Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34384 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#31701

Postad 15 februari 2021 - 13:09

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Man kan inte "förvärra dessa problem ordentligt" när det är pixlar, pixlar uppstår oavsett inställning, det finns ingen justering inställningar som kan förbättra om det uppstår pixlar

 

Prövat rtings eco/ custom mode, vad tror du händer med bilden om man sätter den på brightness 2 av 50?


Redigerat av Ironse, 15 februari 2021 - 13:50.


#31702

Postad 15 februari 2021 - 13:50

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Man kan inte "förvärra dessa problem ordentligt" när det är pixlar, pixlar uppstår oavsett inställning, det finns ingen justering inställningar som kan förbättra om det uppstår pixlar

 

Prövat rtings eco/ custom mode, vad tror du händer med bilden om man sätter den på brightness 2 av 100?

 

Klart att felaktig kontrast kan förvärra problemet du upplever. Det torde vara självklart för någon som förstår minsta lilla i ämnet. Om två intilliggande områden egentligen har nästan samma nyans och du med inställningar gjort att de helt plötsligt har helt olika nyans så fattar du väl att skillnaden blir tydligare?

 

Från rtings, precis under bilden där du läst "2 av 100":

 

You should adjust the Brightness to your specific viewing conditions. Changing the brightness does not have any impact on the overall picture quality

 

 Ska jag tolka detta som att du kör på vivid eller liknande läge? I.s.f. gör du problemet värre än det behöver vara, och har dessutom en bild som är direkt felaktig.

 

Dessutom, sluta skriva att det "uppstår pixlar" för fenomenet du pratar om kallas "pixelering" eller "blockighet". Pixlar ska du vara glad för att du har annars hade du inte haft någon bild alls.


Redigerat av Loco.spk, 15 februari 2021 - 13:55.


#31703

Postad 15 februari 2021 - 14:24

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Internet Explorer? Är du ärligt nu? Den webbläsare som MS säger att vi inte ska använda?

 

 

Jag blandade ihop dem lite där, det är Edge som har best stöd för att spela upp videoströmmar i HTML5. Har man en dator som inte är superny kan man räkna med att det tappas frame i uppspelningen. Edge är enda uppspelaren som kan spela upp i 4K på windows. IE har 1080p och övriga har 720p som mest.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#31704

Postad 15 februari 2021 - 14:39

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Jag måste rätta mig själv. Jag var helt ute och cyklade när det gällde källmaterialets kodning. Det verkar Telia göra själva.

 

Telia kodar inte om allt, i vissa fall skickar vi bara vidare det vi får till multicast om bandbreden vi har på materialet. Material i on demand tjänster som laddas upp av operatörer gör vi inget med. Bland annat C more/nent/v/HBO laddar upp filmer/serier direkt till Telia och då är det exakt det som de laddar upp ni får när ni kör det on demand. Med andra ord ansvarar de helt och hållet för detta material.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#31705

Postad 15 februari 2021 - 14:39

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

@Telia

Nu är det avsnitt i serier som får avsnittsnamn i stället för seriens namn i "Spela in appen" och på hårddisken/tv-guiden på boxen.

T.ex. Sommaren med släkten på 5:an och The First på C-more. Blir lite rörigt :)



#31706

Postad 15 februari 2021 - 14:48

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Klart att felaktig kontrast kan förvärra problemet du upplever. Det torde vara självklart för någon som förstår minsta lilla i ämnet. Om två intilliggande områden egentligen har nästan samma nyans och du med inställningar gjort att de helt plötsligt har helt olika nyans så fattar du väl att skillnaden blir tydligare?

 

Från rtings, precis under bilden där du läst "2 av 100":

 

 

 Ska jag tolka detta som att du kör på vivid eller liknande läge? I.s.f. gör du problemet värre än det behöver vara, och har dessutom en bild som är direkt felaktig.

 

Dessutom, sluta skriva att det "uppstår pixlar" för fenomenet du pratar om kallas "pixelering" eller "blockighet". Pixlar ska du vara glad för att du har annars hade du inte haft någon bild alls.

Jag kör oftast standard som från fabrikat med vissa små justeringar

 

Tror du kameran visar exakt som man tog bilden?

 

Jaha nu ska jag tydligen acceptera sönderkomprimerad bild för annars skulle jag inte haft någon bild alls?



#31707

Postad 15 februari 2021 - 15:02

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Var kontakt med kundtjänst igen, fick åter bekräftat av en annan person jag har lägre bredband, att tekniker ska börja kolla på det, så det kan påverkat bilden varför den ibland blir som den blir



#31708

Postad 15 februari 2021 - 15:28

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Jag kör oftast standard som från fabrikat med vissa små justeringar

 

Jag vet inte vad som är standardläge på din TV. Varför är det så s*t*ns svårt för dig att bara svara på en rak fråga?

 

 

Tror du kameran visar exakt som man tog bilden?

 

Om kameran nu är så missvisande så förstår jag som sagt inte varför du envisas att posta bilder från den. Om de inte motsvarar verkligheten så är det ju inte så stor nytta med dem i detta sammanhang, eller hur?

 

 

Jaha nu ska jag tydligen acceptera sönderkomprimerad bild för annars skulle jag inte haft någon bild alls?

 

Det skrev jag verkligen inte. Det är ju bra om du läser vad som skrivs eller länkas till dig. Jag påpekade bara att du använder fel benämning på ditt problem. Det kan ju vara bra när man kommunicerar med andra om man använder samma ord och är överens om vad de betyder.


Redigerat av Loco.spk, 15 februari 2021 - 15:28.


#31709

Postad 15 februari 2021 - 16:19

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Jag la upp bilderna för att man skulle se det sönderkomprimerade delen på bilden, fått medhåll på den första eller hur?



#31710

Postad 15 februari 2021 - 16:30

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Jag la upp bilderna för att man skulle se det sönderkomprimerade delen på bilden, fått medhåll på den första eller hur?

 

Nej det vet jag inte om du fått helt och hållet. Det verkar som om fler än mig misstänker att du gjort problemet många gånger värre genom att använda felaktiga inställningar på din TV.

 

Vissa artefakter kommer att finnas i bilden eftersom strömmat material är hårt komprimerat, och om det kombineras med felaktiga inställningar så kan resultatet bli värre än det behöver vara.

 

Varför vägrar du tala om vilket bildläge du använder? Det är ju uppenbart nu att du inte vill svara.



#31711

Postad 15 februari 2021 - 16:42

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Nej det vet jag inte om du fått helt och hållet. Det verkar som om fler än mig misstänker att du gjort problemet många gånger värre genom att använda felaktiga inställningar på din TV.

Vissa artefakter kommer att finnas i bilden eftersom strömmat material är hårt komprimerat, och om det kombineras med felaktiga inställningar så kan resultatet bli värre än det behöver vara.

Varför vägrar du tala om vilket bildläge du använder? Det är ju uppenbart nu att du inte vill svara.


Tyckte de är syntes på en annan bild som las upp att det var lite felaktiga inställningar bakom.

#31712

Postad 15 februari 2021 - 17:04

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

Var kontakt med kundtjänst igen, fick åter bekräftat av en annan person jag har lägre bredband, att tekniker ska börja kolla på det, så det kan påverkat bilden varför den ibland blir som den blir

Bredbandet kan bara vara problemet på en streamad tjänst

När det gäller Telia IPTV så finns där bara en nivå och det är full speta på sändningen, här hackar ljud eller bild när problem uppstår

Du har inte boxen upp kopplad mot Telia Play? Där kan man få olika nivåer på streamingen…

Vad ser du på kanal 777?



#31713

Postad 15 februari 2021 - 18:31

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Bredbandet kan bara vara problemet på en streamad tjänst

När det gäller Telia IPTV så finns där bara en nivå och det är full speta på sändningen, här hackar ljud eller bild när problem uppstår

Du har inte boxen upp kopplad mot Telia Play? Där kan man få olika nivåer på streamingen…

Vad ser du på kanal 777?

På boxen kör jag 1080p50

 

Har inte boxen uppkopplad mot Telia Play, jämför man vissa kanaler med HD och Play ser man pixlar på Play versionen inte box versionen. När det varit som sämst trodde jag själv ett tag så kunde vara fallet om boxen på något sätt är uppkopplad mot Telia Play därav dålig bild? Men nu måste jag aktivera appen på TV? Eventuellt jag fick SD kanaler i ställe för HD kanaler?

 

Har fått förklarat jag har 12 mbit, jag ligger inom 1500 meter från stationen, då ska jag nå uppemot 20 mbit, så det ska deras tekniker kolla på



#31714

Postad 15 februari 2021 - 18:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

På boxen kör jag 1080p50

 

Har inte boxen uppkopplad mot Telia Play, jämför man vissa kanaler med HD och Play ser man pixlar på Play versionen inte box versionen. När det varit som sämst trodde jag själv ett tag så kunde vara fallet om boxen på något sätt är uppkopplad mot Telia Play därav dålig bild? Men nu måste jag aktivera appen på TV? Eventuellt jag fick SD kanaler i ställe för HD kanaler?

 

Har fått förklarat jag har 12 mbit, jag ligger inom 1500 meter från stationen, då ska jag nå uppemot 20 mbit, så det ska deras tekniker kolla på

20 känns också för klent



#31715

Postad 15 februari 2021 - 18:53

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Nu blir jag nyfiken. Vad händer egentligen när bandbredden inte räcker till? De "bildstörningar" eller kompressionsartefakter vi pratar om här är kommer ju definitivt inte från packet loss (som ser ut så här). Om inte kapaciteten räcker blir det väl bara svart i rutan? Man kan ju tänka sig olika lösningar med adaptiv omkodning eller att man byter ström till en med lägre upplösning (hej, netflix).

 

Jag tyckte att Mushunts bild såg nästan exakt likadan ut om man kisar lite och tänker bort Ironses bildinställningar. Har Telia både HD- och SD-kodat material i Play så Ironse kan ha fått SD-strömmen om kopparledningarna hade en riktigt dålig dag?



#31716

Postad 15 februari 2021 - 19:13

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Nu blir jag nyfiken. Vad händer egentligen när bandbredden inte räcker till? De "bildstörningar" eller kompressionsartefakter vi pratar om här är kommer ju definitivt inte från packet loss (som ser ut så här). Om inte kapaciteten räcker blir det väl bara svart i rutan? Man kan ju tänka sig olika lösningar med adaptiv omkodning eller att man byter ström till en med lägre upplösning (hej, netflix).

 

Jag tyckte att Mushunts bild såg nästan exakt likadan ut om man kisar lite och tänker bort Ironses bildinställningar. Har Telia både HD- och SD-kodat material i Play så Ironse kan ha fått SD-strömmen om kopparledningarna hade en riktigt dålig dag?

Har haft tvillingabonnemang tidigare, med 30 mbit koppar kan man inte ha hd kanaler och tvilling samtidigt, så de har både SD HD kanaler

 

Enda kundtjänst kan göra är att "nollställa" samt "uppdatera" routern


Redigerat av Ironse, 15 februari 2021 - 19:14.


#31717

Postad 15 februari 2021 - 19:24

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Nu blir jag nyfiken. Vad händer egentligen när bandbredden inte räcker till? De "bildstörningar" eller kompressionsartefakter vi pratar om här är kommer ju definitivt inte från packet loss (som ser ut så här). Om inte kapaciteten räcker blir det väl bara svart i rutan? Man kan ju tänka sig olika lösningar med adaptiv omkodning eller att man byter ström till en med lägre upplösning (hej, netflix).

 

Jag tyckte att Mushunts bild såg nästan exakt likadan ut om man kisar lite och tänker bort Ironses bildinställningar. Har Telia både HD- och SD-kodat material i Play så Ironse kan ha fått SD-strömmen om kopparledningarna hade en riktigt dålig dag?

 

Det beror på hur streamingtjänsten hanterar det. Det finns ju möjlighet att dra ner på kvaliteten/hastigheten om streamingservern får vetskap om att paket förloras och då kan exempelvis pixelering, banding och annat uppstå. Skulle paket tappas borde det se ut mer som i ditt exempel.

 

Exakt hur telia har löst det vet jag inte, men om lindo har rätt och Telia bara sänder med en hastighet så beror sannolikt inte ironses problem på att hen har för dålig bandbredd utan på att det finns artefakter i orginaldatat hos Telia. Detta i kombination med att TVn verkar felinställd gör nog att det upplevs värre än det egentligen är.



#31718

Postad 15 februari 2021 - 19:37

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Det beror på hur streamingtjänsten hanterar det. Det finns ju möjlighet att dra ner på kvaliteten/hastigheten om streamingservern får vetskap om att paket förloras och då kan exempelvis pixelering, banding och annat uppstå. Skulle paket tappas borde det se ut mer som i ditt exempel.

 

Exakt hur telia har löst det vet jag inte, men om lindo har rätt och Telia bara sänder med en hastighet så beror sannolikt inte ironses problem på att hen har för dålig bandbredd utan på att det finns artefakter i orginaldatat hos Telia. Detta i kombination med att TVn verkar felinställd gör nog att det upplevs värre än det egentligen är.

Varför ska man acceptera pixlar när man inte haft det innan? Nej TV är inte felinställd, du verkar fortfarande förtränga hur kameran kan vara inställd?

 

Finns ingen inställning som kan påverka pixlar, är pixlarna där så är dom, är dom inte där så är dom inte!

'

Har prövat väldigt mörka inställningar, ändå ser man pixlarna, så nej det är inte lösningen!



#31719

Postad 15 februari 2021 - 19:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 1

Varför ska man acceptera pixlar när man inte haft det innan? Nej TV är inte felinställd, du verkar fortfarande förtränga hur kameran kan vara inställd?

 

Jag antar att den är felinställd tills du talar om hur den är inställd.

 

Och pixlar har du haft sedan du bytte ut din tjock-TV med bildrör (om du nu haft en sådan).

 

 

Finns ingen inställning som kan påverka pixlar, är pixlarna där så är dom, är dom inte där så är dom inte!

 

Hur väl pixeleringen syns kan definitivt påverkas av inställningarna.

 

 

Har prövat väldigt mörka inställningar, ändå ser man pixlarna, så nej det är inte lösningen!

 

Pixlarna ska du se, det är de som visar själva bilden. Pixelering är det vi pratar om här, är det inte bättre att du använder rätt termer nu när jag förklarat det för dig?

 

Hur som helst så påstår varken jag eller någon annan här att artefakterna skulle försvinna av att ändra inställning på TVn, det är inte inställningarna som orsakat dem. Det vi försöker få dig att förstå är att problemet kan förstärkas rejält om de är fel.

 

Sitter du och letar kommer du fortsätta se dem, men att minimera problemet kanske gör att du kan leva med det? Artefakter kommer nämligen garanterat uppstå ibland så länge strömmarna är så hårt komprimerade som de är idag.



#31720

Postad 15 februari 2021 - 19:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 3

Ja det där med pixlar låter dåligt, det bästa vore en helt pixel-fri tv såklart.



#31721

Postad 15 februari 2021 - 22:10

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Nu blir jag nyfiken. Vad händer egentligen när bandbredden inte räcker till? De "bildstörningar" eller kompressionsartefakter vi pratar om här är kommer ju definitivt inte från packet loss (som ser ut så här). Om inte kapaciteten räcker blir det väl bara svart i rutan? Man kan ju tänka sig olika lösningar med adaptiv omkodning eller att man byter ström till en med lägre upplösning.
 
Har Telia både HD- och SD-kodat material i Play så Ironse kan ha fått SD-strömmen om kopparledningarna hade en riktigt dålig dag?

 
Det blir bildstörningar liknande man ser på länken du har i inlägget om det är störningar på uppkopplingen. Det kan även vara att det liksom blir ett hopp och det fattas några "frames", även fast det senare oftast beror på "jitter" (alltså att paketen inte kommer i jämn takt och det fattas data i bufferten när den ska spelas upp). Om en kund får SD, HD eller Full HD beror på inställningar man lägger på den idkod som tillhör kunden och är inloggad i boxen. 
 
Rörande bildstörningar så ser vi dessa väldigt tydligt i de verktyg vi använder. Detta är för min uppkoppling när jag verkligen gjorde mig till för att skapa störningar.
 
Bifogad fil  stbinfo.jpg   193,3K   9 Antal nerladdningar 
 
Längst ner ser ni även att jag kollat på en SD kanal (CNN), sen tittade jag på HD kanal (SVT1 HD) och sen kollade jag på en film i HBO (Full HD). Jag har VDSL lina och en inställning som klarar av två HD boxar, detta kan alltså vissa kunder ha numera (Ingen kund kan ha en TV box på VDSL/ADSL som har tillgång till Full HD, utan det kan bara kunder som har fiber ha.) Alla inställningar beror på avstånd till stationen och uppkopplingens kvalité samt om det är en VDSL eller ADSL utrustning på stationen.
 
Markus Johansson
Telia kundservice


Redigerat av TeliaKundservice, 15 februari 2021 - 22:14.


#31722

Postad 15 februari 2021 - 22:24

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

 
Det blir bildstörningar liknande man ser på länken du har i inlägget om det är störningar på uppkopplingen. Det kan även vara att det liksom blir ett hopp och det fattas några "frames", även fast det senare oftast beror på "jitter" (alltså att paketen inte kommer i jämn takt och det fattas data i bufferten när den ska spelas upp). Om en kund får SD, HD eller Full HD beror på inställningar man lägger på den idkod som tillhör kunden och är inloggad i boxen. 
 
Rörande bildstörningar så ser vi dessa väldigt tydligt i de verktyg vi använder. Detta är för min uppkoppling när jag verkligen gjorde mig till för att skapa störningar.
 
attachicon.gifstbinfo.jpg 
 
Längst ner ser ni även att jag kollat på en SD kanal (CNN), sen tittade jag på HD kanal (SVT1 HD) och sen kollade jag på en film i HBO (Full HD). Jag har VDSL lina och en inställning som klarar av två HD boxar, detta kan alltså vissa kunder ha numera (Ingen kund kan ha en TV box på VDSL/ADSL som har tillgång till Full HD, utan det kan bara kunder som har fiber ha.) Alla inställningar beror på avstånd till stationen och uppkopplingens kvalité samt om det är en VDSL eller ADSL utrustning på stationen.
 
Markus Johansson
Telia kundservice

 

Intressant. Men jag är fortfarande nyfiken på om det som lindo skrev stämmer, att ni inte sänker kvaliteten om paket tappas .

 

D.v.s. om bandbredden inte räcker till så kommer det att bli rejäla fel och inte lite banding i bakgrunden?



#31723

Postad 15 februari 2021 - 22:31

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Enda kundtjänst kan göra är att "nollställa" samt "uppdatera" routern


 
Detta kan du med göra själv, men det löser extremt sällan problemet med en uppkoppling.
 
 
 

Det beror på hur streamingtjänsten hanterar det. Det finns ju möjlighet att dra ner på kvaliteten/hastigheten om streamingservern får vetskap om att paket förloras och då kan exempelvis pixelering, banding och annat uppstå. Skulle paket tappas borde det se ut mer som i ditt exempel.
Exakt hur telia har löst det vet jag inte, men om lindo har rätt och Telia bara sänder med en hastighet så beror sannolikt inte ironses problem på att hen har för dålig bandbredd utan på att det finns artefakter i orginaldatat hos Telia. Detta i kombination med att TVn verkar felinställd gör nog att det upplevs värre än det egentligen är.

 
Kör man Telia play tjänsten så funkar det som så att den byter bandbredd, alltså loggar in med användarnamn och inte 10 siffriga koden man använder i boxen normalt. Kör man Play från boxen så får kund Full HD, HD eller SD beroende på vad som är konfigurerat på den idkoden man använder i boxen. 
 
Med tanke på vad som skrivits om bandbredd är det HD versionen som skickas ut här med stor sannolikhet. Det materialet ni pratar om var väl "The Current War" från C More och alltså laddades upp av C More och kodas inte om av Telia. Så är det problem med materialet måste man vända sig till den som skapt filerna.
 

Intressant. Men jag är fortfarande nyfiken på om det som lindo skrev stämmer, att ni inte sänker kvaliteten om paket tappas .
 
D.v.s. om bandbredden inte räcker till så kommer det att bli rejäla fel och inte lite banding i bakgrunden?


På IPTV så finns inga funktioner att använda någon annan kvalité om det är störningar på uppkopplingen. Vi kan i vissa fall blockera så en kund alltid får SD material bara men det är ovanligt att vi gör det.

Så om bandbredden inte räcker så kommer det bli massor av störningar eller tom svart bild i vissa fall.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 15 februari 2021 - 22:35.


#31724

Postad 15 februari 2021 - 22:32

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

 
Det blir bildstörningar liknande man ser på länken du har i inlägget om det är störningar på uppkopplingen. Det kan även vara att det liksom blir ett hopp och det fattas några "frames", även fast det senare oftast beror på "jitter" (alltså att paketen inte kommer i jämn takt och det fattas data i bufferten när den ska spelas upp). Om en kund får SD, HD eller Full HD beror på inställningar man lägger på den idkod som tillhör kunden och är inloggad i boxen. 
 
Rörande bildstörningar så ser vi dessa väldigt tydligt i de verktyg vi använder. Detta är för min uppkoppling när jag verkligen gjorde mig till för att skapa störningar.
 
attachicon.gifstbinfo.jpg 
 
Längst ner ser ni även att jag kollat på en SD kanal (CNN), sen tittade jag på HD kanal (SVT1 HD) och sen kollade jag på en film i HBO (Full HD). Jag har VDSL lina och en inställning som klarar av två HD boxar, detta kan alltså vissa kunder ha numera (Ingen kund kan ha en TV box på VDSL/ADSL som har tillgång till Full HD, utan det kan bara kunder som har fiber ha.) Alla inställningar beror på avstånd till stationen och uppkopplingens kvalité samt om det är en VDSL eller ADSL utrustning på stationen.
 
Markus Johansson
Telia kundservice

 

Rörande bildstörningar så ser vi dessa väldigt tydligt i de verktyg vi använder. Detta är för min uppkoppling när jag verkligen gjorde mig till för att skapa störningar.

 

Enligt kundtjänst kan de inte se det? Eller är det då man ska prata med tekniker?

 

Hur mer specifikt ser dessa "verktyg" dessa "bildstörningar"?

 

Jag antar man inte kan uppge datum klocktid kanal?



#31725

Postad 16 februari 2021 - 11:06

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0


Det blir bildstörningar liknande man ser på länken du har i inlägget om det är störningar på uppkopplingen. Det kan även vara att det liksom blir ett hopp och det fattas några "frames", även fast det senare oftast beror på "jitter" (alltså att paketen inte kommer i jämn takt och det fattas data i bufferten när den ska spelas upp). Om en kund får SD, HD eller Full HD beror på inställningar man lägger på den idkod som tillhör kunden och är inloggad i boxen.

Rörande bildstörningar så ser vi dessa väldigt tydligt i de verktyg vi använder. Detta är för min uppkoppling när jag verkligen gjorde mig till för att skapa störningar.

stbinfo.jpg

Längst ner ser ni även att jag kollat på en SD kanal (CNN), sen tittade jag på HD kanal (SVT1 HD) och sen kollade jag på en film i HBO (Full HD). Jag har VDSL lina och en inställning som klarar av två HD boxar, detta kan alltså vissa kunder ha numera (Ingen kund kan ha en TV box på VDSL/ADSL som har tillgång till Full HD, utan det kan bara kunder som har fiber ha.) Alla inställningar beror på avstånd till stationen och uppkopplingens kvalité samt om det är en VDSL eller ADSL utrustning på stationen.

Markus Johansson
Telia kundservice


Om jag inte minns helt fel så sa någon på Telia att Play materialet är i SD pga bandbredd. Därav att de även uteslutit 5.1 ljud på play materialet.

Enda material som behålls i HD är via HBO. Men jag kanske är fel ute?

#31726

Postad 16 februari 2021 - 12:06

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Om jag inte minns helt fel så sa någon på Telia att Play materialet är i SD pga bandbredd. Därav att de även uteslutit 5.1 ljud på play materialet.

Enda material som behålls i HD är via HBO. Men jag kanske är fel ute?

Kvaliten på Play har blivit bättre tycker jag. Har för mig att Telia skrev här att play är "nästan" HD.



#31727

Postad 16 februari 2021 - 13:19

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Kvaliten på Play har blivit bättre tycker jag. Har för mig att Telia skrev här att play är "nästan" HD.

 

Förr såg man tydligt skillnad på "live"-TV och Play, men numera är det väl ganska lika.



#31728

Postad 16 februari 2021 - 15:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Kvaliten på Play har blivit bättre tycker jag. Har för mig att Telia skrev här att play är "nästan" HD.

Ja det har blivit bättre på Telia Play

 

Men kör man Telia Play på TV och jämför HD sändning med Telia Play ser man pixlar i det sistnämnda pga lägre upplösning

 

Jag upplever ännu sämre på vissa kanaler när det är som sämst på HD kanaler



#31729

Postad 17 februari 2021 - 22:14

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Ursäkta att jag drar ett personligt case här, men

Sa upp tvilling i Oktober 2020, men ändå kommer det på fakturan månad efter månad. Och man ställer sig i 30 min kö till kundtjänst för att få det löst, varje månad, och varje gång så säger de att nu ska det vara löst.

Någon som haft liknande problem som vet vad man ska säga till kundtjänst för att de ska få det rätt? Blir tokig (har stått i kö flera timmar totalt för att de fakturerar mig för mycket). Kan man dra det till ARN om det inte slutar?

 

Kan tillägga att tvillingpaketet teknisk är uppsagt, koderna på box2 fungerar inte längre. Så det är inte så att de misslyckas med att ta bort tjänsten, bara med att sluta ta betalt för den.


Redigerat av e3henri, 17 februari 2021 - 22:16.


#31730

Postad 17 februari 2021 - 22:28

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

 
Nu har de gjort ett arbete för att lösa detta under veckan. Om ni har ex på när det är störningar igen får ni gärna skriva det här. Det bästa är om ni kan se det på en inspelning på SVTr så kan de titta på detta i efterhand med.
 
Markus Johansson
Telia Kundservice

Aktuellt 21.00 idag 6.28 in i inspelningen på SVTr


Redigerat av lindo, 17 februari 2021 - 22:29.


#31731

Postad 17 februari 2021 - 23:02

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Ursäkta att jag drar ett personligt case här, men

Sa upp tvilling i Oktober 2020, men ändå kommer det på fakturan månad efter månad. Och man ställer sig i 30 min kö till kundtjänst för att få det löst, varje månad, och varje gång så säger de att nu ska det vara löst.

Någon som haft liknande problem som vet vad man ska säga till kundtjänst för att de ska få det rätt? Blir tokig (har stått i kö flera timmar totalt för att de fakturerar mig för mycket). Kan man dra det till ARN om det inte slutar?

 

Kan tillägga att tvillingpaketet teknisk är uppsagt, koderna på box2 fungerar inte längre. Så det är inte så att de misslyckas med att ta bort tjänsten, bara med att sluta ta betalt för den.

 

Du borde kunna ändra beloppet till det rätta och bara betala in det du ska betala samtidigt som du bestrider fakturan till dem med motiveringen att de felaktigt fakturerat för en tjänst som du inte längre köper av dem.

 

Detta blir ju jobbigt i längden och du ska ju dessutom ha tillbaka beloppet som motsvarar det du betalt felaktigt i några månader så det är ju inte en lösning egentligen, bara ett sätt att kanske få saker att hända.

 

Kanske Marcus/TeliaKundservice ser detta och kan hjälpa till.



#31732

Postad 17 februari 2021 - 23:34

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Fick belopp tillbaka jag jag betalat för mycket för när en tjänst inte fungerade som det gjorde, mer invecklat än tvilling abonnemang

 

Men det kanske jag inte får skriva här?



#31733

Postad 18 februari 2021 - 00:13

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 2

Fick belopp tillbaka jag jag betalat för mycket för när en tjänst inte fungerade som det gjorde, mer invecklat än tvilling abonnemang

 

Om du betalat för mycket för något så ska du ju utan tvekan bli krediterad den summan. Om det var för att "en tjänst inte fungerade som den skulle" så blir det ju lite osäkrare eftersom jag misstänker att det handlar om din senaste holmgång i denna tråd. Då ser jag det mer som goodwill från Telias sida för att förhoppningsvis lugna ner en skitjobbig kund.

 

 

Men det kanske jag inte får skriva här?

 

Vem har påstått, eller ens antytt, att du inte få skriva något här? Börjar inte din offerkofta kväva dig snart?



#31734

Postad 18 februari 2021 - 07:10

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Om du betalat för mycket för något så ska du ju utan tvekan bli krediterad den summan. Om det var för att "en tjänst inte fungerade som den skulle" så blir det ju lite osäkrare eftersom jag misstänker att det handlar om din senaste holmgång i denna tråd. Då ser jag det mer som goodwill från Telias sida för att förhoppningsvis lugna ner en skitjobbig kund.

 

 

 

Vem har påstått, eller ens antytt, att du inte få skriva något här? Börjar inte din offerkofta kväva dig snart?

Jag hade kopparavbrott i ett par månader, kunde inte använda router för internet eller tv, var tvungen köra nödlösning med mobilt router, och se TV visa telefon och Telia play.

 

Blev rörigt med fakturorna att hålla koll på när man måste betala avgift för tjänst som inte fungerade, men man kan bara bli krediterad när felet är avslutat

 

Vilken offerkofta? Att vissa är omogna hoppar på ens kommentarer de inte gillar?



#31735

Postad 18 februari 2021 - 09:07

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Hallå!
Ni som kör Telia digital tv och använder en hemmabioförstärkare hur upplever ni ljudnivåerna mellan kanalerna!
Själv tycker jag det är horribelt! Svt1och 2 är hyfsat nivå 3an högtljudnivå som fan lika med 5an 6an7och 8. 4an lågljudnivå osv
Blir det eller är det Dolby Digital på vissa kanaler typ discovery är det lågljudnivå och mycket bas!
Varför måste det vara så?
Telia kan man inte lägga ut samma ljudnivå över alla kanaler?


Mvh Peter

Redigerat av h0llowman, 18 februari 2021 - 09:08.


#31736

Postad 18 februari 2021 - 09:14

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Hallå!
Ni som kör Telia digital tv och använder en hemmabioförstärkare hur upplever ni ljudnivåerna mellan kanalerna!
Själv tycker jag det är horribelt! Svt1och 2 är hyfsat nivå 3an högtljudnivå som fan lika med 5an 6an7och 8. 4an lågljudnivå osv
Blir det eller är det Dolby Digital på vissa kanaler typ discovery är det lågljudnivå och mycket bas!
Varför måste det vara så?
Telia kan man inte lägga ut samma ljudnivå över alla kanaler?


Mvh Peter

Det är Nordic Entertainment Groups alla kanaler som låter skit. De borde bojkottas och sändningstillståndet dras in tills de anammar EBU R128.

 

https://sv.wikipedia.../wiki/EBU_R_128

 

Borde för övrigt gälla inspelad musik också.


Redigerat av Unregisteredc082866f, 18 februari 2021 - 09:17.


#31737

Postad 18 februari 2021 - 09:27

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Hallå!
Ni som kör Telia digital tv och använder en hemmabioförstärkare hur upplever ni ljudnivåerna mellan kanalerna!
Själv tycker jag det är horribelt! Svt1och 2 är hyfsat nivå 3an högtljudnivå som fan lika med 5an 6an7och 8. 4an lågljudnivå osv
Blir det eller är det Dolby Digital på vissa kanaler typ discovery är det lågljudnivå och mycket bas!
Varför måste det vara så?
Telia kan man inte lägga ut samma ljudnivå över alla kanaler?


Mvh Peter


Samma här. Likadant när reklamen kommer, kul med 1Kw som drar på så att katterna springer och gömmer sig.

#31738

Postad 18 februari 2021 - 10:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Hallå!
Ni som kör Telia digital tv och använder en hemmabioförstärkare hur upplever ni ljudnivåerna mellan kanalerna!
Själv tycker jag det är horribelt! Svt1och 2 är hyfsat nivå 3an högtljudnivå som fan lika med 5an 6an7och 8. 4an lågljudnivå osv
Blir det eller är det Dolby Digital på vissa kanaler typ discovery är det lågljudnivå och mycket bas!
Varför måste det vara så?
Telia kan man inte lägga ut samma ljudnivå över alla kanaler?


Mvh Peter

Använd förstärkarens ljudkontroll istället för boxens eftersom det normalt skickar 5.1 ljudet passthrough och alltså maxvolym och om du har boxen ställt på 50% så kommer ljudet på kanaler som inte är 5.1 bara ha 50% ljud.



#31739

Postad 18 februari 2021 - 10:28

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Det är Nordic Entertainment Groups alla kanaler som låter skit. De borde bojkottas och sändningstillståndet dras in tills de anammar EBU R128.

 

https://sv.wikipedia.../wiki/EBU_R_128

 

Borde för övrigt gälla inspelad musik också.

 

Telia kanske kunde göra som tex Spotify så kanske de skärper till sig.

 

Bifogad fil  Namnlös.png   5,06K   0 Antal nerladdningar



 



#31740

Postad 18 februari 2021 - 11:14

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Samma här. Likadant när reklamen kommer, kul med 1Kw som drar på så att katterna springer och gömmer sig.

Precis så är det!

#31741

Postad 18 februari 2021 - 11:18

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Använd förstärkarens ljudkontroll istället för boxens eftersom det normalt skickar 5.1 ljudet passthrough och alltså maxvolym och om du har boxen ställt på 50% så kommer ljudet på kanaler som inte är 5.1 bara ha 50% ljud.

Hmm jag har tv dosan ljudkontroll på max sen sänker jag och höjer jag med förstärkare dosan fel eller?
Men det jag tycker är jobbigt att det är så olika ljud nivåer på dom olika kanalerna!

Redigerat av h0llowman, 18 februari 2021 - 11:19.


#31742

Postad 18 februari 2021 - 15:58

eklov
  • eklov
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Hallå!
Ni som kör Telia digital tv och använder en hemmabioförstärkare hur upplever ni ljudnivåerna mellan kanalerna!
Själv tycker jag det är horribelt! Svt1och 2 är hyfsat nivå 3an högtljudnivå som fan lika med 5an 6an7och 8. 4an lågljudnivå osv
Blir det eller är det Dolby Digital på vissa kanaler typ discovery är det lågljudnivå och mycket bas!
Varför måste det vara så?
Telia kan man inte lägga ut samma ljudnivå över alla kanaler?


Mvh Peter

Samma problem här! TV4 tyst, SVT högre. När en hallåa i SVT pratar om nästa program dånar ljudet! Övriga kanaler tittar vi sällan på. Vet inte om dem.



#31743

Postad 18 februari 2021 - 16:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Hmm jag har tv dosan ljudkontroll på max sen sänker jag och höjer jag med förstärkare dosan fel eller?
Men det jag tycker är jobbigt att det är så olika ljud nivåer på dom olika kanalerna!

 

Om du menar att ljudet på boxen är på max så låter det rätt.
Att det är lite olika ljud mellan kanalerna kommer man inte ifrån men det ska inte vara skillnader på 50% och liknande för då har man förmodligen gjort det klassiska felet att man ändrat volymen på boxen med.


Redigerat av Leatherface, 18 februari 2021 - 16:07.


#31744

Postad 18 februari 2021 - 18:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

Det har plockat bort kanaler i Stor på Telias hemsida https://www.telia.se...et/product/stor

History, BBC Brit, BBC Earth, Fuel TV och NGC  Wild saknas nu

 

Mindre med kanaler till samma pris tydligen?  :blink:



#31745

Postad 18 februari 2021 - 18:51

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Det har plockat bort kanaler i Stor på Telias hemsida https://www.telia.se...et/product/stor
History, BBC Brit, BBC Earth, Fuel TV och NGC Wild saknas nu

Mindre med kanaler till samma pris tydligen? :blink:

Bra att man får info om det 👏.
På tal om ljudet så är BBC Brit, BBC Earth bedrövligt tittar jag på dom så kommer ljudet från dom bakre surroundhögtalare!!

#31746

Postad 18 februari 2021 - 18:56

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Om du menar att ljudet på boxen är på max så låter det rätt.
Att det är lite olika ljud mellan kanalerna kommer man inte ifrån men det ska inte vara skillnader på 50% och liknande för då har man förmodligen gjort det klassiska felet att man ändrat volymen på boxen med.

Nej har inte ändrat något som du skriver men det är bra skillnad mellan kanalerna!
Det jag har ändra är att gå från ljudinställningen i digital tv boxen från stereo till digitalt.

Redigerat av h0llowman, 18 februari 2021 - 18:58.


#31747

Postad 18 februari 2021 - 19:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det har plockat bort kanaler i Stor på Telias hemsida https://www.telia.se...et/product/stor

History, BBC Brit, BBC Earth, Fuel TV och NGC  Wild saknas nu

 

Mindre med kanaler till samma pris tydligen?  :blink:

Men vafa....?!  :angry:  <_<

History och BBC Brit är en av få kanaler jag uppgraderade till just Stor för.

Undra hur dom tänkt kompensera för detta om dom ens tänkt göra det?

Det verkar ju inte ens stå nåt om det, hade dom tänkt försöka flyga under radarn med detta och hoppas folk inte skulle märka nåt eller?

 

Dags att ringa kundtjänst och aäga upp Stor då, suck....



#31748

Postad 18 februari 2021 - 19:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

De verkar ligga kvar under Play, men det känns ju "så där".

 

 

Nej har inte ändrat något som du skriver men det är bra skillnad mellan kanalerna!
Det jag har ändra är att gå från ljudinställningen i digital tv boxen från stereo till digitalt.

 

 

Men vafa....?!   :angry:   <_<

History och BBC Brit är en av få kanaler jag uppgraderade till just Stor för.

Undra hur dom tänkt kompensera för detta om dom ens tänkt göra det?

Det verkar ju inte ens stå nåt om det, hade dom tänkt försöka flyga under radarn med detta och hoppas folk inte skulle märka nåt eller?

 

Dags att ringa kundtjänst och aäga upp Stor då, suck....


Redigerat av Unregistereda299ec85, 18 februari 2021 - 19:36.


#31749

Postad 18 februari 2021 - 20:31

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Aktuellt 21.00 idag 6.28 in i inspelningen på SVTr

 

 

Markus, ska vi rapportera fler exempel eller duger detta som bevis att problemet ej är löst?



#31750

Postad 19 februari 2021 - 15:35

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 823 inlägg
  • 0

Det har plockat bort kanaler i Stor på Telias hemsida https://www.telia.se...et/product/stor

History, BBC Brit, BBC Earth, Fuel TV och NGC  Wild saknas nu

 

Mindre med kanaler till samma pris tydligen?  :blink:

Nu är kanalerna tillbaka på https://www.telia.se...et/product/stor  :)

Miss i arbetet kanske...

Men info om vilka som är i HD saknas fortfarande..





6 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Bing (1), Peglas63
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.