Detta var ju med första dev versionen av oculus rift. Dvs inte HD prototypen. Och det kommer bara bli bättre
Det är denna typen av spel jag tror blir helt klart bäst, där det är logiskt att du sitter still men rör på huvudet. Racingspel lär också bli riktigt nice med Oculus
Han fick testa HD prototypen sen också och det var givetvis än bättre
Främst simulationer jag gillar 3D bäst i. Cockpits blir så mycket mer levande och du kan mycket lättare bedöma avstånd, hur stora objekt är relativt varandra jämfört med blaj 2D. Mer som verkliga livet alltså. Tyvärr är jag inte på CRT längre så det ska bli fantastiskt skönt att slippa all LCD ghostning... Plasman är bättre gällande den biten men den har ju för mycket input lag.
Tar hellre lite sämre bildkvalitet än att de stoppar in en billig slö OLED om de inte kan få vettig respons på dem.
Hoppas och tror att Occulus verkligen har fokus på responsen. latency på headtracking är rätt dryg det är skillnad på TrackIR och TrackIR 4.
Förhoppningsvis blir detta än bättre med Rift.
Vilket jag är mest rädd för gällande rift och simracing förutom att man kanske ändå vill se sin ratt ändå. Flygsimulatorer dock där kan jag inte se hur det på något vis inte kan var next gen till 100 %. Hoppas verkligen detta kan göra genren riktigt het igen och lyckas förmå MS göra FS XI