Senaste filmen jag såg...
15349 svar till detta ämne
#8751
Postad 26 september 2014 - 11:34
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1 459 inlägg
Jack Reacher.
Jag tyckte inte den var särskilt bra. Sämre blev den när (Tom Cruise) Jack Reacher sitter på en bar och råkar ut för slagsmål. 5 man mot Jack. Vem tror ni vinner slagsmålet? Jack såklart. Skulle förvåna mig mycket om det skulle vara Tom Cruise som ligger där halvdöd utanför krogen. Otroligt förutsägbart och samtidigt löjligt dåligt. Vad hade man förväntat sig??
Nej, den här filmen får 2 av 5 för att man kunde lista ut den på förhand.
Det finns väll inte många filmer av action/agent/supercommandosoldat typ som inte är förutsägbara?
#8752
Postad 27 september 2014 - 22:29
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Rädda menige ryan dts hd,fortfarande lika j*vlas bra!
#8753
Postad 27 september 2014 - 22:37
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Kvällen fördrevs på biografen, med Denzels nya actionrulle The Equalizer. Filmen erbjuder ingenting nytt, men vad gör det när det görs bra. Det är en väl berättad historia som tar god tid på sig, inga knepiga sidospår eller blir direkt tråkig. Bild - riktigt bra bild, skönt att den inte var i 3D. Ljud - okej, jag hade gärna haft lite högre volym, men det kanske inte är alla som uppskattar det. Film - mer än okej faktiskt. Visst har man sett storyn flera gånger tidigare, men är det bra gjort så spelar det mindre roll. 7,5/10 blir det från mig. Jag gillar den här filmtypen, jag gillar Denzel som skådis och jag anser att The Equalizer håller ett högt underhållningsvärde.
#8754
Postad 27 september 2014 - 23:55
Unregistered79193128
-
Unregistered79193128
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Inside Man (2006)Har faktiskt missat denna helt, såg att Denzel W spelade så jag ville se den. Orkade med 38 min sen stängde jag av, alldeles för seg. Gillar inte Clive Owen heller. Inte rättvisst att sätta betyg egentligen eftersom den är 2h, jag är besviken, får räcka så. Får bli The Grand Budapest Hotel nu ist!
Redigerat av Unregistered79193128, 27 september 2014 - 23:55.
#8755
Postad 28 september 2014 - 00:26
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 990 inlägg
The Next Three Days på Netflix Kanada Riktigt bra drama/thriller med Russell Crowe i en av huvudrollerna, det är storyn som gör filmen och i slutet blev det riktigt spännande. Rekommenderas! 7,5/10
ntd.JPG 25,09K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av Mentos, 28 september 2014 - 00:27.
#8756
Postad 28 september 2014 - 01:16
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2 941 inlägg
Såg Hope Springs från 2012 på svt. Tyckte den var riktigt bra. Inte så där Amerikaniserad som många andra filmer från USA kan vara. Den får 4 av 5
#8757
Postad 28 september 2014 - 01:24
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2 941 inlägg
Redigerat av Unregistered2294, 28 september 2014 - 02:16.
#8758
Postad 28 september 2014 - 13:29
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Inside Man (2006)
Har faktiskt missat denna helt, såg att Denzel W spelade så jag ville se den. Orkade med 38 min sen stängde jag av, alldeles för seg. Gillar inte Clive Owen heller.
Inte rättvisst att sätta betyg egentligen eftersom den är 2h, jag är besviken, får räcka så. Får bli The Grand Budapest Hotel nu ist!
Seg? Väldigt bra rulle
#8759
Postad 28 september 2014 - 14:29
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Edge of tomorrow, stabil rulle. 7/10.
#8760
Postad 28 september 2014 - 14:43
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Har kommit halvvägs i Spider Man 2 (2014)
Sjukt dålig film, tyvärr kommer jag spendera tid på att se den till slutet.
#8761
Postad 28 september 2014 - 19:11
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Edge of tomorrow, stabil rulle. 7/10.
Såg den nyss. Lite högre betyg, ger den nog 8/10.
#8762
Postad 28 september 2014 - 21:42
Colonel
-
Colonel
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Såg den nyss. Lite högre betyg, ger den nog 8/10.
+1
#8763
Postad 28 september 2014 - 22:15
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Kevin Costner i 3 days to kill på Netflix US, bra fram till det avhuggna slutet
#8764
Postad 28 september 2014 - 23:19
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2 237 inlägg
The SignalUdda film som faktiskt var ganska bra, inget jag kommer att se igen dock. 5.5/10.
#8765
Postad 28 september 2014 - 23:35
Unregistered79193128
-
Unregistered79193128
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Seg? Väldigt bra rulle
Jag tycker inte om när en film är så långsam i 38 min. Finns väl undantag. Jag är mer åt The Town och The Dark Knight hållet. Min personliga åsikt. Är jag verkligen pepp på en film så kan jag ge det mer men inte i det här fallet
#8766
Postad 29 september 2014 - 07:41
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1 370 inlägg
Hobbit - The Desolation of Smaug
Gillade den mer än den första och speciellt den vältaliga draken var ett plus
7/10
#8767
Postad 29 september 2014 - 09:32
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Pompeii - 5/10. Bra pacing, bra effekter, bombastiskt ljud. Värdelöst skådespeleri och larvig story.
Robocop (2014) - 6/10 Intressant story, gillar det här med man vs machine etc men tyvärr var det dåligt utfört! Kinnaman var varken bra eller dålig. Hade kunnat bli en riktig kanonrulle ifall den hade varit mörkare och brutalare.
#8768
Postad 29 september 2014 - 12:54
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
7500
Vet inte om detta var en rysare eller skräck? Kändes stundtals som ett drama..
Slutet knöt iaf ihop säcken.
4/10
#8769
Postad 29 september 2014 - 14:12
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
R.I.P.D
Rörigt och allmänt konstig. Inte så bra genomfört. Hade nog kunnat bli en hyffsad Man in black liknande rulle om den gjordes annorlunda. Såg den för Bridges, som säger att filmbolaget förstörde den
#8770
Postad 30 september 2014 - 14:18
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Såg denna nya film - COHERENCE Lågbudget, men smart och intressant. En film som är en riktig "mindfucker". Gillar man filmer som leker med tid och rum så kan den vara något.
Redigerat av Unregistered7f802c91, 30 september 2014 - 14:18.
#8771
Postad 30 september 2014 - 14:29
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
The Next Three Days på Netflix Kanada
Riktigt bra drama/thriller med Russell Crowe i en av huvudrollerna, det är storyn som gör filmen och i slutet blev det riktigt spännande. Rekommenderas!
7,5/10
ntd.JPG 25,09K
1 Antal nerladdningar
Originalet är mycket bättre! http://www.imdb.com/title/tt1217637/
#8772
Postad 30 september 2014 - 16:49
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 990 inlägg
Originalet är mycket bättre! http://www.imdb.com/title/tt1217637/
Tack för tipset, den ska kollas upp.
#8773
Postad 30 september 2014 - 19:07
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Special ID, en typisk Hong Kong-rulle, inget speciellt direkt förutom en ganska cool biljakt med slagsmål bakom ratten plus en brud som kör sten hårt med MMA. Donnie levererar som vanligt fast han är över 50 bast. BTW så såg jag att Taken 3 är på intåg, tvåan kändes riktigt grå och tråkig, gör dom inget ordentligt nu är det kört. Dom skulle kunna byta tema dvs strunta i kidnappnings-tjafset.
#8774
Postad 30 september 2014 - 19:48
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
...kanske kan vara nåt ändå
http://youtu.be/JuU0M2xBasc
#8775
Postad 30 september 2014 - 20:00
Bogge
-
Bogge
-
Forumräv
-
-
802 inlägg
The Other WomanVar tjejens tur att välja film. Blev en del messande med mobilen för mig men vissa scener var sevärda. Nu är vi dessutom helt säkra på att Niki Minaj måste fyllt sin rumpa med Marsmallows. Betyg 5/10
Redigerat av Bogge, 30 september 2014 - 22:01.
#8776
Postad 30 september 2014 - 21:17
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
...kanske kan vara nåt ändå
Hade inte en blekaste att det var en 3´a på G. Helt klart intressant!
#8777
Postad 30 september 2014 - 21:53
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 270 inlägg
den blir nog bra :-) taken 3 asså
#8778
Postad 04 oktober 2014 - 17:14
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
http://www.imdb.com/..._=nm_flmg_act_1Arga Snickaren får frispel är den svenska titeln! Gillade denna filmen skarpt och det är den bästa filmen jag sett hitills i år. 9/10 får den av mig.
#8779
Postad 04 oktober 2014 - 19:59
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Cold in july
Riktigt bra rulle med lite twist. Tyvärr lämnas en del lösa trådar som jag hänger upp mig på och drar ned betyget ett hack. Ger den 7,5/10
Starred up
Brutal, men stundtals seg, brittisk fängelserulle. Stundtals svårt att höra dialogen.
Betyg 5/10
#8780
Postad 04 oktober 2014 - 20:20
mrgorgo
-
mrgorgo
-
Forumräv
-
-
593 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=o3Wxqm-08fg
Så dålig att den blev sevärd.
Såg den via netflix.
får 4/10
varken bild eller ljud var något speciellt
Redigerat av mrgorgo, 04 oktober 2014 - 20:21.
#8781
Postad 04 oktober 2014 - 20:42
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
godzilla.png 529,99K
0 Antal nerladdningar
Lådan var det bästa, mörk film med oskarp bild men ljudet var bra
Lång film men lyckades hålla mig intresserad trots tunn story
#8782
Postad 04 oktober 2014 - 21:11
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Frozen, BD
Riktigt bra förutom några svaga musiknummer och den griper inte riktigt tag. Underhållande ändå. Snygg och bra ljud.
#8783
Postad 04 oktober 2014 - 22:26
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2 318 inlägg
Hobbit 2: Smaugs ödemark 8/10Hade riktigt låga förväntningar efter Hobbit 1, vilket gjorde mig positivt överraskad. Filmen hade skönt tempo rakt igenom och de 160 minutrarna sprang förbi. Trodde Persbrandt skulle ha en större roll efter allt skriveri dock... Bilden var grymt skön och ljudet var riktigt bra balanserat!
Redigerat av MartinAberg, 04 oktober 2014 - 22:26.
#8784
Postad 04 oktober 2014 - 22:34
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2 941 inlägg
Seraphim Falls. Lagom bra film med bra skådisar. Den får 3 av 5
#8785
Postad 05 oktober 2014 - 02:18
Bogge
-
Bogge
-
Forumräv
-
-
802 inlägg
X-Men - Days of future past. Lagom underhållande men klart sämre än X-Men 1 och 2. Svag 7/10
#8786
Postad 05 oktober 2014 - 07:11
Unregistereda076a6aa
-
Unregistereda076a6aa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Monica Z 6/10Hade högre förhoppningar på denna film, men av någon anledning så engagerade inte storyn. När man dessutom insåg att hälften var uppdiktat och hela filmen egentligen bara är "baserad" på Monica Zetterlunds liv så tappade jag intresset ännu mer. Bra bild och ovanligt bra ljud dock!
#8787
Postad 05 oktober 2014 - 08:41
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Godzilla 2014:
Riktigt riktigt kass film.
1/10
Edge of tomorrow:
Kan inte fatta att så många gillar den, tyckte inte att att den var speciellt bra, för mycket repeat.
3/10
Slacker:
Orkade inte se hela filmen.
2/10
Frank:
Riktigt bra
8/10
#8788
Postad 05 oktober 2014 - 08:43
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Third Person - Intressant story och bra skådespelare. Bra film at se med frun. 7/10
Gone Girl - Riktigt bra story och väldigt oförutsägbar. Bra skådespelare (jag gillar Ben Affleck) och en härlig nerv rakt igenom hela filmen. 8/10
#8789
Postad 05 oktober 2014 - 11:19
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
Såg Hope Springs från 2012 på svt.
Tyckte den var riktigt bra. Inte så där Amerikaniserad som många andra filmer från USA kan vara.
Den får 4 av 5
Instämmer. Lite dyster bitvis och ganska förutsägbar, men med ljus, värme och väldigt bra skådisar.
#8790
Postad 05 oktober 2014 - 11:30
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
"12 years a slave"
Verklighetsbaserat drama som trots utmärkt skådespeleri och kompetent regi knappast höjer sig över 70-talsserien "Rötter". Inget nytt under solen här, och ämnet som sådant är väl främsta skälet att filmen fick 3 oscars...
Gymt överskattad film, men absolut inte dålig. Hade dock förväntat mig bra mycket mer.
7 av 10
edit:
Brad Pitt är filmens absolut sämste skådis. En nästan fånigt dålig prestation...
Redigerat av Unregistered277056c3, 05 oktober 2014 - 14:10.
#8791
Postad 05 oktober 2014 - 21:06
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Har tittat på My fair lady och Roman Holiday nyligen. Vilka filmer rekomenderar ni med Audrey Hepburn? Har sett Tiffany såklart men sen är det nog tomt.
#8792
Postad 06 oktober 2014 - 09:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
X-Men - Days of future past. Lagom underhållande men klart sämre än X-Men 1 och 2. Svag 7/10
"1 och 2"? Mig veterligen är detta den 7e X-men-filmen så det säger inte så mycket.
#8793
Postad 06 oktober 2014 - 09:45
Unregistereda076a6aa
-
Unregistereda076a6aa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Gravity8/10Mycket bra! Är nog grym i 3D. Bra ljudmix och fint foto!
#8794
Postad 06 oktober 2014 - 10:44
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Ja, även om fotot är mestadels animerat
#8795
Postad 06 oktober 2014 - 13:55
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Misstänker att X-men Days of Future Past är fotad med en iphone. 1/10
#8796
Postad 06 oktober 2014 - 15:57
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Misstänker att X-men Days of Future Past är fotad med en iphone. 1/10
Det är iaf inte fotat med något Android-skit, då hade man inte sett ett skit.
#8797
Postad 06 oktober 2014 - 17:08
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 448 inlägg
Misstänker att X-men Days of Future Past är fotad med en iphone. 1/10
Det är iaf inte fotat med något Android-skit, då hade man inte sett ett skit.
Jag har inte sett filmen, men misstänker att det är det innehåll som är fotat på Super8 och Super16 som ser illa ut... (avsiktligt)
#8798
Postad 06 oktober 2014 - 17:43
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
7500, en positiv överraskning
#8799
Postad 07 oktober 2014 - 13:52
Unregistered25174fcf
-
Unregistered25174fcf
-
Användare
-
-
243 inlägg
Sex tape
En film som man får ta den för vad den är.. Stundtals ganska kul med en hel del naken Diaz rumpa i blir som dom flesta komedier nu för tiden lite lätt överdriven även om denna håller sig på rätt sida oftast.
Betyg: 6/10
#8800
Postad 07 oktober 2014 - 20:40
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1 370 inlägg
Sex tape
En film som man får ta den för vad den är.. Stundtals ganska kul med en hel del naken Diaz rumpa i blir som dom flesta komedier nu för tiden lite lätt överdriven även om denna håller sig på rätt sida oftast.
Betyg: 6/10
Bra sammanfattning :-)
10 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
tnorlund
2024-04-22 19:58:56
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:17:29
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:09:47
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 16:57:35
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|