Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34384 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#33701

Postad 30 november 2022 - 18:47

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Har inte den buggen hos mig

Det fungerar en stund men om du tittar på samma kanal tillräckligt länge, vet inte hur länge, så kommer du sedan till svt1 och inte till den önskade kanalen.



#33702

Postad 30 november 2022 - 19:56

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta att både de alpina såväl som längdsändningarna sänds ut med finlandssvenska kommentatorer på YLE. Så när exempelvis världscupen i längd inte sänds av NRK i Norge utan via Viaplay kan man se det via YLE.
 
Igår ringde de en "stjärna" från Telia och "gratulerade" mig som lång och trogen kund...så jag skulle få ett paket rabatterat till 70% och bara betala 299:- i månaden extra för sport och filmstreamtjänster. Jag svarade att som lång och trogen kund förväntar jag mig istället att Telia reder upp varför jag inte får de kanaler jag betalar för så att jag kan se sändningarna med vintersporter som jag förväntar mig. 
 
Svaret uteblev för han slängde bara luren i örat på mig - ett nytt sätt att behandla en lång och trogen kund - gratulationen hade han snabbt glömt av.
 
Ni har mycket att jobba på Telia - inte bara relationen med Viaplay utan även med era kunder...
 
/TMC


Jag kollade tablån för YLE för kommande helg men ser inga längdskidor? Skidskytte ja, men inte längd?

Angående VC i längdskidor i norsk tv så står det här att sändningarna delas mellan NRK, tv2 Norge och Viasat. Premiären förra helgen verkar gått i Viasat men enligt tablån ska tv2 Norge visa helgens VC och den kanalen verkar ingå i Telias paket Norge. Såg att de visade skidskyttet idag i den kanalen. Så viss längd får vi i alla fall se med paket Norge i vinter.
https://www.nrk.no/s...yter-1.16143477

#33703

Postad 30 november 2022 - 20:00

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Det fungerar en stund men om du tittar på samma kanal tillräckligt länge, vet inte hur länge, så kommer du sedan till svt1 och inte till den önskade kanalen.


Ja jäv….. Du hade rätt 😁. Fick samma nu att den går till 1:an när den borde gått till 4:an

#33704

Postad 01 december 2022 - 08:45

thehighwayman
  • thehighwayman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har ni märkt att bland annat SVT kanalerna fått AC-3 ljud även på Telia play?

 

Några kunder har märkt det genom att deras utrustning inte klarar av det och får felmeddelanden på de kanaler som har AC-3 ljud. Vissa har inge ljud alls på kanalerna bara (det går att lösa genom att stänga av surround ljuder i Android-TV enheten). En del har märkt att de inte kan sätta volymen från enheten när det är AC-3 ljud utan man måste göra det på TV:n.

 

Har någon av er märkt av dessa problem eller några andra problem?

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Förlåt för att jag skriver på engelska. Jag vill ge Telia lite beröm och ställa några frågor  :) .

 

1. Yes,  DD 5.1 sound works with Telia Play app and this makes a big difference. Way to Go!!

2. Telia Play app (android tv) is great. Compared to telenor tv app which I have used, yours is way ahead in functionality and ease of use and ergonomics. I really like the way Telia Play app handles fast-forward. 

3. Telia Play app's home page is fine, but when we select a particular streaming service, Telia can do more to highlight interesting shows etc. Now such options are available only at the top-level, but not for each streaming service/channel.

4. I don't know whether this is technically possible. But please reduce the latency for live channels. My bedroom tv running Telia Play (via a Shield) is about 30s delayed compared to my living room TV (Arrris box -multicast). I don't want my neighbors to think I am crazy when I scream 30s later than the rest of the neighborhood which watching Fifa 2022.  :D

5. Perhaps this will never happen, but I wish Telia and Viaplay come into an agreement and we get back the channels we lost. 



#33705

Postad 01 december 2022 - 16:19

eklov
  • eklov
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 3

Streamingens nackdel i sin prydno: Tittade på Bingolotto. En tittare kom fram på telefon. Ett "lyckohjul" skulle snurras på. Programledaren pratade om hjulet och trodde så klart att tittaren såg samtidigt. Men nej!!!! Tittaren hade streaming!!! Då berättade programledaren för tittaren hur hjulet såg ut!!! Snacka om pinsamhet!!!



#33706

Postad 01 december 2022 - 19:01

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Jag kollade tablån för YLE för kommande helg men ser inga längdskidor? Skidskytte ja, men inte längd?

Angående VC i längdskidor i norsk tv så står det här att sändningarna delas mellan NRK, tv2 Norge och Viasat. Premiären förra helgen verkar gått i Viasat men enligt tablån ska tv2 Norge visa helgens VC och den kanalen verkar ingå i Telias paket Norge. Såg att de visade skidskyttet idag i den kanalen. Så viss längd får vi i alla fall se med paket Norge i vinter.
https://www.nrk.no/s...yter-1.16143477

Ja, det är lite märkligt - jag kikade runt på finska tv-tablåer och det verkar inte som att någon väljer att sända just sprinttävlingarna från Lillehammer. Det är väl lite olika vad länder väljer att sända - man kan ju med lätthet säga att det sänds mer backhoppning på finska kanaler än svenska... :-) Du har rätt med norska TV2, den hade jag missat att jag fick med i Norge-paketet! Tack för tips!



#33707

Postad 03 december 2022 - 16:27

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Streamingens nackdel i sin prydno: Tittade på Bingolotto. En tittare kom fram på telefon. Ett "lyckohjul" skulle snurras på. Programledaren pratade om hjulet och trodde så klart att tittaren såg samtidigt. Men nej!!!! Tittaren hade streaming!!! Då berättade programledaren för tittaren hur hjulet såg ut!!! Snacka om pinsamhet!!!


Det pinsamma är att vinnaren inte lyssnar på programledaren, trots att denne berättar att det blir fördröjning vid streaming, utan prompt ska se det på tvn. Extra fånigt blir det när det handlar om att stoppa ett hjul. Då tar det ju 45-60 sekunder från det vinnaren säger "stopp" tills programledarem trycker på knappen. När sen hjulet stannat säjer programledaren "grattis till en miljon", men hjulet stannar ju först 45-60 sekunder senare. Jag är mest förvånad över att ingen har undrat "vad är det här för fusk"

Streaming ämnar sig dåligt för all form av
tittarinteraktivitet.

#33708

Postad 03 december 2022 - 18:47

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Verkar ju som om Telia vill lägga ner TV-delen av sina tjänster när de håller på såhär. Dels flytta över så många som möjligt till streaming(Unicast) och sedan inte vilja förhandla med viasat, om man nu ska tro viasat. Samtidigt köpte de för inte så länge sedan upp CMore och även champions leage. Vet inte vad jag ska tro.



#33709

Postad 03 december 2022 - 18:51

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Streamingens nackdel i sin prydno: Tittade på Bingolotto. En tittare kom fram på telefon. Ett "lyckohjul" skulle snurras på. Programledaren pratade om hjulet och trodde så klart att tittaren såg samtidigt. Men nej!!!! Tittaren hade streaming!!! Då berättade programledaren för tittaren hur hjulet såg ut!!! Snacka om pinsamhet!!!

Det pinsamma är att vinnaren inte lyssnar på programledaren, trots att denne berättar att det blir fördröjning vid streaming, utan prompt ska se det på tvn. Extra fånigt blir det när det handlar om att stoppa ett hjul. Då tar det ju 45-60 sekunder från det vinnaren säger "stopp" tills programledarem trycker på knappen. När sen hjulet stannat säjer programledaren "grattis till en miljon", men hjulet stannar ju först 45-60 sekunder senare. Jag är mest förvånad över att ingen har undrat "vad är det här för fusk"

Streaming ämnar sig dåligt för all form av
tittarinteraktivitet.

Är detta från något avsnitt nyligen, som finns på TV4Play/CMore? Jag vill se spektaklet.  :D  Vet någon vilket avsnitt och hur långt in i det?



#33710

Postad 04 december 2022 - 16:09

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Alltså 5305 boxen har blivit extremt seg efter dem senaste uppdateringarna.

#33711

Postad 04 december 2022 - 17:05

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0
Tittade på VC i längdskidor på tv2 Norge nu i helgen och det funkade väl ok. Petter som expertkommentator höjer ju klassen minst ett snäpp. :)
Men jösses vad mycket reklam de kör. Har nog aldrig upplevt den mängden reklam på någon kanal tidigare. Dessutom kör de ibland delad skärm, halva med längdskidor och den andra med reklam. Och så klart ljudet från reklamen endast. Nästa helg verkar längdskidorna visas på NRK så hoppas att vi slipper all denna reklam då? Vet inte om NRK kör reklam? Hoppas att de är reklamfria som SVT.

En sak som är lite märklig med tv paket Norge är att det inte går att se program i efterhand på de kanalerna som man kan på de flesta övriga.

#33712

Postad 04 december 2022 - 17:16

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Tittade på VC i längdskidor på tv2 Norge nu i helgen och det funkade väl ok. Petter som expertkommentator höjer ju klassen minst ett snäpp. :)
Men jösses vad mycket reklam de kör. Har nog aldrig upplevt den mängden reklam på någon kanal tidigare. Dessutom kör de ibland delad skärm, halva med längdskidor och den andra med reklam. Och så klart ljudet från reklamen endast. Nästa helg verkar längdskidorna visas på NRK så hoppas att vi slipper all denna reklam då? Vet inte om NRK kör reklam? Hoppas att de är reklamfria som SVT.

En sak som är lite märklig med tv paket Norge är att det inte går att se program i efterhand på de kanalerna som man kan på de flesta övriga.


6:an har likadan reklam, halva skärmen reklam med ljud.

#33713

Postad 05 december 2022 - 14:26

eklov
  • eklov
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Är detta från något avsnitt nyligen, som finns på TV4Play/CMore? Jag vill se spektaklet.  :D  Vet någon vilket avsnitt och hur långt in i det?

Förra söndagen, 27 nov, andra halvan


Redigerat av eklov, 05 december 2022 - 14:27.


#33714

Postad 05 december 2022 - 15:55

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Det pinsamma är att vinnaren inte lyssnar på programledaren, trots att denne berättar att det blir fördröjning vid streaming, utan prompt ska se det på tvn. Extra fånigt blir det när det handlar om att stoppa ett hjul. Då tar det ju 45-60 sekunder från det vinnaren säger "stopp" tills programledarem trycker på knappen. När sen hjulet stannat säjer programledaren "grattis till en miljon", men hjulet stannar ju först 45-60 sekunder senare. Jag är mest förvånad över att ingen har undrat "vad är det här för fusk"

Streaming ämnar sig dåligt för all form av
tittarinteraktivitet.

Streaming ämnar sig dåligt för all from av livesänd TV. Att se filmer eller konserter via stream är inga problem, då det redan är bandat. Men saker som sker live är streaming uselt för. Jag läste många var arga för att de inte kunde rösta i melodifestivalen. Då visade det sig att de sett den på stream och när de tryckte för att rösta, hade röstningen avslutats redan en minut innan.



#33715

Postad 06 december 2022 - 07:56

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

Streaming ämnar sig dåligt för all from av livesänd TV. Att se filmer eller konserter via stream är inga problem, då det redan är bandat. Men saker som sker live är streaming uselt för. Jag läste många var arga för att de inte kunde rösta i melodifestivalen. Då visade det sig att de sett den på stream och när de tryckte för att rösta, hade röstningen avslutats redan en minut innan.

SVT’s DUO-app begär access till mikrofonen så att den kan synka svarsintervallet mot denna fördröjning. Gäller tv-programmet På Spåret. Kanske kan införas på Melodifestivalen också? Telia har väl ca en miljon hushåll som TV-kunder.

#33716

Postad 06 december 2022 - 20:12

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Har en ny LG C2 77" och Telia digital TV med Arris boxen VIP4302. LG's universal kontroll fungerade i början (med att byta kanaler osv). Efter Telias sista uppdatering av boxen fungerar det inte. Har testat i princip allt men får inte till det. Någon som har nått tips på vad jag kan göra?

#33717

Postad 09 december 2022 - 23:17

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Om du redan provat allt så kanske du ändå inte testat dessa:

 

a )

Ryck ur strömmen ur TVn en minut, så att den startar om med kallstart.

 

b )

Om det inte hjälper, testa:

1) Stäng av : Settings | Connection | Device connection settings | SIMPLINK (HDMI-CEC)

2) byt HDMI-port i TVn

3) Aktivera SIMPLINK (HDMI-CEC) igen.

 

c )

Om det inte hjälper, testa:

Håll in Input-select-knappen (mellan Netflix- och Prime video-knapparna).

Home dashboard startar. Den stora mitten-rutan visar din aktiva HDMI-port. Uppe i dess högra hörn har du två runda knappar. Den vänstra tar dig till Universal Control Settings.

Här minns jag inte längre vad jag gjorde, men kanske kan du ställa in nåt bra här?


Redigerat av elofu17, 09 december 2022 - 23:23.


#33718

Postad 10 december 2022 - 10:37

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

SVT’s DUO-app begär access till mikrofonen så att den kan synka svarsintervallet mot denna fördröjning. Gäller tv-programmet På Spåret. Kanske kan införas på Melodifestivalen också? Telia har väl ca en miljon hushåll som TV-kunder.

På Spåret är ju bandat. Svårare med live-TV.



#33719

Postad 12 december 2022 - 09:01

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

13/12 kommer Viaplay kanalerna finnas igen för Telias Kunder. :)

 

telia.se/tvinfo

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#33720

Postad 12 december 2022 - 10:15

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Kan man någonstans läsa om skillnaderna med detta avtal jämfört med föregående, förutom priset som jag antar går upp.



#33721

Postad 12 december 2022 - 11:42

makje013
  • makje013
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Kan man någonstans läsa om skillnaderna med detta avtal jämfört med föregående, förutom priset som jag antar går upp.

Äntligen är de överens!

 

Enligt pressmeddelandet från Viaplay och Telia så verkar det som om de har kommit överens om att dela vissa matcher / rättigheter med varandra. Så här står det i pressmeddelandet från Viaplay.   

 

https://news.cision....verige,c3682864

 

"En match från LaLiga eller Serie A per omgång, och en match från UEFA Champions League per matchvecka (exklusive semi-finalerna och finalen), blir tillgängliga i streamingpaketet Viaplay Total i Sverige, samtidigt som de finns kvar på C More. En match från UEFA Europa League eller UEFA Europa Conference League per matchvecka, och cirka 10 matcher per år med det svenska herrlandslaget i fotboll, inklusive UEFA Nations League, internationella kvalmatcher och träningslandskamper, kommer att visas på C More samt förblir tillgängliga på Viaplay och TV6.." 

Källa: pressmeddelandet från Viaplay.

 

Här finns en länk till Telias pressmeddelande till de som är intresserade: 

https://press.telia....underna-3223006


Redigerat av makje013, 12 december 2022 - 11:43.


#33722

Postad 12 december 2022 - 11:48

makje013
  • makje013
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

En fråga som kanske Telia Markus kan svara på, i utloggat läge på Telia play så finns Sky News och CNBC mellan History och BBC Earth. Men de kanalerna försvinner sedan när jag loggar in.  Är dessa två kanaler på väg in i Telias TV utbud och i så fall när / hur får man tillgång till Sky News och CNBC? 



#33723

Postad 12 december 2022 - 12:08

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Hoppas bara att de linjära viasat sportkanalerna kommer tillbaka så att inte all sport ligger via streaming.



#33724

Postad 12 december 2022 - 12:24

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Hoppas bara att de linjära viasat sportkanalerna kommer tillbaka så att inte all sport ligger via streaming.

 

De står ju med som separata kanaler här i alla fall och det gamla priset på 399:-. Får se hur långe det varar nu när Viaplay höjer sitt pris till 549:-...

 

https://www.telia.se...ct/viasat-sport

 

Har redan fått tillbaka 3, 6, 8 och 10 nu och några filmkanaler. Sportkanalerna hade jag sagt upp, men de är nog också tillbaka gissar jag.


Redigerat av Bopper, 12 december 2022 - 13:34.


#33725

Postad 12 december 2022 - 13:34

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

De står ju med som separata kanaler här i alla fall och det gamla priset på 399:-. Får se hur långe det varar nu när Viaplay höjer sitt pris till 549:-...

 

https://www.telia.se...ct/viasat-sport

 

549:-/mån  :lol:



#33726

Postad 12 december 2022 - 17:50

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

TV 3 m.fl. är tillbaka redan nu i kanal listan

 

Nytt programbibliotek Barn Favoriter har också dykt upp 



#33727

Postad 12 december 2022 - 18:02

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

TV 3 m.fl. är tillbaka redan nu i kanal listan

 

Nytt programbibliotek Barn Favoriter har också dykt upp 

 

Japp, kanalerna var på plats redan på förmiddagen, men då bara med informationsskärmen, som användes i början av konflikten. Sedan dök sändningarna upp några timmar senare.



#33728

Postad 12 december 2022 - 18:07

Berraboy
  • Berraboy
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

En fråga som kanske Telia Markus kan svara på, i utloggat läge på Telia play så finns Sky News och CNBC mellan History och BBC Earth. Men de kanalerna försvinner sedan när jag loggar in. Är dessa två kanaler på väg in i Telias TV utbud och i så fall när / hur får man tillgång till Sky News och CNBC?

Hade samma fråga tidigare i tråden utan någon respons från någon. Hörde av mig till supporten som meddelade att kanalerna är på väg in och kan ta allt mellan 2 veckor till 2 månader innan vi ser dem. Inte helt spikat än vilka paket dessa kommer ingå i men är väl inte helt otroligt att det är stora paketet eller som tillvalskanaler.

Hade gärna fått lite mer exakta uppgifter men är oavsett otroligt glad över att CNBC äntligen inkommer efter önskande sedan 2015 :)

Redigerat av Berraboy, 12 december 2022 - 18:08.


#33729

Postad 12 december 2022 - 18:38

petern
  • petern
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Härligt att konflikten är löst

 

Jag ser dock inte UHD kanalen längre på min 5305 box.



#33730

Postad 12 december 2022 - 18:50

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Jag ser dock inte UHD kanalen längre på min 5305 box.


Samma här.

#33731

Postad 12 december 2022 - 18:58

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Mina kanaler har inte dykt upp, behöver man göra nåt med boxen? Omstart, kanalsökning eller liknande?

#33732

Postad 12 december 2022 - 19:05

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Mina kanaler har inte dykt upp, behöver man göra nåt med boxen? Omstart, kanalsökning eller liknande?

 

Jag gjorde ingenting. Möjligt att det hjälper med omstart... annars får du nog vänta till imorgon.



#33733

Postad 12 december 2022 - 19:07

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jag gjorde ingenting. Möjligt att det hjälper med omstart... annars får du nog vänta till imorgon.


Så är det nog, tycker bara att det är konstigt att det redan funkar för en del

#33734

Postad 12 december 2022 - 19:20

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Fick tillbaka mina idag jag också. Gjorde inget med boxen

#33735

Postad 12 december 2022 - 19:47

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Samma här saknar UHD kanalen...

#33736

Postad 12 december 2022 - 19:53

23Matt
  • 23Matt
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kör via Telia appen i Apple TV och kanalerna är tillbaka där! Men viaplay appen verkar inte uppdaterad? Hade stora paketet men där är inget upplåst än. Samma för andra?

#33737

Postad 12 december 2022 - 19:56

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Kör via Telia appen i Apple TV och kanalerna är tillbaka där! Men viaplay appen verkar inte uppdaterad? Hade stora paketet men där är inget upplåst än. Samma för andra?

 

 

https://www.telia.se/tvinfo

diu00bxqeqy4tx6fywj8kit.png


Redigerat av Bopper, 12 december 2022 - 19:57.


#33738

Postad 12 december 2022 - 20:30

23Matt
  • 23Matt
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

https://www.telia.se/tvinfo
diu00bxqeqy4tx6fywj8kit.png


Tackar! :)

#33739

Postad 13 december 2022 - 09:23

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
När jag ska återigen aktivera viaplay så kommer det upp.Vi kunde inte hämta dina uppgifter.Vänligen kontrollera att identifikationskod och postnummer är korrekt angivet?? Märkligt då jag har fyllt i allt korrekt.

#33740

Postad 13 december 2022 - 10:16

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

När jag ska återigen aktivera viaplay så kommer det upp.Vi kunde inte hämta dina uppgifter.Vänligen kontrollera att identifikationskod och postnummer är korrekt angivet?? Märkligt då jag har fyllt i allt korrekt.

 

Kan vara som så att Viasat inte är klar med att lägga in den listan de har fått av oss. Det är bara att prova lite senare eller kontakta dem om du vill ha mer info.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#33741

Postad 13 december 2022 - 10:24

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

När jag ska återigen aktivera viaplay så kommer det upp.Vi kunde inte hämta dina uppgifter.Vänligen kontrollera att identifikationskod och postnummer är korrekt angivet?? Märkligt då jag har fyllt i allt korrekt.

Funkade för mig.



#33742

Postad 13 december 2022 - 12:57

Berraboy
  • Berraboy
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Har även fungerat för mig att registrera viaplay, gick igenom direkt

#33743

Postad 13 december 2022 - 14:46

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Det gick genom nu iallafall 😊

#33744

Postad 13 december 2022 - 16:32

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Så j*vla dåligt Telia, blir så j*vla förbannad. Ringde för ett tag sedan och då kunde ni ge mig rabatt på befintligt paket, men ni ändrade paket så nu har jag inte inkl Viaplay för 599 längre utan måste teckna för 699 vilket gör att den j*vla rabatten jag skulle få i 6 månader a 300kr inte blir någon j*vla rabatt 🤬🤬🤬

#33745

Postad 13 december 2022 - 17:56

skiffervag
  • skiffervag
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Samma här saknar UHD kanalen...

Felanmälde idag till teliasupporten VSportUltra saknas i kanallistan på min 5305.Vi satt nog 30 min och försökte men avslutningen blev att ett ärende skapades med löfte om återkoppling.



#33746

Postad 13 december 2022 - 18:45

Berraboy
  • Berraboy
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Så j*vla dåligt Telia, blir så j*vla förbannad. Ringde för ett tag sedan och då kunde ni ge mig rabatt på befintligt paket, men ni ändrade paket så nu har jag inte inkl Viaplay för 599 längre utan måste teckna för 699 vilket gör att den j*vla rabatten jag skulle få i 6 månader a 300kr inte blir någon j*vla rabatt 🤬🤬🤬

Är det samma sak jag skrev om i oktober???
Viste att det där var ett j*vla vidrigt sätt att bli av med så många kunde som möjligt med Viaplay i utbudet!
https://www.minhembi...72#entry4655119

Redigerat av Berraboy, 13 december 2022 - 18:49.


#33747

Postad 13 december 2022 - 22:41

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Felanmälde idag till teliasupporten VSportUltra saknas i kanallistan på min 5305.Vi satt nog 30 min och försökte men avslutningen blev att ett ärende skapades med löfte om
återkoppling.


Självklart vill vi ha den kanalen tillbaka.

#33748

Postad 14 december 2022 - 12:50

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Ett tips: Kolla efter mejl, fick ett med erbjudande att lägga till Viaplay igen med rabatt i 12 månader.



#33749

Postad 14 december 2022 - 13:13

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Ett tips: Kolla efter mejl, fick ett med erbjudande att lägga till Viaplay igen med rabatt i 12 månader.

Har bara fått ett mail om att kanalerna är tillbaka.

Kanske kommer något erbjudande då. Annars verkar det vara 699:- som gäller om man vill ha all sport?! 



#33750

Postad 14 december 2022 - 13:43

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Har bara fått ett mail om att kanalerna är tillbaka.

Kanske kommer något erbjudande då. Annars verkar det vara 699:- som gäller om man vill ha all sport?! 

Blir säkert olika beroende på vad man haft/bytt till o.s.v.

Testade att aktivera, men efter steg 2 stod det att jag skulle kontakta kundtjänst!

Får testa igen en annan dag.





6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Bing (1)
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.