Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Får ingen internetanslutning till PS3

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 October 2007 - 22:06

Richardb
  • Richardb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fick hem min TV och ps3 idag! \o/

Men jag kommer inte åt internet..

Körde ett nätverkstest i ps3:an, och där står det att jag får ett IP men sen på nästa steg där den "testar anslutning till internet" eller liknande stannar det och jag får följande felmeddelande;

Ett fel uppstod vid kommunikationen med servern.
Detta är ett DNS-fel.
(8002AE1D)

Har sökt lite på google, men jag hittar verkligen inga vettiga svar.

Jag tog bara nätverkskabeln från datorn och stoppa den i PS3:an istället. Har en gammal D-Link router, men den funkar ju felfritt i övrigt. Får ju internet på min dator, samt de andra datorerna i nätverket.

Någon som vet vad jag ska ta mig till? :<

Postad 26 October 2007 - 23:28

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Hade samma problem när jag skulle hjälpa syrrans kille med sitt live till xbox 360, tog också sladden direkt från datorn men det fungerade inte.
Jag skulle råda dig till att testa dra ut strömmen till routern, koppla sedan in kabeln i ditt ps3 och sen strömsladden till routern, när jag gjorde så på hans xbox så fungerade det, tog dock lång tid innan jag kom på det.

Fungerar det inte så prova tvärtom dvs bryt strömmen till routern, koppla sedan på den igen och därefter in med sladden i ditt ps3.

Säg gärna till hur det gick!

Mvh Jimmy

Postad 27 October 2007 - 01:06

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Samma fel för mig idag. :P Kanske var något som drabbade alla, vad vet jag?

Postad 27 October 2007 - 01:11

Richardb
  • Richardb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Okej, nu har jag provat starta om routern fram och tillbaka flera gånger. Har även provat ställa in allt manuellt, men inget funkar ju.

Sånt här händer ALLTID mig.. inget kan fungera som det ska. :P

Postad 27 October 2007 - 01:15

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Kan vara DHCPn i routrarna som inte ger rätt DNS server. Men använd annars manuella inställningar från era datorer. Ta samma på Nätmask Gateway och DNS. Ipaddressen ska vara samma fram till sista. Den behöver ett unikt nummer från 2-255 i stort sett.

Pröva något högre för det har troligen ingen PC i nätverket.

såhär kan det t.ex se ut:

192.168.1.245

De feta måste vara unika, resten ska vara som på pc maskinerna. För att få fram dina inställningar i windows Xp gör såhär:

WIndows startknapp/Kör/cmd

sen skriver du "ipconfig" i kommandprompten.

Vill man inte pröva med manuella inställningar kan man resetta som det redan sagts, starta om den utrustning som är inblandad helt enkelt.

Postad 27 October 2007 - 01:22

Richardb
  • Richardb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Okej, fick det att funka nu tack vare den HÄR tråden.

Ingen som helst aning om varför det funkar när man kör med dom där två DNS:arna, men funka gjorde det direkt iaf.

Redigerat av Richardb, 27 October 2007 - 01:27.

Postad 27 October 2007 - 01:38

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Frågan är varför det inte funkade innan, nån bug i ps3 firmware kanske.

Postad 08 November 2007 - 18:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Faan jag blir galen. funkar inte för mej heller !
Har skrivit i allt likadant som på min dator och även provat med det som richardb gjorde men får fortfarande dns fel ! hittar mitt ip nummer som jag har på datorn. (drar bara ut sladden från datan och stoppar in den i ps3)

När jag kör automatiskt på allt så hittar den inte ett skit ! nån som e kunnig ?

Postad 09 November 2007 - 00:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ställ in routern på att köra DHCP till er dator och PS3. Informationen från er internetleverantör knappar ni in i routern. Sen använder ni automatiskt tilldelning på PS3 samt dator. Ni ska inte behöva knappa in ngn info alls. Allt det sköter routern om ni har konfigurerat routern rätt.

Postad 19 November 2007 - 18:06

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Okej, fick det att funka nu tack vare den HÄR tråden.

Ingen som helst aning om varför det funkar när man kör med dom där två DNS:arna, men funka gjorde det direkt iaf.

Funkade perfekt för mig! Skrev av allt, siffra för siffra vad gäller trådbunden lina..! *Pang* fungerade direkt och jag hade samma problem från början som alla andra :rolleyes:

Christian

Postad 26 December 2008 - 09:41

Burkeen
  • Burkeen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Kan vara DHCPn i routrarna som inte ger rätt DNS server. Men använd annars manuella inställningar från era datorer. Ta samma på Nätmask Gateway och DNS. Ipaddressen ska vara samma fram till sista. Den behöver ett unikt nummer från 2-255 i stort sett.

Pröva något högre för det har troligen ingen PC i nätverket.

såhär kan det t.ex se ut:

192.168.1.245

De feta måste vara unika, resten ska vara som på pc maskinerna. För att få fram dina inställningar i windows Xp gör såhär:

WIndows startknapp/Kör/cmd

sen skriver du "ipconfig" i kommandprompten.

Vill man inte pröva med manuella inställningar kan man resetta som det redan sagts, starta om den utrustning som är inblandad helt enkelt.

Har samma problem som alla andra i tråden och provade först den lösningen där man bytte till något speciellt dns nummer och eftersom det inte funkade tänkte jag prova detta problemet är dock att jag har en nätmask som har numret 255 i sig och på PS3 finns det endast nummer upp till 223. Hur går jag i sånna fall till väga?

MVH
Burkeen

Redigerat av Burkeen, 26 December 2008 - 09:42.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.