Hej alla!
Det kanske låter som historiens sämsta ursäkt, men anledningen till att vår svenska site (www.pipro.se) än så länge ser ut som den gör är att vi ha så mycket att göra med alla beställningar vi får in att vi helt enkelt inte har hunnit med att göra annat än den site som nu finns där. Men det är något jag hoppas ändra på inom en snar framtid!
Vi har sedan 1-2 veckor tillbaka levererat ut AE700:or till svenska kunder, varav många är medlemmar här på forumet, så förhoppningsvis kommer ni som undrar om vi är att lita på kunna få svar från nöjda forummedlemmar som redan hunnit handla av oss.
Vi har flera gånger tittat om vi kan erbjuda några alternativa betalningsalternativ annat än förskottsbetalning, som vi har full förståelse för kan kännas lite oroligt om man inte vet att vi är att lita på. Men det har hittils alltid fallit på att det skulle blir för dyrt för oss, och därmed indirekt för er kunder genom att vi skulle behöva höja våra priser. Både Cash on Delivery och betalning via kort brukar kosta ett par % av varans värde i kostnad, ni kan själv räkna ut vad t.ex. 3% på en AE700 är för att se att det skulle bli en del extra.
Det finns 2 skäl till att vi ännu inte finns med i de olika prissökningsmotorerna, dels för att vi ännu inte haft tid att sätta upp en ordentlig svensk webbsite som behövs för att deras agenter ska kunna indexera priserna, och dels för att vi inte kan publicera alla våra låga priser på nätet utan att få vissa "leveransproblem"...
Mvh Patrik Johansson,
Sverigeansvarig, PIPRO
PS Tack till er kunder som gått in och berättat att vi är att lita på och att ni är nöjda med vår service, det uppskattas mycket!
Redigerat av improwise, 07 oktober 2004 - 22:16.