Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

MX air mouse

55 svar i trÄden
  • Please log in to reply
Logitech MX Air Rechargeable Cordless Air Mouse (Möss & pekdon) 2 7,26 (22) Inga priser

#1

Skickat 13 juli 2007 - 10:06

Hence Esko
  • Hence Esko
  • AnvĂ€ndare

  • 128 inlĂ€gg
  • 0
SÄg precis en lÀnk till denna mus, tror den kan bli riktigt scjhyst som HTPC mus.. byta lÄtar genom att peka Ät sidan osv.

MX air mouse

Vad tror ni?

#2

Skickat 13 juli 2007 - 19:02

iqbefriad
  • iqbefriad
  • AnvĂ€ndare

  • 241 inlĂ€gg
  • 0
Ser riktigt najs ut och om funktionerna blir smidiga och utan buggar som mycket annat nytÀnkt sÄ vore den trevlig :)

#3

Skickat 14 juli 2007 - 15:17

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlĂ€gg
  • 0
Verkar komma till butikerna 1 augusti? SÄg attans intressant ut (och vanliga optiska möss funkar inte pÄ soffbordet i glas som jag har hemma....)

#4

Skickat 16 juli 2007 - 10:23

Zigi
  • Zigi
  • Amatör

  • 54 inlĂ€gg
  • 0
Detta tycker jag ocksÄ blir otroligt intressant att se. Har haft som kriterie att man skall ha möjlighet att kunna sitta tillbaka i soffan och lugnt kunna styra mus-pekaren utan problem pÄ sin HTPC. Enda jag kommit fram till som gör detta möjligt Àr keysonics trÄdlösa tangentbord med inbyggd pekplatta (har inte testat dock). Denna MX Air Mouse ger ju nu plötslgit nya alternativ. Denna kan bÄde brukas som "pekpinne" och vanlig mus. SÄ nÀr man sitter i soffan och skall bara hitta en fil eller dylikt gÄr detta enkelt med att peka och vid mera krÀvande arbete kan man anvÀnda den som vanligt. Den skall ocksÄ vara laddningsbar vilket Àr enligt mej bra. Synd att den inte har BlÄtand men förhoppningsvis klarar man sig.

En frÄga dock. Vet nÄgon hur kÀnslig radiovÄgor Àr om det skall gÄ genom glas eller dylikt material. Funkar detta?

#5

Skickat 16 juli 2007 - 19:31

morberg
  • morberg
  • ForumrĂ€v

  • 576 inlĂ€gg
  • 0

En frÄga dock. Vet nÄgon hur kÀnslig radiovÄgor Àr om det skall gÄ genom glas eller dylikt material. Funkar detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Det borde inte vara nÄgra problem alls.

#6

Skickat 17 juli 2007 - 10:52

Andreas81a
  • Andreas81a
  • ForumrĂ€v

  • 620 inlĂ€gg
  • 0
Galet intressant. Först "recension" ute pÄ hollÀndska nu. TyvÀrr var inte översÀttningsverktyget det bÀsta men den fick iaf 4.5 av 5 stjÀrnor sÄ det verkar lovande. Ska bli riktigt intressant detta.

#7

Skickat 17 juli 2007 - 11:22

iqbefriad
  • iqbefriad
  • AnvĂ€ndare

  • 241 inlĂ€gg
  • 0

Enda jag kommit fram till som gör detta möjligt Àr keysonics trÄdlösa tangentbord med inbyggd pekplatta (har inte testat dock).


Har du missat Logitech DiNovo Edge?

En frÄga dock. Vet nÄgon hur kÀnslig radiovÄgor Àr om det skall gÄ genom glas eller dylikt material. Funkar detta?

<{POST_SNAPBACK}>

RadiovÄgor har absolut inga problem att ta sig igenom glas. Det tar sig till och med igenom flera vÀggar om du vill.

#8

Skickat 17 juli 2007 - 12:01

Zigi
  • Zigi
  • Amatör

  • 54 inlĂ€gg
  • 0
iqbefriad: Nej det har jag egentligen inte. Glömde bara att sÀtta dit den. =) Hur som hellst sÄ Àr jag inte sÄ "hypad" pÄ DiNovo Edge pÄ nÄgot sÀtt. Fint visst, men varför i he**ete har de pekplattan i hörnet? Jag anvÀnder vÀnster hand till pekplattan och blir ju helt skit för mej dÄ genom att den sitter pÄ höger sida. Tycker det Àr dum design av logitech dÀr, konstigt för jag tycker de brukar ha vÀlgenomtÀnka produkter. Jag har ochsÄ förstÄtt att Dinovo'n Àr vanlig keyboard storlek. tycker det Àr lite stort. Behöver exempelvis inte numpad till nÄgot pÄ HTPCn.

Varför finns det ingen som gör ett smidigt keyboard med pekplatta. Snygg design och bluetooth? Ligitech skulle kunna göra en Dinovo Edge Mini. Laptop layout pÄ keyboardet. Ordentlig pekplatta i mitten. FÄs i vit, svart eller silver och anvÀnder sig av bluetooth. Allt i ett fint stativ som den laddas i....skall detta va sÄ svÄrt?

#9

Skickat 17 juli 2007 - 12:14

Unregisteredc4c9f61f
  • Unregisteredc4c9f61f
  • Amatör

  • 72 inlĂ€gg
  • 0
HĂ€r finns en review: extremetech

Blir grymt sugen :)
Verkar som den dyker upp nÄngÄng i Augusti, kan offra mig som försökskanin :)

#10

Skickat 17 juli 2007 - 17:13

iqbefriad
  • iqbefriad
  • AnvĂ€ndare

  • 241 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ochsÄ förstÄtt att Dinovo'n Àr vanlig keyboard storlek. tycker det Àr lite stort. Behöver exempelvis inte numpad till nÄgot pÄ HTPCn.

<{POST_SNAPBACK}>


Finns ingen numpad.
Allt annat finns och det Àr bra om man anvÀnder datorn till vanlig surfning och chat.
Ska man endast ha nÄgot till att byta spÄr,kanal eller blÀddra bland filmer rÀcker det ju gott med en vanlig fjÀrr.

Det Àr mindre Àn nÄgot annat tangentbord jag haft, det Àr tunnt och snyggt.
Okej, anvÀnder man vÀnsterhanden till mus kan det kÀnnas fel. Annars ser jag inga problem.
Bluetooth sÄ det nÄr lÄngt, Àven genom vÀggar.

#11

Skickat 16 augusti 2007 - 04:04

lambi_yz
  • lambi_yz
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
kan man inte anvÀnda den musen nÀr man spelar dÄ och om det inte gÄr vilken trÄdlös mus Àr bÀst om man fortfarande vill inte ha sladar men inte kan ge upp spelen?

#12

Skickat 16 augusti 2007 - 04:41

iqbefriad
  • iqbefriad
  • AnvĂ€ndare

  • 241 inlĂ€gg
  • 0
Jag ser inte varför man inte skulle kunna anvÀnda den till spel.
Nu har jag ju inte fÄtt chans att testa den hÀr musen men vad jag förstÄtt ska den fungera som en vanlig mus pÄ ytor.

#13

Skickat 16 augusti 2007 - 06:42

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlĂ€gg
  • 0
Att ha gyrobaserad mus Àr inget nytt. Jag har sedan ett Är tillbaka haftGyration. Detta Àr en gyrobaserad mus och trÄdlöst tangentbord. Funkar utmÀrkt. Det Àr riktigt smidigt att anvÀnda den som pekpinne. Med programmet som medföljer kan man definiera knapparna pÄ olika sÀtt beroende pÄ vilken applikation du anvÀnder samt "grundlÀge".
Jag ser det som ett mÄste att har gyrobaserad mus till HTPC:n nu för tiden. Skulle inte kunna tÀnka mig att gÄ tillbaka till traditionella möss.

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av nippe 16 augusti 2007 - 06:43


#14

Skickat 16 augusti 2007 - 13:40

Dapper Wellie
  • Dapper Wellie
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0
Är nog perfekt för en HTPC, den ser ganska snygg ut dessutom. Det blir nog en sĂ„dan nĂ€r jag vĂ€l fĂ„r tummen ur och bygger en HTPC.

#15

Skickat 18 augusti 2007 - 22:26

Unregistered3d98b782
  • Unregistered3d98b782
  • Wannabe

  • 41 inlĂ€gg
  • 0
Efter att ha testat Keysonic i nÄgra dagar har jag mÀrkt 4 viktiga nackdelar som jag hopas att Dinovo inte har.

1. Musplattan sitter i mitten vilket gör att det Àr vÀldigt lÀtt att komma Ät den nÀr man skriver vilket givetvis leder till kaos varje gÄng.

2. Det vÀgen sÄ lite att det "fladdrar" upp och ner nÀrman sitter och skriver meddit i knÀt. Nu Àr jag iofs van vid en Dell XPS laptop som vÀger in pÄ nÄgra stadiga kilon men det Àr iaf störande att det inte ligger i nÀrheten av still.

3. IR Àr kÀnsligt om man tex sitter sÄ attbordet och/eller benen kommer i vÀgen. Det funkar för det mesta men ibland kommer det konstiga situationer nÀr det helt slutar eller bara svarar dÄligt.

4. Ctrl tangenten sitter inte lÀngst ner till vÀnster, sjukt störande om man Àr van att anvÀnda den mycket.

On topic sÄ ser Air mouse riktigt trevlig ut. Men Logitech MX Revolution funkar alldeles utmÀrkt, tom rakt pÄ bordet eller soffan utan nÄgon musmatta under.

#16

Skickat 19 augusti 2007 - 19:15

Andreas81a
  • Andreas81a
  • ForumrĂ€v

  • 620 inlĂ€gg
  • 0
E de bara jag eller handlar denna trÄden inte om det rubriken beskriver?

#17

Skickat 19 augusti 2007 - 20:45

iqbefriad
  • iqbefriad
  • AnvĂ€ndare

  • 241 inlĂ€gg
  • 0

Efter att ha testat Keysonic i nÄgra dagar har jag mÀrkt 4 viktiga nackdelar som jag hopas att Dinovo inte har.

1. Musplattan sitter i mitten vilket gör att det Àr vÀldigt lÀtt att komma Ät den nÀr man skriver vilket givetvis leder till kaos varje gÄng.

2. Det vÀgen sÄ lite att det "fladdrar" upp och ner nÀrman sitter och skriver meddit i knÀt. Nu Àr jag iofs van vid en Dell XPS laptop som vÀger in pÄ nÄgra stadiga kilon men det Àr iaf störande att det inte ligger i nÀrheten av still.

3. IR Ă€r kĂ€nsligt om man tex sitter sĂ„ attbordet och/eller benen kommer i vĂ€gen. Det funkar för det mesta men ibland  kommer det konstiga situationer nĂ€r det helt slutar eller bara svarar dĂ„ligt.

4. Ctrl tangenten sitter inte lÀngst ner till vÀnster, sjukt störande om man Àr van att anvÀnda den mycket.

On topic sÄ ser Air mouse riktigt trevlig ut. Men Logitech MX Revolution funkar alldeles utmÀrkt, tom rakt pÄ bordet eller soffan utan nÄgon musmatta under.

<{POST_SNAPBACK}>


DiNovo har inte ett enda av de problem ovan.


E de bara jag eller handlar denna trÄden inte om det rubriken beskriver?

<{POST_SNAPBACK}>



TrÄdnamnet Àr 'MX air mouse'
Vi har diskuterat nÀstan uteslutande MX air mouse.

Visst har vi driftat över pÄ dinovo-tangentbordet lite grann ocksÄ men det Àr ju inte sÄ farligt.
Skulle dock gÀrna ha mer feedback pÄ musen i trÄden =)

#18

Skickat 04 september 2007 - 11:53

Weiman
  • Weiman
  • ForumrĂ€v

  • 921 inlĂ€gg
  • 0
Nu börjar den dyka upp hos butikerna, Àr det nÄgon som har köpt en Àn?

#19

Skickat 07 september 2007 - 14:19

Valrossen
  • Valrossen
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Nu börjar den dyka upp hos butikerna, Àr det nÄgon som har köpt en Àn?

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp, har precis fÄtt hem en B)

Ska sĂ€tta den pĂ„ laddning snart. Återkommer nĂ€r jag testat den lite grann ;)

#20

Skickat 07 september 2007 - 14:32

Andreas81a
  • Andreas81a
  • ForumrĂ€v

  • 620 inlĂ€gg
  • 0
spÀnnande! testa den fort =)..hehe

#21

Skickat 07 september 2007 - 19:31

Valrossen
  • Valrossen
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
:D

Ja, vad sÀger man!? B)

Inte helt van Àr man vÀl att köra med den i luften Ànnu, men pekaren Àr förvÄnandsvÀrt exakt i sin rörelse.
Bara en halv minut efter att ha lekt med den pÄ skrivbordet sÄ Àr det inga större problem att lyckas trÀffa My Computer pÄ första försöket och klicka sig igenom katalogtrÀd och filer.

MisstÀnker att inom en vecka kommer man klicka sig runt obehindrat med den. Nice att pekaren Àndras nÀr man gÄr till "air-mode" sÄ ser man den bÀttre frÄn andra sidan rummet, antar att man kan stÀnga av det om man inte behöver den.

Det enda som verkar konstigt Àr det "optiska scroll-hjulet" som jag inte riktigt fÄr ordning pÄ. Man drar liksom fingret pÄ en blank yta och sÄ ska sidor scrolla. Det gör dom visserligen, men ibland fort och ibland lÄngsamt, svÄrt att veta hur snabbt man ska röra fingret för att scrolla lagom fort. Kanske ocksÄ Àr en vanesak, fÄr se om nÄgon vecka.

Som vanlig mus funkar den jÀkla bra, glider bÀttre Àn min andra (MX1000), men knapparna sitter inte lika bra till (sÄklart). Ligger inte riktigt lika skönt i handen heller, men kommer nog köra pÄ Air:en iaf, och anvÀnder bara den andra nÀr jag ska arbeta aktivt med nÄgot.

För###### coolt att Àndra volym genom att "sikta" pÄ skÀrmen! Ska kika igenom instÀllningarna i drivrutinerna med och se om man kan göra fler skoj grejer ;) scrolla med gyrot hade varit jÀkla smidigt tror jag, istÀllet för den mystiska optiska scrollgrejen.

sÄ... tja, det Àr vÀl intrycken efter första snabbtesten :)

nöjd, so far, om Àn lite kvar att lÀra ;)

#22

Skickat 07 september 2007 - 20:47

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om det finns nÄgot tangentbord man kan fÄ upp pÄ skÀrmen pÄ datorn. Typ som Àr pÄ handdatorerna, dÄ skulle det rÀcka fint med den hÀr musen om man bara ska skriva typ nÄn webbsideadress ibland.

#23

Skickat 08 september 2007 - 13:05

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

  • 62 inlĂ€gg
  • 0
Hittade ett i xp
Accesories -> Accesibility -> Onscreen keyboard. Lite trÄkigt dock men fungerar om man bara vill ha musen framme och inget stort fult tangentbord :D

#24

Skickat 08 september 2007 - 15:44

Valrossen
  • Valrossen
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Hittade ett i xp
Accesories -> Accesibility -> Onscreen keyboard. Lite trÄkigt dock men fungerar om man bara vill ha musen framme och inget stort fult tangentbord :D

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för det tipset :D, sÄ kan jag söka efter lÄtar/artister frÄn sÀngen ocksÄ :P

Har stÀllt in den "optiska scrollen" nu ocksÄ, default sÄ Àr scrollhastigheten instÀlld pÄ jÀttehög acceleration, vilket gjorde den otroligt svÄr att kontrollera, har stÀllt in den pÄ 0 acceleration nu och nu funkar Àven den bra, fast Àr lite ovant att scrolla pÄ ingenting ;)

#25

Skickat 19 september 2007 - 09:19

joacim
  • joacim
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0
http://www.bestsoftw...d-lmeiiqan.html

Detta i windows vista Àr toppen till denna annars underbara pryl! IT ROX!

#26

Skickat 20 september 2007 - 12:12

joacim
  • joacim
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag anvÀnt den nÄgon dag och mÄste sÀga att jag Àr posetivt överaskad! Tillsammans med vistas virtuella tangentbord och programmet jag tipsade om Àr den toppen. Nu behöver jag inte tangentbordet framme lika mycket dÄ man snabbt kan skriva webbadresser och söka efter lÄtar.

#27

Skickat 20 september 2007 - 13:37

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr riktigt intresserad av MX Air, men har en liten frÄga innan jag springer ivÀg och införskaffar mig en.

VĂ„r dator stĂ„r i vardagsrummet, men pĂ„ vĂ€nstra sidan av rummet. Datorn Ă€r kopplad till TV:n. TV:n stĂ„r "rakt fram" (frĂ„n soffan sett). Är det möjligt att peka musen mot TV:n och fĂ„ musen att fungera korrekt, eller mĂ„ste man rikta musen mot sjĂ€lva mottagaren i datorn?

nu1mlock

#28

Skickat 20 september 2007 - 13:57

joacim
  • joacim
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0
Du kan peka den hur du vill! Har inget med vad mottagare befinner sig!

Bara tuta och köra! <_<

#29

Skickat 20 september 2007 - 14:52

nu1mlock
  • nu1mlock
  • AnvĂ€ndare

  • 104 inlĂ€gg
  • 0
Tack för svar!

Men om jag vill "peka" pÄ skÀrmen och anvÀnda musen för att t.ex. markera filer etc., behöver musen dÄ alltsÄ inte pekas mot mottagaren eller nÄgot liknande?

KÀnner nÄgon till hur musen faktiskt fungerar? Hur kan musen kÀnna av att jag pekar pÄ min TV istÀllet för min datorskÀrm, nÀr skÀrmen och TV:n stÄr pÄ tvÄ helt olika platser och riktningar Àn mottagaren?

Ytterligare en frÄga;
För nÄgot Är sedan hade jag en MX Revolution. Den fungerade underbart. Jag sÄlde den dock tillsammans med min dator som jag hade dÄ. För nÄgon mÄnad sedan köpte jag en ny, men den fungerade inte alls. Den tappade kontakten med mottagaren "hela tiden". Problemet Àr att musen fungerade utmÀrkt bÄde i affÀr och hos en vÀn. Jag försökte med bÄde Windows Vista och Windows XP, men hade samma problem. NÀr jag hade musen senast sÄ hade vi dock flyttat datorn till vardagsrummet (var tidigare i ett eget rum).

Min frÄga Àr dÄ; Tror ni att jag kommer ha samma problem med MX Air, dÄ bÄde Revolution och Air gÄr pÄ 2,4GHz, eller tror ni att det hade nÄgot med musen att göra? Vad skulle kunna störa?

Jag har ingen möjlighet att testa med nÄgon annan trÄdlös mus. Jag kan inte heller lÀmna tillbaka musen till affÀren om den inte fungerar för mig.

nu1mlock

#30

Skickat 20 september 2007 - 18:00

joacim
  • joacim
  • AnvĂ€ndare

  • 182 inlĂ€gg
  • 0
Nej du behöver inte peka mot nÄgon mottagare.

Den fungerar som en vanlig mus. Hur vet den vilken skÀrm den ska peka pÄ ? <_<

Jo det beror helt enkelt pÄ hur du har dina skÀrmar instÀllda. Om du kör dual view sÄ kommer du ju kunna dra den mellan bÄda skÀrmarna =) Den anvÀnder ju skÀrmensupplösning som en ram.

AngÄende störningar sÄ ska det inte vara nÄgra problem dÄ den har en inbyggd funktion som Àndrar frekvens om det Àr störningar. Dock vet jag att det kan uppstÄ problem om man har mÄnga liknande produkter i nÀrheten. Vi har det pÄ jobbet =) Men du ska nog inte oroa dig... hehe

Lycka till!

#31

Skickat 26 september 2007 - 12:38

-Palle-
  • -Palle-
  • MĂ€stare

  • 3 878 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Är den nĂ„n som har nĂ„n erfarenhet av rĂ€ckvidden pĂ„ denna mus?
Jag kommer att ha datorn i sovrummet och TVŽn i vardagsrummet med en betongvÀgg imellan...

Funkar det med radiovÄg eller Àr det BT som gÀller?

#32

Skickat 26 september 2007 - 13:18

Unregistered4bb56cbc
  • Unregistered4bb56cbc
  • Amatör

  • 81 inlĂ€gg
  • 0
Hur upplever ni batteritiden pÄ denna? Har för tillfÀllet en Gyration men Àr inte riktigt nöjd med hur fort batteriet töms.

#33

Skickat 26 september 2007 - 20:39

Valrossen
  • Valrossen
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Hur upplever ni batteritiden pÄ denna? Har för tillfÀllet en Gyration men Àr inte riktigt nöjd med hur fort batteriet töms.

<{POST_SNAPBACK}>


Min rÀcker i ungefÀr 3-4 dagar med normalanvÀndning. Mestadels luftstyrt dÄ.

Bör rÀcka en hel dag konstant anvÀndande kÀnns det som. Första helgen lekte jag konstant med den och behövde inte ladda pÄ den helgen. StÀller du laddaren i nÀrheten av dÀr du anvÀnder den Àr det ju lÀtt att stÀlla den i laddaren nÀr du ska lÀgga dig, och dÄ Àr den ju konstant full.


Ang rÀckvidden vet jag inte, den rÀcker iaf tvÀrs över mitt rum (ca 7-8) meter utan problem. Dock Àr det ju ingen betong emellan.


Och till den andra oroliga personen som undrade hur den skulle riktas. Den kan riktas hur som helst. 90 grader Ät fel hÄll, bakofram... du kan hÄlla den upp och ner om du vill. Det Àr rörelserna den reagerar pÄ, inte riktningen.

Nu efter nÄgra veckor, Àr grymt nöjd. Har lÀrt mig hantera den, och anvÀnder den jÀmt.

touchpaden pÄ mitt diNovo Àr i stort sett orörd ;)

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av Valrossen 26 september 2007 - 20:40


#34

Skickat 04 december 2007 - 19:46

TeTaK
  • TeTaK
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0
hur den vet vilken skÀrm du siktar pÄ eller hur du Àr vÀnd? Spelar ingen roll eftersom upp och ner Àr ju upp och ner oavsett hur du Àr vÀnd eller hur, detsamma gÀller vÀnster och höger. x och y axeln.

#35

Skickat 31 januari 2008 - 18:50

mr mac
  • mr mac
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har erfarenhet av att anvĂ€nda MX Air med mac os x?

Det stÄr pÄ logitech's hemsida att den har Mac support...

#36

Skickat 03 februari 2008 - 19:34

Benji_9
  • Benji_9
  • AnvĂ€ndare

  • 184 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som vet om det gÄr att stÀnga av att styra den i luften? Inte sÄ bra nÀr jag spelar.. gÄr det inte sÄ Äker den rÀtt ner i backen, tog det för givet att det gick...

#37

Skickat 04 februari 2008 - 12:52

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

  • 878 inlĂ€gg
  • 0

nÄgon som vet om det gÄr att stÀnga av att styra den i luften? Inte sÄ bra nÀr jag spelar.. gÄr det inte sÄ Äker den rÀtt ner i backen, tog det för givet att det gick...


Behövs vÀl inte stÀngas av!? Om du anvÀnder den pÄ en musmatta funkar den precis som en vanlig mus.

#38

Skickat 05 februari 2008 - 20:45

Benji_9
  • Benji_9
  • AnvĂ€ndare

  • 184 inlĂ€gg
  • 0
Trodde du ja..

NÀr man spelar sÄ lyfter man vÀldigt ofta pÄ musen lite, det gör att det hackar/laggar i ca 1 sek, och sÄ gÄr det inte att spela.

Har pratat med Logitech som kontaktade produktansvarig för Logitech Europe i Schweiz och han sade att det INTE gÄr att stÀnga av!

Helt vÀrdelöst, att man inte kan lÀgga in en sÄn enkel funktion fattar jag inte men gissar att man inte vill slÀppa en perfekt produkt för dÄ har man inget mer att sÀlja förutom just den.

Har andra problem med Logitech DiNovo Edge tangentbord och nu börjar jag starkt ifrÄgasÀtta Logitechs produkter!

#39

Skickat 09 februari 2008 - 13:32

Wibling
  • Wibling
  • Amatör

  • 75 inlĂ€gg
  • 0

Trodde du ja..

NÀr man spelar sÄ lyfter man vÀldigt ofta pÄ musen lite, det gör att det hackar/laggar i ca 1 sek, och sÄ gÄr det inte att spela.

Har pratat med Logitech som kontaktade produktansvarig för Logitech Europe i Schweiz och han sade att det INTE gÄr att stÀnga av!

Helt vÀrdelöst, att man inte kan lÀgga in en sÄn enkel funktion fattar jag inte men gissar att man inte vill slÀppa en perfekt produkt för dÄ har man inget mer att sÀlja förutom just den.

Har andra problem med Logitech DiNovo Edge tangentbord och nu börjar jag starkt ifrÄgasÀtta Logitechs produkter!


Till att börja med Àr inte Logitech MX Air gjord som spelmus utan som media center mus, Àr du krÀsen pÄ spel sÄ ska du inte ens ha trÄdlöst imo. Logitech DiNovo Edge problemet du pratar om gissar jag Àr att du tappar kontakten med datorn till och frÄn? Har du Windows Vista sÄ beror det pÄ att dom har lagt in egna (hur dum fÄr man bli?) drivrutiner för BlueTooth som anvÀnds istÀllet för Logitechs egna. Kör man XP slipper man detta problem. Sitter sjÀlv med samma problem och vÀger fördelar mot nackdelar (XP vs Vista) dagligen men orkar inte byta OS sÄ vÀntar pÄ Service Pack 2 till Vista och hoppas det Àr löst dÄ (fÄr nog vÀnta ett tag dock).

#40

Skickat 21 april 2008 - 17:11

Unregisteredc78e8bc8
  • Unregisteredc78e8bc8
  • Wannabe

  • 35 inlĂ€gg
  • 0

Till att börja med Àr inte Logitech MX Air gjord som spelmus utan som media center mus, Àr du krÀsen pÄ spel sÄ ska du inte ens ha trÄdlöst imo. Logitech DiNovo Edge problemet du pratar om gissar jag Àr att du tappar kontakten med datorn till och frÄn? Har du Windows Vista sÄ beror det pÄ att dom har lagt in egna (hur dum fÄr man bli?) drivrutiner för BlueTooth som anvÀnds istÀllet för Logitechs egna. Kör man XP slipper man detta problem. Sitter sjÀlv med samma problem och vÀger fördelar mot nackdelar (XP vs Vista) dagligen men orkar inte byta OS sÄ vÀntar pÄ Service Pack 2 till Vista och hoppas det Àr löst dÄ (fÄr nog vÀnta ett tag dock).


Är det fortfarande samma problem med MX Air? Att man inte kan "snabblyfta" som man ofta gör i spel.

Och EDGE, har samma problem som du beskriver, fortfarande ingen lösning pÄ det heller eller? SP2 ligger vÀl 1 Är framÄt pÄ schemat? Orka vÀnta sÄ lÀnge :S GÄr det inte att köra in logitechs drivisar till BT?

#41

Skickat 03 november 2008 - 16:42

RHellgren
  • RHellgren
  • LĂ€rjunge

  • 459 inlĂ€gg
  • 0
LÄnar trÄden till att stÀlla en frÄga:
Har tittat lite pÄ MX air och blivit vÀldigt sugen! Men hemma ser det ut som sÄ att jag har HTPCn kopplad till tvn som Àr rakt framför sÀngen. Sen har jag Àven en mindre skÀrm stÄende bredvid sÀngen alltsÄ en bra bit ifrÄn tvn och snett stÀlld jÀmfört med den. Skrivbordet gÄr alltsÄ över bÄda skÀrmarna sÄ jag kan dra pekaren över, min frÄga Àr dÄ: Hur klara air det? Kommer pekaren att hoppa direkt över till den andra skÀrmen om man siktar lite bredvid den första, eller visas musen dÀr jag pekar? HTPC stÄr ungefÀr mitt emellan de tvÄ men sÄ vitt jag förstÄr har inte det nÄgon betydelse eller?
Tacksam för att svar och tips som kan ges:)

#42

Skickat 10 november 2008 - 21:07

RHellgren
  • RHellgren
  • LĂ€rjunge

  • 459 inlĂ€gg
  • 0

Nej du behöver inte peka mot nÄgon mottagare.

Den fungerar som en vanlig mus. Hur vet den vilken skÀrm den ska peka pÄ ? :)

Jo det beror helt enkelt pÄ hur du har dina skÀrmar instÀllda. Om du kör dual view sÄ kommer du ju kunna dra den mellan bÄda skÀrmarna =) Den anvÀnder ju skÀrmensupplösning som en ram.

AngÄende störningar sÄ ska det inte vara nÄgra problem dÄ den har en inbyggd funktion som Àndrar frekvens om det Àr störningar. Dock vet jag att det kan uppstÄ problem om man har mÄnga liknande produkter i nÀrheten. Vi har det pÄ jobbet =) Men du ska nog inte oroa dig... hehe

Lycka till!


NÀr du sÀger att skÀrmernas upplösning Àr ramen för musen sÄ undrar jag, borde inte s###### muspekaren hoppa över till nÀsta skÀrm om jag siktar den strax bredvid den första skÀrmen, Àven om skÀrmen stÄr bredvid den andra eller 5 meter ifrÄn? Jag menar alltsÄ att det inte borde fungera om man har förlÀngt skrivbord och tvÄ skÀrmar som inte stÄr bredvid varandra. Men rÀtta mig gÀrna om jag har fel, jag vill nÀmligen att det ska fungera;)

#43

Skickat 17 november 2008 - 16:22

psyman
  • psyman
  • LĂ€rjunge

  • 280 inlĂ€gg
  • 0
Tjenna!
Var och köpte denna mus igÄr och den fungerar faktiskt ruskigt bra.
Har bara ett problem. Ibland sÄ fÄr musen frispel nÀr man har den i handen... muspekaren liksom faller snett ner till höger pÄ skÀrmen fast jag hÄller musen stilla.

NÄgon annan som har detta problem? gÄr det inte att ÄtgÀrda sÄ Äker den nog tillbaka! =(

/psyman

#44

Skickat 19 januari 2009 - 23:33

Unregisteredc15485fa
  • Unregisteredc15485fa
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Till er som sÀger att det inte spelar nÄgon roll hur man stÄr vÀnd! Jag menar, om man stÄr med ryggen mot mottagaren och drar musen Ät vÀnster, Äker den inte Ät höger pÄ skÀrmen dÄ?

Jag undrar mest för jag tÀnker vid ett eventuellt köp att anvÀnda den till min tv nÀr jag Àr i sÀngen och tittar pÄ film frÄn datorn. MÄste inte mottagaren dÄ vara framme vid tv:n? Eller den kan alltsÄ vara vid datorn som Àr i en annan hörna av rummet och musen Äker ÀndÄ rÀtt pÄ tv:n?

#45

Skickat 21 januari 2009 - 13:55

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

  • 878 inlĂ€gg
  • 0
Musen bryr sig inte om var skÀrmen befinner sig. Du kan ha skÀrmen i taket om du vill. VÀnster Àr vÀnster och höger Àr höger oavsett hur du stÄr eller var du har skÀrmen. Det handlar inte om att peka musen mot skÀrmen. Musen har ingen aning om var skÀrmen befinner sig.

Åtminstone funkade min gamla Gyration-mus pĂ„ detta vis.

#46

Skickat 01 februari 2009 - 18:46

RHellgren
  • RHellgren
  • LĂ€rjunge

  • 459 inlĂ€gg
  • 0
ÅtergĂ„r dĂ„ till min frĂ„ga eftersom jag fortfaranade inte riktigt fĂ„tt svar kĂ€nner jag.
Om man har tvÄ stycker skÀrmar inkopplade till datorn, ligger i sÀngen med tv-skÀrmen mitt framför sig och musen mitt pÄ, har skÀrm nummer tvÄ bredvid sÀngen vriden mot sÀngen, och drar musen mot den andra skÀrmen. Kommer inte problem uppstÄ dÄ i och med att musen gÄr direkt över till skÀrm nummer tvÄ nÀr tv-bilden tar slut, Àven om man pekar med sjÀlva handen nÄgonstans mellan de tvÄ? Oavsett hur datorn stÄr sÄ vitt jag förstÄr. Kanske Àr svÄrt att förstÄ hur jag menar men hoppas nÄgon kan förstÄ det och ge mig svar, vet inte om man vÄgar sig pÄ att köpa en annars.

#47

Skickat 01 februari 2009 - 19:05

kiddunka
  • kiddunka
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
den funkar som vilken annan mus som helst om du kör klonade skÀrmar eller hur du nu kopplat, funkar din gamla mus att flytta emellan skÀrmarna som du vill sÄ gör denna ÄxÄ det.... förutom att du kan hÄlla denna i luften

#48

Skickat 01 februari 2009 - 21:26

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlĂ€gg
  • 0

ÅtergĂ„r dĂ„ till min frĂ„ga eftersom jag fortfaranade inte riktigt fĂ„tt svar kĂ€nner jag.
Om man har tvÄ stycker skÀrmar inkopplade till datorn, ligger i sÀngen med tv-skÀrmen mitt framför sig och musen mitt pÄ, har skÀrm nummer tvÄ bredvid sÀngen vriden mot sÀngen, och drar musen mot den andra skÀrmen. Kommer inte problem uppstÄ dÄ i och med att musen gÄr direkt över till skÀrm nummer tvÄ nÀr tv-bilden tar slut, Àven om man pekar med sjÀlva handen nÄgonstans mellan de tvÄ? Oavsett hur datorn stÄr sÄ vitt jag förstÄr. Kanske Àr svÄrt att förstÄ hur jag menar men hoppas nÄgon kan förstÄ det och ge mig svar, vet inte om man vÄgar sig pÄ att köpa en annars.

AlltsÄ, du mÄste försöka förstÄ hur ett gyro funkar. Det kÀnner av hur du förflyttar och hÄller musen oavsett skÀrmar. Du kan göra vad du vill med skÀrmarna, det spelar ingen roll. Det Àr precis som med en vanlig mus. Drar du musen Ät höger rör sig markör Ät höger Àven om du grÀvt ner skÀrmen i ett hÄl i marken.

#49

Skickat 01 februari 2009 - 21:31

-Palle-
  • -Palle-
  • MĂ€stare

  • 3 878 inlĂ€gg
  • 0

ÅtergĂ„r dĂ„ till min frĂ„ga eftersom jag fortfaranade inte riktigt fĂ„tt svar kĂ€nner jag.
Om man har tvÄ stycker skÀrmar inkopplade till datorn, ligger i sÀngen med tv-skÀrmen mitt framför sig och musen mitt pÄ, har skÀrm nummer tvÄ bredvid sÀngen vriden mot sÀngen, och drar musen mot den andra skÀrmen. Kommer inte problem uppstÄ dÄ i och med att musen gÄr direkt över till skÀrm nummer tvÄ nÀr tv-bilden tar slut, Àven om man pekar med sjÀlva handen nÄgonstans mellan de tvÄ? Oavsett hur datorn stÄr sÄ vitt jag förstÄr. Kanske Àr svÄrt att förstÄ hur jag menar men hoppas nÄgon kan förstÄ det och ge mig svar, vet inte om man vÄgar sig pÄ att köpa en annars.

Musen Àr inte kopplad till skÀrmen!
Musen kÀnner bara av Ät vilket hÄll du för den och sÀnder denna signal till en mottagare som sedan flyttar muspekaren pÄ skÀrmen Ät det hÄll du fört musen :)

Edit: Det blev mycket mus sÄg jag nu ;)

Det hÀr inlÀgget har Àndrats av -Palle- 01 februari 2009 - 21:32


#50

Skickat 02 februari 2009 - 17:08

RHellgren
  • RHellgren
  • LĂ€rjunge

  • 459 inlĂ€gg
  • 0
Vad hÀnder dÄ om man gör sÄ som jag beskrev att man för muspekaren frÄn den ena skÀrmen till den andra? Försvinner sjÀlva pekar frÄn skÀrmen nÀr man riktar airen mitt i mellan skÀrmarna? :)



1 anvÀndare lÀser den hÀr trÄden

Medlemmar: 0 - GÀster: 1 - Anonyma anvÀndare: 0

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.