07:12

korre79
  • korre79
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jag ska köpa en ET1 men nu verkar det som det blir strul ska man välja TK eller digitalo?
Kommer lägga in min beställning på Mån hoppas ngn kan ge mig ngt tips om vilken butik jag ska välja.. Som jag förstått det så kostar den från digitalo 886€ inkl frakt 35€ & moms 107€. Eller har jag fel?

// Korre

#34

Postad 02 oktober 2004 - 09:03

korre79
  • korre79
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig slängde iväg en beställning till TK nu..
Så nu får vi se hur lång tid det tar...

#35

Postad 03 oktober 2004 - 20:46

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
744 + 35 = 779euro totalt från Digitalo

Redigerat av Hazzemania, 03 oktober 2004 - 20:47.


#36

Postad 04 oktober 2004 - 12:47

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hazzemania: Har du fått något mail från Digitalo idag? Jag fick ett där det stod att jag kunde logga in och kolla statusen på min beställning. Där står det på status-Versandt, betyder det att det är skickat? (kan inte tyska) står även Versanddatum- 04.10.2004, så det kanske är skickat idag? fick även ett tracking nummer på UPS, men lyckas inte hitta det på UPS.DE, har du fått samma sak?

En annan sak jag tänkte säga var att shär skrev dom i ett mail till mig:

"Dear customer,

the shipping costs to your location is 57,00 Euro.
Please infor us, when you interested to order.

Kind regards

Team-digitalo.de"

Så det är nog dyrare frakt än dom 35 du räknat med. Eller beror det helt enkelt på att jag bor i norra sverige, vet inte men du kan ju kolla upp det om du vill, tänkte bara säga det.

#37

Postad 04 oktober 2004 - 13:32

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Här kan man översätta tyska till Engelska:
http://www.google.com/translate_t

Jo det betyder att den är skickad!

Man kanske ska byta kö i alla fall :P

#38

Postad 04 oktober 2004 - 14:44

bearic
  • bearic
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Versanddatum- 04.10.2004, så det kanske är skickat idag? fick även ett tracking nummer på UPS, men lyckas inte hitta det på UPS.DE, har du fått samma sak?

Det där med tracking number verkar fungera först dagen efter det skickats från firman. Transportbolaget måste mata in det i sina system på något sätt. Tja, det är väl något elektroniskt...

För min egen del så dök det upp dagen efter tror jag. (Fast jag/de hade dhl.de.)

De (katronics) skickade varan den 29:e sept och jag fick den idag, den 4:e okt. Tre arbetsdagar alltså. Bor i Lund.

Lycka till,
-Björn

Redigerat av bearic, 04 oktober 2004 - 14:45.


#39

Postad 04 oktober 2004 - 15:10

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
;) Hmm. Måste ha stått och sovit i kön, eller också så var det när jag sprang i väg för att hämta mjölken :P
Drog iväg ett mail till dom för att kolla när min proj kommer att skickas plus för att undersöka om ups vill ha euro eller svenska kronor. Håll oss gärna uppdaterade om någonting nytt händer.

#40

Postad 04 oktober 2004 - 20:22

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
"We have good news for you, because your article is on the way to you. You will receive it during this week.

With best regards,

Daniela Hennig / Digitalo-Team"

Sedan så går det att spåra paketet via UPS.COM, å där så ser jag att projektorn nu är på GIESSEN, DE.
Så det verkar positivt för mig, men man ska inte ropa hej...

Om du får ett svar på Euro eller SEK så kan du väl berätta. Men jag tycker att det verkar mest logiskt att betala med SEK, för det är ju ett svenskt företag som kommer med leveransen. Så dom för väl över pengarna via data på något sätt så då borde ju inte valutan dom får av mig spela någon roll...

#41

Postad 04 oktober 2004 - 22:55

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Jag TROR att man kan välja att betala i Euro, men normalt är betalning i SEK.

#42

Postad 05 oktober 2004 - 00:43

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Fick svar att min proj kommer att skickas under denna vecka och i.s.f. håller de ju i.a.f. leveranstiden de utlovat. De skrev ingenting om valutan så jag antar att det är skr som gäller.

#43

Postad 05 oktober 2004 - 10:00

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Jaja, då sitter jag väl i samma sits som Hazzemania, å andra sidan så borde dom ju leverera någonting nångång tycker man :D

#44

Postad 05 oktober 2004 - 10:49

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Fick ett telefonsamtal från Tyskland... På knackig Engelska så ringde dom och frågade om deras leverans hade kommit fram. Sedan sa han "hope you will have fun with it, thank you very much"
Var ju trevligt av dom att ringa å säga det.

Har även varit i kontakt med UPS, och mitt paket ligger nu i STHLM, men det blir inte COD utan Digitalo hade skickat det mot postförskott. Så jag skulle få ett inbetalningskort hem, när det va betalt skulle paketet levereras till mig. Och där skulle beloppet vara i SEK så det problemet är löst.

Larsivan: bytte du till Digitalo? För Hazze har väl sin beställning hos Digitalo tror jag.

#45

Postad 05 oktober 2004 - 10:53

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Nej men jag mailar TD idag och frågar om dom har nått leveransdatum, har dom inte det så avbeställer jag där, känns som dom skulle kunna styra upp sin organisation en del :D

#46

Postad 05 oktober 2004 - 12:34

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Ja då har även jag gått över till digitalo, med min tur så har väl deras kran sinat vid det här laget :D

#47

Postad 06 oktober 2004 - 09:44

Hazzemania
  • Hazzemania
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Berrakovic> Har du fått projjen din?

#48

Postad 06 oktober 2004 - 16:49

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har inte fått den ännu. Men dom har ringt från UPS, å jag har betalat. Dom sa att den skulle levereras hem till mig imorgon, så jag hoppas att det blir så. Har fixat med duk i veckan och den blir klar ikväll eller imorgon. perfekt tajming...
Hur går det med alla andra som gjort beställningar?

Jag återkommer när leveransen skett... Vill inte ropa hej ännu!

#49

Postad 07 oktober 2004 - 12:25

larsivan
  • larsivan
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Nu fattar jag inte, är det postförskott eller UPS?

Vad blev slutsumman?

#50

Postad 07 oktober 2004 - 22:12

Berrakovic
  • Berrakovic
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nu är projektorn levererad. Står på vardagsrumsbordet ännu, men den funkar bra. Har bara kopplat in Xbox via orginalkablarna, men helt ok bild. Även om jag hopas på en viss förbättring när jag ska köra med bättre kablar från DVDn.

UPS finns inte i Umeå, kan vara därför det blev en specialare för mig. Dom mailade från ett företag nära mig och sa att det jag va tvungen att betala in till dom, men direkt dom sett att pengarna kommit in så skulle paketet komme hem till mig. Och det funkade perfekt. Tyckte det va skönare ätt bara betala via internetbanken, så slapp man massa krångel med kontanter. Men det kan som sagt bero på att UPS inte finns här.

Det lustiga är att beloppet jag betalade inte blev riktigt rätt, men eftersom jag säger att det va lustigt så blev det till min fördel. Kalaset landade på 6750:- men på följesedeln står det att det skulle kostat 801€ (744proj, 57frakt). Men jag kommer väl säkert att få något mindre lustigt samtal eller mail där dom vill ha resten av pengarna... Men ännu så länge så känns det som ett litet klipp!

Nu är jag på jakt efter ett bra takfäste, hade tänkt försöka mig på något hemmabygge, men samtidigt så tjänade jag ju några hundringar som jag skulle kunna lägga på ett fäste istället, men får se hur jag gör. Ska söka lite här på forumet.
Men för att sammanfatta, är mycket nöjd med hur det blev. Och tycker Digitalo var smidigt och billigt =)
Hoppas det går lika bra för er, ska bevaka den här tråden så berätta gärna vad som händer



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.