Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Denon DVD-2500BT & DVD-3800

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 september 2007 - 16:09

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
Denon Blu-ray Players, DVD-2500BT & DVD-3800BD

Bifogad fil  Denon_Logo.PNG   47,54K   1 Antal nerladdningar

Both players will support Blu-ray Profile 1.1, which means that they will come equiped with secondary video/audio decoders to enable picture-in-picture functionality. The BD players will also feature HDMI 1.3a and are backwards compatible with DVD and CD.

The main difference between the two players is that the DVD-3800BD does internal decoding of the audio, while the DVD-2500BT only supports output of the HD audio bitstream to an external decoder. The DVD-3800BD also comes equiped with Silicon Optix Realta HQV video processor for deinterlacing and upconversion of standard definition to HD. We weren't able to get confirmation if the DVD-3800BD will support internal decoding of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, but they stated that it was very likely. The DVD-3800BD also features Dynamic Discrete Surround Circuit-HD (DDSC-HD), which is a sound circuit designed by Denon to offer high-quality surround sound.

The players will first be released in the US, then in the European market. Denon expects to have both players on the market in Q1 2008.

Denon's DVD-2500BT Blu-ray player

Bifogad fil  Denon_IFA_DVD_2500BT_01.jpg   219,3K   8 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Denon_IFA_DVD_2500BT_02.jpg   207,77K   7 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Denon_IFA_DVD_2500BT_03.jpg   217,99K   7 Antal nerladdningar

Denon's DVD-3800BD Blu-ray player

Bifogad fil  Denon_IFA_DVD_3800BD_01.jpg   233,34K   9 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Denon_IFA_DVD_3800BD_02.jpg   210,13K   7 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Denon_IFA_DVD_3800BD_03.jpg   211,5K   5 Antal nerladdningar

Källa: Blu-ray.com

Postad 06 september 2007 - 16:18

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
Trevlig nyhet (mer valmöjligheter). Men de kunde möjligtvis inte gjort dem lite större? De ser ju så ytte pytte små ut på bilderna... :P

Postad 06 september 2007 - 16:24

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
Najs, någon som har koll på eventuell prissättning?

Postad 06 september 2007 - 16:26

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg

Najs, någon som har koll på eventuell prissättning?

<{POST_SNAPBACK}>

The US price of the DVD-3800BD is $2,000 but Denon has stated that this price will not directly translate to the UK market and full details are expected at this year’s IFA show in Berlin.

Postad 06 september 2007 - 17:58

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
Intressant är att den modellen som väl kan anses som den bättre rent bildmässigt är den som kommer med inbyggda dekodrar för ljud.

Dock motsäger ju följande citat varandra en aning...

The main difference between the two players is that the DVD-3800BD does internal decoding of the audio, while the DVD-2500BT only supports output of the HD audio bitstream to an external decoder.

och

We weren't able to get confirmation if the DVD-3800BD will support internal decoding of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio, but they stated that it was very likely.

Designen var snygg tycker jag.

MVH
/Chuck

Postad 06 september 2007 - 18:11

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
Yes, äntligen mer bilder och info. Verkar även som den kan spela DivX, vilket är nice!

Lutar att det blir en Denon spelare när den släpps.

DENON

Postad 06 september 2007 - 18:29

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
Pressrelese (PDF)

Båda är "Profil 1.1". DVD-3800BD avkodar Dolby TrueHD & DTS-HD MAster Audio internt.

Postad 08 september 2007 - 19:01

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
EngadgetHD: Hands-on with Denon's pricey DVD-3800BDCI Blu-ray player

Bifogad fil  denon_bd1_0000_Layer_9.jpg   72,88K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0001_Layer_8.jpg   67,79K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0002_Layer_7.jpg   75,11K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0003_Layer_6.jpg   90,13K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0004_Layer_5.jpg   94,44K   5 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0005_Layer_4.jpg   96,02K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0006_Layer_3.jpg   100,75K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0007_Layer_2.jpg   58,33K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0008_Layer_1.jpg   97,39K   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  denon_bd1_0009_Layer_0.jpg   63,66K   4 Antal nerladdningar

Postad 12 september 2007 - 12:37

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
Denon's Jeff Talmadge gives us the scoop on the new Blu-ray products
August 27, 2007

Postad bild

Denon's Director of Product Development and Systems Integration tells us about the new Blu-ray player and transport, how the latest receivers have been received.

ListenUp: Tell us a little bit about your new Blu-ray products.

Jeff Talmadge: Well, we actually have two units — the DVD-3800BDCI player and the DVD-2500BTCI, which is a Blu-ray/DVD/CD transport. The transport only has HDMI output; there is no other jack on the back at all. It will come out at $1,199 SRP. It was really designed as a simple hi-def solution for customers to add to their A/V receivers, like an AVR-2808CI, for example. Connect the 2500BTCI, and now you’ve got hi-def audio and hi-def video. Of course, the DVD-3800BDCI player is the one most are focusing on. That's really more of our normal style, and I'm excited about it. The biggest news about it is that it's the world's first with Profile 1.1, the BD-ROM version, which goes into effect in October for all manufacturers. So any new DVD player introduced after October of this year must fit that profile.

LU: What exactly does that mean?

JT: The profile itself is the next step in the Blu-ray evolution. HD DVD is what I call a "baked format", meaning it's basically done. There are some copy protection things, but that's later, and they’re not going to affect performance and playback of material. For Blu-ray, on the other hand, Profile 1.1 is just the next step — there's actually a Version 2 some time next year. That's going to deal with players and the software, so it's two-sided. But back to Profile 1.1. It mandates that players must have secondary audio and video processing for picture-in-picture capabilities, be able to support external storage of some type — or internal storage, it's really an option, I believe — for downloaded Web material. Current Profile 1.0 Blu-ray players do not have to have any “connect” port. Those that do, it's really for firmware update, but that’s the only thing it's really good for. Where HD DVD, has HDI, it's an interactive version. And even that port is required to go to a movie’s web site or a dedicated space to download extra material. When our player comes out, the first thing people will notice on the front panel is that is has an SD card slot. We give you an SD card, and obviously, you can buy others. You would take that to your computer, go to the movie website on the card and download this material, toss it into the player, and then be able to access that simultaneously with the movie playback.

LU: Will that load the information to the disc's menu system?

JT: Most likely. I haven't seen it in true operation yet; once I get it, obviously, I'll know. But that's the premise. So you can have running pictures of the director, of the actors doing commentary or whatever other material the studio feels that they want to give you to make it a truly interactive experience. After that, it's standard Blu-ray. But there is a possibility — and this is maybe not so public knowledge — that when these discs come out that fit this new profile, they may not work properly with the Profile 1.0 players.

LU: Really?

JT: It’s a possibility, and that’s why we’re working very hard to make sure that our products will be okay with any previous discs and new discs. The BD portion [of the DVD-3800BDCI] is going to be the newest and latest and greatest available, but the biggest concern for us was not to forget about SD, standard definition. So in reality, for a lot of your readers and your customers and a lot of the people out there that check the site, this is like a DVD-3930CI with Blu-ray added. [But without DVD-Audio or SACD – Ed.]

LU: And what is the price of the new Blu-ray player?

JT: The player itself has a retail of $1,999 SRP, so a $400 premium over the DVD-3930CI. I know some people see $1,999 and think, "There's going to be $299 Blu-rays at Christmas. What are you doing?" Well, we've never followed that normal logic ever in our history, and of course you know that. ListenUp has sold many, many players, well above the average for Denon. We're not going to change. So we're excited about that player. It matches the new look of the receivers and everything else. It will have 7.1 analog outputs, optical/coax, and HDMI. We're actually going to be the first to incorporate Realta HQV technology in the player, where it will actually do noise reduction and filtering on Blu-ray material. So the process will be active all the time. And you get to disable it, obviously, if you want, but we're going to make 1080p Blu-ray look better than it did right off the disc. That's the goal.

LU: The Realta is really an amazing chip.

JT: There are many players that are using the Reon processor, which is very good — we use it in our 2930. But Reon is sort of a closed architecture chip. You buy it and you insert it into your board, and there's very little play on what you can improve or change. The Realta has open architecture — it's a programmable chip, and that increases our capability to get the most performance out of it. So that's why we're putting it in that piece. We're also putting it in the new AVR-5308 top-end receiver and also in the AVP-A1HD pre-amp, which I'll talk about later.

LU: So why would a customer buy the player over the transport? You mentioned that the player was basically a 3930 [minus DVD-Audio and SACD] with Blu-ray. Does the same apply to the transport?

JT: No. For SD, I compare the transport to our new 1740 standard disc player, which is a 1080p-scaling, very good entry-level DVD player. That's what will be on the SD side. The Blu-ray side will be similar to the 3800, but not with HQV technology or anything like that.

LU: So the player offers improvements over the transport in SD, Blu-ray and audio. And the added connections…

JT: Absolutely.

Denon remains format-neutral

LU: Why did Denon go with Blu-ray rather than HD DVD?

JT: We decided to go Blu-ray because we found a partner that we can work with at this point in time quicker than we could to do HD DVD. We're not picking one format over the other — we want to make that very clear. We happen to have a partner that we've worked with for years, and they wanted to work with us first, and so it just was like a nice marriage. The door is wide open for HD DVD, and as many have said, the market's going to tell us where we need to go. In our particular instance, our goal is to have a true universal audio/video player. All audio formats, including SACD and DVD-Audio, as well as HD DVD and Blu-ray video.

LU: So you would consider doing a combo player with Blu-ray and HD DVD?

JT: That's probably our number one consideration at this point in time. They're just starting to come out from some of the major players — obviously, Samsung has introduced theirs. They'll be out this fall, while the LG player, you know, it's not a true HD DVD player — it's not a licensed HD DVD product. LG has to make their own logo, it doesn't display menus for movies, and all this other stuff. So Samsung's going to be the first true combo player. And hats off to them.

LU: Just to make it clear, the DVD-3800BDCI does not support DVD-Audio or SACD.

JT: Correct. We've gotten some criticism from some of the forums and some e-mails for not supporting those formats. As I said before, though, we’re working towards a true universal player; it's just that to get this Blu-ray player out at this point in time, we had to leave something out.

LU: But it's a really good CD player —

JT: A really good CD player, yes.

LU: And a really good DVD player. And Denon is still agnostic, basically, about the high-def formats video formats, isn't it?

JT: We don't care. In the Blu-ray.com conversation from my last interview with you they were saying, "Well, Denon's a member of the Blu-ray Association." Yes, we are. That's public knowledge. That just means we're a member. That doesn't mean we're a deciding member. We don't have a license, we don't hold licenses on any technology in Blu-ray. There are like four or five gods at Blu-ray up there. But we're on Toshiba's doorstep every day talking to them, too. So, you know, we, as we've always tried to be with new technologies or new partners, to be as agnostic as possible, work with everybody, and give the customer the option--let them decide. That's really what it comes down to. You know, the Blu-ray sort of stems from that a little bit, but it gets us in the market. It shows that we are working with our dealers, that we are striving to be a part of the next high-definition player, whatever it may be, and it just seemed to work out a little bit easier, so that's where we are right now.

LU: That's good clarification, I think, for our readers to know that you’re not necessarily throwing your support to one format or the other. It’s just a pragmatic decision made to get a hi-def format to market so customers can take advantage of the content.

JT: Yes.

LU: Switching gears now, how have your new receivers been received?

JT: With the release of the AVR-4308CI and 3808CI, the response from dealers, customers, has been phenomenal. They're selling through extremely well. I know you guys had a huge pre-sell in, so that was good, and many other dealers did as well, and those that didn't have the opportunity of pre-sales have moved through their inventory quite quickly. You know, there are lots of forum streams and stuff I've checked on, and the response has been overwhelmingly complimentary of the performance.

Now, of course, one of the major features of the receiver can't be tested right now and you can't enjoy it, and that's the hi-def Dolby TrueHD or DTS-HD, because there's no player that can send the signals to the receiver currently available. So what’s driving sales? Obviously, people are getting ready for the next generation of players to come. That's good.

It appears that networking is really becoming a major factor. People are connecting their receivers to the networks, they are streaming audio, and finally understanding the benefits from that. And the fact that the Wi-Fi is on the 43 has helped it tremendously, because most people don't have Ethernet ROM and they don't want it on cables. And the Wi-Fi works just like anyone's used to having a laptop that goes from one network to another. It works very simply. So it supports any encryption and things like that. It's relatively easy to set up. A new GUI, huge responses.

Läs fortsätningen här...

Postad 15 september 2007 - 15:02

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
De verkar rejält byggda, med BNC kontakter t o m för componentutgången. Onekligen ger de ett intryck av god kvalité. Men $ 2000 i USA för DVD-3800BD lär väl bli drygt 20 000 kr när den nu kommer att säljas här.

Postad 23 september 2007 - 15:51

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
Lite specar på Denon DVD-3800BD finns HÄR!!!

Postad 23 september 2007 - 17:24

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg
edit. udda att den inte supportar DTS HD MA, klarar iaf och bitstreama, tur att man ha en riktig reciever :-)

ser ut att bli riktigt intressant, får se vad priset landar på.

Redigerat av necrio, 23 september 2007 - 17:25.

Postad 23 september 2007 - 17:54

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg

edit. udda att den inte supportar DTS HD MA, klarar iaf och bitstreama, tur att man ha en riktig reciever :-)

Undrar om inte den informationen är fel, all annan information inklusive den pressrelease från Denon själva under CEDIA, pekar på DTS HD MA-dekoder i spelaren.

MVH
/Chuck

Postad 24 september 2007 - 23:06

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg

Undrar om inte den informationen är fel, all annan information inklusive den pressrelease från Denon själva under CEDIA, pekar på DTS HD MA-dekoder i spelaren.

MVH
/Chuck

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaden mellan DVD-2500BT & DVD-3800BD är att DVD-2500BT EJ avkodar HD-ljuden interna samt att den endast har HDMI ut. DVD-3800BD avkodar HD-ljuden intern samt att den har massor av utgångar, bl.a BNC-komponent.

Postad 24 september 2007 - 23:14

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
Synd att de var så fula... Den svarta ser ut som en VHS spelare man kan köpa på willys för nån hundring...

Postad 25 september 2007 - 09:23

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg

Skillnaden mellan DVD-2500BT & DVD-3800BD är att DVD-2500BT EJ avkodar HD-ljuden interna samt att den endast har HDMI ut. DVD-3800BD avkodar HD-ljuden intern samt att den har massor av utgångar, bl.a BNC-komponent.

<{POST_SNAPBACK}>

Läs den norska länken som är ovanför necrio's inlägg, som jag antar necrio syftar på och jag sedan kommenterade.

MVH
/Chuck

Postad 16 oktober 2007 - 20:57

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
http://www.avguide.c...t-vision-82.pdf

på den länken sidan 18 står det att 3800BD kostar 1200$ i usa. om nu bara hifi-klubben kunde vara snäll å inte ta högt överpris nu när den kommer.

Postad 16 oktober 2007 - 21:07

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg

http://www.avguide.c...t-vision-82.pdf

på den länken sidan 18 står det att 3800BD kostar 1200$ i usa. om nu bara hifi-klubben kunde vara snäll å inte ta högt överpris nu när den kommer.

<{POST_SNAPBACK}>

Damn nice! Ingen info om när den dyker upp på marknaden?

Den ser riktigt smaskig ut ;)

Postad 17 oktober 2007 - 19:30

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
ringde en hifi-klubben butik i dag, tyvärr hade dom ingen info just nu, om när dom får in den.

hoppas dom får det snart, är sugen köpa ny dvd, så jag kommer vänta in den här.

Postad 17 oktober 2007 - 22:31

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg

ringde en hifi-klubben butik i dag, tyvärr hade dom ingen info just nu, om när dom får in den.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, nä lär väl dröja ett tag innan den dyker upp här i Sverige.

Själv är jag på jakt efter en region A blu-ray spelare så hoppas den dyker upp i usa så fort som möjligt.

Någon som vet nån datum i usa? Har läst att den ska dyka upp nu i höst iallafall men frågan är när :wub:

Postad 18 oktober 2007 - 11:56

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
kollade vad den skulle kosta i Japan vi släppet, och priset är satt till 336.000 yen, som jag fick till c:a 18.100:- om jag räknade rätt, så den där tidningen har nog skrivit fel med 1200$ som jag länkade :wub:

Postad 18 oktober 2007 - 17:14

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
Om den är så fullmatad med den senaste tekniken som Denon utlovar så kan jag betala det dubbla, det är ett billigt pris för att få den bästa blu-ray spelaren. :D

Postad 19 oktober 2007 - 11:05

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
http://www.prylporta..._MKF094.dbp.asp

3 månader att vänta.

Postad 19 oktober 2007 - 11:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
Det skall bli väldigt spännande att se om Denon verkligen lyckas leverera en klart bättre Blu-ray-bild än tex PS3. Jag tvivlar lite på dem denna gång.
Och att snålversionen (som säkert kommer att kosta typ 15000 i Sverige) inte klarar 1080p/24 är ju bara pinsamt...

Postad 19 oktober 2007 - 20:40

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
Håller med hassesolo detta blir en svår match för Denon, men det kommer självklart att komma billigare modeller från dom dock så får vi nog vänta tills våren innan det kommer något i dom längre prisklasserna.

Postad 19 oktober 2007 - 22:48

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg

http://www.prylporta..._MKF094.dbp.asp

3 månader att vänta.

<{POST_SNAPBACK}>

F*n vad fet den e! :P

Längtar... :)

Postad 19 oktober 2007 - 22:50

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
Fel

Redigerat av Chris Ya, 19 oktober 2007 - 22:50.

Postad 11 december 2007 - 12:10

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, nä lär väl dröja ett tag innan den dyker upp här i Sverige.

Själv är jag på jakt efter en region A blu-ray spelare så hoppas den dyker upp i usa så fort som möjligt.

Någon som vet nån datum i usa? Har läst att den ska dyka upp nu i höst iallafall men frågan är när :lol:

Det senaste jag hörde var första kvartalet 2008.

kollade vad den skulle kosta i Japan vi släppet, och priset är satt till 336.000 yen, som jag fick till c:a 18.100:- om jag räknade rätt, så den där tidningen har nog skrivit fel med 1200$ som jag länkade ;)

Fast USA bruakr ju ha rätt billiga prier på elektronik. Jag vet inte hur det är i Japan men om man jämför Sverige med USA så är det allit några tusenlappar dyrare här.

Postad 13 december 2007 - 16:04

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg
Något nytt än om pris eller realese? Känns lite mycket med 18.000 kr även om det är en bra spelare.

Postad 30 december 2007 - 19:32

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
Ny info om "transporten" DVD-2500BTCI.

DVD-2500BTCI

Och värstingen DVD-3800BDCI.

DVD-3800BDCI

Båda finns listade på www.usa.denon.com

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 30 december 2007 - 19:38.

Postad 30 december 2007 - 19:38

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
Köpa grisen i säcken ?

Postad 30 december 2007 - 21:50

Unregistered29a809d8
  • Unregistered29a809d8
  • Amatör

• 59 inlägg

Ny info om "transporten" DVD-2500BTCI.

DVD-2500BTCI

Och värstingen DVD-3800BDCI.

DVD-3800BDCI

Båda finns listade på www.usa.denon.com

MVH
/Chuck

Intressant, då är de äntligen på gång.
Undrar bara hur det blir med Denon Link, det står i specifikationen att det skall finnas en sådan utgång (DVD-3800BDCI) men på bilden längre ned på sidan finns ingen med.

Postad 30 december 2007 - 22:12

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
Ser väldgit trevliga ut men varför saknar dom nätverksuttag? Kan ju vara bra att ha vid firmwareuppdateringar och ifall man vill ladda ner någon film feature. Lite segt att gå till pc och ladda ner och sedan lägga över på ett minneskort som sedan stoppas i spelaren...

Postad 31 december 2007 - 00:50

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg
Vilka ljudformat skickar DVD-2500BTCI ut som bitstream?

Postad 31 december 2007 - 03:07

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg

Vilka ljudformat skickar DVD-2500BTCI ut som bitstream?

Alla.

Postad 31 december 2007 - 12:19

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
Såååå feta!

Vill ha faktorn e ganska stor :)

Postad 31 december 2007 - 13:46

necrio
  • necrio
  • Forumräv

• 646 inlägg

Såååå feta!

måste hålla med. vad ligger priset på? något helt orimligt antar jag.

Postad 31 december 2007 - 14:20

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg

Såååå feta!

måste hålla med. vad ligger priset på? något helt orimligt antar jag.

Den tyngre av dem ligger enligt något rykte på 18.000kr

Postad 31 december 2007 - 14:27

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
Ger man 18000 :- för en första generations BD-spelare så tar man nog sig vatten över huvudet.

Postad 31 december 2007 - 14:59

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
Jag tycker att 2500BT verkar vara väldigt intressant, konstigt att dom inte har tagit fram något liknande förrut.
Undrar vad den kommer att kosta?

Den skulle passa bra till min 3808 :-)

Postad 31 december 2007 - 15:06

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
Såg nu att på denon.com så är rekommenderade priset MSRP $1,199.00 för 2500 och för 3800 är MSRP $1,999.00, '
så gissningsvis så blir priet 11.950kr respektive 19.995kr här hemma i svedala.

Som vanligt så kommer man att kunna hitta dom billigare i ex. tyskland :)

Postad 31 december 2007 - 15:15

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg

Det skall bli väldigt spännande att se om Denon verkligen lyckas leverera en klart bättre Blu-ray-bild än tex PS3. Jag tvivlar lite på dem denna gång.
Och att snålversionen (som säkert kommer att kosta typ 15000 i Sverige) inte klarar 1080p/24 är ju bara pinsamt...

Håller med!

Varför ens släppa snikverisonen när man vill ha 1080p/24 ??

Mvh

Postad 31 december 2007 - 15:49

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg

Håller med!

Varför ens släppa snikverisonen när man vill ha 1080p/24 ??

Mvh

Har ni läst PDF'en?

Där står klart och tydligt att den skall klara 1080/24, det är jag helt övetygad att den kommer göra från första början.

MVH
/Chuck

Postad 01 januari 2008 - 03:56

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
Det som är en besvikelse är att SACD, DVD-A inte stödjes. De flesta DVD spelare, även i lägre prisklasser har det idag. Jag vill ersätta min 3910, 989, DVD-2700 etc med en multispelare, och då vill jag ha dessa format med.

Framför allt när de klämmer in Divx tex.

Ser väldgit trevliga ut men varför saknar dom nätverksuttag? Kan ju vara bra att ha vid firmwareuppdateringar och ifall man vill ladda ner någon film feature. Lite segt att gå till pc och ladda ner och sedan lägga över på ett minneskort som sedan stoppas i spelaren...

Postad 01 januari 2008 - 04:40

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • Lärjunge

• 442 inlägg
hoppas man kan få dom som regfri dvd spelare.

Ojdå pratade nyss med en försäljare på hifi-klubben, han sa att priset blir mellan 20-30.000 men närmare 30.000, så det fick bli en 3930 istället för mig.

Redigerat av Unregistered05718b45, 03 januari 2008 - 17:55.

Postad 03 januari 2008 - 18:43

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg

Ojdå pratade nyss med en försäljare på hifi-klubben, han sa att priset blir mellan 20-30.000 men närmare 30.000, så det fick bli en 3930 istället för mig.

Om hifiklubben tar närmare 30 ksek för den så tror jag inte att det direkt blir kö utanför butikerna med hugade spekulanter.

Postad 03 januari 2008 - 18:50

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
Nej då kan man köpa dem från USA direkt istället:-)

Postad 03 januari 2008 - 21:21

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1 776 inlägg
Det måste väl ändå vara rent självmord att ta ut 30.000 kr för en Blu-Ray spelare? Vad klarar den av som ingen annan för halva priset klarar av eller ännu lägre? Kan ju inte vara nån större skillnad på bilden och om den spelar alla ljud och klarar 1080p/24fps så finns det redan spelare, och kommer nya i år, som kommer klarar det med för mycket billigare peng.

Att ta ut 18.000 kr som var ett rykte med är också för mycket. Måste vara nån som inte vet vad han köper eller en fanatiker till denon som skulle punga ut de pengarna.

Postad 03 januari 2008 - 23:33

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
Rezillo, Jag tror att han sa så för att du skulle handla idag, klassikt säljartugg.

Skulle det nu vara så att Klubben tar 30.000kr för 3800BD så kommer dom bara att locka ännu mera flera kunder till att handla från Tyskland eller andra EU länder. Har själv köpt många av min prylar via import från tyskland & Holland och det har inte varit några problem och även om det skulle gå sönder så kan man frakta sakerna många gånger fram och tillbaka för service och fortfarande spara pengar på affären.

Jag skulle inte tveka att köpa från tyskland exempelvis 2500 som jag är intresserad av för kommer dom att ta 30k för 3800 så kommer även den att hamna högt i pris.

Tittar vi på alla dessa senaste generationen av Denon recivrar som har släppts har hifiklubben ökat marginalen ordentligt jämfört med tidigare modeller. deras förklaring jag fick i butik var att miljöskatten hade gått upp på elektronik, den förklaring köper jag inte då det är bara hos dom priserna har ökat och inte hos någon annan tillverkare eller butikskedja.

Redigerat av Prism, 03 januari 2008 - 23:36.

Postad 04 januari 2008 - 00:56

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
miljöskatten låg innan på 7kr per apparat, den är sänkt till 1kr nu så de lär bara ha höjt sin marginal

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.