Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer SC-LX73 & SC-LX83

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 03 juli 2011 - 22:41

Evengera
  • Evengera
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att fjärren inte lyckas para ihopa sig med rf adaptern.
Allt fungerat nu i flera månader, tills idag då allt bara var out of range..
Testar para om den med adaptern men får bara Error hela tiden..
Tips?

#102

Postad 18 juli 2011 - 21:14

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
jag har inköpt mig en lx83 precis idag. hade tidigare en integra som jag dock var väldigt nöjd med men ett måndagsexpemplar som gjorde att jag ruttnade. pionneer är ett säkert kort. nu ska jag bara få ihop finjustering av ljudet. kanske ska dra på med en sub här hemma med men får se om det behövs. dock är jag väldigt nöjd än så länge. skulle vilja ha lite mer punch i ljudet speciellt vid film men det kanske är en inställningsfråga och finslipnings sådan. det får tiden utvisa.

#103

Postad 18 juli 2011 - 21:34

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Testa att köra utan Eq´n. Jag tycker den fuckar upp ljudet....



jag har inköpt mig en lx83 precis idag. hade tidigare en integra som jag dock var väldigt nöjd med men ett måndagsexpemplar som gjorde att jag ruttnade. pionneer är ett säkert kort. nu ska jag bara få ihop finjustering av ljudet. kanske ska dra på med en sub här hemma med men får se om det behövs. dock är jag väldigt nöjd än så länge. skulle vilja ha lite mer punch i ljudet speciellt vid film men det kanske är en inställningsfråga och finslipnings sådan. det får tiden utvisa.



#104

Postad 18 juli 2011 - 21:44

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Grattis till ett kanonköp! Just Pioneer har en rumskalibrering som inte sabbar ljudet tycker jag. Är djupt imponerad av MCACC.

#105

Postad 18 juli 2011 - 22:03

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

jag har inköpt mig en lx83 precis idag. hade tidigare en integra som jag dock var väldigt nöjd med men ett måndagsexpemplar som gjorde att jag ruttnade. pionneer är ett säkert kort. nu ska jag bara få ihop finjustering av ljudet. kanske ska dra på med en sub här hemma med men får se om det behövs. dock är jag väldigt nöjd än så länge. skulle vilja ha lite mer punch i ljudet speciellt vid film men det kanske är en inställningsfråga och finslipnings sådan. det får tiden utvisa.


Grattis till ett köp av en trevlig maskin.

Skulle vara lite kul att höra lite om vilka skillnader du upplever mellan Integran och LX83:an. Kanske framförallt hur du upplever ljudkaraktären samt hur du tycker MCACC fungerar jämfört med Audyssey.

Är också nyfiken på vilken Integra du hade och vilka problem som gjorde att du bytte.

Är nämligen själv sugen på en uppgradering av förstärkeriet hemma och LX83:an (eller kanske kommande LX85) samt Integra 70.2 (eller om det möjligen kommer någon ersättare under hösten) är två heta kandidater. Både Pioneer och Integra verkar ha sina för- och nackdelar.

/Martin

#106

Postad 19 juli 2011 - 10:24

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
jag ska erkänna att integran är mer aggressiv i ljudet mot pioneer. även audessy känns bättre än mcacc. men jag lyssnar mkt på musik och där vinner pioneer. jag är absolut inte missnöjd men saknar lite mer bottendrag. det får bli en sub framöver och kanske nåt lite mer mukulöst och driva på med.

#107

Postad 19 juli 2011 - 10:51

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Audyssey xt32 tycker jag också ger "bättre" ljud...Stäng av Eq'n på Pion så tycker jag den är riktigt grym till musik med.




jag ska erkänna att integran är mer aggressiv i ljudet mot pioneer. även audessy känns bättre än mcacc. men jag lyssnar mkt på musik och där vinner pioneer. jag är absolut inte missnöjd men saknar lite mer bottendrag. det får bli en sub framöver och kanske nåt lite mer mukulöst och driva på med.



#108

Postad 19 juli 2011 - 16:18

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Audyssey xt32 tycker jag också ger "bättre" ljud...Stäng av Eq'n på Pion så tycker jag den är riktigt grym till musik med.



försöker bekanta mig med inställningarna. kör du directmode då på musik?

#109

Postad 19 juli 2011 - 16:46

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
http://emotiva.com/xpa5.shtm

är det nån som känner till nåt om den här?

#110

Postad 19 juli 2011 - 19:02

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
provar mig på lite mer djupare i mcacc. fanns lite och välja på när man börja kika runt. ska strax dra på transformers..det e bra dunk och botten i dom filmerna

#111

Postad 19 juli 2011 - 19:05

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Nej, kör stereo men Eq'n avslagen. Phase etc. är till....



försöker bekanta mig med inställningarna. kör du directmode då på musik?



#112

Postad 19 juli 2011 - 19:43

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
så där ja. nu har jag gått igernom dom olika kalibreringarna. provat mig fram lite och det låter snuskigt bra för och inte vara nån sub inblandad. kör lx83 mot monitor audios rx8 frontar och rx center med rxfx surrar. kan inte säga annat än att jag är nöjd. sambon kommer bli nöjd hon med.. integran klara hon inte av men pioneeren fixar hon. hahaha. nej om sagt.. klart nöjd med mitt byte.. nu ska det bara övertalas om eventuellt ett slutsteg och sub. =)

#113

Postad 26 juli 2011 - 22:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Någon gång kanske jag kör hembio igen.

Av rent intresse brukar jag läsa på lite grand om hembioreceivers, mycket från NAD. Men sedan såg jag baksidan på en Pioneer LX73, och blev slagen över hur smidiga kopplingarna verkar vara vid högtalarterminalerna. Men givetvis handlar det inte bara om det. Om jag än gång flyttar till ett bättre boende kan en receiver mycket väl bli aktuellt.

Nyligen lyssnade jag på Dynaudios minsta serie DM, och jag gissar nästan att en LX73 skulle orka hålla en 5.1 setup av DM-serien. Just denna serie har tagits fram för att inte ha en mer linjär frekvensgång utan otrevliga dippar.

Men hur arbetar Pioneers ovannämnda receivers under tyngre laster, vad händer med ljudkaraktären? Orkar dessa receivers hålla större golvare utan att tappa andan? Jag har mest kikat efter en receiver som klarar av att ge distinkta transientsvar, kraftfulla anslag och med bibehållen separation.

Vad karaktäriserar ljudbilden hos dessa receivers?

Redigerat av Glidtassen, 27 juli 2011 - 09:00.


#114

Postad 27 juli 2011 - 22:54

Unregistered8be02378
  • Unregistered8be02378
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag har kört LX81 ihop med Dynaudios Excite X16 och tyckte inte att LX81 klarade av att driva dessa på ett bra sätt. Det lät tunnt och metalliskt när man drog på. Möjligen är LX83:an bättre, jag vet inte.

Ett rejält flerkanalsslutsteg löste dock biffen. Emotiva XPA-5 står till dags dato för de mest välinvesterade pengarna i hemmabion, möjligen bortsett från min Pio KRP-500A....

#115

Postad 28 juli 2011 - 00:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag har kört LX81 ihop med Dynaudios Excite X16 och tyckte inte att LX81 klarade av att driva dessa på ett bra sätt. Det lät tunnt och metalliskt när man drog på. Möjligen är LX83:an bättre, jag vet inte.

Ett rejält flerkanalsslutsteg löste dock biffen. Emotiva XPA-5 står till dags dato för de mest välinvesterade pengarna i hemmabion, möjligen bortsett från min Pio KRP-500A....


Men handlade det då om brist på kraft med Pioneer eller var det mer klangkaraktären?

Jag gissar att Excite ställer andra krav än DM-serien. Men att det inte alls fungerade tyckte jag verkar lite skumt.
Har inte Pioneer en stabil kontinuerlig effekt?

Redigerat av Glidtassen, 28 juli 2011 - 00:48.


#116

Postad 28 juli 2011 - 09:18

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
En lx83 håller bra grepp om en av mina riggar av Monitor Audio Pl300 (med center o annat skit)...låter inte direkt kass (även om EQ'n s***r ap-p**g)

Fula ord.../Audiovector

Redigerat av Audiovector, 28 juli 2011 - 23:29.


#117

Postad 28 juli 2011 - 22:29

Unregistered8be02378
  • Unregistered8be02378
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Men handlade det då om brist på kraft med Pioneer eller var det mer klangkaraktären?

Jag gissar att Excite ställer andra krav än DM-serien. Men att det inte alls fungerade tyckte jag verkar lite skumt.
Har inte Pioneer en stabil kontinuerlig effekt?


Helt annat driv med Emotivan, till och med frugan sade något i stil med "Åh fan" när jag testade första gången.

Men ska jag vara ärlig vet jag inte så noga, annat än att det låter bättre. Och det räcker för mig.

#118

Postad 29 juli 2011 - 12:57

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpt en LX73 efter att ha provat mig igenom vad jag kunde få tag på av tyngre receivers. Driver mina högtalare till referensnivå utan att låta illa på något sätt alls. Men en stor golvare som dippar djupt i impedans är kanske en annan fråga - någon som vet vad ICE-steg har för karaktäristik i sådana fall?

#119

Postad 29 juli 2011 - 13:41

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Om jag inte missminner mig måste en THX ultra certifierad stärkare klara högtalar impedans ner till 3.1 Ohm, så de klarar nog att driva det mesta...Sen kan man säkert diskutera karaktären på stegen osv.



Jag har nyligen köpt en LX73 efter att ha provat mig igenom vad jag kunde få tag på av tyngre receivers. Driver mina högtalare till referensnivå utan att låta illa på något sätt alls. Men en stor golvare som dippar djupt i impedans är kanske en annan fråga - någon som vet vad ICE-steg har för karaktäristik i sådana fall?



#120

Postad 29 juli 2011 - 13:55

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
För Ultra-certifiering får du dock gå upp till LX83. LX73 är bara THX Select.
(Inte för att jag tror det skiljer mer än att man inte skickat in 73an till Ultra certifiering, men man kan ju aldrig vet... lite uppskruvad är 83an på pappret i alla fall)

Redigerat av Nattlorden, 29 juli 2011 - 13:56.


#121

Postad 01 augusti 2011 - 07:36

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
JAG SAKNAR MIN INTEGRA!!!!!!!!! =) har försökt få upp ljudet och pillat i inställningar och nåt kanske jag gjort galet men jag saknar punch. det låter ok men jag vill ha mer än ok. med min integra så hade jag defo inte behövt sub.. det känns som jag gör det nu. mina ma rx serie låter inte als lika bra med lx83 som med integra
TYVÄRR.

#122

Postad 01 augusti 2011 - 07:44

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Även med Eq´n av ?

JAG SAKNAR MIN INTEGRA!!!!!!!!! =) har försökt få upp ljudet och pillat i inställningar och nåt kanske jag gjort galet men jag saknar punch. det låter ok men jag vill ha mer än ok. med min integra så hade jag defo inte behövt sub.. det känns som jag gör det nu. mina ma rx serie låter inte als lika bra med lx83 som med integra
TYVÄRR.



#123

Postad 01 augusti 2011 - 07:56

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
ska försöka förklara.. jag sätter på precis samma filmer nu som förut för att jämföra. men jag saknar bottendraget som finns i integran helt enkelt. så mkt musik blir det inte här. det är spel och film mest. tycker jag får dra upp väldigt mkt på volym för att få liknande ljud. jag ångrar bittert mitt val av maskin. hoppas att man kanske kanske kan få byta in den mot en helt ny sprojlans integra.. kommer säkert få lägga emellan nu men det skiter jag i. det är det värt.

#124

Postad 01 augusti 2011 - 08:05

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Vet vad du menar och precis så upplever jag att Pions EQ fuckar till ljudet...botten försvinner nästan totalt, därav undrade jag om du testat med crap EQ´n av.

ska försöka förklara.. jag sätter på precis samma filmer nu som förut för att jämföra. men jag saknar bottendraget som finns i integran helt enkelt. så mkt musik blir det inte här. det är spel och film mest. tycker jag får dra upp väldigt mkt på volym för att få liknande ljud. jag ångrar bittert mitt val av maskin. hoppas att man kanske kanske kan få byta in den mot en helt ny sprojlans integra.. kommer säkert få lägga emellan nu men det skiter jag i. det är det värt.



#125

Postad 01 augusti 2011 - 08:05

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Riktigt trist att den inte fungerade som du hoppats på. När man dessutom byter från något som låter bättre så blir det ännu tydligare än när en tänkt uppgradering från enklare grejer inte blir ett så stort seg. Frustrerande att hamna i den sitsen iallafall, får hoppas att handlaren är smidig och ordnar någon bytesdeal som är ok.

Du skrev ju tidigare i tråden att du inte riktigt fått till ljudet än men att du hoppades att LX83:an skulle klara biffen ändå, kanske med en subb. Känner iallafall igen mig lite i det där. Dvs att man kanske hoppas lite väl mycket på att grejerna ska fungera trots att man egentligen kanske är medveten om att det är en kompromiss. Är väl dock tyvärr ganska sällan de där kompromisserna känns riktigt bra och det slutar ofta med ett byte förr eller senare. Iallafall för mig.

Hoppas det löser sig iallafall.

/Martin

#126

Postad 01 augusti 2011 - 09:43

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
saken är den att orsaken jag bytte var att just min specifika maskin var tillverkad i en serie som hade fel på buskablarna. jag blev så trött på det til slut så jag bytte till lx83.. men nu i efterhand inser jag mitt misstag. jag hoppas verkligen det löser sig. =) men det får vi se om det gör. kommer väl kosta en skjorta och bägge njurarna. hahaha

#127

Postad 01 augusti 2011 - 10:40

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Jo, minns att du skrev att du råkat ut för ett riktigt måndagsex. Man vet ju att man till slut kan vara så otroligt less på produkten att man börjar leta efter alternativ. Trist bara när det blir ett nedbyte som sagt.

Men problemet med din gamla Integra var alltså begränsat till en specifik serie och är åtgärdat i de som säljs nu eller? Jag har ju börjat fundera på ny receiver och det kan vara bra att veta.

Hoppas som sagt att det löser sig för dig utan att du behöver offra bägge njurarna. En njure kan ju vara bra att få behålla iallafall. Har du tur är handlaren lite smidig och kan hitta på en lösning. Med tanke på vad grejerna kostar så borde de ju vara intresserade av att behålla dig som nöjd kund kan man tycka.

Blir det en ny 70.2 eller kör du möjligen 80.2 om du byter igen förresten? Nyfiken.

#128

Postad 01 augusti 2011 - 12:18

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
det skulle gärna bli en 80.2 men den kostar en del.. det blir en 70.2 i så fall. .den räcker gott för och få grannarna och vakna skräckslagna mitt i natten till avgrunds vrål eller få dom sätta morgonkaffet i halsen.. mer än väl =)

huruvida dom har fixat det vågar jag inte svara på men det borde vara åtgärdat. men ha i åtanke.. den är helt ok på musiklyssning. men fasen så mkt bättre på film, spel

#129

Postad 02 augusti 2011 - 11:51

Irish Coffee
  • Irish Coffee
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Det är skillnad som natt och dag att köra med eller utan MCACC's EQ. EQ'n tar bort hela djupet och botten i ljudet. Kör utan!

För övrigt, som ny LX83-ägare undrar jag var jag hittar Midnight Mode. Finns det en sådan funktion på 83an, och i så fall var? (Fanns på min 11 år gamla VSA-E08). Även en loudness-knapp saknar jag för det där extra trycket när man lyssnar på musik.

#130

Postad 02 augusti 2011 - 12:15

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Tryck på audio parameter knappen sen bläddrar du ner tills du hittar midnight / loudness...



Det är skillnad som natt och dag att köra med eller utan MCACC's EQ. EQ'n tar bort hela djupet och botten i ljudet. Kör utan!

För övrigt, som ny LX83-ägare undrar jag var jag hittar Midnight Mode. Finns det en sådan funktion på 83an, och i så fall var? (Fanns på min 11 år gamla VSA-E08). Även en loudness-knapp saknar jag för det där extra trycket när man lyssnar på musik.


Redigerat av SweElite, 02 augusti 2011 - 12:15.


#131

Postad 02 augusti 2011 - 17:46

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0

Det är skillnad som natt och dag att köra med eller utan MCACC's EQ. EQ'n tar bort hela djupet och botten i ljudet. Kör utan!

För övrigt, som ny LX83-ägare undrar jag var jag hittar Midnight Mode. Finns det en sådan funktion på 83an, och i så fall var? (Fanns på min 11 år gamla VSA-E08). Även en loudness-knapp saknar jag för det där extra trycket när man lyssnar på musik.


Märkligt att en del tycker MCACC försämrar ljudet..?!? Själv är jag gammal hifi-nörd och var definitivt mycket tveksam till en början, men efter att ha kört en Full Auto MCACC så var jag såld. ALLT blev MYCKET bättre...dynamik, ljudbild, upplösning...

#132

Postad 03 augusti 2011 - 07:31

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
MCACC är ok om man fimpar EQ´n...phase etc. kan vara på. :rolleyes:


Märkligt att en del tycker MCACC försämrar ljudet..?!? Själv är jag gammal hifi-nörd och var definitivt mycket tveksam till en början, men efter att ha kört en Full Auto MCACC så var jag såld. ALLT blev MYCKET bättre...dynamik, ljudbild, upplösning...


Redigerat av SweElite, 03 augusti 2011 - 07:31.


#133

Postad 21 augusti 2011 - 20:47

Unregistered29812
  • Unregistered29812
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
HAr Lx73 on screen display på TV/projektor? MVH

#134

Postad 27 augusti 2011 - 15:21

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
hade 25 min kvar av en spännande rulle när min LX73:a plötsligt slår av :) ipod/iphone led blinkar och varje försök att starta förstärkaren resulterade i att den slog av så fort slutsteget skulle klicka igång.
Varken reset eller något annat funkade förutom att snabbt slå av Speakers via knappen när förstärkaren startades.
Förmodligen steget som lagt av :P Fick lämnat in den på service (garanti) och hoppas den kommer tillbaka snart!
Hade turen att få låna en förstärkare under tiden (yamaha rx-v3067) men kan inte säga annat än fi faaan vad jag saknar pioneeren nu!

#135

Postad 06 september 2011 - 16:00

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite men kan gjort ett totalt tankefel. Idag har jag en SC-LX73 och en BDP-LX54. Då Pioneer inte specar tillverkare av DAC i någon av maskinerna är det svårt att säga vilket som har bäst spec, det kan t.o.m vara samma kanske.

Min tanke var att koppla ljudet optiskt ut från BD spelaren och via en Cambridge DacMagic låte det komma analogt till förstärkaren, då Cambride DacMagic har Wolfson WM8740 DAC:ar. Frågan är om DacMagic över trumfar onboard DAC:arn i LX73 respektive LX54?

EK

#136

Postad 08 september 2011 - 18:25

valmont74
  • valmont74
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Jag har en LX73 och har märkt att ibland kommer ett knastrande sprakande ljud från högtalarna. Min första tanke var att någon av högtalarkablarna höll på trilskas men inte. Jag upptäckte att om jag ändrade HDMI ingång så försvann ljudet, så om jag slog på receivern på HDMI 1 och fick det sprakande ljudet så kunde jag slå över till HDMI 2 och sedan tillbaka till HDMI 1 så var det åtgärdat.

Har någon mer råkat ut för detta? Misstänker att jag fått ett måndags-ex men eftersom felet bara inträffar ibland så kan jag ge mig den på att om jag lämnar in den så kommer de inte hitta något och jag får tillbaka den utan något åtgärdat.

Försökte även leta efter uppgradering av firmware, den är ansluten med ethernet, men hittar ingen "check for new firmware" ruta under inställningarna. Kan man ens uppdatera via nätet undrar jag, kan inte finna något om det. Vore ju fruktansvärt analogt att ha anslutningar men inte kunna använda dem...

Tacksam för tips om sprakandet. :)

#137

Postad 08 september 2011 - 23:16

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

det skulle gärna bli en 80.2 men den kostar en del.. det blir en 70.2 i så fall. .den räcker gott för och få grannarna och vakna skräckslagna mitt i natten till avgrunds vrål eller få dom sätta morgonkaffet i halsen.. mer än väl =)

huruvida dom har fixat det vågar jag inte svara på men det borde vara åtgärdat. men ha i åtanke.. den är helt ok på musiklyssning. men fasen så mkt bättre på film, spel


Tips: en Onkyo 5008 ifrån Tyskland! du skulle bli fenomenalt nöjd, plus att du får en "80.2" på köpet, med vad det innebär, 32 bits daccarna, och den finaste trafon osv....snacka om att jag har bottendrag med min 5008 :) , och jag har sedan tidigare ägt en 70.2... Onkyon är bättre!

#138

Postad 13 september 2011 - 17:50

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tips: en Onkyo 5008 ifrån Tyskland! du skulle bli fenomenalt nöjd, plus att du får en "80.2" på köpet, med vad det innebär, 32 bits daccarna, och den finaste trafon osv....snacka om att jag har bottendrag med min 5008 B) , och jag har sedan tidigare ägt en 70.2... Onkyon är bättre!


Du är inte den enda som säger det. jag har börjat kika åt det hållet.

#139

Postad 16 september 2011 - 13:58

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag har en lx83 till salu om någon är intresserad. inköpt i juli mån. kvitto kartong garanti finns kvar

#140

Postad 18 september 2011 - 18:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Jag har en lx83 till salu om någon är intresserad. inköpt i juli mån. kvitto kartong garanti finns kvar


pris?

#141

Postad 20 september 2011 - 15:16

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0


pris?


hade tänkt mig 16.

#142

Postad 22 september 2011 - 07:25

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Någon som vet hur väl en LX73 skulle matcha ett par B&W 683?

#143

Postad 22 september 2011 - 12:08

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Körde HMG på Lx83án igår kväll och den "Bläddrade" inte i menyerna,,,WTF, har ju funkat perfekt hur länge som helst.
Det skumma var att den faktiskt stegade mellan albumen men den visade det inte på skärmen....riktigt skumt. Provade att starta om den utan ändrat resultat...får kanske köra en återställning.

#144

Postad 23 september 2011 - 12:54

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Ok, varning för idiotfråga här men jag ger snart upp:)
Har precis packat upp min LX-73 och tänkte börja programmera mina källor, till exempel att min BD kör bild via HDMI1 och ljud via analogt 5.1 men hur fan gör jag detta? Har varit inne Home menu/System setup/input setup men hittar inte rätt, de flesta alternativen är ju gråmarkerade... hjälp skulle uppskattas!

#145

Postad 28 september 2011 - 20:35

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Har bara börjat skrapa på ytan av Mcacc men känslan jag får är att man måste vara ljudtekniker för att få ut allt av det, har än så länge bara kört en Full Auto setup och det låter helt ok, mycket detaljerat, saknar dock botten och trycket i basen. Har testat att slå av EQn och det blir lite bättre men jag är ändå inte helt nöjd än, är övertygad om att det är en inställningsfråga men vart skall jag börja? Mcacc är ju inte direkt användarvänligt... kan man förresten stänga av det helt och kalibrera med ljudtrycksmätare & kalibreringsskiva istället?

EDIT: Tror efter lite eftertanke att en stor del kan ligga i att jag kommer från en ganska varm och bumlig AB-stärkare till denna väldigt analytiska klass-D stärkare. Måste vänja mina öron vid ett mer "korrekt" ljud:)

EDIT 2: Nu jävlar! Har spenderat en hel del timmar med Mcacc och olika guider och fått det att låta riktigt bra! Botten och basen är tillbaka:) En annan oväntad förbättring är bilden på min TV, bättre svärta och än så länge inga floating blacks som jag hade problem med innan. Kan inte vara annat än nöjd:)

Redigerat av Unregistered2a850725, 02 oktober 2011 - 15:24.


#146

Postad 15 oktober 2011 - 17:29

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
jag försöker igen. säljer min pioneer som är drygt 3 månader gammal. inhandlad i juli. kvitto och garanti finns kvar mao i 21 månader. pris 13000:- prutat och klart.. messa vid intresse.

#147

Postad 15 oktober 2011 - 18:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
hojta till när den är nere i 10k så klipper jag till direkt :)

#148

Postad 15 oktober 2011 - 18:42

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
ja det lär ju inte hända på en 3 månaders maskin
13 e prutat och klart.. då är det RIKTIGT billigt.

#149

Postad 16 oktober 2011 - 21:49

Unregisteredc120a6b5
  • Unregisteredc120a6b5
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
hmmm.. kan låta lite strulig men det blir ingen försäljning. idag biampades frontarna och sub inköptes och ny kalibrering med lite finjustering. och det låter precis så som jag vill det ska låta. velodyne spl ultra 800..en elak liten rackare

#150

Postad 01 december 2011 - 14:41

Unregisteredcc6ec406
  • Unregisteredcc6ec406
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har en SC-LX83 till salu. 6 mån ny.
Givetvis i perfekt skick och med alla medföljande tillbehör.

12000kr.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.