Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Cthugha

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 December 2004 - 14:21

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok!

Jag har tyvärr inga bra bilder på min aktuella setup och eftersom jag snart ska flytta så dröjer det nog lite till innan jag fixar det. Ha överseende tills vidare =)

Följande är iaf på G till nya lägenheten:
- Projektor (troligtvis Sanyo PLV-Z3 eller Sony VPL-HS50)
- Duk (motordriven, minst 100")
- Trådlös sändare för audio/video till sovrummet
- DVD-recorder med inbyggd hårddisk
- Eventuellt en ny TV...

Redigerat av Cthugha, 13 January 2005 - 02:09.

Postad 13 January 2005 - 02:12

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Nu har jag iaf lagt upp ett par bilder från min nuvarande lägenhet. Nya bilder kommer efter flytten som sker den 22/1...

Lite trist att folk börjat rösta på min anläggning innan jag ens haft chansen att lägga upp bilder på den =/

Redigerat av Cthugha, 13 January 2005 - 02:14.

Postad 04 May 2005 - 13:28

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Uppdatering!

Efter flytten så har följande inhandlats:
- BenQ PE7700 DLP-projektor (WXGA) :unsure:
- Euroscreen Diplomat Greyline 104" 16:9 motordriven duk med Autolink
- SMS Aero 200/Unislide takstativ
- 15m komponentkabel (Supra)
- Längre högtalarkablar (Supra)

Följande har sålts:
- BMW M3 Cab :)

Så nu får jag sitta inne och glo på film hela sommaren! :(

Ev kommer en sån här att inhandlas istället:
- BMW M Coupé :D

Nya bilder på anläggningen kommer!! (ett par nya finns här)

/Fredrik

Postad 04 May 2005 - 18:47

ingbert
  • ingbert
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tyckte jag kände igen coolingen på "HDn" :unsure:
Kollade bilderna på Component med, nya lgh ser schysst ut särskillt med en Benq.

Kul med nya prylar.

Från Petras Daniel.

Postad 09 May 2005 - 23:16

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Tjena Daniel!

Jag trodde nog att du också håller till här, men visste inte vad du hade för nick :)

Det var ju inte igår... Yngsta dottern har man ju inte ens sett. Allt bra med er?

Jag är extremt nöjd med både lägenheten och med projektorn! Det har blivit ganska sena filmkvällar sedan jag fick hem den (delvis pga att vi inte kan mörklägga ordentligt ännu) :lol: Ännu trevligare blir det när min egna duk kommer upp!

Har du några projektorplaner?

Nöjd med din Marantz? Ser ut att vara en riktigt fin pjäs =)

Hmm, jag såg att du har en Philips VL1400... Funkar den bra? Jag har funderat på att köpa en sådan (eller en 1200). Är dock lite rädd att all min trådlösa trafik (nätverk, handkontroller, DECT-telefoner, etc) kommer att störa bilden ganska ordentligt...

Ja, visst är det kul med prylar :lol:

/Fredrik

Postad 10 May 2005 - 15:23

ingbert
  • ingbert
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej igen, kul att du tyckte om mina prylar. Projektor ligger nog ett år fram för mig skulle gärna vilja ha en plasma innan. Har kollat in lite olika bla LGs 42py10 som verkar riktigt grym.

Angående VL1400 så har jag problem med bilen det finns ju en del som kan störa så jag använder den i princip bara för att byta kanal från sovrumet på boxern och satelitmottagaren. Kommer nog att köpa en mottagar del till och köra till tvn i Thildes rum.

Marantzen är jag grymt nöjd med det är en jätteskillnad mot Sonyn jag hade innan, men den hade inte ens DTS så det går ju knappt jämmföra.

Jag gillar dina högtalare skulle gärna haft Infinity själv men det känns lite överkurs när jag inte haft surround högtalarna mer än ett år.

Tråkigt att du har sålt M3an men blir det en M Coupé så är det förståligt. :lol:

Kolla gärna förbi om du är neråt. /Daniel

Postad 10 May 2005 - 23:36

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hmm, jag tycker att det är bättre att satsa på projektor nu. Nästan inga plasmaskärmar klarar "riktig" HDTV idag. Med riktig HDTV menar jag lägst 720p (1280x720) som native resolution. Mycket pekar på att det blir det som gäller framöver (XBOX360, HDTV-kanaler, efterföljaren till DVD, etc).

I stort sett alla LCD-projektorer klarar 720p idag, och nu börjar det även komma hyfsat billiga DLP-projjar med 720p (t.ex. BenQ PE7700 och Toshiba MT700).

LCD-TVs är en annan sak, de fixar ofta 720p. Men dagens plasma-TVs skulle jag inte vilja satsa på...

Tänk på att även om det står att en TV (eller projektor) klarar 720p, 1080i, etc så behöver det inte betyda att den egentligen kan visa bilden i dessa upplösningar. Istället konverteras det ner till skärmens egentliga upplösning (1024x720 för t.ex. LG 42PY10).

Kolla gärna på dessa länkar:
http://www.projector..._resolution.htm
http://www.projector...m/true_hdtv.htm

Mina högtalare gillar jag skarpt. Det tog tid att spela in dem men efter det så låter de mycket bra, både för film och musik.

Jo, det känns ju lite dumt att sälja M3-cabben och köpa projektor precis innan sommaren :blink: Vad det blir istället får vi se... Är sugen på en M Coupé eller kanske en Lotus Elise till nästa sommar! :blink:

Svänger gärna förbi och hälsar på någon gång när jag är "hemma" på besök. Ni får göra detsamma om ni är i mina trakter :lol:

/Fredrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.