Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34384 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#5201

Postad 11 maj 2009 - 22:06

no16
  • no16
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Jag tänkte skaffa mig en ny platt-TV ganska snart och ansluta boxen med HDMI till TVn, men min DVD-Recorder har bara scart (tror jag...) Innebär det att det inte kommer att fungera?

Måste jag antingen koppla boxen med scart eller skaffa en DVD-recorder som har HDMI? Dvs. att man använder samma anslutning till båda?


Hej
jag är inte jättehaj på detta so bare with me... Scannade bakåt i tråden angående inspelning och nu är det så att jag önskar spela in TV program. Jag har inte någon DVD recorder ännu. Verkar som om det fortfarande finns tveksamheter kring huruvida det går att spela in eller ej? Chattade med Telias support idag och "Anna" sade att "det finns inga tekniska möjligheter till att spela in idag". Uppebarligen hade hon fel eftersom flera här har lyckats.

Jag har TV från Telia, 1910 boxen kopplad via HDMI till en Panasonic PX80. Kanalpaket stor ink C+

Så 1) Kan jag köpa en DVD med HD och spela in? FUnkar det eller inte?
2) Nåt speciellt man måste tänka på ang spec (typ HDMI etc)
3) Kan jag spela in med annan apparat, typ mediacenter t.ex TVIX?

Tacksam för hjälp

Redigerat av no16, 11 maj 2009 - 22:07.


#5202

Postad 11 maj 2009 - 23:20

IrishVilde
  • IrishVilde
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej och tack för ditt svar.

Jag har scart mellan Telia-boxen och min Sony DVD-Recorder. Hur kan det vara möjligt att Telia blockerar inspelning av vanlig TV-program, inspelning som vi gjort sedan första videon kom, inspelning som BOXER, VIASAT mfl bygger in med smarta funktioner i sina boxar. Viasat baserar ju tom sin reklam på enkelheten att spela in. Telia måste ju tappa många kunder på detta tilltag samt förlora många potentiella nya kunder med denna vansinniga blockering.

Går det att påverka Telia? Fler som retat upp sig?

Undrar Anders


Jag tycker också det är otroligt retligt och dåligt. Är förvånad att inte fler klagar över att man inte ha möjlighet att spela in program. Jag skulle kunna ha överseende med det om det var så att telia hade HDD i sin box så man hade möjlighet där, som viasat mfl. Men som det är nu har man ingen möjlighet alls, om man inte kör all blid via scart via DVD recorder.

Är det inga andra som saknar möjlighet att pausa, alternativt spela in ett program man vill se senare, eller finns det andra möjligheter?

#5203

Postad 12 maj 2009 - 06:39

LINO
  • LINO
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jo, jag såg det. Vilken timing!!! :)

Tack!

Hoppas nu på ett svar här...

Redigerat av LINO, 12 maj 2009 - 06:41.


#5204

Postad 12 maj 2009 - 06:47

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Hej
jag är inte jättehaj på detta so bare with me... Scannade bakåt i tråden angående inspelning och nu är det så att jag önskar spela in TV program. Jag har inte någon DVD recorder ännu. Verkar som om det fortfarande finns tveksamheter kring huruvida det går att spela in eller ej? Chattade med Telias support idag och "Anna" sade att "det finns inga tekniska möjligheter till att spela in idag". Uppebarligen hade hon fel eftersom flera här har lyckats.

Jag har TV från Telia, 1910 boxen kopplad via HDMI till en Panasonic PX80. Kanalpaket stor ink C+

Så 1) Kan jag köpa en DVD med HD och spela in? FUnkar det eller inte?
2) Nåt speciellt man måste tänka på ang spec (typ HDMI etc)
3) Kan jag spela in med annan apparat, typ mediacenter t.ex TVIX?

Tacksam för hjälp


1+3. Du kan ju koppla in dig på datorn å köra med VLC å på så vis spela in eller koppla Scartsladden till en DVD-spelare å spela in.

2. Mig veterligen så finns det ignen DVD-spelare med HDMI-in.

#5205

Postad 12 maj 2009 - 08:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

2. Mig veterligen så finns det ignen DVD-spelare med HDMI-in.

Finns inte en chans att en sådan dyker upp på marknaden. De stora drakarna kommer hugga direkt då det i licensen står klart och tydligt att möjliggöra inspelning av HDMI icke är tillåtet.
man ska dock aldrig säga aldrig men räkna inte med att få se en sådan produkt inom närmsta åren.

#5206

Postad 12 maj 2009 - 08:45

no16
  • no16
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

1+3. Du kan ju koppla in dig på datorn å köra med VLC å på så vis spela in eller koppla Scartsladden till en DVD-spelare å spela in.

2. Mig veterligen så finns det ignen DVD-spelare med HDMI-in.


OK om jag förstår det rätt så går det att spela in OM jag kör all bild via Scart > DVD > TV

Det fungerar INTE om jag kör 2 olika utgångar: HDMI > TV och sedan Scart > DVD för då blir det nån tjall på tråden? Men det står ju i manualen till 1910 att detta sättet ska funka?

Anmärknigsvärt uselt faktiskt. Förstår nu varför det är så svårt att hitta info om inspelning på Telias web.
Också anmärknigsvärt att Telias support har olika svar, beroende på vem som sitter där. Ena dan säger de att det funkar, andra dan funkar det inte. Ska fan testa nu igen.

MVH Jonas

#5207

Postad 12 maj 2009 - 08:50

cadwal
  • cadwal
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag tycker också det är otroligt retligt och dåligt. Är förvånad att inte fler klagar över att man inte ha möjlighet att spela in program. Jag skulle kunna ha överseende med det om det var så att telia hade HDD i sin box så man hade möjlighet där, som viasat mfl. Men som det är nu har man ingen möjlighet alls, om man inte kör all blid via scart via DVD recorder.

Är det inga andra som saknar möjlighet att pausa, alternativt spela in ett program man vill se senare, eller finns det andra möjligheter?


Jo, och en ur min synvinkel optimal lösning är ju att skrota Teliaboxen och lägga mjukvaran i PS3:an istället. Då finns det ju lokal hårddisk för inspelning, en box mindre och Telia kan fortfarande bygga mjukvaran hur de vill men med mindre begränsningar än i boxarna. Iofs får de fixa till så att PS3:an kan nå internet som vanligt även om man har en speciell port på modemet eller fiberanslutnignen men inget konstigt i det.

#5208

Postad 12 maj 2009 - 09:33

IrishVilde
  • IrishVilde
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jo, och en ur min synvinkel optimal lösning är ju att skrota Teliaboxen och lägga mjukvaran i PS3:an istället. Då finns det ju lokal hårddisk för inspelning, en box mindre och Telia kan fortfarande bygga mjukvaran hur de vill men med mindre begränsningar än i boxarna. Iofs får de fixa till så att PS3:an kan nå internet som vanligt även om man har en speciell port på modemet eller fiberanslutnignen men inget konstigt i det.



Enligt Telias chat så ska det inte ha slagit på hdcp, man ska fortfarande kunna "spela in" den kanal man tittar på. Men i detta forum har jag läst tvärt om och det verkar inte finnas någon information på telias.se heller.

Man blir lite förvirrad.

#5209

Postad 12 maj 2009 - 09:34

no16
  • no16
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Saxar från min chatt nyss med TELIA SUPPORT:

1. Jag kör HDMI till TV'n - kan jag samtidigt köra Scart till DVD recorder? Har fått olika svar från er tidigare.
Svar: "ja du kan använda scartkabel till dvdspelaren."

2. vad kan jag använda USB-utgången till?
Svar: "vi har ingen support på just usbingången men man ska kunna använda den föratt se på bilder osv."

3. Spelar det någon roll vilken upplösning jag ställer in? 720, 1080, 576?
Svar: "Vad gäller upplösningen så beror det på vad din tv klarar av. Om din tv klarar att använda 1080 så kan du ställa in det på boxen. Ju högre upplösning du använder desto bättre blir bilden."
10:06:41 Jonas: håller inte riktigt med dig
10:06:52 Support: okej
10:06:55 Jonas: är det verkligen så?
10:06:59 Support: ja et är det
10:07:04 Jonas: aha
10:07:47 Jonas: Ett tips att vidarebefordra till era utvecklare: ta fram en digitalbox med HD - som vissa andra har - det hade uppskattats - diskuteras livligt på forumen

Så var svaren idag.

Redigerat av no16, 12 maj 2009 - 09:35.


#5210

Postad 12 maj 2009 - 10:42

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
2. vad kan jag använda USB-utgången till?
Svar: "vi har ingen support på just usbingången men man ska kunna använda den föratt se på bilder osv."


Ansluta en extern Hårddisk ?

Min combo-mottagare ( DVB-S, DVB-T ) är kopplad via USB till en HDD på 1TB. Spelar bla in SVT-HD och övriga från marknätet, Arte-HD från Astra och CNN, MTV, Eurosport, 3-Sat mfl.

Med passande mjukvara kan en sådan lösning vara av intresse för många. USB-hårdisken kostade 990 kr.

#5211

Postad 12 maj 2009 - 13:02

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Chattade med Telias support idag och "Anna" sade att "det finns inga tekniska möjligheter till att spela in idag". Uppebarligen hade hon fel eftersom flera här har lyckats.


Det är inga problem att spela in om du har någon extern inspelare. Själv använder jag datorn kopplad till box nr 2.

Det "Anna" sannolikt menade är att det inte idag finns någon PVR-box eller NPVR-tjänst tillgänglig.

Mvh

A

10:07:47 Jonas: Ett tips att vidarebefordra till era utvecklare: ta fram en digitalbox med HD - som vissa andra har - det hade uppskattats - diskuteras livligt på forumen



Som det tidigare skrivits en hel del om i tråden så pågår utvecklingen av en PVR-tjänst som baseras på en box med HDD. Dessutom jobbar man rätt mycket med att lägga in fler och fler program i programbiblioteket så att du i princip slipper att själv spela in det som sänds.

I natt släpptes en ny programvara till boxen och i den finns flera justeringar för att möjliggöra både HDTV och PVR, så den som väntar på något gott...

/A

Ansluta en extern Hårddisk ?



Jag har tidigare tipsat min kompis om den möjligheten, men det vara "aja baja" upphovsrättsmässigt. Innehållsleverantörerna var inte så sugna på att du skulle kunna plocka med dig din HDD och koppla in på andra ställen...

Så det är ju lite märkligt att du kan göra så med din "combomottagare".

/A

#5212

Postad 12 maj 2009 - 13:05

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0
Flera personer här på forumet har varit inne på några frågor så här ska vi försöka reda ut några saker.

HDCP är aktiverat, detta är inget som Telia har valt att slå på utan det är en standard digital-tv boxen måste stödja. HDCP används bara när man har en TV ansluten direkt via HDMI.
Stödjer inte din utrustning HDCP är lösningen att inte ansluta den via HDMI.

Vår support inkluderar en grundläggande hjälp att få igång digital-TV hemma hos kunder.
Den inkluderar inte support på alla olika varianter av inspelningsutrustning, recievrar, projektorer och TV-apparater våra kunder har hemma hos sig.

I grundläggande supporten ingår alltså ingen support på hur man spelar in program och således är inte supporten utbildad på hur man gör det. Den informationen som finns tillgänglig är att digital-TV boxen inte har någon inbyggd funktion för att spela in program.

Under natten till idag gjordes systemuppgraderingar på digital-tv plattformen, så upplever ni några nya problem så skriv det gärna här.

Vi arbetar för att ni ska få korrekt information här, även om vi inte alltid har tid att svara omedelbart här.


Markus Johansson
Telia Kundservice

#5213

Postad 12 maj 2009 - 13:11

berabe
  • berabe
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

2. vad kan jag använda USB-utgången till?
Svar: "vi har ingen support på just usbingången men man ska kunna använda den föratt se på bilder osv."


Ansluta en extern Hårddisk ?

Min combo-mottagare ( DVB-S, DVB-T ) är kopplad via USB till en HDD på 1TB. Spelar bla in SVT-HD och övriga från marknätet, Arte-HD från Astra och CNN, MTV, Eurosport, 3-Sat mfl.

Med passande mjukvara kan en sådan lösning vara av intresse för många. USB-hårdisken kostade 990 kr.


Ja det låter intressant, men hur har detta med Telia Digital-TV att göra?

#5214

Postad 12 maj 2009 - 13:15

no16
  • no16
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Det är ju väldigt trevligt att Telia skriver här. Modernt och bra. Cred! :)

Jag kan dock tycka att en såpass grundläggande funktion som inspelning av TV borde finnas grundläggande info om det iallafall. Sedan håller jag med om att Telia inte kan supporta alla möjliga och omöjliga ihopplock hemma. Det förstår jag till 100% och håller med om.

Programbiblioteket hittade jag först igår och det känns ju som 2000-talets video. Jösses så smidigt!
Känns ju som om de flesta kanaler kommer att ha sina program där inom snar framtid? Hoppas jag iaf.

#5215

Postad 12 maj 2009 - 13:32

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Nu händer det nog snart nått :)

#5216

Postad 12 maj 2009 - 13:33

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Ja det låter intressant, men hur har detta med Telia Digital-TV att göra?

Ja det funderar även jag på..vad en hårddisk skulle ha att göra med Telia Digital-TV

Så det är ju lite märkligt att du kan göra så med din "combomottagare".

Jag bryr mig inte om ifall det är lite märkligt eller inte...jag trycker på REC-knappen bara. ( Eller programerar inspelning via EPG )

Det funkar även att spela in tex SVT1 och SVT2 och titta på SVT24 samtidigt . Eller en satellitkanal och en kanal från marknätet samtidigt.

Sedan om det inte vore nog så har jag möjlighet att spela in program från Telia, via Scart, med min HDD-inspelare från Sony med möjlighet att bränna inspelningen till DVD om så önskas...

Och en HD-box från Comhem ( Humax ) står visst och skrotar i hyllan vilket förnärvarande förmedlar bla 1000 HD, Viasat Sport HD, History Channel HD, SVT-HD. Har dock ej funderat att skaffa HDD-inspelare för "Comhem-kanaler"

Redigerat av Latman, 12 maj 2009 - 13:55.


#5217

Postad 12 maj 2009 - 13:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
En av anledningarna till att jag kommer byta till Canal Digital och sattelit nästa år är att man kan spela in program och titta på ett annat, utan extra kostnad. Sen får jag några HDTV kanaler på köpet som en bonus. Hade gärna behållit Telia Digital TV om dessa möjligheter fanns, men tyvärr lär dom inte komma inom en snar framtid, framförallt inte HDTV.
Fast jag måste ändå säga att Telia Digital TV är bättre än Boxer, men jag tycker det är tråkigt att man inte kan konkurrera fullt ut med Sattelit TV ännu. Men jag har varit en nöjd kund i 2 års tid nu, men nu när jag flyttar i vinter så kommer jag byta operatör till Canal Digital.

#5218

Postad 12 maj 2009 - 13:55

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

En av anledningarna till att jag kommer byta till Canal Digital och sattelit nästa år är att man kan spela in program och titta på ett annat, utan extra kostnad. Sen får jag några HDTV kanaler på köpet som en bonus. Hade gärna behållit Telia Digital TV om dessa möjligheter fanns, men tyvärr lär dom inte komma inom en snar framtid, framförallt inte HDTV.
Fast jag måste ändå säga att Telia Digital TV är bättre än Boxer, men jag tycker det är tråkigt att man inte kan konkurrera fullt ut med Sattelit TV ännu. Men jag har varit en nöjd kund i 2 års tid nu, men nu när jag flyttar i vinter så kommer jag byta operatör till Canal Digital.


Man konkurrerar med priset om inte annat. CD är snordyra enligt min mening, och efter att tidigare ha varit kund hos dem så ska det väldigt mycket till för att jag ska byta till dem igen. Dyra, dålig kundvård, och oskälig avtalsvillkor (ex uppsägningstid binds om ett år om man glömmer att säga upp det) Bildkvalitén var kanon, men det var nog det enda.

Med CDs alla startavgifter boxavgifter mm så är startkostnaden väldigt hög.

#5219

Postad 12 maj 2009 - 14:07

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Jag bryr mig inte om ifall det är lite märkligt eller inte...jag trycker på REC-knappen bara. ( Eller programerar inspelning via EPG )


Vad jag menade med märkligt är att "tv-, film- och musikbranschen" inte jagar den som tillverkat din combobox och möjliggjort att du kan koppla in en extern HDD och spela in på den när man uppenbarligen inte gillade idén om att Telia skulle öppna upp USB-porten för en extern HDD. Det blir ju lite dubbelmoral...

Jag tycker själv att den lösningen hade kunnat vara smidig, eftersom ingen skulle behöva byta box (skulle fungera med både 1510 och 1910) samt att man själv kunde välja storlek på HDD.
/A

En av anledningarna till att jag kommer byta till Canal Digital och sattelit nästa år är att man kan spela in program och titta på ett annat, utan extra kostnad. Sen får jag några HDTV kanaler på köpet som en bonus. Hade gärna behållit Telia Digital TV om dessa möjligheter fanns, men tyvärr lär dom inte komma inom en snar framtid, framförallt inte HDTV.
Fast jag måste ändå säga att Telia Digital TV är bättre än Boxer, men jag tycker det är tråkigt att man inte kan konkurrera fullt ut med Sattelit TV ännu. Men jag har varit en nöjd kund i 2 års tid nu, men nu när jag flyttar i vinter så kommer jag byta operatör till Canal Digital.


HDTV borde knappast ligga särskilt långt bort i o m programförändringarna i senaste mjukvarureleasen...


/A

#5220

Postad 12 maj 2009 - 14:22

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Vad jag menade med märkligt är att "tv-, film- och musikbranschen" inte jagar den som tillverkat din combobox och möjliggjort att du kan koppla in en extern HDD och spela in på den när man uppenbarligen inte gillade idén om att Telia skulle öppna upp USB-porten för en extern HDD. Det blir ju lite dubbelmoral...

Jag har ett antal gånger redogjort för möjligheten att spela in program från Telia i denna tråd. Har spelat in massor av program via 1510-boxen. Det är inte svårare att flytta hela HDD-inspelaren om så vora fallet eller bränna inspelningen till DVD. Om programbolagen nu är så rädda över "programdelning"

Med samma HDD-inspelare från Sony spelar jag obehindrat in program från Boxer. Har förnärvarande "Fritittningskort" i två månader från Boxer...spelar in TV3, TV4 Film eller vad som helst av betalkanal-utbudet på hårddisken..inga problem som helst.

#5221

Postad 12 maj 2009 - 14:23

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Vi får väl hoppas på HDTV, de som väntar på något gott väntar länge på Telia....

#5222

Postad 12 maj 2009 - 15:05

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Vad jag menade med märkligt är att "tv-, film- och musikbranschen" inte jagar den som tillverkat din combobox och möjliggjort att du kan koppla in en extern HDD och spela in på den när man uppenbarligen inte gillade idén om att Telia skulle öppna upp USB-porten för en extern HDD.

Det är denna Combo-box som är ansluten med USB-hårddisk

https://www.minhembi...howtopic=153784

#5223

Postad 12 maj 2009 - 16:41

cadwal
  • cadwal
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag har ett antal gånger redogjort för möjligheten att spela in program från Telia i denna tråd. Har spelat in massor av program via 1510-boxen. Det är inte svårare att flytta hela HDD-inspelaren om så vora fallet eller bränna inspelningen till DVD. Om programbolagen nu är så rädda över "programdelning"

Med samma HDD-inspelare från Sony spelar jag obehindrat in program från Boxer. Har förnärvarande "Fritittningskort" i två månader från Boxer...spelar in TV3, TV4 Film eller vad som helst av betalkanal-utbudet på hårddisken..inga problem som helst.


Fast så vitt jag vet så är det Digital -> Analog -> Digital konvertering i alla "vanliga" HDD-inspelare med DTV. Då verkar ingen bry sig så enormt även om det duger gott o väl i kvalité.

Det som programbolagen inte uppskattar är om boxar som spelar in digitalt kan exportera ut dekrypterade MPEG-2/MPEG-4 strömmar. Därav att funktionen kopiera inspelning till extern enhet inte finns på massmarknadsboxar. (Se t.ex. senast Sagem där man visserligen kan kopiera ut men bara spela upp via boxen själv)

Vantage-boxen som nämns i tråden är ju ett undantag (och det finns fler), men bara så länge det inte blir massmarknadsprodukter av det antar jag....

#5224

Postad 12 maj 2009 - 16:43

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0
Som nämnts i tråden så har ny programvara släppts till boxen. Här är en liten analys av skillnaderna i GUI-kode från föregående version 5_0_9_034 till den nya 5_0_9_035:
  • Nya meddelandandetexter:
    • "Nu har du möjlighet att få hdtv via Telia. För att kunna ta emot hdtv behöver du en annan digitalbox, för mer information se www.telia.se/hdtvbox eller kontakta kundtjänst."
    • "Kanalen sänds i ett format som inte stöds av din digitalbox. För att kunna se kanalen behöver du en annan digitalbox, för mer information se www.telia.se/hdtvbox eller kontakta kundtjänst."
    • "Filmen sänds i hd. För att kunna se filmer i hd behöver du en annan digitalbox, för mer information se www.telia.se/hdtvbox eller kontakta kundtjänst."
    • "Filmen sänds i ett format som inte stöds av din digitalbox. För att kunna se filmen behöver du en annan digitalbox, för mer information se www.telia.se/hdtvbox eller kontakta kundtjänst."
  • Funktionalitet för att kontrollera om boxen är utrustad med PVR.
  • Funktionalitet för att kontrollera om boxen supportar en viss coded. Just nu kontrolleras att 1510 boxen inte klarar av MPEG4.
  • Funktionalitet för att kontrollera om boxen supportar en viss upplösning. Just nu konstrolleras att 1510 boxen inte klarar av 720p, 1080i eller 1080p.
  • Vid kanalbyte så kontrolleras om boxen klarar av den ny kanalens kodning och upplösning. Om inte så visas någon av ovanstående nämna meddelanden.
  • Man har ändrat på funktionen på P+ och P- knapparna då man tittar på Text-TV igen. Så det går åter igen inte att bläddra Text-TV sidan med P+ och P-.
  • Motsvarande kontroller som då man byter kanal också tillagda för Video On Demand, dvs kontroller om boxen kan hantera filmens kodning och upplösning. Om inte så visas de ovan nämnde meddelandena.
  • Kontrollen om timerbuggen är aktiv som kom i senaste uppdateringen är nu bortplockad igen. Jag hoppas att timerbuggen då är fixad på riktigt i plattformsprogramvaran i och med att tagit bort denna extra kontroll och tvingande omstart (då boxen startade upp från standby).
  • Extra felmeddelande tillagd då boxen loggar in. Den kan numera informera om följande: "Den här digitalboxen har aktiverats tillsammans med ett huvudabonnemang på en annan anslutning. Digitalboxen fungerar endast på den anslutningen."
  • Ny information presenteras nu på sidan med Teknisk Information (under Om Tjänsten). Den nya information som presenteras är:
    • Om boxen är en PVR box (PVR)
    • Vilket internt kanalid som aktuell kanal har (CID)
    • Vilke upplösning som aktuell kanal har (RES). Troligtvis anges SD, 720p, 1080i eller 1080p.
    • Vilken codec som aktuell kanal kräver (CODEC). Troligtvis mpeg2 eller mpeg4.
Man kan snabbt konstatera att det som är på gång är HDTV! Här är det uppenbarligen saker i görningen, både vad gäller vanliga TV kanaler men också Video On Demand i HD upplösning. Även vissa tendenser till PVR stöd kan skönjas, även om detta enbart gör sig gällande som en informationstext på sidan om Teknisk Information än så länge.

/Peter Cigéhn

#5225

Postad 12 maj 2009 - 16:50

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Glad i hågen testade man givetvis www.telia.se/hdtvbox för att genast upptäcka att den inte alls fungerade och bara visade Telia/privat :)

#5226

Postad 12 maj 2009 - 17:20

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Funderar på gå över till Telia IPTV från Comhem om nu HDTV kommer igång.

Fråga till Telia:

Är 576i på gång eller finns redan som valbar uplösning i boxen ännu?

Om inte kan väl Telia killen i denna tråd skicka ärendet vidare om detta önskemål.

#5227

Postad 12 maj 2009 - 17:21

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0
Vad gäller uppdateringen så kan jag dock konstatera att buggen som vi 1510 ägare (i alla fall konfirmerat av några här i tråden så jag kan inte säga att det gäller alla) har vad gäller att boxen inte startar om vid begäran, t ex för att ladda in ny GUI-programvara eller starta om då man "loggar ur" (dvs använder Ta bort användarkoder). Detta innebär att dessa 1510 ägare fortfarande råkar ut för problemet att då det finns ny GUI-programvara så får man bara en svart bild efter det att man startat upp från standby (byter man kanal så kommer bild och ljud åter).

Detta innebär att alla 1510 ägare med det här problemet måste rycka sladden för att få in den nya programvaran.

Ni som har 1510 box får gärna prova att ta ned boxen i standby (trycka på den röda knappen på fjärrkontrollen) och ta upp den igen. Kontrollera dock innan att ni har en tidigare version än den nuvarande 5_0_9_035 (görs under Om tjänsten och Teknisk information). Om ni efter uppstart fråm standby då bara får en svart bild utan ljud, som kommer tillbaka om ni byter kanal, har då samma problem som jag och åtminstone några till.

/Peter Cigéhn

#5228

Postad 12 maj 2009 - 18:41

Knude
  • Knude
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Detta innebär att alla 1510 ägare med det här problemet måste rycka sladden för att få in den nya programvaran.

Ni som har 1510 box får gärna prova att ta ned boxen i standby (trycka på den röda knappen på fjärrkontrollen) och ta upp den igen. Kontrollera dock innan att ni har en tidigare version än den nuvarande 5_0_9_035 (görs under Om tjänsten och Teknisk information). Om ni efter uppstart fråm standby då bara får en svart bild utan ljud, som kommer tillbaka om ni byter kanal, har då samma problem som jag och åtminstone några till.

/Peter Cigéhn

Samma problem som vid förra uppdateringen. Precis som du skriver så blir det bara svart efter standby, tills man byter kanal.
Rykte sladden och boxen startar om. Efter en mycket seg uppräkning av % på steg 1 så stannar den på 10% på steg 2 och säger "Can´t load file" och stannar. Efter ytterliggare en omstart med hjälp av sladden så startar boxen och har också fått nya versionen.

#5229

Postad 12 maj 2009 - 19:29

ice_man
  • ice_man
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

[*]Man har ändrat på funktionen på P+ och P- knapparna då man tittar på Text-TV igen. Så det går åter igen inte att bläddra Text-TV sidan med P+ och P-.


/Peter Cigéhn


Suck, inte nu igen. Då uppdaterar jag inte programvaran då om ingen annan viktig uppdatering är gjort.
Och bilden blir svart när jag startar upp den från stanby.1510 box

#5230

Postad 12 maj 2009 - 20:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Bugg i nya mjukvaran när jag startar upp från standby så är det inget ljud. Måste trycka på volymknappen för att få ljud (box 1910) :)

#5231

Postad 12 maj 2009 - 21:46

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Bugg i nya mjukvaran när jag startar upp från standby så är det inget ljud. Måste trycka på volymknappen för att få ljud (box 1910) :D


Japp, jag har samma problem. Jag har skickat detta till min kompis som jobbar med digital-tv så får han skicka in det till utvecklarna.

Skönt att det fanns en enkel lösning. Jag har under dagen dragit sladden varje gång istället, men det blir lite knepigt att lära övriga i familjen. Volymknappen var ju lite lättare :)

Förhoppningsvis kommer en buggrättning snart.

Det verkar dock inte vara problem med 1510-boxen. Är det någon som inte har problem med 1910-boxen. Hur har ni kopplat i så fall.

Jag har ljudet inställt på digitalt och använder SPDIF.

/A

Redigerat av hallberg, 12 maj 2009 - 22:01.


#5232

Postad 12 maj 2009 - 22:30

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Bugg i nya mjukvaran när jag startar upp från standby så är det inget ljud. Måste trycka på volymknappen för att få ljud (box 1910) :)


Hade samma problem på 1910, använder programerbar systemfjärr och vill inte justera volymen på boxen så jag har inte den på systemfjärren, vilket gjorde att det tog en stund att förstå problemet
-kanske har man försökt se till att volymen spars som den va inställd när man stänger av, själv skulle jag vilja att den alltid var på max

Min 1510 var istället svart utan vaken bild eller ljud vid start, fick dra ur kontakten å starta om den själv ...

Redigerat av kentrj, 12 maj 2009 - 22:33.


#5233

Postad 13 maj 2009 - 09:47

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Hade samma problem på 1910, använder programerbar systemfjärr och vill inte justera volymen på boxen så jag har inte den på systemfjärren, vilket gjorde att det tog en stund att förstå problemet
-kanske har man försökt se till att volymen spars som den va inställd när man stänger av, själv skulle jag vilja att den alltid var på max


samma här, använder en harmony-fjärr och justerar volymen på min receiver. kan inte telia alltid ha volymen på max, vem justerar volymen på boxen?

det konstiga är att man kan justera volymen öht då man kör digitalt, det borde vara så att man enbart får en oförstörd (orörd) signal direkt till tv:n/förstärkaren. hoppas att telia fixar detta, irriterande att behöva plocka fram orginalfjärren hela tiden...

Redigerat av ellerström, 13 maj 2009 - 09:48.


#5234

Postad 13 maj 2009 - 09:57

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

samma här, använder en harmony-fjärr och justerar volymen på min receiver. kan inte telia alltid ha volymen på max, vem justerar volymen på boxen?

Skulle gissa att alla som tar ljudet från TVn (=många) ändrar volymen på Telia-fjärrkontrollen eftersom det ändå är den man byter kanal med. Iaf gör jag det på "andra"-TVn där jag inte har någon förstärkare.

#5235

Postad 13 maj 2009 - 11:01

no16
  • no16
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
När jag kom hem igår så fanns det ingen programinfo på någon kanal. Men det löste sig enkelt genom att bara dra ur sladden och sätta på igen. Sedan funkade allt klocko. Men jag har ingen kringutrustning ännu, bara boxen via hdmi rakt in i TV'n.
Kollade sedan på Canal+ programbibliotek, fantastisk bra! Nu kan jag äntligen se alla Irene Huss som jag missat. :)
Fattar dock fortfarande inte om det gör ngn skillnad med 1080 vs 720 eller 576? Ser ingen som helst skillnad. Varken bättre eller sämre.

#5236

Postad 13 maj 2009 - 12:42

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Fick hem min box igår, beställde det i söndags så det va snabba ryck. Skulle ta 10 dagar.
Men jag blev imponerad över bilden, hade förväntat mig sämre bild kvalite.

Nu fattas det bara att dom börjar med HDTv och PVR

Canal+ Play är ju en grym service.

Redigerat av PBateman, 13 maj 2009 - 12:43.


#5237

Postad 13 maj 2009 - 13:23

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Kanske dags och ta fram 1910 boxen från garderoben igen. :unsure:

#5238

Postad 13 maj 2009 - 16:08

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Skulle gissa att alla som tar ljudet från TVn (=många) ändrar volymen på Telia-fjärrkontrollen eftersom det ändå är den man byter kanal med. Iaf gör jag det på "andra"-TVn där jag inte har någon förstärkare.


good piont! drog snabba slutsatser då jag var aningen förbannad på att jag måste dra fram telia fjärren allt för ofta. självklart ändrar nog majoriteten ljudet på telia-fjärren...

men faktum kvarstår, jag ill ha en inställning där jag kan få ut ljudet orört och alltid med samma volym.

#5239

Postad 13 maj 2009 - 17:37

ice_man
  • ice_man
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som har fått något bra erbjudande på sistone? Tror att dom jagar mig nu. Har 2 månade kvar. Ett 08 nummer på nummervisaren var gång jag kommer hem så jag har inte pratat med dom. Sa till mig i julas att jag skulle säga upp samtliga abonnemang på Telia när jag blev sur på dom pga av en grej men man kan ju ändra sig. :unsure:

#5240

Postad 13 maj 2009 - 21:17

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Vill meddela att inspelningen av Melodifestivalen och från SVT-HD är riktigt njutningsfullt att skåda.

Hårddisk är gott...inga abb eller kortavgifter via marknätet

#5241

Postad 13 maj 2009 - 23:08

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Fick hem min box igår, beställde det i söndags så det va snabba ryck. Skulle ta 10 dagar.
Men jag blev imponerad över bilden, hade förväntat mig sämre bild kvalite.

Nu fattas det bara att dom börjar med HDTv och PVR

Canal+ Play är ju en grym service.

Imponerande med tanke på att de ska ta alla kunder i turordning och jag beställde i fredags.
Grattis till dig och ett stort "tack" till Telia som verkligen lever upp till den stora serviceanda många av oss är vana vid... (Ja, jag är irriterad eftersom de klantade sig och sedan hamnar man underst i högen av nån anledning.... )

#5242

Postad 14 maj 2009 - 07:59

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Imponerande med tanke på att de ska ta alla kunder i turordning och jag beställde i fredags.
Grattis till dig och ett stort "tack" till Telia som verkligen lever upp till den stora serviceanda många av oss är vana vid... (Ja, jag är irriterad eftersom de klantade sig och sedan hamnar man underst i högen av nån anledning.... )


Jag blev grymt förvånad att det gick så fort, när jag beställde mitt bredband så tog det 9 veckor, alltså ca 6 veckor efter utlovad tid.

#5243

Postad 14 maj 2009 - 16:03

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

good piont! drog snabba slutsatser då jag var aningen förbannad på att jag måste dra fram telia fjärren allt för ofta. självklart ändrar nog majoriteten ljudet på telia-fjärren...

men faktum kvarstår, jag ill ha en inställning där jag kan få ut ljudet orört och alltid med samma volym.


Problemet återkommer (saknar nu ljud varje gång när jag slår på TVn/Boxen) och är irriterande, ganska BUGGIGT vid varje förändring, ska det vara så??????????????
- kanske Telia skulle testa av mer och kanske ha flera typer av användare, detta borde uppmärksammats, jag vill inte gärna ha annat än min systemfjärr framme (istf 7 andra ...)

Redigerat av kentrj, 14 maj 2009 - 22:15.


#5244

Postad 14 maj 2009 - 16:15

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Jag blir ännu en gång glad över att ha Telia som leverantör...

På en vecka har de lyckats
1. Stänga av TV'n för mig utan att jag bett om det, hade inte ens gratiskanalerna *1
2. Stängt av telefonin för mig i 4-6 dagar *2
3. Jag ville också vet varför PBateman fick sin box före mig då de ska skicka ut dem i turordning. Så jag ringde, och de har GIVETVIS inte ens beställt någon åt mig.*3.

Alltså kan ni kundtjänstnissar som sitter här på forumet tala om för mig hur fasen ni kan klanta till det så in i h-vete mycket på en o samma gång?

*1. Måste teckna nytt abb för att det ska funka då de inte fick mitt gamla Multi att fungera igen av nån anledning "det kanske är för det är gammalt och inte säljer det längre?"
*2. Telefonin stängs av någon gång mellan den 7'e & 11'e Maj & kopplas på först idag den 14/5, tyckte det var ovanligt mycket mobilsamtal senaste tiden.
*3. Utlovad box skickas inte, beställs inte ens till mig, utan det upptäcks den 14'e maj, 6 dagar efter jag beställt, och den ska skickas så jag har den på måndag (vem tror på den sagan?)

Har säkert spenderat över 3 timmar i telefon för att lösa allt strul (samt köa....), och de kompenserar mig med 400:-, synd att man inte kan ta ut konsultlön, varje påbörjad timma á 600:- + moms och sociala avgifter.

Det är synd att de klantar till det och inte har nån som helst godtagbar förklaring till vad som hänt och vart det brustit. För innan har jag varit riktigt nöjd med dem.

Redigerat av InSane, 14 maj 2009 - 16:26.


#5245

Postad 14 maj 2009 - 17:09

Unregistered376523e0
  • Unregistered376523e0
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde telia kombination den 1maj!!! ringde igår och frågade var min box tagit vägen, hm, den beställningen blev fel!!!! så vad vill du ha????? Min förlängning av bredband och telefoni gick igenom men inte beställningen av digital-tv.... suck hoppas jag får boxen imorgon....... ingen kompensation... så kan det gå. Men den som väntar på något gott :P

#5246

Postad 14 maj 2009 - 17:42

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Tre gånger har det nu hänt att boxen, 1510, bootat om sig själv exakt när SVT kl 18.15 skiftar från lokalTV till riksprogrammet. Varje gång måste jag då starta om genom att dra ur sladden eftersom boxen aldrig i detta läge lyckas att gå igång igen. Stannar vid timglaset med couldn´t load file. I kväll fick jag dessutom starta om tre gånger innan den var igång igen. Kanske jag borde sluta se på SVT Gävleborg ;-)
Jag har anmält detta till Teliakundtjänst via formuläret.

Tillägg: efter att ha skrivit detta hände samma sak igen vid lokalsändningen 19:15 - 19:30. Och tog orimligt lång tid att starta om igen!!! :P(

Redigerat av Krutrök, 14 maj 2009 - 18:45.


#5247

Postad 14 maj 2009 - 21:34

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som fick låsningar under 2a kvalningen till meodifestivalen, jag var tvungen att starta om boxen till sist ... (1910)

#5248

Postad 14 maj 2009 - 23:00

dojjan73
  • dojjan73
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på att Telia ska höra av sig ang HDCP problemet efter senate uppdateringen.
TV: Sony Bravia KDL-46W4500 = HDCP kompatibel
Reciever: Pioneer SC-LX71 = HDCP kompatibel

Har fungerat klockrent att köra HDMI signalen från boxen (1910) via reciever sen i december men efter omstart av boxen för drygt en vecka sedan så blir det svart efter att tredje pricken på uppstartbilden blvit gul.

Vad exakt är det som händer vid den tredje pricken som skulle kunna få bilden att slockna?

(Kör jag HDMI direkt in i TV så har jag bild men det var inte därför jag köpte min reciever)

#5249

Postad 14 maj 2009 - 23:02

lbl
  • lbl
  • Forumräv

  • 828 inlägg
  • 0

suck hoppas jag får boxen imorgon....... ingen kompensation... så kan det gå. Men den som väntar på något gott :P

'på nåt GOTT' ??

HOPPAS verkligen du är ironisk nu, för så JÄPHLA mycket problem med NÅNTING ÖHT som med Telias Digtal/IP-Tv, har jag väl ALDRIG NÅNSIN läst om förr!

ETT inlägg på tio är kanske positivt, resten handlar ju BARA om trubbel!

Bevare mig väl för Telias IP-tv!


/LbL!

#5250

Postad 14 maj 2009 - 23:47

Franky
  • Franky
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Jag tror inte direkt att folk anstränger sig med att gå in på forum och skriva långa inlägg i stil med "Allting fungerade bra idag igen!" Jag är jättenöjd med min Telia-TV, trots småproblem ibland.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.