Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur mycket låter era PS3:or?

4857 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9,16 (383) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
107 relaterade trådar
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg) 5 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg) 7 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 10 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 12 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg) 13 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 14 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 14 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 14 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlägg) 14 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg) 14 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 14 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 14 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 14 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 14 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 14 år sedan
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg) 15 år sedan
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg) 15 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 15 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 15 år sedan
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg) 16 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlägg) 16 år sedan
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 16 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 16 år sedan
PS3 80Gb (330 inlägg) 16 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg) 16 år sedan
ps3 (12 inlägg) 16 år sedan
Import från England (1 inlägg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 16 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 17 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 17 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 17 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 17 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 18 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 18 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 18 år sedan

#851

Postad 02 april 2007 - 12:26

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Motin: Måste ge dej en eloge för att du tar din tid för att försöka lösa detta :)

#852

Postad 02 april 2007 - 12:30

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Skit OSSÅ!!! :)

Då kommer jag klappa den på axeln som fixar allt med ringande och hur vi ska göra för att lösa det. Jag berömmer tålamod, jag skulle inte orka men jag är tacksam för de av er som gör allt ni kan.
Annars stänger jag dörren till skåpet när jag "foldar" så får den brinna upp......

#853

Postad 02 april 2007 - 12:31

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Motin: Måste ge dej en eloge för att du tar din tid för att försöka lösa detta :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kiitos paljo !

Tackar, vill ju bara att VI som är drabbade ska få rättelse... Det tar en hel del tid och ork från en detta... När man VET at man har rätt då strider man för det.. iaf jag.

#854

Postad 02 april 2007 - 12:34

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0

Motin: Måste ge dej en eloge för att du tar din tid för att försöka lösa detta :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kiitos paljo !

Tackar, vill ju bara att VI som är drabbade ska få rättelse... Det tar en hel del tid och ork från en detta... När man VET at man har rätt då strider man för det.. iaf jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe :D Varsågod.

Japp, det är klart det. Hoppas att både Nordiskfilm och Sony inser att vi i Sverige också vill ta del utav de tysta varianterna utav Ps3:an.

Redigerat av Hämähäkki, 02 april 2007 - 12:35.


#855

Postad 02 april 2007 - 12:38

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Motin: Måste ge dej en eloge för att du tar din tid för att försöka lösa detta :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kiitos paljo !

Tackar, vill ju bara att VI som är drabbade ska få rättelse... Det tar en hel del tid och ork från en detta... När man VET at man har rätt då strider man för det.. iaf jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe :D Varsågod.

Japp, det är klart det. Hoppas att både Nordiskfilm och Sony inser att vi i Sverige också vill ta del utav de tysta varianterna utav Ps3:an.

<{POST_SNAPBACK}>


*Off Topic* Minä olen suomalainen !

Ja precis.. det är ju precis det här jag försöker få till med hjälp av Er andra. Man har ju redan uttryckt sin frustration över problemet och Nordisk Films ovetande.. Engelskmännen som de ringer verkar inte heller ha nån koll då de säger att "allt är som det ska, finns inga problem".

Påstår det fortfarande det på onsdag, då ska jag säga till dem att de är välkomna på besök hos mig så åker vi bort till kompisen och jämför. Då blir det GARANTERAT andra bullar om de väl går med på det.....

Redigerat av Motin, 02 april 2007 - 12:47.


#856

Postad 02 april 2007 - 14:12

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Suomalaisia ollaan allihopa, allihopa :)

#857

Postad 02 april 2007 - 14:36

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Suomalaisia ollaan allihopa, allihopa :)

<{POST_SNAPBACK}>


Terve terve !

#858

Postad 02 april 2007 - 14:41

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Det är ju fullständigt bedrövligt att tillverkaren inte tar sitt ansvar! Konkurrensen på konsollsidan är ju mördande just nu och att som sony möta sina kunder på det här sättet är under all kritik. Här syns tydligt skillnaden i hur olika varumärken är olika starka. Tänk om Microsoft hade haft den här inställningen när man gav sig in i konsollbranchen, man hade varit död inom ett par år.

Beträffande service tycker jag faktiskt att Sony har lite att lära av Microsoft, där har det i de fall jag känner till gått mycket smärtfritt och utan strul att få problem åtgärdade. Självklart kan det vara strul med en ny produkt, det har de flesta förståelse för. Men då förväntar vi oss ju att tillverkaren tar sitt ansvar och löser problemen åt oss! Det är ju pionjärerna som går i bräschen och skaffar prylarna först som står för en stor del av marknadsföringen av produkterna, detta borde tillverkaren ta vara på. Badwill i det här läget är inget som Sony har råd med!

#859

Postad 02 april 2007 - 14:46

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Det är ju fullständigt bedrövligt att tillverkaren inte tar sitt ansvar! Konkurrensen på konsollsidan är ju mördande just nu och att som sony möta sina kunder på det här sättet är under all kritik. Här syns tydligt skillnaden i hur olika varumärken är olika starka. Tänk om Microsoft hade haft den här inställningen när man gav sig in i konsollbranchen, man hade varit död inom ett par år.

Beträffande service tycker jag faktiskt att Sony har lite att lära av Microsoft, där har det i de fall jag känner till gått mycket smärtfritt och utan strul att få problem åtgärdade. Självklart kan det vara strul med en ny produkt, det har de flesta förståelse för. Men då förväntar vi oss ju att tillverkaren tar sitt ansvar och löser problemen åt oss! Det är ju pionjärerna som går i bräschen och skaffar prylarna först som står för en stor del av marknadsföringen av produkterna, detta borde tillverkaren ta vara på. Badwill i det här läget är inget som Sony har råd med!

<{POST_SNAPBACK}>


Återstår att se hur mycket mer bekymmer detta betyder för oss... Nu bör de jobba på att göra det så smidigt som möjligt för oss och gärna ett gäng plåster på såren för detta besvär.

#860

Postad 02 april 2007 - 14:53

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Skit OSSÅ!!! :)

Då kommer jag klappa den på axeln som fixar allt med ringande och hur vi ska göra för att lösa det. Jag berömmer tålamod, jag skulle inte orka men jag är tacksam för de av er som gör allt ni kan.
Annars stänger jag dörren till skåpet när jag "foldar" så får den brinna upp......

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar, du kan dock hjälpa till stort genom att ringa Nordisk film du också och uppge att du har problem. Sen kan du avvakta svar från dem !

#861

Postad 02 april 2007 - 14:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Jag vet inte om vi kan skylla allt för mycket (än) på Sony i detta fallet, det är ju trots allt Nordisk Film som sköter om detta i Norden. I tyskland där Sony själv tar hand om det hela verkar det ju gå lite bättre.

#862

Postad 02 april 2007 - 15:29

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Det är ju fullständigt bedrövligt att tillverkaren inte tar sitt ansvar! Konkurrensen på konsollsidan är ju mördande just nu och att som sony möta sina kunder på det här sättet är under all kritik. Här syns tydligt skillnaden i hur olika varumärken är olika starka. Tänk om Microsoft hade haft den här inställningen när man gav sig in i konsollbranchen, man hade varit död inom ett par år.

Beträffande service tycker jag faktiskt att Sony har lite att lära av Microsoft, där har det i de fall jag känner till gått mycket smärtfritt och utan strul att få problem åtgärdade. Självklart kan det vara strul med en ny produkt, det har de flesta förståelse för. Men då förväntar vi oss ju att tillverkaren tar sitt ansvar och löser problemen åt oss! Det är ju pionjärerna som går i bräschen och skaffar prylarna först som står för en stor del av marknadsföringen av produkterna, detta borde tillverkaren ta vara på. Badwill i det här läget är inget som Sony har råd med!

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har det ju inte gått särskillt lång tid sedan den lanserades i Europa och man måste ju inse att det tar lite tid för ett sådant stort företag att ge respons. Jag menar, de måste ju undersöka saken själva innen de kan göra ett utalande och det kan de inte göra på en dag. Som det verkar nu så har de iaf fått upp ögonen för det och har nog startat en utredning, men man kan ju inte förvänta sig att de skall ovillkorligt komma hem till var och en som upplever något "isolerat" problem. Om det nu är så att ca 50 personer har ringt in till Nordisk Film och klagat av, vad kan det vara, 12 000 sålda enheter i sverige så är det en ganska liten andel.

Jag är precis som du otålig och vill ha svar, men man måste ändå vara realistisk. De kan ju inte erkänna att det finns ett fel innan de har ringat in vad som har falerat. Att sedan inte Nordisk Film visat bättre bemötande är ju tråkigt. Bättre hade nog varit om Sony själva lett distributionen, för då hade informationsflödet fungerat mycket bättre. Nu har vi hela tiden en mellanhand som kan förvränga saker och ting.

#863

Postad 02 april 2007 - 15:55

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0

Suomalaisia ollaan allihopa, allihopa :)

<{POST_SNAPBACK}>


Terve terve !

<{POST_SNAPBACK}>


Offtopic: Terve!! :D

Ontopic: Mailade till Cdon.com (där jag köpte min) dom skulle skicka ut en ny konsoll med detsamma men jag mailade tillbaks till dom att det säkerligen inte är någon större ide att göra det eftersom det med största sannolikhet är ett fel som har drabbat de flesta konsoller som finns ute hos återförsäljarna.

Hoppas på en snabb och trevlig hantering utav detta.

#864

Postad 02 april 2007 - 16:30

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Är det nån vänlig själ som har lust att kolla om ni har ett garantikort i era kartonger?

Skulle isåfall vilja ha ett. Hörde med Sony idag och det verkar som att jag har 12 månaders garanti på min US-PS3.

#865

Postad 02 april 2007 - 16:55

1080p dude
  • 1080p dude
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Jag vet inte om vi kan skylla allt för mycket (än) på Sony i detta fallet, det är ju trots allt Nordisk Film som sköter om detta i Norden. I tyskland där Sony själv tar hand om det hela verkar det ju gå lite bättre.


Sant :)

#866

Postad 02 april 2007 - 17:14

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
idag kom min ps3a upp i nivå 4 nu står den där

#867

Postad 02 april 2007 - 17:16

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
lyssna här detta e fan oacceptabelt

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Ljud.mov   375,1K   217 Antal nerladdningar


#868

Postad 02 april 2007 - 17:17

Connection
  • Connection
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Nu har även jag ringt till NF. Han jag pratade med sa att det inte går å göra nåt ännu, utan vi får ha tålamod. Jag frågade om de utreder denna fråga och han sa att Sony har självklart satt igång en utredning och håller på, så information från dem skulle komma snart sa han.

Han verkade inte vilja svara på frågan hur många det är som har ringt ang detta, men sa att ca var tredje samtal de får in är ang detta. Och det ringer hela tiden. Så det där om att ett par dussin skulle hört av sig är bullshit, om det inte var första timman. Det handlar nog om hundratals, minst.

#869

Postad 02 april 2007 - 18:34

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Jag vet inte om vi kan skylla allt för mycket (än) på Sony i detta fallet, det är ju trots allt Nordisk Film som sköter om detta i Norden. I tyskland där Sony själv tar hand om det hela verkar det ju gå lite bättre.


Sant :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jo sant men fattar inte varför Sony har anförtrott Nordisk Film detta.. Fattar bara inte.. värnar de inte om sitt varumärke mer än så. ?!

#870

Postad 02 april 2007 - 18:37

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Han verkade inte vilja svara på frågan hur många det är som har ringt ang detta, men sa att ca var tredje samtal de får in är ang detta. Och det ringer hela tiden. Så det där om att ett par dussin skulle hört av sig är bullshit, om det inte var första timman. Det handlar nog om hundratals, minst.

<{POST_SNAPBACK}>


Hade rätt igen, inga dussin där inte.. fler hundra om snart inte tusen(tals) skulle jag vilja påstå.

Och eftersom det är upptaget/lång väntetid till Nordisk film på de 3 timmar de har öppet till supporten så lär det vara en hel del maskiner som låter ILLA.

#871

Postad 02 april 2007 - 22:02

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Får då lov att säga tyvärr du e medlem i "vår" klubb med jobbiga PS3:or... För de friska ska inte låta nåt inte ens i Folding@Home.

Folding@home har helt plötsligt gått från ett bra sätt till att hjälpa till i forskningen kring olika sjukdomar till ett sätt att mäta hur sjuk ens PS3 är......

Lite nyfiken på hur vissa maskiner i det så kallade läge 3 verkligen låter...min hoppar upp dit vid körning av F@H men upplever det inte störande, tror definitvt det är inom 22dB och är mer som ett mjukt susande... min andra PS3 (första hoppade oxå upp till 3 vid F@H men lät mer än denna). Att posta ljudklipp är helt meningslöst då alla spelar upp dom med olika hög volym... Har dock aldrig varit med om läge 3 i idle mode...

Sherlock Holmes hade fått ont i huvet av detta...

Redigerat av Cragganmorax, 02 april 2007 - 22:04.


#872

Postad 02 april 2007 - 22:19

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Fick ett mail från Nordisk Film idag:

Hej Markus



Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.



Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera). Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m. Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm fritt utrymme runt omkring PS3’an i ett svalt utrymme.



Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte något fel på maskinen sänds den tillbaka.

Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en backup på sina data, i fall den blir utbytt.





Mvh



Jakob



PlayStation Support

Dk/Se/No

#873

Postad 02 april 2007 - 22:21

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Fick ett mail från Nordisk Film idag:

Hej Markus



Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.



Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera). Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m. Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm fritt utrymme runt omkring PS3’an i ett svalt utrymme.



Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte något fel på maskinen sänds den tillbaka.

Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en backup på sina data, i fall den blir utbytt.





Mvh



Jakob



PlayStation Support

Dk/Se/No

<{POST_SNAPBACK}>



Vad ska man säga? Snart skiter jag i ps3 o lämnar tillbala den och aldrig mer sakna skiten.

#874

Postad 02 april 2007 - 22:28

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Jag uppmanar alla att rösta på https://www.minhembi...howtopic=153823
Då kan vi samla information och visa supporten att något är fel.

#875

Postad 02 april 2007 - 22:30

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Såg själv att CDon.com hade skickat ut en ny enhet till mig, ska testa den och ifall den låter som den jag har så blir det nog retur och pengarna tillbaks. Då väntar jag nog ett halvår eller så tills alla barnsjukdomar har blivit lösta innan jag köper ett nytt.
[EDIT: Om jag köper rättare sagt, så som supporten verkar vara för tillfället får mina nackhår att resa sig]

Redigerat av Hämähäkki, 02 april 2007 - 22:52.


#876

Postad 02 april 2007 - 23:34

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som hör ett lite knakande ljud från PS3:an...lite då och då hör man "knak"....

#877

Postad 02 april 2007 - 23:37

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som hör ett lite knakande ljud från PS3:an...lite då och då hör man "knak"....

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, tror att det är värmen som får plasten att expandera sig själv.

#878

Postad 02 april 2007 - 23:51

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Är det fel på min PS3:a om den gör så här:

Läge1 i 5 minuter. Läge 2 i 7 minuter. Efter 13 minuter från uppstart alltså så går den upp i läge 3 och den går aldrig ner igen.
Detta testet gjorde jag genom att bara sätta på konsolen, jag valde inte ens vilken användare på PS3:an jag skulle logga in med.

Kan tillägga att min PS3:a är gjord i Japan.

Redigerat av davidandersson, 02 april 2007 - 23:52.


#879

Postad 02 april 2007 - 23:58

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0

Är det fel på min PS3:a om den gör så här:

Läge1 i 5 minuter. Läge 2 i 7 minuter. Efter 13 minuter från uppstart alltså så går den upp i läge 3 och den går aldrig ner igen.
Detta testet gjorde jag genom att bara sätta på konsolen, jag valde inte ens vilken användare på PS3:an jag skulle logga in med.

Kan tillägga att min PS3:a är gjord i Japan.

<{POST_SNAPBACK}>


Tyvärr så är det ett fel, den skall enbart ligga i läge 1 och pendla upp till läge 2 enbart ibland. Min gör exakt likadant, kika på min https://www.minhembi...e=post&id=33541 där ser du även tidpunkterna där den går ifrån läge 1-2 till 3.

[Edit: http://www.youtube.c...h?v=60-2Z5_4r2Q <- en sådan vill jag också ha :)]

Redigerat av Hämähäkki, 03 april 2007 - 00:46.


#880

Postad 03 april 2007 - 06:02

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Är det fel på min PS3:a om den gör så här:

Läge1 i 5 minuter. Läge 2 i 7 minuter. Efter 13 minuter från uppstart alltså så går den upp i läge 3 och den går aldrig ner igen.
Detta testet gjorde jag genom att bara sätta på konsolen, jag valde inte ens vilken användare på PS3:an jag skulle logga in med.

Kan tillägga att min PS3:a är gjord i Japan.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja fel fel fel...

#881

Postad 03 april 2007 - 06:11

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som hör ett lite knakande ljud från PS3:an...lite då och då hör man "knak"....

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, tror att det är värmen som får plasten att expandera sig själv.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag får även ett "fizzlande" ljud från min PS3:a när jag kör Folding.. maskinens kylning får jobba skiten ur sig då fläkten låter som att den är på väg ur maskinen... Och detta är EJ EJ EJ normalt.

Kompisarnas PS3:or gör inget väsen av sig över fläktläge 1, inte ens i Folding eller timmar av spelande... makalöst tysta och bra.

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 06:12.


#882

Postad 03 april 2007 - 06:26

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Fick ett mail från Nordisk Film idag:

Hej Markus



Vi har fått uppdaterad information från Sony Storbritannien som hävdar att det inte finns några generella problem med fläkten i Playstation 3.



Anledningen till att den ger ljud ifrån sig beror på samma orsak som en stationär dator ger ljud ifrån sig (som i tillägg oftast låter ännu mera). Ljudet kommer från fläkten som kyler ner bla. hårddisken och grafikkortet m.m. Kan eventuellt hjälpa att man ser till att man har i alla fall minst 5-10 cm fritt utrymme runt omkring PS3’an i ett svalt utrymme.



Om man ändå tror att det är något fel på sin Playstation 3, så kan man lämna in den där man köpte den. Det är en servicetid på 2-3 veckor, och finner man inte något fel på maskinen sänds den tillbaka.

Viktigt att känna till, är att lämnar man in sin maskin, så bör man göra en backup på sina data, i fall den blir utbytt.





Mvh



Jakob



PlayStation Support

Dk/Se/No

<{POST_SNAPBACK}>


De fortsätter att skicka ut det där mailet för de har ingen annan info att ge ännu. Fattar inte varför de inte låter bli då för det mailet skapar bara MER irriitation över detta...

#883

Postad 03 april 2007 - 06:45

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Ja, det där mailet är ju mera att se som en ren förolämpning. Det hade inte varit något problem för Sony om inte alla recensioner hade talat om hur förbaskat tyst PS3 är, när folk sedan slantar upp över 6000:- och den inte levererar är det ju självklart att kunderna blir förbannande. För ett så pass högt pris har vi som kunder en solklar rätt att kräva att produkten har en acceptabel kvalité, när det sedan skiljer så mycket i fläktljud mellan olika maskiner är det ju för oss kunder helt självklart att maskinen inte är helt felfri och skall alltså åtgärdas utan gnäll från NF. Att sticka huvudet i sanden gör bara att man blir sugen på att strunta helt i PS3 och att dra iväg hela skiten på blocket. Sedan får man väl köpa en standalone-spelare i stället.

Vad gäller spelen kan jag lika gärna lira på 360....Ljudmässigt är det ju ändå bara nyansskillnader :-(

#884

Postad 03 april 2007 - 07:04

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Ja, det där mailet är ju mera att se som en ren förolämpning. Det hade inte varit något problem för Sony om inte alla recensioner hade talat om hur förbaskat tyst PS3 är, när folk sedan slantar upp över 6000:- och den inte levererar är det ju självklart att kunderna blir förbannande. För ett så pass högt pris har vi som kunder en solklar rätt att kräva att produkten har en acceptabel kvalité, när det sedan skiljer så mycket i fläktljud mellan olika maskiner är det ju för oss kunder helt självklart att maskinen inte är helt felfri och skall alltså åtgärdas utan gnäll från NF. Att sticka huvudet i sanden gör bara att man blir sugen på att strunta helt i PS3 och att dra iväg hela skiten på blocket. Sedan får man väl köpa en standalone-spelare i stället.

Vad gäller spelen kan jag lika gärna lira på 360....Ljudmässigt är det ju ändå bara nyansskillnader :-(

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med helt och fullt. Jag köpte ett gäng Bluerayfilmer från USA i väntan på PS3:an... Tror ni man har kikat på dem ? Med det oväsendet som min ger ifrån sig har man helt enkelt ingen lust..

Vi har helt och fullt rätt att få den produkt som utlovats. Och att då skicka ut detta mail det sticker j-vligt i ögonen och speciellt den biten där de uppmanar en om man tycker den är felaktig då ska man skicka iväg den och vänta 3 veckor ! Här väntas inga 3 veckor på att få det jag betalat för, om jag ändå blir tvungen till det i slutändan då ska jag ha kompensation i form av pengar tillbaka eller något annat, för detta accepterar jag inte.

#885

Postad 03 april 2007 - 07:28

Flog
  • Flog
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag får även ett "fizzlande" ljud från min PS3:a när jag kör Folding.. maskinens kylning får jobba skiten ur sig då fläkten låter som att den är på väg ur maskinen... Och detta är EJ EJ EJ normalt.

Kompisarnas PS3:or gör inget väsen av sig över fläktläge 1, inte ens i Folding eller timmar av spelande... makalöst tysta och bra.

<{POST_SNAPBACK}>


Det "fizzlande" ljudet tror jag är hårddisken.

#886

Postad 03 april 2007 - 07:30

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Nu har jag lämnat tillbaka min PS3:a. Jag bytte den ett flertal gånger på SIBA, även i olika SIBA-butiker. Alla fyra lät likadant, antagligen leverans från samma batch.

Nu väntar jag tills detta är löst, det finns inte en chans att jag sitter med min PS3:a och chansar på att Sony ska erkänna ett fel. Tänk om dem inte gör det? Då sitter jag med en högljudd maskin för evigt... Nej, bättre att lämna tillbaka och köpa när problemet inte existerar längre.

Ni som tänker att ni ska behålla maskinen och byta ut den på garantin efter två månader när Sony kanske har erkännt problemet och kanske hittat en lösning är modiga.

#887

Postad 03 april 2007 - 07:43

Unregistered855f3534
  • Unregistered855f3534
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Nu har jag lämnat tillbaka min PS3:a. Jag bytte den ett flertal gånger på SIBA, även i olika SIBA-butiker. Alla fyra lät likadant, antagligen leverans från samma batch.

Nu väntar jag tills detta är löst, det finns inte en chans att jag sitter med min PS3:a och chansar på att Sony ska erkänna ett fel. Tänk om dem inte gör det? Då sitter jag med en högljudd maskin för evigt... Nej, bättre att lämna tillbaka och köpa när problemet inte existerar längre.

Ni som tänker att ni ska behålla maskinen och byta ut den på garantin efter två månader när Sony kanske har erkännt problemet och kanske hittat en lösning är modiga.

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...

#888

Postad 03 april 2007 - 07:59

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...

<{POST_SNAPBACK}>


Det där är ju TYVÄRR det värsta som kan hända oss i ett sånt här läge... Att butiksägare osv osv även har maskiner som låter.. Då TROR de att "så ska det vara" när det i själva verket är en felaktig maskin.

Första gången jag ringde Nordisk Film så sa de faktiskt till mig "våra maskiner låter en del de också", då visste de inte att det inte skulle vara så....

Man blir MÖRKRÄDD !!!

#889

Postad 03 april 2007 - 08:06

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Hmm en av anledningarna till att jag aldrig köper något mer på GAME. Jag köpte min på elgiganten som lämnar 30dagars öppet köp. Bara att lämna in mot en ny när de får in nya.

#890

Postad 03 april 2007 - 08:16

Unregistered55ef3133
  • Unregistered55ef3133
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Min är helt urballad nu. Läge3 always. Förra veckan sa dom på GAME till mig att det bara var att byta iaf. Ska höra med dom idag igen. Har dom öppet i påsk så lämnar jag in hårtorken.

#891

Postad 03 april 2007 - 08:27

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0

Nu har jag lämnat tillbaka min PS3:a. Jag bytte den ett flertal gånger på SIBA, även i olika SIBA-butiker. Alla fyra lät likadant, antagligen leverans från samma batch.

Nu väntar jag tills detta är löst, det finns inte en chans att jag sitter med min PS3:a och chansar på att Sony ska erkänna ett fel. Tänk om dem inte gör det? Då sitter jag med en högljudd maskin för evigt... Nej, bättre att lämna tillbaka och köpa när problemet inte existerar längre.

Ni som tänker att ni ska behålla maskinen och byta ut den på garantin efter två månader när Sony kanske har erkännt problemet och kanske hittat en lösning är modiga.

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...

<{POST_SNAPBACK}>


Game har öppet köp (står iaf på kvittot), hur länge vet jag dock ej och konsumentverket är lite luddiga när det kommer till öppet köp:
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid.

Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker. Men det finns många varuhus, affärskedjor och enskilda affärer som tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det.

Det är alltså inte självklart att du kan återlämna en vara och få pengarna tillbaka om du ångrar ett köp. Vill du köpa en vara på öppet köp bör du be om det innan du betalar. Om affären går med på öppet köp är det viktigt att detta antecknas, till exempel på kvittot. Spara alltid kvittot. Lämna tillbaka varan i tid, det vill säga innan öppet köp-tiden går ut. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.


Att sen butiksägaren har en som låter likadant och uppfattar den som en fungerande enhet gör ju inte saken lättare... Man börjar definitivt undra hur en PS3 egentligen ska låta och om alla recensenter är hörselskadade...eller om dom har lyssnat på sina maskiner med mycket bakgrundsljud, typ kontorsmiljö etc.

Kan dock tillägga att jag fick byta min PS3 mot en helt ny hos Game/Västra Frölunda utan ett ljud från deras sida (hade haft den i 4 dagar) men det var lite sura miner och vete tusan om jag skulle få byta igen efter vad NF gått ut med dom senaste dagarna...

Såg en post i den här tråden när någon hade varit in på SIBA i Nordstan (GBG) och lyssnat på deras maskin och påstod att den var tyst men var själv in där och kan lova att det är helt omöjligt att avgöra ljudnivån på den maskinen pga dels allt bakgrundsljud från personal/kunder och ventilationsutrustningen i taket, såg åtminstone 4 större ventilationsanläggningar varav en var rätt nära platsen för PS3an...så därinne kan man definitivt inte bilda sig någon uppfattning om ljudnivån. Då måste verkligen era maskiner vara otroligt högljudda för att ni ska anse den vara tyst (stod förresten bara med Virtua Tennis gående på en Sony skärm ingen som spelade direkt).

Nåja vi får se vart detta slutar. Otroligt trist att europalanseringen orsakat så mycket problem för vissa bara. Hade förväntat mig en tystare maskin så visst blev besviken själv men vet faktiskt inte längre vad som är rätt/fel när det gäller beteende/ljudnivå för Playstation 3....

Får bara en känsla av att MÅNGA som lämnar in sina PS3 kommer få dom i retur utan någon åtgärd och en lapp som meddelar att enheten beter sig precis som den ska... :)

Redigerat av Cragganmorax, 03 april 2007 - 08:35.


#892

Postad 03 april 2007 - 08:38

Unregistered55ef3133
  • Unregistered55ef3133
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Nu har jag lämnat tillbaka min PS3:a. Jag bytte den ett flertal gånger på SIBA, även i olika SIBA-butiker. Alla fyra lät likadant, antagligen leverans från samma batch.

Nu väntar jag tills detta är löst, det finns inte en chans att jag sitter med min PS3:a och chansar på att Sony ska erkänna ett fel. Tänk om dem inte gör det? Då sitter jag med en högljudd maskin för evigt... Nej, bättre att lämna tillbaka och köpa när problemet inte existerar längre.

Ni som tänker att ni ska behålla maskinen och byta ut den på garantin efter två månader när Sony kanske har erkännt problemet och kanske hittat en lösning är modiga.

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...

<{POST_SNAPBACK}>


Game har öppet köp (står iaf på kvittot), hur länge vet jag dock ej och konsumentverket är lite luddiga när det kommer till öppet köp:
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid.

Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker. Men det finns många varuhus, affärskedjor och enskilda affärer som tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det.

Det är alltså inte självklart att du kan återlämna en vara och få pengarna tillbaka om du ångrar ett köp. Vill du köpa en vara på öppet köp bör du be om det innan du betalar. Om affären går med på öppet köp är det viktigt att detta antecknas, till exempel på kvittot. Spara alltid kvittot. Lämna tillbaka varan i tid, det vill säga innan öppet köp-tiden går ut. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.


Att sen butiksägaren har en som låter likadant och uppfattar den som en fungerande enhet gör ju inte saken lättare... Man börjar definitivt undra hur en PS3 egentligen ska låta och om alla recensenter är hörselskadade...eller om dom har lyssnat på sina maskiner med mycket bakgrundsljud, typ kontorsmiljö etc.

Kan dock tillägga att jag fick byta min PS3 mot en helt ny hos Game/Västra Frölunda utan ett ljud från deras sida (hade haft den i 4 dagar) men det var lite sura miner och vete tusan om jag skulle få byta igen efter vad NF gått ut med dom senaste dagarna...

Såg en post i den här tråden när någon hade varit in på SIBA i Nordstan (GBG) och lyssnat på deras maskin och påstod att den var tyst men var själv in där och kan lova att det är helt omöjligt att avgöra ljudnivån på den maskinen pga dels allt bakgrundsljud från personal/kunder och ventilationsutrustningen i taket, såg åtminstone 4 större ventilationsanläggningar varav en var rätt nära platsen för PS3an...så därinne kan man definitivt inte bilda sig någon uppfattning om ljudnivån. Då måste verkligen era maskiner vara otroligt högljudda för att ni ska anse den vara tyst (stod förresten bara med Virtua Tennis gående på en Sony skärm ingen som spelade direkt).

Nåja vi får se vart detta slutar. Otroligt trist att europalanseringen orsakat så mycket problem för vissa bara. Hade förväntat mig en tystare maskin så visst blev besviken själv men vet faktiskt inte längre vad som är rätt/fel när det gäller beteende/ljudnivå för Playstation 3....

Får bara en känsla av att MÅNGA som lämnar in sina PS3 kommer få dom i retur utan någon åtgärd och en lapp som meddelar att enheten beter sig precis som den ska... :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag var där förra tisdagen typ. Lite folk men visst är det svalt där inne. Stängde av ljudet på tvn och fick verkligen lägga örat emot maskinen för att höra den. Ingen plastsmältarvärme ut från toppen vid utblåset heller som på min. Så beter sig min under 10 min, max, när den är helt kall. Så vill jag ha den alltid när jag inte spelar. Så är det som den _ska_ vara när man inte spelar/foldar.

#893

Postad 03 april 2007 - 08:42

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
"Får bara en känsla av att MÅNGA som lämnar in sina PS3 kommer få dom i retur utan någon åtgärd och en lapp som meddelar att enheten beter sig precis som den ska... "

DET kommer jag INTE att acceptera. Jag kommer tjata på dem tills det blöder ur öronen att de får komma och lyssna på skillnaden på de maskinerna jag har testat.. De kan omöjligen säga "det är normalt" efter att de lyssnat och bevittnat det..

En så enkel sak skulle kunna bevisa för DEM utan minsta tvivel att jag har RÄTT och de har FEL om de bara kunde ta och sätta sig i en bil och köra till mig så skulle jag välkomna dem..

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 08:43.


#894

Postad 03 april 2007 - 08:46

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Nu ni gubbar.. hittade en sajt med de flesta release ländernas kontaktuppgifter inom SCEE... Mailadresser... Jag har gjort iordning ett mail där jag förklarar sitsen och mina tester för dem.. Skickar till ALLA adresser jag hittar ..

http://www.scee.com/...QWOFMCQSBLVR2RQ

Maila dem ni också, skapa tryck ! Enda sättet att få folk att reagera !!!!


EDIT: Nu har jag mailat samtliga på den kontaktsajten... Fick några studsar tillbaka, säkerligen folk som har slutat eller byt namn osv.. Men de flesta gick fram iaf..

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 09:08.


#895

Postad 03 april 2007 - 08:47

Unregistered855f3534
  • Unregistered855f3534
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0


Nä, om jag kunnat hade jag lämnat tillbaka den för länge sedan, men GAME vägrar ta tillbaka den eftersom den redan är använd och NF inte har erkänt att det är något fel. Det hela försvåras också av att butiksägaren har en egen PS3 som låter lika illa, men han har inte fattat att det är något fel på den...

<{POST_SNAPBACK}>


Det där är ju TYVÄRR det värsta som kan hända oss i ett sånt här läge... Att butiksägare osv osv även har maskiner som låter.. Då TROR de att "så ska det vara" när det i själva verket är en felaktig maskin.

Första gången jag ringde Nordisk Film så sa de faktiskt till mig "våra maskiner låter en del de också", då visste de inte att det inte skulle vara så....

Man blir MÖRKRÄDD !!!

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, man sitter ju liksom i skiten. Det värsta är ju att man ska behöva <b>bevisa<b> så mkt själv. Leta upp decibelmätare, spela in ljud, söka runt på forum. Bara för att bevisa att man har fått ett defekt exemplar. Det är fördjävligt.

Jag tycker lite synd om Sony som har en distributör som gör allt för att svärta ner deras just nu viktigaste varumärke. Nordisk Film Gör verkligen ALLT fel. Jag kommer aldrig mer köpa en Playstation som distribueras via NF, den saken är klar.

Dom få den här veckan på sig att göra nogon form av uttalande, usäkt och redovisa en fördelaktig lösning på problemet för oss konsumenter. Annars blir det Sverker, konsumentombudsmannen och hela karusellen.

#896

Postad 03 april 2007 - 09:01

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Ja, man sitter ju liksom i skiten. Det värsta är ju att man ska behöva <b>bevisa<b> så mkt själv. Leta upp decibelmätare, spela in ljud, söka runt på forum. Bara för att bevisa att man har fått ett defekt exemplar. Det är fördjävligt.

Jag tycker lite synd om Sony som har en distributör som gör allt för att svärta ner deras just nu viktigaste varumärke. Nordisk Film Gör verkligen ALLT fel. Jag kommer aldrig mer köpa en Playstation som distribueras via NF, den saken är klar.

Dom få den här veckan på sig att göra nogon form av uttalande, usäkt och redovisa en fördelaktig lösning på problemet för oss konsumenter. Annars blir det Sverker, konsumentombudsmannen och hela karusellen.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja att bevisbördan ligger på kunden e ju helt åt ****.. Men man får hoppas att Sony nu jobbar på för fullt med en utredning som leder till att vi som kunder får rätt, för det har vi.

Att behöva skicka in maskinen o vara utan den i 3 veckor kallar ja inte för fördelaktigt, rent utsagt förjävligt ! Det Sony ska säga i detta läget är: "Vi ber om ursäkt det har kommit ut maskiner som är felaktiga till kunder, vi kommer att ersätta dessa så fort vi bara kan, kunden kommer få beställa tid med budfirma som kommer och hämtar den felaktiga enheten och byter ut den till en normal och felfri"

De ska vara j-vligt trevliga och tillmötesgående i detta läget

#897

Postad 03 april 2007 - 09:18

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0

Nu ni gubbar.. hittade en sajt med de flesta release ländernas kontaktuppgifter inom SCEE... Mailadresser... Jag har gjort iordning ett mail där jag förklarar sitsen och mina tester för dem.. Skickar till ALLA adresser jag hittar ..

http://www.scee.com/...QWOFMCQSBLVR2RQ

Maila dem ni också, skapa tryck ! Enda sättet att få folk att reagera !!!!

<{POST_SNAPBACK}>


Motin har rätt, att hålla på och spekulera om problemet under den här tråden ger nog inte så mycket förutom en tråd med otroligt många sidor men att maila till ett antal länders support angående problemet ger nog mer effekt. Men kanske inte behöver maila typ alla adresser.... vissa kan man nog sålla bort...
Känner er frustration men försök lugna er lite, all energi ni lägger ner här skulle kunna driva jordens alla PS3...Idag har Konsument vs Sony kriget pågått i 12 dagar... Inte så lång tid mao..

#898

Postad 03 april 2007 - 09:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Ringde Media Markt och pratade med kundtjänst igen. Hon tala i sin tur med serviceavdelningen när jag sade att jag ville lämna tillbaka PS3:an på öppet köp. Då sade hon att om jag ville så kunde jag komma in med min så kopplar de upp den och gör lite felsökning samt kopplar upp en ny så lyssnar de på min och låter den andra bättre så får jag den + att om jag inte är nöjd så kan vi häva köpet.

Det är service!

#899

Postad 03 april 2007 - 09:28

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Konsumentverket startade förresten en ny tjänst ganska nyligen som jag tycker ni bör prova med i det här ärendet. Klagoguiden kallar dom den och ska tydligen vara framtagen för att få hjälp med reklamation etc av varor. Verkar vettigt men har inte provat den själv.

Mer info nedan:
PRESSRELASE
http://www.konsument...gCategoryID=509

KLAGOGUIDEN
http://www.konsument...se/klagoguiden/

Tror nog denna tjänst ger mer effekt än om brevet kommer från en privatperson...

#900

Postad 03 april 2007 - 09:33

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Ringde Media Markt och pratade med kundtjänst igen. Hon tala i sin tur med serviceavdelningen när jag sade att jag ville lämna tillbaka PS3:an på öppet köp. Då sade hon att om jag ville så kunde jag komma in med min så kopplar de upp den och gör lite felsökning samt kopplar upp en ny så lyssnar de på min och låter den andra bättre så får jag den + att om jag inte är nöjd så kan vi häva köpet.

Det är service!

<{POST_SNAPBACK}>


JA där snackar vi service !



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.