* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 999:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 149:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
2 690:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 408:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 april 2021 - 16:37
Schysst erbjudande på elgiganten
nä inte direkt.
Har köpt flera stycken för 1690kr under ett par omgångar.
Postad 15 april 2021 - 14:12
Harmony Elite går åt på Elgiganten. När jag kollade i söndags hade de 100+ i lager, i tisdags var det 50+ och nu är det 25+. Folk har uppenbarligen blivit varse att de inte tillverkas längre. Gissar på att det ser likadant ut hos andra återförsäljare.
Ironiskt nog kanske Harmony-fjärrarna säljer bättre nu när de inte tillverkas längre än när de gjorde det. Uppenbarligen finns det fortfarande en marknad.
Postad 15 april 2021 - 18:02
Postad 15 april 2021 - 18:39
Var köper man dom? Kan dom också riskera att ta slut?
Batteriexperten. Jag har bytt batteri på min One 3ggr sen inköp när den lanserades. Så dom håller lääänge.
Postad 15 april 2021 - 18:47
Undrar vilket exakt batteri man ska köpa till Elite modellen?
Edit, hittade det.
Redigerat av masse70, 15 april 2021 - 18:58.
Postad 15 april 2021 - 20:15
Undrar vilket exakt batteri man ska köpa till Elite modellen?
Edit, hittade det.
kan du dela med dig av länk för den late?
Postad 15 april 2021 - 20:50
Frågan ä rom det ens är ide att köpa ett för att ha på lager, jag menar att batterier är färskvara. Får nog hellre lita på att det finns batterier en lång tid efteråt.
Postad 16 april 2021 - 07:49
Plockade en Elite och en Hub, bra att ha
Fast Huben ingår ju i paketet med Elite?
Eller behövde du en extra hub rent allmänt?
Postad 16 april 2021 - 20:01
Fast Huben ingår ju i paketet med Elite?
Eller behövde du en extra hub rent allmänt?
Haha, det såg jag faktiskt inte den var inte med på bild på kartongen
Postad 16 april 2021 - 21:05
xtra hub kan ju bli användbart.
Men hur ska jag planera min hub igentligen tänker ni som kan detta. Min hylla ser ut såhär med 5 rum utan luckor:
Untitled.png 4,08K
0 Antal nerladdningar
TV/Kodi är en oneconnect-box och en Kodi Media-streamer (OSMC)
ATV, Kodi, PS5 = Bluetooth
TV, Reciever = IR
Det känns som att var jag än ställer hubben så hjälper det inte riktigt. Borde man slopa hubben och bara köra från fjärren på allt? Det funkar ju idag med en Logitech Harmony 555.
Postad 16 april 2021 - 21:14
Jag har en liknande uppsättning och hubben placerad till höger i bänken, tar allt inkl tv som hänger på väggen utan problem.
Postad 19 april 2021 - 13:10
Det ingår ju 2 IR-deckare som tar emot signalen som man placerar ut på lämpligt avstånd. Så hubben kan nog vara var som helst.
Redigerat av phil neal, 19 april 2021 - 13:13.
Postad 19 april 2021 - 14:54
Hubben har sex stycken IR-dioder (två riktade framåt, en åt vardera sida och två uppåt) så den lyckas ofta studsa signalerna tillbaks till apparaterna. Den behöver ju inte stå tillsammans med dem eftersom fjärrkontrollen inte behöver riktas emot den.
Postad 19 april 2021 - 18:54
Jag har en liknande uppsättning och hubben placerad till höger i bänken, tar allt inkl tv som hänger på väggen utan problem.
Sweet.
Det ingår ju 2 IR-deckare som tar emot signalen som man placerar ut på lämpligt avstånd. Så hubben kan nog vara var som helst.
Jaha, jag var lite osäker på om det var extrautstyr, lite slarvigt av mig att inte kolla upp men det är ju jättebra!
Hubben har sex stycken IR-dioder (två riktade framåt, en åt vardera sida och två uppåt) så den lyckas ofta studsa signalerna tillbaks till apparaterna. Den behöver ju inte stå tillsammans med dem eftersom fjärrkontrollen inte behöver riktas emot den.
Såpass ja, och nä det är klart den inte måste stå bredvid apparaterna, det bara blir lixom det bästa stället rent praktiskt, men jag får testa lite provisoriskt först. Beställde från nät til utlämningställe så har inte plockat upp den ännu.
Postad 19 april 2021 - 19:16
Kan tillägga att min hub är bakom stängd dörr (glas) och funkar klockrent ändå
Likadant med hubben uppe i sovrummet, den tv'n hänger bra mycket högre en tv'n i vardagsrummet men det är aldrig några problem
Och som andra skriver så ingår det 2 längare om det skulle behövas.
Postad Igår, 16:38
Har lagt upp alla aktiviteter nu, jag gjorde allting från scratch istället för att föra över från den gamla.
Allting ser ut att fungera, jag fick till och med till att automatiskt starta och stänga av "Game Mode" för Nintendot, plus BT-remote till kodi så det var tjusigt.
Blev 1stk IR-förlängare, vet inte om den igentligen behövs, men den tjurade en gång så la till den för att vara säker just till tvn.
Nu får vi se vid riktig användning hur mycket jag måste tuna men det verkar lovande. Den är lixom lite smartare än min 555, allting är inte helt rätt fram och en del saker är fortfarande onödigt omständiga, men totalt sett så var det mycket mer den fattade av sig själv, t.ex vilka knappar jag vill ha på dom fysiska knapparna vid olika aktiviteter.
Postad Igår, 17:29
BT till Kodi är riktigt nice bra mycket rappare i respons!
Håller med dig kring resten av dina synpunkter med även om jag nog tycker det blivit bättre i setup/gränssnitt mot tidigare. Kan även vara så att man lärt sig under resans gång Men även för en novis så är en basic install rätt enkel måste jag säga.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar