Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bass Pumper III a.k.a Rumpskakare

654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 28 mars 2009 - 22:56

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Oj, såg inte att vi postade våra inlägg samtidigt förrän nu. Tänkte bara tillägga att det du skriver låter en aning märkligt (röd i den vita och svart i den vita?), du har säkert gjort rätt, men för att vara riktigt säker tycker jag du ska känna på basskakarna så att verkligen alla är igång och inte bara en eller så.



jorå båda fungerar hur bra som helst..... kan ju vara så enkelt att dem satt dem där plupparna på fel kabel bara för dem är ju löstagbara....! Kan väl inte hända nåt om de är felkopplat så stärkaren gr åt skogen :)..???

#102

Postad 29 mars 2009 - 15:09

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

jorå båda fungerar hur bra som helst..... kan ju vara så enkelt att dem satt dem där plupparna på fel kabel bara för dem är ju löstagbara....! Kan väl inte hända nåt om de är felkopplat så stärkaren gr åt skogen :)..???

Jo, det är kört nu! Stärkaren kommer sprängas.. hela huset kommer sprängas! ;P


/Christian

#103

Postad 30 mars 2009 - 15:29

Unregisteredf93b186c
  • Unregisteredf93b186c
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Kan man koppla in dessa till min aktiva sub som har utgångar på sig? klarar dessa att köra Basspumper?

#104

Postad 30 mars 2009 - 23:03

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Högnivå-utgångarna på din aktiva sub är förmodligen inte förstärka utan skickar bara vidare signalen från högnivå-ingångarna.

#105

Postad 31 mars 2009 - 20:31

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Hur blir basspump effekten ifall man skulle koppla in det i en säng?
Försvinner effekten i den mjuka madrassen eller får man helt enkelt bara dra på lite till då tro?

Redigerat av Unregistered5ee49fef, 31 mars 2009 - 21:29.


#106

Postad 01 april 2009 - 00:31

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Troligtvis kommer du få relativt bra skak ändå. Jag rekommenderar att du installerar minst 2 st buttkickers i sängen. En soffa har ju tjocka sittdynor/ryggdynor så det borde ej vara jätte stor skillnad. En säng är ju dock mer area att flytta på så du kanske måste dra på lite extra.

#107

Postad 01 april 2009 - 18:03

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Okok, ska kika lite närmare på hur möjligheterna att fästa dom ser ut också.
Tittade lite snabbt innan jag åkte till jobbet och kunde inte se något uppenbart ställe.

#108

Postad 01 april 2009 - 18:21

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
*flinar* Har just installerat mina två rumpskakare i soffan och är så jäl... nöjd dom höjer ju upplevelsen mer än vad jag vågat tro. Bara att rekommendera!!!!!!!!!

#109

Postad 01 april 2009 - 18:23

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0

*flinar* Har just installerat mina två rumpskakare i soffan och är så jäl... nöjd dom höjer ju upplevelsen mer än vad jag vågat tro. Bara att rekommendera!!!!!!!!!


härligt!
vad annvände du dig av för förstärkare?
du får gärna lägga upp bilder på verket också :)

#110

Postad 01 april 2009 - 21:46

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Ja jag ska lägga upp lite bilder senare jobbar nu, men det finns blider på soffan i mitt galleri. Jag har en Zachry DSW-150 som jag monterat under soffan, funkar klockrent!

#111

Postad 02 april 2009 - 13:21

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Här kommer lite bilder!
Bifogad fil  basspumps_005.jpg   92,58K   20 Antal nerladdningar

Bifogad fil  basspumps_004.jpg   140,24K   18 Antal nerladdningar

#112

Postad 02 april 2009 - 13:44

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Snyggt :)

Har skaffat en sparkare med, sitter en (1) i min stora tresitts, räcker gott och väl :wub:

#113

Postad 05 april 2009 - 23:38

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Rikigt snyggt leris!

Sitter själv och funderar lite på hur jag ska bära mig åt när jag ska montera dom i sängen, säng reglarna ser onekligen lite smala ut för att man ska kunna fästa dom ordentligt, funderar på att skruva dit en skiva och sen montera basspumpsen på dom..

Har väll inte helt bestämt mig vad det blir för något som driver dom än heller men tankarna ligger åt Vincent Spark II, Proson SA-1200 eller XTZ Sub Amp1.

#114

Postad 07 april 2009 - 12:35

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0

Har väll inte helt bestämt mig vad det blir för något som driver dom än heller men tankarna ligger åt Vincent Spark II, Proson SA-1200 eller XTZ Sub Amp1.


Vincent Spark II har jag dålig koll på, men är den inte ganska klen?

Om man jämför Proson med XTZ-steget så är fördelen med Proson-steget att den ser vettig ut vid placering på en stereobänk eller liknande, medan XTZ-steget enligt mig är väldigt svårplacerat då man gjort det märkliga designvalet att ha alla in- och utgångar på samma sida som reglagen, dvs. om man vill ha volymkontroll och övrlga reglage åtkomliga får man stå ut med att ha ett knippe högtalar- och signalkablar fullt synliga.

Fördelarna med XTZ-steget är dels att det har två kanaler och därmed bättre möjligheter om man vill ha flera basspumpers, samt att det är betydligt kraftigare (åtminstone enligt specarna).

En annan fördel med XTZ-steget som jag själv utnyttjar är att det är väldigt enkelt att plocka ut själva slutsteget ur lådan och använda steget löst. Det tar då mycket mindre plats, vilket gör att jag lätt får in det under en recliner-fåtölj. När jag stoppade in hela lådan blev det väldigt trångt, det gick inte att komma åt reglagen utan att plocka ut hela lådan samt recliner-funktionen blev en aning begränsat då baslådan tog emot i vissa lägen.

#115

Postad 07 april 2009 - 16:14

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0

Vincent Spark II har jag dålig koll på, men är den inte ganska klen?

Om man jämför Proson med XTZ-steget så är fördelen med Proson-steget att den ser vettig ut vid placering på en stereobänk eller liknande, medan XTZ-steget enligt mig är väldigt svårplacerat då man gjort det märkliga designvalet att ha alla in- och utgångar på samma sida som reglagen, dvs. om man vill ha volymkontroll och övrlga reglage åtkomliga får man stå ut med att ha ett knippe högtalar- och signalkablar fullt synliga.

Fördelarna med XTZ-steget är dels att det har två kanaler och därmed bättre möjligheter om man vill ha flera basspumpers, samt att det är betydligt kraftigare (åtminstone enligt specarna).

En annan fördel med XTZ-steget som jag själv utnyttjar är att det är väldigt enkelt att plocka ut själva slutsteget ur lådan och använda steget löst. Det tar då mycket mindre plats, vilket gör att jag lätt får in det under en recliner-fåtölj. När jag stoppade in hela lådan blev det väldigt trångt, det gick inte att komma åt reglagen utan att plocka ut hela lådan samt recliner-funktionen blev en aning begränsat då baslådan tog emot i vissa lägen.


Tack för lite bra feedback!

Vincet steget är förmodligen klenast av alternativen, men betydligt billigare, går att komma över begagnat för runt 500kr ifall man skulle vilja det.

Frågan är ju hur ofta man har nytta av att reglera det.
XTZen ser ju onekligen väldigt stor och otymplig ut att placera, specicellt i ett litet rum.
Ska fundera vidare på det hela, har ingen brådska.

Har iaf kommigt fram till att reglarna under sängen är alldeless för små för att montera på direkt.
Är det bästa alternativet att försöka upprätta ett par nya reglar på varje sida och fästa det i, eller tros det duga med att skruva dit en mdf skiva på den befintliga och montera pumpsen på denna?

// Daniel

#116

Postad 07 april 2009 - 18:22

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0

Frågan är ju hur ofta man har nytta av att reglera det.


Svårt att säga såklart, men ibland kanske du vill ha skakningar utan att ha så jättehög volym på ljudet så då kan det ju vara bra att ha reglagen åtkomliga. Eller om man bara vill finjustera lite.

Har iaf kommigt fram till att reglarna under sängen är alldeless för små för att montera på direkt.
Är det bästa alternativet att försöka upprätta ett par nya reglar på varje sida och fästa det i, eller tros det duga med att skruva dit en mdf skiva på den befintliga och montera pumpsen på denna?


Jag tror det är bäst att sätta dit nya reglar, så att det finns något stabilt att fästa varje sida av baspumparna. Sätter du en MDF-skiva som bara är fäst i ena sidan misstänker jag att den kan vibrera ganska ordentligt. Men jag bara gissar, det går inte att veta säkert utan att prova.

#117

Postad 21 april 2009 - 15:28

Unregistered67001bd4
  • Unregistered67001bd4
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Y splitt hona pre out (Om du vill använda din vanliga bas med)
-singel rca-Y splitt hane (video 2 in) alla inställningar på max inte bara (bas/terb)

xtra förstärkare 6.1 bas högtalarsladdutgången- Basspumps seriekopplade

wollaaaaa jippii de funka


Tack För all infoooo

Redigerat av Unregistered67001bd4, 26 april 2009 - 22:54.


#118

Postad 23 april 2009 - 18:56

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Jag vill låna hem och prova :)
Drygt om det skulle bli kasst och man har skaffat kablage och jävelskap i onödan. (hatar skräp, tar så lång tid innan man pallrar sig iväg med skiten)
någon i umeåtrakten eller skellefteåtrakten som är sugen på att låna ut steg och kickers över en helg eller så? :P

#119

Postad 25 april 2009 - 09:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
hmm jag fick just min XTZ 99:16 10" sub och jag får bättre bas ur LFEn än så länge.

Apropå montera på säng, soffa för bäst effekt ska du ju ha så stabil och stel stol som möjligt för att vibrationerna inte ska bli fördröjda eller otighta. Är mest viktigt om du lyssnar på musik. Nu hoppas jag ju givetvis jag hittar en position för suben som gör att jag får lite ljudtryck också. Är ju det man saknar.

#120

Postad 25 april 2009 - 17:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Skaffat ännu en rca kabel. Hittade ingen mono men stereo borde ju fungera lika bra. Måste köra på max volym på buttkickers power amp för att ens känna att LFEn vibrerar så signalen från förstärkaren är på tok för låg!

Även testat high level input där var det ju inget alls som man kunde misstänka. Förstärkaren fattade knappt att den fick signal och ville lysa rött.

Hur ska man få till det här? Power ampen har inga kontakter för att fästa vanliga koppartrådar med antingen rca eller phono. Men måste ju va rca utgången (line in) som gäller.

Har även fått brum. Nu är väl åtminstone subben magnetiskt avskärmad hoppas jag men antar att mina kablar inte är det. Nu är frågan hur stor är oddsen att nya kablar skulle avhjälpa det?

Redigerat av oqvist, 25 april 2009 - 17:36.


#121

Postad 25 maj 2009 - 20:24

Flirre
  • Flirre
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Problemet löste sig...

Redigerat av Flirre, 25 maj 2009 - 22:08.


#122

Postad 28 maj 2009 - 16:38

djulle
  • djulle
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hur blev det nu då, är Vincent spark II tillräcklig för 2 kickers? Jag vill gärna dra ner på större saker så därför är spark II lämplig storleksmässigt.

https://www.prisjakt...dukt.php?p=2473

#123

Postad 28 maj 2009 - 18:21

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Hur blev det nu då, är Vincent spark II tillräcklig för 2 kickers? Jag vill gärna dra ner på större saker så därför är spark II lämplig storleksmässigt.

https://www.prisjakt...dukt.php?p=2473

Den räcker utmärkt!! Kolla mitt galleri :) Dock sålde jag mina för att det vibrerade för mycket.. nu i efterhand ångrar jag det skarpt.. skulle sänkt volymen på Sparken istället :blush:


/Christian

#124

Postad 28 maj 2009 - 18:28

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Problemet löste sig...

Dela gärna med dig av din enkla erfarenhet! Det kanske är fler som har samma problem.

/Christian

#125

Postad 02 juni 2009 - 10:18

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Har efter att läst bland annat denna tråd köpt 2 rumpskakare. Monterade allt igår och provade med lite olika filmer/musik. Grymt besviken! Kändes som vilken massage-dyna som helst. Väldigt fokuserad skakning, så någon baskänsla blir det inte överhuvudtaget. Upplever ni samma sak, eller är min montering åt skogen?

#126

Postad 02 juni 2009 - 11:03

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0

Har efter att läst bland annat denna tråd köpt 2 rumpskakare. Monterade allt igår och provade med lite olika filmer/musik. Grymt besviken! Kändes som vilken massage-dyna som helst. Väldigt fokuserad skakning, så någon baskänsla blir det inte överhuvudtaget. Upplever ni samma sak, eller är min montering åt skogen?


Menar du fokuserad som i att du bara känner vibrationerna precis vid den punkt skakarna är monterade? Så upplever inte jag det, men det beror säkert på var man monterar dem samt i vilket material etc.

Du kanske kan beskriva lite mer hur du monterat dem samt vad du har för soffa eller fåtölj?

#127

Postad 02 juni 2009 - 20:28

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Menar du fokuserad som i att du bara känner vibrationerna precis vid den punkt skakarna är monterade? Så upplever inte jag det, men det beror säkert på var man monterar dem samt i vilket material etc.

Du kanske kan beskriva lite mer hur du monterat dem samt vad du har för soffa eller fåtölj?

Delvis så att vibrationerna endast känns i baksida lår, och att det skiftar kraftigt beroende på var man sitter i 'soffan'. Det är inte alls så, som jag trodde, att vibrationerna känns i kroppen, utan endast som massage av baksida lår.

Ska vända uppochner på soffan imorrn igen och knäppa lite bilder på monteringen.

#128

Postad 02 juni 2009 - 20:31

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Låter rent spontant som att du monterat den fel - prova hitta en bärande ram att dra fast den i istället för som nu i bara själva "sittramen"

#129

Postad 05 juni 2009 - 00:21

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Såhär hade jag monterat. Nu har jag flyttat den ena (se röd markering) och tycker att att resultatet blev bättre. Så det verkar bero väldigt mycket vart och hur dom monteras.

Mitt problem nu är att dom slår igenom när man krämar på lite effekt (för ett ###### oväsen då). Försöker hitta en maximal nivå för att de inte ska slå igenom vid dom 'bästa' :( actionscenerna. Förmodligen är det så att min soffa inte är den bästa för rumpskarare. Krävs väldigt mycket skak för att det ska kännas, vilket gör att dom slår igenom istället.

Bifogad fil(er)


Redigerat av -aspen-, 05 juni 2009 - 00:21.


#130

Postad 05 juni 2009 - 09:33

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Det låter som du har skruvat upp volymen på dem alldeles för högt. Vibrationen blir inte integrerad med ljudet då, utan det blir ljud med pålagd lårmassage, precis som du beskriver. Blir distraherande på ungefär samma sätt som när subwoofern står ställd för högt och brölar högre än resten av ljudet. Dvs häftigt vid ett första test men blir snabbt tröttsamt.

Sänk dina "vill ha wow-effekt"-ambitioner och dra ner volymen. :( Jag tycker det fungerar bäst när vibrationen är relativt diskret. Det ska kännas som en förlängning av basljudet, inte skaka på egen hand så att säga.

Glöm förresten inte att vända fasen om du monterar dem spegelvänt. Annars motverkar de mot varandra och vibrationerna blir mindre distinkta.

Redigerat av Frux, 05 juni 2009 - 09:46.


#131

Postad 07 juni 2009 - 19:50

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
nvm fick hjälp på annat håll.

Redigerat av CusmaR, 08 juni 2009 - 14:45.


#132

Postad 28 juni 2009 - 09:58

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Det låter som du har skruvat upp volymen på dem alldeles för högt. Vibrationen blir inte integrerad med ljudet då, utan det blir ljud med pålagd lårmassage, precis som du beskriver. Blir distraherande på ungefär samma sätt som när subwoofern står ställd för högt och brölar högre än resten av ljudet. Dvs häftigt vid ett första test men blir snabbt tröttsamt.

Sänk dina "vill ha wow-effekt"-ambitioner och dra ner volymen. :) Jag tycker det fungerar bäst när vibrationen är relativt diskret. Det ska kännas som en förlängning av basljudet, inte skaka på egen hand så att säga.

Glöm förresten inte att vända fasen om du monterar dem spegelvänt. Annars motverkar de mot varandra och vibrationerna blir mindre distinkta.

Väl skrivet!

Är det någon som har två BassPumpers över och vill sälja?

/Christian

#133

Postad 28 juni 2009 - 22:20

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
en snabb trådkapning:

jag är på väg att skaffa 4st bass pumper III till vardagsrummet hemma.

frågan är hur jag enklast löser det med effekt till dem till ett humat pris?

jag har kollat två (tänkbara) metoder, där jag inte vet om någon fungerar alls;
båda alternativen utgår från sub- på min sony da5200es

1. jag köper 2st vincent spark II och paralellkopplar(?) - dvs låter dem driva 2st bass pumpers var.
går det göra så) och får jag någon chans att kontollera pumpsen med en såpass enkel stärkare?
https://www.prisjakt...dukt.php?p=2473

2. jag köper en proson sa1200 .2 och seriekopplar 4st bass pumper genom denna. (under förutsättning att den orkar det..). ger denna lösning märkbart bättre kontroll på pumpsen?
https://www.prisjakt...kt.php?p=262818

andra förslag på lösningar i samma prisklass mottages tacksamt:)

btw - spelar det någon roll om man kör 4 eller 8ohms buss pumpsen - vad blir skillnaden?


tack på förhand!

#134

Postad 29 juni 2009 - 11:22

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

en snabb trådkapning:

jag är på väg att skaffa 4st bass pumper III till vardagsrummet hemma.

frågan är hur jag enklast löser det med effekt till dem till ett humat pris?

jag har kollat två (tänkbara) metoder, där jag inte vet om någon fungerar alls;
båda alternativen utgår från sub- på min sony da5200es

1. jag köper 2st vincent spark II och paralellkopplar(?) - dvs låter dem driva 2st bass pumpers var.
går det göra så) och får jag någon chans att kontollera pumpsen med en såpass enkel stärkare?
https://www.prisjakt...dukt.php?p=2473

2. jag köper en proson sa1200 .2 och seriekopplar 4st bass pumper genom denna. (under förutsättning att den orkar det..). ger denna lösning märkbart bättre kontroll på pumpsen?
https://www.prisjakt...kt.php?p=262818

andra förslag på lösningar i samma prisklass mottages tacksamt:)

btw - spelar det någon roll om man kör 4 eller 8ohms buss pumpsen - vad blir skillnaden?


tack på förhand!



EDIT: det verkar som jag kan få tag på en sony TA FE370
http://www.sony.se/p...lifier/ta-fe370

eller en sony TA FE510
(hittar ingen mer info än att den ska vara på 160W)

att driva bass pumpsen med istället.

(jag antar att det blir 370:n, då en av dem ska driva mina stereohögtalare och jag antar att dessa kräver mer kraft än basspumpsen.

skulle dessa förstärkaralternativ vara bättre eller sämre än proson-stärkaren som är mitt originalförslag?

(dessa sonystärkare dök upp pga en vän som gör sig av med saker, så det blir billigt :) )

#135

Postad 29 juni 2009 - 11:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Bara ett snabbt tips, alla dina frågor finns redan besvarade många ggr om i denna och alla andra trådar som finns om Bass Pumps här på forumet. Samma frågor som ständigt dyker upp om 4vs8 ohm, vilken stärkare osv.

Så sök och läs gärna på lite själv vad folk har tipsat om här så sliper samma frågor upprepas hela tiden.

Redigerat av masse70, 29 juni 2009 - 11:26.


#136

Postad 29 juni 2009 - 13:04

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Bara ett snabbt tips, alla dina frågor finns redan besvarade många ggr om i denna och alla andra trådar som finns om Bass Pumps här på forumet. Samma frågor som ständigt dyker upp om 4vs8 ohm, vilken stärkare osv.

Så sök och läs gärna på lite själv vad folk har tipsat om här så sliper samma frågor upprepas hela tiden.


jag har letat, men inte hitat de svar jag söker tyvärr.
men, klart allt inte ska upprepas om det redan finsn svar.

kan du länka :)?

#137

Postad 29 juni 2009 - 16:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
1 minuts sökning gav mig följande länkar:

https://www.minhembi...howtopic=197844

https://www.minhembi...howtopic=235934

https://www.minhembi...howtopic=235763

https://www.minhembi...howtopic=235551

https://www.minhembi...howtopic=235237

https://www.minhembi...showtopic=98946

Du kanske bara var lite för lat för att orka söka? :)

#138

Postad 29 juni 2009 - 17:29

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

1 minuts sökning gav mig följande länkar:

https://www.minhembi...howtopic=197844

https://www.minhembi...howtopic=235934

https://www.minhembi...howtopic=235763

https://www.minhembi...howtopic=235551

https://www.minhembi...howtopic=235237

https://www.minhembi...showtopic=98946

Du kanske bara var lite för lat för att orka söka? :)



tack, då får jag lite mer att läsa igenom:)

för lat för att söka skulle jag nog inte säga, hehe.
snarare för obildad (mör mig är det svårt att skilja på buttkicker/bass kicker/ bass shaker - det flyter liksom ihop och jag vet inte vad jag ska leta efter..

#139

Postad 29 juni 2009 - 21:53

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Bra Masse70 att någon styr upp lite i trådarna! :)


Som följdfråga till xpallax: Varför ska du ha fyra st? Brukar sällan behövas mer än två?

/Christian

#140

Postad 30 juni 2009 - 00:05

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Bra Masse70 att någon styr upp lite i trådarna! :)


Som följdfråga till xpallax: Varför ska du ha fyra st? Brukar sällan behövas mer än två?

/Christian


det lutar åt att det blir två soffor efter min flytt, så det blir mao 2 till varje soffa ;)
det är väl inte så farligt?

#141

Postad 01 juli 2009 - 08:12

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

det lutar åt att det blir två soffor efter min flytt, så det blir mao 2 till varje soffa :)
det är väl inte så farligt?

Då förstår jag! :D Är det två stora soffor eller är dom små (2-sitsare)? Du kanske klarar dig med två st ändå? B)


/Christian

#142

Postad 01 juli 2009 - 09:50

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Då förstår jag! :) Är det två stora soffor eller är dom små (2-sitsare)? Du kanske klarar dig med två st ändå? :D


/Christian


det blir 2- eller 3sitsar, men jag vill ju ha ett ordentligt skak:)

vad blir skillnaden mellan att driva med en vanliga stärkare (någon sv sonystärkarna som nu är inhandlade) mot att driva med en sub-sträkare (prosonen, som jag isf måste köpa till extra?

#143

Postad 01 juli 2009 - 20:40

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

det blir 2- eller 3sitsar, men jag vill ju ha ett ordentligt skak:)

vad blir skillnaden mellan att driva med en vanliga stärkare (någon sv sonystärkarna som nu är inhandlade) mot att driva med en sub-sträkare (prosonen, som jag isf måste köpa till extra?

Du behöver en förstärkare som ska driva dem. Inget monster. Inget benrangel. No more, no less. Man kan ta i stort sett vilken förstärkare som helst. Dom ljuder ju ändå inte någonting!

:)

Hittills har folk i tråden varit alltför oroliga för kraften men det krävs inte speciellt mycket.

/Christian

#144

Postad 01 juli 2009 - 23:53

Unregistered8c7bcde2
  • Unregistered8c7bcde2
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Du behöver en förstärkare som ska driva dem. Inget monster. Inget benrangel. No more, no less. Man kan ta i stort sett vilken förstärkare som helst. Dom ljuder ju ändå inte någonting!

:)

Hittills har folk i tråden varit alltför oroliga för kraften men det krävs inte speciellt mycket.

/Christian


tack:)
men det är mycket prat om sub-sträkare/slutsteg vs. vanliga förstärkare.
blir det någon skillnad?

#145

Postad 02 juli 2009 - 08:55

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Har en i min stora tre sitts, räcker gott åt mig :)

#146

Postad 10 juli 2009 - 19:30

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Måste man skruva fast dom i soffan? Vad händer om man bara lägger dom under soffan (precis så att en Bas Bumper på 5cm får plast emellan)

#147

Postad 10 juli 2009 - 21:22

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

Måste man skruva fast dom i soffan? Vad händer om man bara lägger dom under soffan (precis så att en Bas Bumper på 5cm får plast emellan)

Hehe ja, du måste skruva fast dem! Hur ska du annars kunna överföra vibbarna till soffan?

/Christian

#148

Postad 14 juli 2009 - 01:47

Runersten
  • Runersten
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Oj oj oj ... pryltok som man e så låter detta VÄLDIGT lockande :)
Lutar åt Vincent Spark II stärkaren och följa Christians fina guide som är väldigt bra gjord (:

Om man även ska ha baslådan inkopplad, så måste subwofer utgången splittas innan guiden börjar följas eller?
Tappar man "skak/effekt" med 6-7 meter långa högtalarkablar till skakarna?

Vill ha nu!! Haha .. får man aldrig nog? :(

Tack för lite hjälp!!

Mvh/ Stefan

#149

Postad 14 juli 2009 - 01:59

Runersten
  • Runersten
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Litet tillägg...
Hittar inte som några har nämnt 4st för 999:-
Ngn som vet var det finns fortfarande?
Tack tack ..

Mvh / Stefan

#150

Postad 14 juli 2009 - 17:08

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Tror inte det priset finns kvar,

Du får 4st för 1300 kr på http://shop.devilaudio.se/



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.