Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nån om handlat via pipro.se?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 oktober 2004 - 21:03

Unregistered7c5048d9
  • Unregistered7c5048d9
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej!
Är det nån här som köpt via www.pipro.se (inte .de) ????
Och fått grejorna så att säga.

Jag är ett knapptryck ifrån att beställa en 700:a men känner mig lite osäker att beställa från pipro.se.
Då det dels inte är så "stor" sajt (finns ju inget telefon nr, adress osv)
Och dels att det är förskotts betalning....

Kan man vara säker att man får projjen???
Och kan man månne lita på den utlåvade garantin?

Varför finns inte pipro.se (eller .de) med på tex pricerunner eller prisjakt när man kollar priser?

Annars är ju deras priser och garanti och pixel kontroll precis jag vad är ute efter....=)

Sen verkar ju patrik på pipro.se trevlig via mail.....men det gjorde en kille som blåste mig på en mobiltelefon åxå..... ;)
Efter det har man blivit lite försiktigare.....

#2

Postad 06 oktober 2004 - 21:15

Freddan.G
  • Freddan.G
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
Kan man inte be om organisationsnummer eller något
liknande för att se om det är en registrerad firma? Är lite dålig på den biten.

Enligt www.nic.se så är adressen registrerad av ImproWise Consulting!
Och adressen http://improwise.com/ leder till www.pipro.se

#3

Postad 06 oktober 2004 - 21:22

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Hej,

Det finns en pipro representant för sverige som är aktiv i forumet, Patrik eller nåt. Det finns även en användare vid namn pipro. Vad jag förstått betalar vi i sverige via postgiro till pipros representant i sverige. Behöver bekräftas förstås så att inte jag trampar i klaveret ;)

EDIT: Patrik hette han visst...

Redigerat av Ebola, 06 oktober 2004 - 21:24.


#4

Postad 06 oktober 2004 - 21:34

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
sampis,

Sorry, jag skulle läst hela ditt inlägg istället. Jag svarade samtidigt som jag försökte lösa ett problem jag har med mitt tv-kort och Dscaler.
Du ville ju såklart slippa förskottsbetalningen, jag läste något inlägg någonstans från Patrik att de jobbar med andra betalningssätt men just nu är det förskott via postgiro som gäller.

#5

Postad 06 oktober 2004 - 22:06

elvis82
  • elvis82
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
har själv bestält från Pipro en Ae700 och betalt in via Förskottsbetalning Postgiro...

så jag hoppas jag INTE blir blåst.. :/

han e ju snabb att svara på mailen och alltid trevlig i sina mail..

/mvh

#6

Postad 06 oktober 2004 - 23:14

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

  • 773 inlägg
  • 0
Jag skickar och får ett mail per dygn än så länge. Jag mailade pipro.de genom sidans frågeformulär och frågade om Patrik. Svaret fick jag av Patrik själv, och han blev inte stött. Verkar helt OK.

#7

Postad 06 oktober 2004 - 23:15

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

  • 743 inlägg
  • 0
Det skulle förvåna mig MYCKET om ni skulle bli blåsta.

#8

Postad 06 oktober 2004 - 23:18

Unregistered6080eb57
  • Unregistered6080eb57
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Jag har handlat från Pipro.de, detta fungerade utmärkt och jag har inte haft ett enda fel på min projektor.

förutom en massa newbe fel som jag själv orsakat när jag in har en aning om vad jag gör.
rekommenderar Pipro.de starkt

Tog lite tid bara att få min Hitachi tx 100 men å andra sidan så verkar det ta änu längre tid att få den om man beställt från nån affär/websida i sverige.

#9

Postad 07 oktober 2004 - 06:52

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
Jag köpte min Sharp där för snart ett år sedan och har bara positiva erfarenheter av dem. Även om de har en svensk representant så kan de också engelska vilket underlättar kommunikationerna.

#10

Postad 07 oktober 2004 - 11:29

Scandinavian
  • Scandinavian
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Jag handlade min PT-AE500 från Pipro.de men det var Patrik ("IMPROWISE" här på forumet) som jag gjorde affären med. Inga som helst problem alltså!!! Det är ju han som ligger bakom den svenska sidan verkar det som.

Å andra sidan skulle en illvillig person kunna göra sig en hacka genom att utge sig för att vara Patrik (eftersom han har så gott rykte) och köpa domänen Pipro.se i syfte att luras.

#11

Postad 07 oktober 2004 - 12:43

Unregisteredc503a2a1
  • Unregisteredc503a2a1
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Tycker att Pipro som företag ger ett mycket gott intryck. De täcker marknadsföringsens 4 P'n* med råge :(

Bara det faktumet att bemöda sig med att hålla sig med en svensk agent som hjälper kunder att komma rätt vid köp samt att kunna ta emot betalning i svenska kronor på ett pg-konto visar att man verkligen är intresserad att ha kunder från Sverige och även ge dessa kunder en hög servicenivå :wub:

Är själv i tagen och skall införskaffa projektor & duk nu efter CC-mässan och Pipro är definitivt ett av få företag jag kan tänka att handla hos på postorder med förskottsbetalning :)

*Pris, Plats, Produkt och Påverkan

#12

Postad 07 oktober 2004 - 22:05

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Hej alla!

Det kanske låter som historiens sämsta ursäkt, men anledningen till att vår svenska site (www.pipro.se) än så länge ser ut som den gör är att vi ha så mycket att göra med alla beställningar vi får in att vi helt enkelt inte har hunnit med att göra annat än den site som nu finns där. Men det är något jag hoppas ändra på inom en snar framtid!

Vi har sedan 1-2 veckor tillbaka levererat ut AE700:or till svenska kunder, varav många är medlemmar här på forumet, så förhoppningsvis kommer ni som undrar om vi är att lita på kunna få svar från nöjda forummedlemmar som redan hunnit handla av oss.

Vi har flera gånger tittat om vi kan erbjuda några alternativa betalningsalternativ annat än förskottsbetalning, som vi har full förståelse för kan kännas lite oroligt om man inte vet att vi är att lita på. Men det har hittils alltid fallit på att det skulle blir för dyrt för oss, och därmed indirekt för er kunder genom att vi skulle behöva höja våra priser. Både Cash on Delivery och betalning via kort brukar kosta ett par % av varans värde i kostnad, ni kan själv räkna ut vad t.ex. 3% på en AE700 är för att se att det skulle bli en del extra.

Det finns 2 skäl till att vi ännu inte finns med i de olika prissökningsmotorerna, dels för att vi ännu inte haft tid att sätta upp en ordentlig svensk webbsite som behövs för att deras agenter ska kunna indexera priserna, och dels för att vi inte kan publicera alla våra låga priser på nätet utan att få vissa "leveransproblem"...

Mvh Patrik Johansson,
Sverigeansvarig, PIPRO

PS Tack till er kunder som gått in och berättat att vi är att lita på och att ni är nöjda med vår service, det uppskattas mycket!

Redigerat av improwise, 07 oktober 2004 - 22:16.


#13

Postad 18 november 2005 - 08:11

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag har beställt en Sanyo plv-z3 från pipro.se har betalat o väntar på den. :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.