Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cayin 1205-bilder o framtida recension

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Cayin D1205.1A (Slutsteg) 0 8,14 (6) Inga priser

#1

Postad 20 september 2004 - 16:00

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Hej, jag har deltagit i det senaste gruppköpet från kina som hanterats mästerligt av Vole här på forumet. Jag beställde ett rack i trä och detta slutsteg, Cayin D1205.1A. Jag har precis packat upp det och ska återkoma med lyssningsintryck senare.´Vet att många är intresserade av detta steg men vi var många som köpte det så även jag hoppas på fler recensioner av andra medlemmar, speciellt som jag är en lo-fi grabb med taskigt hifi-öra och har ett rum på 15 kvadratmeter til mina B&W 604s3 som knappast gör dom rättvisa. Eftersom jag tydligen är en teknisk idiot så har jag inte klarat att ladda upp alla bilderna i ett inlägg, så ha överseende...

Bifogad fil(er)


Redigerat av Berggren, 20 september 2004 - 16:42.


#2

Postad 20 september 2004 - 16:09

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
...o en till..

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  steg3.jpg   228,54K   7 Antal nerladdningar


#3

Postad 20 september 2004 - 16:09

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
..o den sista...

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  steg4.jpg   208,57K   4 Antal nerladdningar


#4

Postad 20 september 2004 - 16:11

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Fina bilder. Är det din förstärkare? Verkar knepigt att få det att funka med dubbla volymkontrollen annars hade man ju köpt den på studs.

#5

Postad 20 september 2004 - 16:14

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Fina bilder. Är det din förstärkare? Verkar knepigt att få det att funka med dubbla volymkontrollen annars hade man ju köpt den på studs.


Japp, det är mitt slutsteg. Precis kopplat in den, men det är inga problem med dubbla volymkontroller, man maxar de på steget och sen så höjer/sänker man volymen via försteget, i mitt fall en pioneer 2011 reciever.

#6

Postad 20 september 2004 - 16:15

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Japp, det är mitt slutsteg. Precis kopplat in den, men det är inga problem med dubbla volymkontroller, man maxar de på steget och sen så höjer/sänker man volymen via försteget, i mitt fall en pioneer 2011 reciever.

Inget bakgrundbrus? Distorsion? whatever? ;)

#7

Postad 20 september 2004 - 16:17

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Inget bakgrundbrus? Distorsion? whatever?


hehe, knappt använt den än, ta det lugnt ;)

Redigerat av greveriff, 20 september 2004 - 16:17.


#8

Postad 20 september 2004 - 16:19

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Kör just nu biampat , nån som tror att det spelar nån roll eller om man kanske lika gärna kan köra med ett slutsteg til varje högtalare istället?

#9

Postad 20 september 2004 - 16:24

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Grattis till ditt nya inköp!

Du kan nog vinna litegrann på att bi-ampa, men du vinner säkert på att få mer kraft till center och surroundkanalerna. Testa dig fram.

Och till sist, mer bilder och intryck! Mera-mera-mera *hoppa och studsa som ett barn på julafton*

#10

Postad 20 september 2004 - 16:28

palla
  • palla
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
har du någon komentar på ljudet fast steget inte är inspelat ?

Hör du någon skillnad på ljudet när du bryggar ?

Reg: la till en till fråga!

Redigerat av palla, 20 september 2004 - 16:33.


#11

Postad 20 september 2004 - 17:13

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

har du någon komentar på ljudet fast steget inte är inspelat ?


Det första jag noterat är att med steget har jag en betydligt bättre kontroll över högtalarna än vad jag hade med min pioneer 2011 som dessutom var aningen vass i ljudet.

#12

Postad 20 september 2004 - 18:42

DukeII
  • DukeII
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Kul, jag ligger själv och ska beställa ett likadant steg i nästa gruppköp som avslutas idag (20/9). ;)
Några snabba frågor: Finns manual på engelska? Om man bryggkopplar de två yttersta kanalerna, hur kopplar man då in högtalarkabeln? Ska man följa de streckade linjerna så ser det ut som att man kopplar på plus och plus??

#13

Postad 20 september 2004 - 22:45

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Hur går jag tillväga om jag ska bryggkoppla steget, hur kopplar jag pre-in och högtalarkablarna? Kör nu biampat men tänkte testa o brygga ifall. Det innebär väl att 2 av stegen går til en högtalaringång eller? Tacksam för svar, är ny i kopplingsdjungeln:=)

#14

Postad 20 september 2004 - 22:51

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

...o en till..

Kablar direkt från Kjell & Company ;)

Bilder framifrån tack! =)

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 20 september 2004 - 22:51.


#15

Postad 20 september 2004 - 23:29

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Hur går jag tillväga om jag ska bryggkoppla steget, hur kopplar jag pre-in och högtalarkablarna? Kör nu biampat men tänkte testa o brygga ifall. Det innebär väl att 2 av stegen går til en högtalaringång eller? Tacksam för svar, är ny i kopplingsdjungeln:=)

Det borde inte vara svårt, så här gissar jag att du går tillväga:

1 - Stoppa in högra RCA-kabeln här (som kommer från höger pre-out på försteget).
2 - Flytta knappen till höger.
3 - Koppla in höger högtalarkabel här.
4 - Stoppa in vänstra RCA-kabeln här (som kommer från vänster pre-out på försteget).
5 - Flytta knappen till vänster.
6 - Koppla in vänster högtalarkabel här.

Bifogad fil(er)



#16

Postad 20 september 2004 - 23:29

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Ojdå, missade visst denna bilden oxå:=)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  steg2.jpg   217,94K   3 Antal nerladdningar


#17

Postad 20 september 2004 - 23:31

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Joakim: Det var så jag trodde att det var, men ville kolla först. Tack för en utförlig förklaring. Kan inte testa förrän i morgon då vissa av mina korridorgrannar skulle kunna bli lite irriterade:=)

#18

Postad 21 september 2004 - 01:06

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
ursäkta mig, men jag bara måste säga/få ur mig, att detta var det fulaste steg jag någonsin sett.........förlåt.... ;)

hoppas det i allafall låter bra.......?

#19

Postad 21 september 2004 - 01:09

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Jag la märke till högtalarkontakterna, de ser inte alls ut som på alla bilder jag sett tills du visade din. Kontakterna på din verkar mycket finare. Har du smörat för att få dem? eller är det standard?

För övrigt så undrar jag samma sak som TSZ. Känn ingen stress, men meddela oss gärna när du har tagit reda på det:

Japp, det är mitt slutsteg. Precis kopplat in den, men det är inga problem med dubbla volymkontroller, man maxar de på steget och sen så höjer/sänker man volymen via försteget, i mitt fall en pioneer 2011 reciever.

Inget bakgrundbrus? Distorsion? whatever? ;)?



#20

Postad 21 september 2004 - 06:56

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hur går jag tillväga om jag ska bryggkoppla steget, hur kopplar jag pre-in och högtalarkablarna? Kör nu biampat men tänkte testa o brygga ifall. Det innebär väl att 2 av stegen går til en högtalaringång eller? Tacksam för svar, är ny i kopplingsdjungeln:=)

Det borde inte vara svårt, så här gissar jag att du går tillväga:

1 - Stoppa in högra RCA-kabeln här (som kommer från höger pre-out på försteget).
2 - Flytta knappen till höger.
3 - Koppla in höger högtalarkabel här.
4 - Stoppa in vänstra RCA-kabeln här (som kommer från vänster pre-out på försteget).
5 - Flytta knappen till vänster.
6 - Koppla in vänster högtalarkabel här.

Hej.

Om steget skall vara bryggat så skall omkopplaren föras till vänster (streckad linje), men då skall högtalarkablaget också följa streckad linje. Dvs säga att högtalar utgången längst till vänster blir minus i och med att man bryggar stegen. Alltså skall man följa streckad linje även med högtalarkablarna! Någon som köper detta?

#21

Postad 21 september 2004 - 07:19

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

ursäkta mig, men jag bara måste säga/få ur mig, att detta var det fulaste steg jag någonsin sett.........förlåt.... 

hoppas det i allafall låter bra.......?


Ja, vackert är det INTE! Den blå dioden lyser alldeles för starkt på framsidan dessutom.

Hej.

Om steget skall vara bryggat så skall omkopplaren föras till vänster (streckad linje), men då skall högtalarkablaget också följa streckad linje. Dvs säga att högtalar utgången längst till vänster blir minus i och med att man bryggar stegen. Alltså skall man följa streckad linje även med högtalarkablarna! Någon som köper detta?


Nån som kan bekräfta?

Jag la märke till högtalarkontakterna, de ser inte alls ut som på alla bilder jag sett tills du visade din. Kontakterna på din verkar mycket finare. Har du smörat för att få dem? eller är det standard


Jag har iallafall mig veterligen inte smörat så jag antar att de är standard ;)

#22

Postad 21 september 2004 - 07:56

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

ursäkta mig, men jag bara måste säga/få ur mig, att detta var det fulaste steg jag någonsin sett.........förlåt.... 

hoppas det i allafall låter bra.......?


Ja, vackert är det INTE! Den blå dioden lyser alldeles för starkt på framsidan dessutom.

Hej.

Om steget skall vara bryggat så skall omkopplaren föras till vänster (streckad linje), men då skall högtalarkablaget också följa streckad linje. Dvs säga att högtalar utgången längst till vänster blir minus i och med att man bryggar stegen. Alltså skall man följa streckad linje även med högtalarkablarna! Någon som köper detta?


Nån som kan bekräfta?

Jag la märke till högtalarkontakterna, de ser inte alls ut som på alla bilder jag sett tills du visade din. Kontakterna på din verkar mycket finare. Har du smörat för att få dem? eller är det standard


Jag har iallafall mig veterligen inte smörat så jag antar att de är standard ;)

Hej.
Högtalarutgången längst till HÖGER (skandal, man har inte lärt sig höger och vänster). För att man skall få ut brygg effekten så måste man ta - (minus) från ena steget och + (plus) från det andra och så visa även brygg skissen på steget (streckad linje).

#23

Postad 21 september 2004 - 08:20

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Hej.
Högtalarutgången längst till HÖGER (skandal, man har inte lärt sig höger och vänster). För att man skall få ut brygg effekten så måste man ta - (minus) från ena steget och + (plus) från det andra och så visa även brygg skissen på steget (streckad linje).



Förstår inte exakt vad du menar. (Är kanske trög ;) )

#24

Postad 21 september 2004 - 08:34

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Då får väl jag ge mig in i debatten. Högtalarna ska kopplas in enligt följande (precis som Shengya skrev ovan):

Gul oval, A: Vänster högtalare
Gul oval, B: Höger högtalare

Plussidan ska kopplas i den (röda) högtalarkontakt som sitter närmast mitten på förstärkaren (i den gula ovalen). Minussidan kopplas i den röda högtalarkontakten närmast ytterkanten på förstärkaren (i den gula ovalen). Se även de streckade linjerna samt de plus- och minussymboler som finns vid den streckade bilden av en högtalare.

Glasklart?

//Biggles

Bifogad fil(er)



#25

Postad 21 september 2004 - 08:39

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Ja, nu fattar t.o.m. jag. Tack för hjälpen och Sorry för trögheten men man vill ju gärna vara lite försiktig med att koppla grejerna så att det inte blir fel. :)

#26

Postad 21 september 2004 - 08:45

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Förstår inte exakt vad du menar. (Är kanske trög :P )

Eller är det jag som är dålig på att förklara :) . Du tar tex. vänstra rca-kabeln till punkt 4 och dra omkopplaren till bridge läget. Plus högtalarkabeln till punkt 6 pluspol samt minus högtalarkabeln till PLUS polen till höger om 6:ans pluspol.
Denna plushögtalarutgång (längst till höger) är nu minus i och med att du har fört switchen till bryggat läge. Bryggat läge visar streckad konfiguration och visar också att högtalarutgången nu är minus (röd kontakt). Samma historia gäller punkt 1,2,3 för höger rca. Var försiktig med strömmen och i vilket läge switchen står i då anslutningarna blir annorlunda (plus blir minus). Klokare :wub: .

#27

Postad 21 september 2004 - 08:55

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Då får väl jag ge mig in i debatten. Högtalarna ska kopplas in enligt följande (precis som Shengya skrev ovan):

Gul oval, A: Vänster högtalare
Gul oval, B: Höger högtalare

Plussidan ska kopplas i den (röda) högtalarkontakt som sitter närmast mitten på förstärkaren (i den gula ovalen). Minussidan kopplas i den röda högtalarkontakten närmast ytterkanten på förstärkaren (i den gula ovalen). Se även de streckade linjerna samt de plus- och minussymboler som finns vid den streckade bilden av en högtalare.

Glasklart?

//Biggles

Tack, en bild säger mer än tusen ord, speciellt när jag skall förklara.
Du han före :) mig när man skall vara lite duktig och hjälpa till!
Skämt och sido, huvudsaken att det blir rätt :wub: .

#28

Postad 21 september 2004 - 09:22

DukeII
  • DukeII
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Bra bild Biggles. Det var precis så jag också tänkte att man skulle koppla.

Nån som vet vad de där "sub passthrough" kontakterna ska vara till för som sitter längst upp till vänster på baksidan? Varför vill man koppla subben via den egentligen?

Redigerat av DukeII, 21 september 2004 - 09:24.


#29

Postad 21 september 2004 - 12:29

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

Inget bakgrundbrus?


Vrider jag upp volymen i max utan att ha på nån källa brusar det lite, men mindre än det gjorde när jag körde med pioneer recieverns slutsteg.

Har nu bryggat det, och måste säga att för mig funkade det bättre än biampningen, fick en bättre kontroll över ljudet helt enkelt. Äntligen kan mina B&W 604s3 spela ut lite mer , även om de inte kan spela ut optimalt pga mitt för lilla rum.

Tillägas skall att min säkring i proppskåpet går ibland när jag sätter på det samtidigt som datorn e igång, men när jag väl startat det kan jag sätta på datorn sen o säkringen håller. Här finns det ampere!


Är hittills oerhört nöjd, gav väl ungefär 4500-5000kr med frakt, tull etc.

#30

Postad 21 september 2004 - 13:36

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Kul att min (nåja, det var ju Joakimks från början!) bild hjälpte till!

Det är inte utan att man blir lite sugen på ett steg detta. Mina golvhögtalare är tyvärr just nu på väg ut, så det får nog vänta lite!

//Biggles

#31

Postad 21 september 2004 - 14:28

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Oj, nu skäms jag lite. Givetvis är det ju som ni säger, angående bryggkopplingen. Jaja, det var över midnatt, jag skyller på det...

Vrider jag upp volymen i max utan att ha på nån källa brusar det lite..

Om man vrider upp bara till "klockan 12" eller 15 då? Fortfarande brus då?


Kul att du är nöjd, än en gång, grattis!

#32

Postad 22 september 2004 - 15:15

Unregistered1cf0517b
  • Unregistered1cf0517b
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
kanalen "höger fram" gick sönder i morse. Satt å finlyssnade igår kväll å då gick det kanon. I morse när jag skulle starta det för att låta det gå under dan så det blev lite temp så lös helt plötsligt in lampan, inge ljud heller. Så nu sitter jag här med en förstärkare i mer eller mindre nerplockat skick å letar fel....hmm....inte bra....varför ska måndagsx-et drabba mig! :rolleyes:
Oavsett detta så kan jag varmt rekomendera det till hemmabioapplikationer där det verkligen BLÅSER PÅ.


Nu är problemet löst! Allt gick väl och det blev inte för dyrt. Det var en komponent på ingångsteget som gick sönder. Detta var dock ett utfall av statistisk otur. 1/miljonen av dessa komponeter går sönder direkt å har inget med steget i sig att göra. Tekninkern var mycket imponerad av byggkvalitet på steget.

Redigerat av Unregistered1cf0517b, 17 oktober 2004 - 16:57.


#33

Postad 22 september 2004 - 15:17

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

kanalen "höger fram" gick sönder i morse. Satt å finlyssnade igår kväll å då gick det kanon. I morse när jag skulle starta det för att låta det gå under dan så det blev lite temp så lös helt plötsligt in lampan, inge ljud heller. Så nu sitter jag här med en förstärkare i mer eller mindre nerplockat skick å letar fel....hmm....inte bra....varför ska måndagsx-et drabba mig! 
Oavsett detta så kan jag varmt rekomendera det till hemmabioapplikationer där det verkligen BLÅSER PÅ.


Vad surt, hoppas det är ett enkelt fel.

#34

Postad 22 september 2004 - 16:30

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

kanalen "höger fram" gick sönder i morse. Satt å finlyssnade igår kväll å då gick det kanon. I morse när jag skulle starta det för att låta det gå under dan så det blev lite temp så lös helt plötsligt in lampan, inge ljud heller. Så nu sitter jag här med en förstärkare i mer eller mindre nerplockat skick å letar fel....hmm....inte bra....varför ska måndagsx-et drabba mig!  :rolleyes:
Oavsett detta så kan jag varmt rekomendera det till hemmabioapplikationer där det verkligen BLÅSER PÅ.

Aj aj aj, himla tråkigt! Jag hoppas verkligen att du får ordning på det. Håll oss uppdaterade, det vore intressant och bra att veta vad det blivit för fel och hur det går att fixa.

/Blivande D1205.1-ägare

#35

Postad 22 september 2004 - 19:54

Unregistered1cf0517b
  • Unregistered1cf0517b
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
löst sig

Redigerat av Unregistered1cf0517b, 16 oktober 2004 - 18:54.


#36

Postad 27 september 2004 - 01:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Bra bild Biggles. Det var precis så jag också tänkte att man skulle koppla.

Nån som vet vad de där "sub passthrough" kontakterna ska vara till för som sitter längst upp till vänster på baksidan? Varför vill man koppla subben via den egentligen?

Steget är till för att koppla direkt till en dvd-spelare med 5.1 utgång.
Därav den kontakten, så att man även får med subben till volymkontrollen.

Redigerat av Martin.M, 11 februari 2005 - 00:36.


#37

Postad 27 september 2004 - 09:21

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

steg nummer två går numera inte att stänga av alls :( sladden måste dras ut
Kvalieten verkar vara über pissig måste jag säga. Väl ihopskruvat men med komponenter som inte är värda namnet

Usch, fy vad tråkigt. Kanske var det tur ändå att vi i sista sekund fick veta att inte Coem kan/får sälja Cayin längre, så vi fick lov att ta något annat.

Jag hoppas det ordnar sig, det borde ju gå att fixa med Norman, han brukar vara schysst.

#38

Postad 27 september 2004 - 09:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0

steg nummer två går numera inte att stänga av alls  sladden måste dras ut
Kvalieten verkar vara über pissig måste jag säga. Väl ihopskruvat men med komponenter som inte är värda namnet


Buhu, säg inte så , jag som är så nöjd med mitt hittlills :(

#39

Postad 19 oktober 2004 - 16:26

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Ska inhandla ett Cayin D1205.1, men hur har ni kopplat.
Kan tänka mig att nån av er har receiver som försteg.
Har ni Cayinèns volympottar på max och sen reglerar volymen via receiver?
blir det inte mycket brus då?
Hur fungerar det egentligen på andra slutsteg som ej har volympot förstärker
den signalen max hela tiden då?
nån som vet?

//Rickard

#40

Postad 21 oktober 2004 - 20:57

larzzon
  • larzzon
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
kalenen: Vartifrån har du tänkt köpa steget ?
Jag är också lite sugen på ett.

Joakim skrev ju att coem inte säljer det längre.

#41

Postad 22 oktober 2004 - 06:36

kalenen
  • kalenen
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

kalenen: Vartifrån har du tänkt köpa steget ?
Jag är också lite sugen på ett.

Joakim skrev ju att coem inte säljer det längre.

COEM säljer fortfarande, pratade med Norman den 19:e och det
är inga problem.
Men nu är han bortrest så man får vänta några dagar innan man kan beställa.

//Rickard

EDIT

Sen säljer Timaudio också cayinen men då åker man på lite mer frakt eftersom
han verkar ha sin verksamhet mer inåt landet.

Redigerat av kalenen, 22 oktober 2004 - 06:38.


#42

Postad 22 oktober 2004 - 06:52

larzzon
  • larzzon
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

COEM säljer fortfarande, pratade med Norman den 19:e och det
är inga problem.
Men nu är han bortrest så man får vänta några dagar innan man kan beställa.

//Rickard


Det låter riktigt bra, ett sådant steg skulle passa min anläggning utomordentligt.
Har du någon koll på vad steget kostar om man beställer från coem inkl frakt och diverse avgifter ?

Har du redan beställt ditt eller är du kanske intresserad av att gå samman och köpa varsitt steg ?

#43

Postad 22 oktober 2004 - 10:39

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

COEM säljer D1205.1 fortfarande, pratade med Norman den 19:e och det
är inga problem.
Men nu är han bortrest så man får vänta några dagar innan man kan beställa.

Vad i..?

Norman meddelade oss i gruppköpet tops håller i att det inte gick att få några produkter från Cayin/Spark. Vi var 6 st som hade beställt D1205.1:an, men fick lov att välja annat pga det Norman meddelade oss. Känns ju rätt snopet, att få veta nu några dagar efter att leveransen har blivit skickad (dock inte anlänt än, ni märker när prylarna börjar poppa upp) att Norman visst kan sälja denna produkt.

Redigerat av Joakim, 22 oktober 2004 - 10:40.


#44

Postad 22 oktober 2004 - 11:46

larzzon
  • larzzon
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Hm, det där var lite skumt eller elakt kanske var bättre ord...
Vad köpte ni istället för cayin ?

#45

Postad 22 oktober 2004 - 12:14

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Personligen bytte jag inte till något annat, jag håller utkik efter annat så länge. Vad de andra valde att beställa istället vet jag inte, men det visar sig nog när alla fått sina prylar (hoppas på mycket bilder och intryck).

#46

Postad 22 oktober 2004 - 13:43

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Hm, det där var lite skumt eller elakt kanske var bättre ord...
Vad köpte ni istället för cayin ?


Jäkligt skumt... förstår mig inte på dom ibland, blir aningen förbannad men men, utan dom = ingen billig-fi.

Jag hae beställt Cayin produkter men bytte ut dom mot Jungson istället.

#47

Postad 17 februari 2005 - 09:00

Unregisteredf9700265
  • Unregisteredf9700265
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Ingen som äger detta slutsteg och kan dela med sig lite av sina erfarenheter? Håller i princip fingret på enter-knappen men skulle gärna vilja höra lite godsaker innan.

#48

Postad 08 maj 2005 - 09:14

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
några fler som kan komma med lite intryck på det här steget, är ni fortfarande nöjda med det

rgds
matte

#49

Postad 16 maj 2005 - 17:33

linmik
  • linmik
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte Cayin-steget D1205.1A i febr. från Coem(gruppköpet).
Är hur nöjd som helst med det.. spelar skjortan av mitt förra slutsteg som var ett proton AA-2580 och det var inget dåligt hemmabiosteg, var egentligen ganska nöjd med det. Bör också tillägga att jag endast kör Cayinsteget på halv volym.

Provade också brygga det(ca 300w 8 ohm), men det blev lite för mycket ÖS!! <_< för mina högtalare som är Wharfedale Emerald mk4 97.. Tyckte att jag tappade lite kontroll till musik.. Har dock inte provat Bi-ampa det.
Får bästa kontrollen hittills när jag kör det som vanligt.

Omdömme ljud musik/film: Kontroll och värme, bra detaljrikedom. Vissa påstår att ljudet är likt Cayins rörslutsteg..
Jag kör Bi-wire och anser att ljudbilden som målas upp är allt annat än smal..
Som försteg kör jag proton AS-2631.
DVD: Sony DVP NS930V.

Den enda nackdelen är att lysdioderna på fronten lyser lite för starkt..
Dubbla volymkontroller är inget problem.

Kan helt klart rekommendera detta slutsteg.. Svarar gärna på fler frågor om någon vill veta mer..

MVH / Micke

Redigerat av linmik, 17 maj 2005 - 18:41.


#50

Postad 18 maj 2005 - 03:46

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Ska inhandla ett Cayin D1205.1, men hur har ni kopplat.
Kan tänka mig att nån av er har receiver som försteg.
Har ni Cayinèns volympottar på max och sen reglerar volymen via receiver?
blir det inte  mycket brus då?
Hur fungerar det egentligen på andra slutsteg som ej har volympot förstärker
den signalen max hela tiden då?
nån som vet?

//Rickard

<{POST_SNAPBACK}>


Skulle tro att slutstegets volympotar är passiva, dvs inget inbyggt försteg. För att jämföra med ett steg utan pot så finns det där just ingenting i stället ( förutom en kopparbana då eller kanske ett motstånd för att reglera utnivån ).

Mvh // Mattias S



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.