![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 april 2007 - 12:26

Postad 02 april 2007 - 12:30

Då kommer jag klappa den på axeln som fixar allt med ringande och hur vi ska göra för att lösa det. Jag berömmer tålamod, jag skulle inte orka men jag är tacksam för de av er som gör allt ni kan.
Annars stänger jag dörren till skåpet när jag "foldar" så får den brinna upp......
Postad 02 april 2007 - 12:31
Motin: Måste ge dej en eloge för att du tar din tid för att försöka lösa detta
Kiitos paljo !
Tackar, vill ju bara att VI som är drabbade ska få rättelse... Det tar en hel del tid och ork från en detta... När man VET at man har rätt då strider man för det.. iaf jag.
Postad 02 april 2007 - 12:34
Kiitos paljo !
Tackar, vill ju bara att VI som är drabbade ska få rättelse... Det tar en hel del tid och ork från en detta... När man VET at man har rätt då strider man för det.. iaf jag.
Hehe

Japp, det är klart det. Hoppas att både Nordiskfilm och Sony inser att vi i Sverige också vill ta del utav de tysta varianterna utav Ps3:an.
Redigerat av Hämähäkki, 02 april 2007 - 12:35.
Postad 02 april 2007 - 12:38
Kiitos paljo !
HeheVarsågod.
Japp, det är klart det. Hoppas att både Nordiskfilm och Sony inser att vi i Sverige också vill ta del utav de tysta varianterna utav Ps3:an.
*Off Topic* Minä olen suomalainen !
Ja precis.. det är ju precis det här jag försöker få till med hjälp av Er andra. Man har ju redan uttryckt sin frustration över problemet och Nordisk Films ovetande.. Engelskmännen som de ringer verkar inte heller ha nån koll då de säger att "allt är som det ska, finns inga problem".
Påstår det fortfarande det på onsdag, då ska jag säga till dem att de är välkomna på besök hos mig så åker vi bort till kompisen och jämför. Då blir det GARANTERAT andra bullar om de väl går med på det.....
Redigerat av Motin, 02 april 2007 - 12:47.
Postad 02 april 2007 - 14:41
Beträffande service tycker jag faktiskt att Sony har lite att lära av Microsoft, där har det i de fall jag känner till gått mycket smärtfritt och utan strul att få problem åtgärdade. Självklart kan det vara strul med en ny produkt, det har de flesta förståelse för. Men då förväntar vi oss ju att tillverkaren tar sitt ansvar och löser problemen åt oss! Det är ju pionjärerna som går i bräschen och skaffar prylarna först som står för en stor del av marknadsföringen av produkterna, detta borde tillverkaren ta vara på. Badwill i det här läget är inget som Sony har råd med!
Postad 02 april 2007 - 14:46
Det är ju fullständigt bedrövligt att tillverkaren inte tar sitt ansvar! Konkurrensen på konsollsidan är ju mördande just nu och att som sony möta sina kunder på det här sättet är under all kritik. Här syns tydligt skillnaden i hur olika varumärken är olika starka. Tänk om Microsoft hade haft den här inställningen när man gav sig in i konsollbranchen, man hade varit död inom ett par år.
Beträffande service tycker jag faktiskt att Sony har lite att lära av Microsoft, där har det i de fall jag känner till gått mycket smärtfritt och utan strul att få problem åtgärdade. Självklart kan det vara strul med en ny produkt, det har de flesta förståelse för. Men då förväntar vi oss ju att tillverkaren tar sitt ansvar och löser problemen åt oss! Det är ju pionjärerna som går i bräschen och skaffar prylarna först som står för en stor del av marknadsföringen av produkterna, detta borde tillverkaren ta vara på. Badwill i det här läget är inget som Sony har råd med!
Återstår att se hur mycket mer bekymmer detta betyder för oss... Nu bör de jobba på att göra det så smidigt som möjligt för oss och gärna ett gäng plåster på såren för detta besvär.
Postad 02 april 2007 - 14:53
Skit OSSÅ!!!
Då kommer jag klappa den på axeln som fixar allt med ringande och hur vi ska göra för att lösa det. Jag berömmer tålamod, jag skulle inte orka men jag är tacksam för de av er som gör allt ni kan.
Annars stänger jag dörren till skåpet när jag "foldar" så får den brinna upp......
Tackar, du kan dock hjälpa till stort genom att ringa Nordisk film du också och uppge att du har problem. Sen kan du avvakta svar från dem !
Postad 02 april 2007 - 14:54
Postad 02 april 2007 - 15:29
Nu har det ju inte gått särskillt lång tid sedan den lanserades i Europa och man måste ju inse att det tar lite tid för ett sådant stort företag att ge respons. Jag menar, de måste ju undersöka saken själva innen de kan göra ett utalande och det kan de inte göra på en dag. Som det verkar nu så har de iaf fått upp ögonen för det och har nog startat en utredning, men man kan ju inte förvänta sig att de skall ovillkorligt komma hem till var och en som upplever något "isolerat" problem. Om det nu är så att ca 50 personer har ringt in till Nordisk Film och klagat av, vad kan det vara, 12 000 sålda enheter i sverige så är det en ganska liten andel.Det är ju fullständigt bedrövligt att tillverkaren inte tar sitt ansvar! Konkurrensen på konsollsidan är ju mördande just nu och att som sony möta sina kunder på det här sättet är under all kritik. Här syns tydligt skillnaden i hur olika varumärken är olika starka. Tänk om Microsoft hade haft den här inställningen när man gav sig in i konsollbranchen, man hade varit död inom ett par år.
Jag är precis som du otålig och vill ha svar, men man måste ändå vara realistisk. De kan ju inte erkänna att det finns ett fel innan de har ringat in vad som har falerat. Att sedan inte Nordisk Film visat bättre bemötande är ju tråkigt. Bättre hade nog varit om Sony själva lett distributionen, för då hade informationsflödet fungerat mycket bättre. Nu har vi hela tiden en mellanhand som kan förvränga saker och ting.
Postad 02 april 2007 - 15:55
Suomalaisia ollaan allihopa, allihopa
Terve terve !
Offtopic: Terve!!

Ontopic: Mailade till Cdon.com (där jag köpte min) dom skulle skicka ut en ny konsoll med detsamma men jag mailade tillbaks till dom att det säkerligen inte är någon större ide att göra det eftersom det med största sannolikhet är ett fel som har drabbat de flesta konsoller som finns ute hos återförsäljarna.
Hoppas på en snabb och trevlig hantering utav detta.
Postad 02 april 2007 - 16:30
Skulle isåfall vilja ha ett. Hörde med Sony idag och det verkar som att jag har 12 månaders garanti på min US-PS3.
Postad 02 april 2007 - 16:55
Jag vet inte om vi kan skylla allt för mycket (än) på Sony i detta fallet, det är ju trots allt Nordisk Film som sköter om detta i Norden. I tyskland där Sony själv tar hand om det hela verkar det ju gå lite bättre.
Sant

Postad 02 april 2007 - 17:17
Han verkade inte vilja svara på frågan hur många det är som har ringt ang detta, men sa att ca var tredje samtal de får in är ang detta. Och det ringer hela tiden. Så det där om att ett par dussin skulle hört av sig är bullshit, om det inte var första timman. Det handlar nog om hundratals, minst.
Postad 02 april 2007 - 18:34
Jag vet inte om vi kan skylla allt för mycket (än) på Sony i detta fallet, det är ju trots allt Nordisk Film som sköter om detta i Norden. I tyskland där Sony själv tar hand om det hela verkar det ju gå lite bättre.
Sant
Jo sant men fattar inte varför Sony har anförtrott Nordisk Film detta.. Fattar bara inte.. värnar de inte om sitt varumärke mer än så. ?!
Postad 02 april 2007 - 18:37
Han verkade inte vilja svara på frågan hur många det är som har ringt ang detta, men sa att ca var tredje samtal de får in är ang detta. Och det ringer hela tiden. Så det där om att ett par dussin skulle hört av sig är bullshit, om det inte var första timman. Det handlar nog om hundratals, minst.
Hade rätt igen, inga dussin där inte.. fler hundra om snart inte tusen(tals) skulle jag vilja påstå.
Och eftersom det är upptaget/lång väntetid till Nordisk film på de 3 timmar de har öppet till supporten så lär det vara en hel del maskiner som låter ILLA.
Postad 02 april 2007 - 22:02
Folding@home har helt plötsligt gått från ett bra sätt till att hjälpa till i forskningen kring olika sjukdomar till ett sätt att mäta hur sjuk ens PS3 är......
Lite nyfiken på hur vissa maskiner i det så kallade läge 3 verkligen låter...min hoppar upp dit vid körning av F@H men upplever det inte störande, tror definitvt det är inom 22dB och är mer som ett mjukt susande... min andra PS3 (första hoppade oxå upp till 3 vid F@H men lät mer än denna). Att posta ljudklipp är helt meningslöst då alla spelar upp dom med olika hög volym... Har dock aldrig varit med om läge 3 i idle mode...
Sherlock Holmes hade fått ont i huvet av detta...
Redigerat av Cragganmorax, 02 april 2007 - 22:04.
Postad 02 april 2007 - 22:19
Hej Markus
Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.
Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera). Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m. Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm fritt utrymme runt omkring PS3’an i ett svalt utrymme.
Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte något fel på maskinen sänds den tillbaka.
Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en backup på sina data, i fall den blir utbytt.
Mvh
Jakob
PlayStation Support
Dk/Se/No
Postad 02 april 2007 - 22:21
Fick ett mail från Nordisk Film idag:
Hej Markus
Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.
Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera). Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m. Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm fritt utrymme runt omkring PS3’an i ett svalt utrymme.
Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte något fel på maskinen sänds den tillbaka.
Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en backup på sina data, i fall den blir utbytt.
Mvh
Jakob
PlayStation Support
Dk/Se/No
Vad ska man säga? Snart skiter jag i ps3 o lämnar tillbala den och aldrig mer sakna skiten.
Postad 02 april 2007 - 22:28
Då kan vi samla information och visa supporten att något är fel.
Postad 02 april 2007 - 22:30
[EDIT: Om jag köper rättare sagt, så som supporten verkar vara för tillfället får mina nackhår att resa sig]
Redigerat av Hämähäkki, 02 april 2007 - 22:52.
Postad 02 april 2007 - 23:34
Postad 02 april 2007 - 23:37
Någon mer än jag som hör ett lite knakande ljud från PS3:an...lite då och då hör man "knak"....
Japp, tror att det är värmen som får plasten att expandera sig själv.
Postad 02 april 2007 - 23:51
Läge1 i 5 minuter. Läge 2 i 7 minuter. Efter 13 minuter från uppstart alltså så går den upp i läge 3 och den går aldrig ner igen.
Detta testet gjorde jag genom att bara sätta på konsolen, jag valde inte ens vilken användare på PS3:an jag skulle logga in med.
Kan tillägga att min PS3:a är gjord i Japan.
Redigerat av davidandersson, 02 april 2007 - 23:52.
Postad 02 april 2007 - 23:58
Är det fel på min PS3:a om den gör så här:
Läge1 i 5 minuter. Läge 2 i 7 minuter. Efter 13 minuter från uppstart alltså så går den upp i läge 3 och den går aldrig ner igen.
Detta testet gjorde jag genom att bara sätta på konsolen, jag valde inte ens vilken användare på PS3:an jag skulle logga in med.
Tyvärr så är det ett fel, den skall enbart ligga i läge 1 och pendla upp till läge 2 enbart ibland. Min gör exakt likadant, kika på min https://www.minhembi...e=post&id=33541 där ser du även tidpunkterna där den går ifrån läge 1-2 till 3.
[Edit: http://www.youtube.c...h?v=60-2Z5_4r2Q <- en sådan vill jag också ha

Redigerat av Hämähäkki, 03 april 2007 - 00:46.
Postad 03 april 2007 - 06:02
Är det fel på min PS3:a om den gör så här:
Ja fel fel fel...
Postad 03 april 2007 - 06:11
Någon mer än jag som hör ett lite knakande ljud från PS3:an...lite då och då hör man "knak"....
Japp, tror att det är värmen som får plasten att expandera sig själv.
Jag får även ett "fizzlande" ljud från min PS3:a när jag kör Folding.. maskinens kylning får jobba skiten ur sig då fläkten låter som att den är på väg ur maskinen... Och detta är EJ EJ EJ normalt.
Kompisarnas PS3:or gör inget väsen av sig över fläktläge 1, inte ens i Folding eller timmar av spelande... makalöst tysta och bra.
Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 06:12.
Postad 03 april 2007 - 06:26
Fick ett mail från Nordisk Film idag:
Hej Markus
Mvh
Jakob
PlayStation Support
Dk/Se/No
De fortsätter att skicka ut det där mailet för de har ingen annan info att ge ännu. Fattar inte varför de inte låter bli då för det mailet skapar bara MER irriitation över detta...
Postad 03 april 2007 - 06:45
Vad gäller spelen kan jag lika gärna lira på 360....Ljudmässigt är det ju ändå bara nyansskillnader :-(
Postad 03 april 2007 - 07:04
Ja, det där mailet är ju mera att se som en ren förolämpning. Det hade inte varit något problem för Sony om inte alla recensioner hade talat om hur förbaskat tyst PS3 är, när folk sedan slantar upp över 6000:- och den inte levererar är det ju självklart att kunderna blir förbannande. För ett så pass högt pris har vi som kunder en solklar rätt att kräva att produkten har en acceptabel kvalité, när det sedan skiljer så mycket i fläktljud mellan olika maskiner är det ju för oss kunder helt självklart att maskinen inte är helt felfri och skall alltså åtgärdas utan gnäll från NF. Att sticka huvudet i sanden gör bara att man blir sugen på att strunta helt i PS3 och att dra iväg hela skiten på blocket. Sedan får man väl köpa en standalone-spelare i stället.
Vad gäller spelen kan jag lika gärna lira på 360....Ljudmässigt är det ju ändå bara nyansskillnader :-(
Håller med helt och fullt. Jag köpte ett gäng Bluerayfilmer från USA i väntan på PS3:an... Tror ni man har kikat på dem ? Med det oväsendet som min ger ifrån sig har man helt enkelt ingen lust..
Vi har helt och fullt rätt att få den produkt som utlovats. Och att då skicka ut detta mail det sticker j-vligt i ögonen och speciellt den biten där de uppmanar en om man tycker den är felaktig då ska man skicka iväg den och vänta 3 veckor ! Här väntas inga 3 veckor på att få det jag betalat för, om jag ändå blir tvungen till det i slutändan då ska jag ha kompensation i form av pengar tillbaka eller något annat, för detta accepterar jag inte.
Postad 03 april 2007 - 07:28
Jag får även ett "fizzlande" ljud från min PS3:a när jag kör Folding.. maskinens kylning får jobba skiten ur sig då fläkten låter som att den är på väg ur maskinen... Och detta är EJ EJ EJ normalt.
Kompisarnas PS3:or gör inget väsen av sig över fläktläge 1, inte ens i Folding eller timmar av spelande... makalöst tysta och bra.
Det "fizzlande" ljudet tror jag är hårddisken.
Postad 03 april 2007 - 07:30
Nu väntar jag tills detta är löst, det finns inte en chans att jag sitter med min PS3:a och chansar på att Sony ska erkänna ett fel. Tänk om dem inte gör det? Då sitter jag med en högljudd maskin för evigt... Nej, bättre att lämna tillbaka och köpa när problemet inte existerar längre.
Ni som tänker att ni ska behålla maskinen och byta ut den på garantin efter två månader när Sony kanske har erkännt problemet och kanske hittat en lösning är modiga.
Postad 03 april 2007 - 07:43
Nu har jag lämnat tillbaka min PS3:a. Jag bytte den ett flertal gånger på SIBA, även i olika SIBA-butiker. Alla fyra lät likadant, antagligen leverans från samma batch.
Nu väntar jag tills detta är löst, det finns inte en chans att jag sitter med min PS3:a och chansar på att Sony ska erkänna ett fel. Tänk om dem inte gör det? Då sitter jag med en högljudd maskin för evigt... Nej, bättre att lämna tillbaka och köpa när problemet inte existerar längre.
Ni som tänker att ni ska behålla maskinen och byta ut den på garantin efter två månader när Sony kanske har erkännt problemet och kanske hittat en lösning är modiga.
Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...
Postad 03 april 2007 - 07:59
Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...
Det där är ju TYVÄRR det värsta som kan hända oss i ett sånt här läge... Att butiksägare osv osv även har maskiner som låter.. Då TROR de att "så ska det vara" när det i själva verket är en felaktig maskin.
Första gången jag ringde Nordisk Film så sa de faktiskt till mig "våra maskiner låter en del de också", då visste de inte att det inte skulle vara så....
Man blir MÖRKRÄDD !!!
Postad 03 april 2007 - 08:06
Postad 03 april 2007 - 08:16
Postad 03 april 2007 - 08:27
Nu har jag lämnat tillbaka min PS3:a. Jag bytte den ett flertal gånger på SIBA, även i olika SIBA-butiker. Alla fyra lät likadant, antagligen leverans från samma batch.
Game har öppet köp (står iaf på kvittot), hur länge vet jag dock ej och konsumentverket är lite luddiga när det kommer till öppet köp:
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid.
Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker. Men det finns många varuhus, affärskedjor och enskilda affärer som tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det.
Det är alltså inte självklart att du kan återlämna en vara och få pengarna tillbaka om du ångrar ett köp. Vill du köpa en vara på öppet köp bör du be om det innan du betalar. Om affären går med på öppet köp är det viktigt att detta antecknas, till exempel på kvittot. Spara alltid kvittot. Lämna tillbaka varan i tid, det vill säga innan öppet köp-tiden går ut. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.
Att sen butiksägaren har en som låter likadant och uppfattar den som en fungerande enhet gör ju inte saken lättare... Man börjar definitivt undra hur en PS3 egentligen ska låta och om alla recensenter är hörselskadade...eller om dom har lyssnat på sina maskiner med mycket bakgrundsljud, typ kontorsmiljö etc.
Kan dock tillägga att jag fick byta min PS3 mot en helt ny hos Game/Västra Frölunda utan ett ljud från deras sida (hade haft den i 4 dagar) men det var lite sura miner och vete tusan om jag skulle få byta igen efter vad NF gått ut med dom senaste dagarna...
Såg en post i den här tråden när någon hade varit in på SIBA i Nordstan (GBG) och lyssnat på deras maskin och påstod att den var tyst men var själv in där och kan lova att det är helt omöjligt att avgöra ljudnivån på den maskinen pga dels allt bakgrundsljud från personal/kunder och ventilationsutrustningen i taket, såg åtminstone 4 större ventilationsanläggningar varav en var rätt nära platsen för PS3an...så därinne kan man definitivt inte bilda sig någon uppfattning om ljudnivån. Då måste verkligen era maskiner vara otroligt högljudda för att ni ska anse den vara tyst (stod förresten bara med Virtua Tennis gående på en Sony skärm ingen som spelade direkt).
Nåja vi får se vart detta slutar. Otroligt trist att europalanseringen orsakat så mycket problem för vissa bara. Hade förväntat mig en tystare maskin så visst blev besviken själv men vet faktiskt inte längre vad som är rätt/fel när det gäller beteende/ljudnivå för Playstation 3....
Får bara en känsla av att MÅNGA som lämnar in sina PS3 kommer få dom i retur utan någon åtgärd och en lapp som meddelar att enheten beter sig precis som den ska...

Redigerat av Cragganmorax, 03 april 2007 - 08:35.
Postad 03 april 2007 - 08:38
Game har öppet köp (står iaf på kvittot), hur länge vet jag dock ej och konsumentverket är lite luddiga när det kommer till öppet köp:
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid.
Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker. Men det finns många varuhus, affärskedjor och enskilda affärer som tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det.
Det är alltså inte självklart att du kan återlämna en vara och få pengarna tillbaka om du ångrar ett köp. Vill du köpa en vara på öppet köp bör du be om det innan du betalar. Om affären går med på öppet köp är det viktigt att detta antecknas, till exempel på kvittot. Spara alltid kvittot. Lämna tillbaka varan i tid, det vill säga innan öppet köp-tiden går ut. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.
Att sen butiksägaren har en som låter likadant och uppfattar den som en fungerande enhet gör ju inte saken lättare... Man börjar definitivt undra hur en PS3 egentligen ska låta och om alla recensenter är hörselskadade...eller om dom har lyssnat på sina maskiner med mycket bakgrundsljud, typ kontorsmiljö etc.
Kan dock tillägga att jag fick byta min PS3 mot en helt ny hos Game/Västra Frölunda utan ett ljud från deras sida (hade haft den i 4 dagar) men det var lite sura miner och vete tusan om jag skulle få byta igen efter vad NF gått ut med dom senaste dagarna...
Såg en post i den här tråden när någon hade varit in på SIBA i Nordstan (GBG) och lyssnat på deras maskin och påstod att den var tyst men var själv in där och kan lova att det är helt omöjligt att avgöra ljudnivån på den maskinen pga dels allt bakgrundsljud från personal/kunder och ventilationsutrustningen i taket, såg åtminstone 4 större ventilationsanläggningar varav en var rätt nära platsen för PS3an...så därinne kan man definitivt inte bilda sig någon uppfattning om ljudnivån. Då måste verkligen era maskiner vara otroligt högljudda för att ni ska anse den vara tyst (stod förresten bara med Virtua Tennis gående på en Sony skärm ingen som spelade direkt).
Nåja vi får se vart detta slutar. Otroligt trist att europalanseringen orsakat så mycket problem för vissa bara. Hade förväntat mig en tystare maskin så visst blev besviken själv men vet faktiskt inte längre vad som är rätt/fel när det gäller beteende/ljudnivå för Playstation 3....
Får bara en känsla av att MÅNGA som lämnar in sina PS3 kommer få dom i retur utan någon åtgärd och en lapp som meddelar att enheten beter sig precis som den ska...
Jo jag var där förra tisdagen typ. Lite folk men visst är det svalt där inne. Stängde av ljudet på tvn och fick verkligen lägga örat emot maskinen för att höra den. Ingen plastsmältarvärme ut från toppen vid utblåset heller som på min. Så beter sig min under 10 min, max, när den är helt kall. Så vill jag ha den alltid när jag inte spelar. Så är det som den _ska_ vara när man inte spelar/foldar.
Postad 03 april 2007 - 08:42
DET kommer jag INTE att acceptera. Jag kommer tjata på dem tills det blöder ur öronen att de får komma och lyssna på skillnaden på de maskinerna jag har testat.. De kan omöjligen säga "det är normalt" efter att de lyssnat och bevittnat det..
En så enkel sak skulle kunna bevisa för DEM utan minsta tvivel att jag har RÄTT och de har FEL om de bara kunde ta och sätta sig i en bil och köra till mig så skulle jag välkomna dem..
Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 08:43.
Postad 03 april 2007 - 08:46
http://www.scee.com/...QWOFMCQSBLVR2RQ
Maila dem ni också, skapa tryck ! Enda sättet att få folk att reagera !!!!
EDIT: Nu har jag mailat samtliga på den kontaktsajten... Fick några studsar tillbaka, säkerligen folk som har slutat eller byt namn osv.. Men de flesta gick fram iaf..
Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 09:08.
Postad 03 april 2007 - 08:47
Det där är ju TYVÄRR det värsta som kan hända oss i ett sånt här läge... Att butiksägare osv osv även har maskiner som låter.. Då TROR de att "så ska det vara" när det i själva verket är en felaktig maskin.
Första gången jag ringde Nordisk Film så sa de faktiskt till mig "våra maskiner låter en del de också", då visste de inte att det inte skulle vara så....
Man blir MÖRKRÄDD !!!
Ja, man sitter ju liksom i skiten. Det värsta är ju att man ska behöva <b>bevisa<b> så mkt själv. Leta upp decibelmätare, spela in ljud, söka runt på forum. Bara för att bevisa att man har fått ett defekt exemplar. Det är fördjävligt.
Jag tycker lite synd om Sony som har en distributör som gör allt för att svärta ner deras just nu viktigaste varumärke. Nordisk Film Gör verkligen ALLT fel. Jag kommer aldrig mer köpa en Playstation som distribueras via NF, den saken är klar.
Dom få den här veckan på sig att göra nogon form av uttalande, usäkt och redovisa en fördelaktig lösning på problemet för oss konsumenter. Annars blir det Sverker, konsumentombudsmannen och hela karusellen.
Postad 03 april 2007 - 09:01
Ja, man sitter ju liksom i skiten. Det värsta är ju att man ska behöva <b>bevisa<b> så mkt själv. Leta upp decibelmätare, spela in ljud, söka runt på forum. Bara för att bevisa att man har fått ett defekt exemplar. Det är fördjävligt.
Jag tycker lite synd om Sony som har en distributör som gör allt för att svärta ner deras just nu viktigaste varumärke. Nordisk Film Gör verkligen ALLT fel. Jag kommer aldrig mer köpa en Playstation som distribueras via NF, den saken är klar.
Dom få den här veckan på sig att göra nogon form av uttalande, usäkt och redovisa en fördelaktig lösning på problemet för oss konsumenter. Annars blir det Sverker, konsumentombudsmannen och hela karusellen.
Ja att bevisbördan ligger på kunden e ju helt åt ****.. Men man får hoppas att Sony nu jobbar på för fullt med en utredning som leder till att vi som kunder får rätt, för det har vi.
Att behöva skicka in maskinen o vara utan den i 3 veckor kallar ja inte för fördelaktigt, rent utsagt förjävligt ! Det Sony ska säga i detta läget är: "Vi ber om ursäkt det har kommit ut maskiner som är felaktiga till kunder, vi kommer att ersätta dessa så fort vi bara kan, kunden kommer få beställa tid med budfirma som kommer och hämtar den felaktiga enheten och byter ut den till en normal och felfri"
De ska vara j-vligt trevliga och tillmötesgående i detta läget
Postad 03 april 2007 - 09:18
Nu ni gubbar.. hittade en sajt med de flesta release ländernas kontaktuppgifter inom SCEE... Mailadresser... Jag har gjort iordning ett mail där jag förklarar sitsen och mina tester för dem.. Skickar till ALLA adresser jag hittar ..
http://www.scee.com/...QWOFMCQSBLVR2RQ
Maila dem ni också, skapa tryck ! Enda sättet att få folk att reagera !!!!
Motin har rätt, att hålla på och spekulera om problemet under den här tråden ger nog inte så mycket förutom en tråd med otroligt många sidor men att maila till ett antal länders support angående problemet ger nog mer effekt. Men kanske inte behöver maila typ alla adresser.... vissa kan man nog sålla bort...
Känner er frustration men försök lugna er lite, all energi ni lägger ner här skulle kunna driva jordens alla PS3...Idag har Konsument vs Sony kriget pågått i 12 dagar... Inte så lång tid mao..
Postad 03 april 2007 - 09:27
Det är service!
Postad 03 april 2007 - 09:28
Mer info nedan:
PRESSRELASE
http://www.konsument...gCategoryID=509
KLAGOGUIDEN
http://www.konsument...se/klagoguiden/
Tror nog denna tjänst ger mer effekt än om brevet kommer från en privatperson...
Postad 03 april 2007 - 09:33
Ringde Media Markt och pratade med kundtjänst igen. Hon tala i sin tur med serviceavdelningen när jag sade att jag ville lämna tillbaka PS3:an på öppet köp. Då sade hon att om jag ville så kunde jag komma in med min så kopplar de upp den och gör lite felsökning samt kopplar upp en ny så lyssnar de på min och låter den andra bättre så får jag den + att om jag inte är nöjd så kan vi häva köpet.
Det är service!
JA där snackar vi service !
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar