Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Multitronic 10 / 10

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 January 2007 - 14:46

esskung
  • esskung
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Somliga kanske har läst i minnie.se tråden hur missnöjd jag är över dom. Men tidigt imorse beställde jag en DVD-brännare från Multitronic. När jag kom hem från mitt morgonskift hade jag fått kollinummer osv. Men när jag kollade kollinumret och det inte visade något så blev jag lite orolig, drog iväg ett mail till dem för säkerhetsskull och frågade om jag hade fått fel kollinummer eller om de inte hade skickat paketet ännu.

Mailet skickade jag 14.20, fick svaret tillbaka 14.23 :D Där fick jag veta att posten inte kommit och hämtat paketet ännu, utan de skulle snart komma. Fick även veta att jag förmodligen har paketet hemma redan imorrn senast torsdag. Men antagligen imorrn.. B)

Lite skillnad från minnie.se som inte alls svarar på mailen jag skickade, 20 dagar sedan jag beställde brännarn och ordern ligger fortfarande och väntar på att behandlas hos minnie (stopshop).

Iofs startade jag inte den här tråden för att klaga på minnie, utan för att hylla Multitronic.

Grym affär, schyssta priser, tydligen snabb frakt och väldigt snabba mailsvar. ;)

Kollade deras omdömen på prisjakt nu, alla som har betygsatt(7st) har gett 10(4st) och 9(3st) poäng! B) Iofs ligger ett betyg på 5 eller något, betyget som ligger som default när man går in på att ge omdöme, men sen i sin kommentar har han skrivit 9 / 10 så han förstod väl inte riktigt.

Men iaf, mitt tips är att ni börjar handla på Multitronic genast! B)

Postad 30 January 2007 - 17:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Kanske är läge att vänta tills du fått varorna, sedan vet man ju inte hur bra de är om du får en trasig vara... ;)

Postad 05 February 2007 - 10:48

obibobi
  • obibobi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag såg en extern hårddisk jag vill köpa till väldigt bra pris på Multitronic, och började kolla recensioner på prisjakt och pricerunner.
Alla är otroligt positiva, men bara skrivna den senaste månaden, finns inga äldre recensioner.
De är skrivna med ett liknande språk eller så finns det inga kommentarer alls, men de får 10 av 10.

Jag är lite skeptisk till detta och undrar om det finns några verkliga kunder bakom dessa kommentarer.

Postad 18 February 2007 - 16:07

esskung
  • esskung
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Det stämmer helt säkert, anledningen till att de har så lite omdömen är just för att de startade i Sverige först i December.

Jag har mailat lite med dem och frågade om fraktkostnaderna vilket jag tyckte var lite dåligt.. Ett trådlöst nätverksskort kostar lika mkt i frakt som andra mkt större, tyngre grejor. Svaret jag fick var:

Hej och tack för feedbacken!

Det är en mycket relevant sak du nämner, och vi försöker jobba på det för att få ett så bra erbjudande som möjligt. Vi startade ju så sent som i december, så nu då vi har lite kött på benen har vi kanske bättre möjlighet till förhandling angående frakten med posten. Hoppas vi kan förbättra det snarast!

Mvh

Jon Björk
Multitronic

Postad 18 February 2007 - 17:23

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Företaget kommer från Finland och skall tydligen vara seriöst.
(Mulitronic oy)

Postad 06 June 2007 - 22:38

teamleader
  • teamleader
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
inlägg raderat

Redigerat av teamleader, 01 December 2013 - 12:01.

Postad 05 July 2007 - 16:19

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Väntar på en hårddisk!
Står ju man ska få det levererat dagen efter om de finns i lager. Har väntat lite mer än en vecka nu och fortf. inte fått något.

Fick först svar från en att det skulle komma som idag (men icke). Sen fick jag svar på samma mail av en annan att de väntade på mina pengar, som skickades 28/6. Lite röriga verkar dem iaf. Har aldrig haft minsta problem med internet beställningar tidigare. Hoppas jag får den imorgon iaf :)

Postad 29 October 2007 - 02:40

hanjou
  • hanjou
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
ett av de sämsta företagen jag någon sin har haft kontakt med sämre än tomt netsuperstore, beställde en förstärkare åt en granne, från dom en som var beställningsvara, ringde och pratade med dom och de sa att det skulle ta upp till 4 veckor inga problem tyckte jag och grannen. nu har det gått nästan 9 veckor, och ingen svar, från dom även fast på hemsidan stor det att förstärkaren har kommit in i lager och det finns 5st, pengar för förstärkaren har dom dragit, ring och pratat minst 5gånger med dom redan. förutom att det är jävligt svårt höra va det han säger och att killen som pratar i telefon pratar med extremt bruten svenska(har en lärare som inte ens kan svenska utan pratar med extremt bruten engelska och honom förstår jag ändå) får jämnt samma svar vi hör av snart vi kan. ingen e-post eller telefon samtal .
Kommer ringa imorn och prata med dom , får jag inte den under veckan häver jag köpet.

visst dom är lite billigare men är det verkligen värt allt strul ?

jag ger sällan negativa omdömen till butiker , då jag antar att det är engångs strul, men då flera av mina vänner (3st har berättat liknande historier så postar jag vad jag tycker).

Postad 19 December 2007 - 01:59

Mangoman81
  • Mangoman81
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har beställt av Multitronic några gånger och får verligen säga att jag bara håller med, dom är värda 10/10 dom gånger beställt. Dom svara blixtsnabbt och man kan få många goda råd angående datordelar. Dom tar sig tid att svara.

Har även gjort affärer med andra datorbutiker på internet, och dom som jag spontant kommer att tänka på som lika bra är datorbutiken,com. En som inte är så bra är datorprince, dom misslyckades totalt vid en order. så dom har jag inget förtroende för. Dessutom verkar deras beställningssystem på internet inte vara helt felfritt av min erfarenhet.

Postad 19 December 2007 - 18:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Verkar vara väldigt blandade upplevelser.
Jaja..Jag skulle nog inte chansa

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.