Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på tavlor/väggdekorationer i sovrum

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2005 - 10:16

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Någon som har lite tips på passande tavlor och annan väggdekoration till ett sovrum. Väggarna är "cappuchinobruna", sängen i björk. "less is more" är lite min grej men just nu är det helt kalt på alla väggarna och det funkar inte.

Postad 01 June 2005 - 13:23

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Svårt att rekomendera något när det är så olika smak på oss alla. Tycker det är helt ok att gå på IKEA, MIO eller Gallerix och kolla på tavlor men roligast är ju Antikhandlare där man kanske lyckas hitta något som inte hänger i varje bostad runt i landet.

Kan ju i alla fall rekomendera någon färgklick... behövber ju inte gå överstyr för att den sticker ut lite.

fick en del tavlor i arv från min mormor som gör sig gott i mitt hem... Kom ihåg att något som kanske ser "tacky" ut på antikhandlarens överbelamrade vägg kan vara helt rätt i en mer avskalad och modern miljö. Överaska!

Postad 02 June 2005 - 09:37

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Skratta inte åt detta tips men glid in på konradssons.com, kakelfirman, och spana in serien Melange. Jag kommer att ha dessa i vårt nya kök och de mäter 60x60cm, men kommer nog att köpa två plattor i vitt och praline (svart i köket) för att använda som tavlor i ngn del av lgh. Om man sätter fast en träram eller liknande på baksidan så borde man lyckas få billiga och stora tavlor. Priset ligger på ca 900:- kvm.

Postad 02 June 2005 - 10:02

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
Mitt/ vårat sovrum är lite grann som ditt verkar det som.
Allt trä är björk, väggar och tak är helt vita. Vi har björk ramar med segelbåtsbilder fotade av Bill Philip och Michael Kahn. De bilderna ger harmoni tycker vi.
Du kan slymta en av bilderna på denna bild.
Men gillar du inte segelbåtar så ta ändå en titt på dessa superfotografer!!!
Lägg gärna upp bilder på hur det ser ut i dit sovrum så blir det lättare för oss alla.

Bifogad fil(er)

Postad 09 June 2005 - 21:16

ppg
  • ppg
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag behövde oxå lite tavlor när jag å flickvännen hade flyttat till en ny lägenhet. Jag är inget större fan av IKEA-tavlor som varenda kotte har på väggarna utan ville ha något mer eget. Jag fixade en tavla till sovrummet och två till vardagsrummet på http://www.vackerkonst.se

De fixar alla möjliga slags tavlor i olja. Jag skickade in tre moderna motiv som de gjorde som stilrena oljemålningar. Grymt nöjda blev både jag å flickvännen.

partajare: schysst med segelbåtar, men det är planscher va? När det är oljemålning på duk så slipper man ju blänket från glas å sånt vilket är skönt och snyggare enligt mig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.