Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ben Affleck blir nya Batman

132 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 augusti 2013 - 17:50

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

När man på Comic-Con presenterade detta projekt var man ganska tydlig att filmen baseras löstpå klassiska "The Dark Knight Returns" av Frank Miller (http://en.wikipedia...._Knight_Returns) I denna har just Batman och Superman en showdown. Visserligen är det en Batman story från början men jag misstänker att man vänder lite på det.

:wub: Frank Miller. Hans serier är något av de coolaste, tuffaste och snyggaste man kan läsa. Men Ben passar inte in där - inte som Batman iaf.

#52

Postad 26 augusti 2013 - 18:02

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 2
Postad bild

#53

Postad 26 augusti 2013 - 19:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Alla som sett The Crow inser rätt snabbt varifrån Heath har hämtat sin Joker...

Släng in lite av Brad Pitts rollprestation från Twelve Monkeys också, i mina ögon var Ledger väldigt inspirerad av den rollprestationen. Sen om det är en korrekt iakttagelse har jag ju ingen aning om ;)


+ inga scener utan masken så någon annan får spela Bruce Wayne ;-)

Internet-hat alltså...man blir ju lika konfunderad varje gång. Ben Afflecks utseende passar ju bättre än vad Christian Bales gjorde som Bruce Wayne. Jag tror inte han kommer göra bort sig som Batman, däremot tror jag att han kommer få skit oavsett hur bra eller dålig han är när filmen väl kommer, för "internet" har ju bestämt sig...

#54

Postad 26 augusti 2013 - 22:13

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Ben Afflecks utseende passar ju bättre än vad Christian Bales gjorde som Bruce Wayne.

Helt klart. Problemet med Bale är att ser ut som en Patrick Bateman inte Bruce Wayne.

#55

Postad 27 augusti 2013 - 06:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp jag håller med. Bale var ingen bra Batman alls.

#56

Postad 27 augusti 2013 - 06:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Helt klart. Problemet med Bale är att ser ut som en Patrick Bateman inte Bruce Wayne.


Inte tillräckligt biffig kanske... Fy fan vilken tråkig bok det var... Ett under att jag orkade läsa igenom den. :P

#57

Postad 27 augusti 2013 - 10:39

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Internet-hat alltså...man blir ju lika konfunderad varje gång. Ben Afflecks utseende passar ju bättre än vad Christian Bales gjorde som Bruce Wayne. Jag tror inte han kommer göra bort sig som Batman, däremot tror jag att han kommer få skit oavsett hur bra eller dålig han är när filmen väl kommer, för "internet" har ju bestämt sig...


Vart har jag kommenterat deras utseende?

Det handlar om att jag och tydligen ganska många fler inte tycker att afflek som skådespelare
Passar att spela Batman.

Förresten så hatar jag inte ben Afflek, jag tycker som sagt bara att han inte passar i den rollen.

Redigerat av Kimme, 27 augusti 2013 - 10:39.


#58

Postad 27 augusti 2013 - 15:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Aldrig läst DC comics antar jag? :)

Kan inte påstå att jag läst mycket DC comics.

En sak om de gör en Justice League-film med stålis och läderlappen, men en "Man Of Steel 2" med typ brainiac eller Luthor eller what not och sen är batman med på ett hörn tycker jag känns snett. Men som sagt är inte insatt i "DC-världen".

#59

Postad 27 augusti 2013 - 21:38

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Varför läsa den till slutet om den var tråkig? :D

Inte tillräckligt biffig kanske... Fy fan vilken tråkig bok det var... Ett under att jag orkade läsa igenom den. :P



#60

Postad 27 augusti 2013 - 21:42

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Att ingen gör en ny fantomen istället ?

Redigerat av Unregistered2222, 27 augusti 2013 - 21:42.


#61

Postad 28 augusti 2013 - 15:15

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Vart har jag kommenterat deras utseende?

Det handlar om att jag och tydligen ganska många fler inte tycker att afflek som skådespelare
Passar att spela Batman.

Förresten så hatar jag inte ben Afflek, jag tycker som sagt bara att han inte passar i den rollen.

Eftersom det var scenerna utan mask du refererade till så tolkade åtminstone jag det som att hans utseende inte skulle passa.

#62

Postad 28 augusti 2013 - 16:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
"How tha fahk am I supposed to solve dese fahkin' riddles? I'm smaht but I ain't a goddamn genius! Owfrid, c'mere, lookit dis shit.."

Redigerat av simulacra, 28 augusti 2013 - 16:21.


#63

Postad 28 augusti 2013 - 16:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Hans Boston accent som han aldrig lyckas få bort kommer inte rädda honom i mask scenerna heller. De får dubba helt enkelt.

simulacra fasen vad klockrent jag ser det framför mig :)

#64

Postad 28 augusti 2013 - 22:04

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Eftersom det var scenerna utan mask du refererade till så tolkade åtminstone jag det som att hans utseende inte skulle passa.


Du får ju läsa oqvist inlägg som jag citerade.

oqvist menade att Afflek kan spela Batman om någon annan har rösten varpå jag lade till att någon annan får spela Bruce Wayne också.

Det var alltså ett skämt vilket syftade på att Afflek då kunde spela Batman eftersom man då knappt hade märkt det.

Edit stavning

Redigerat av Kimme, 28 augusti 2013 - 22:05.


#65

Postad 29 augusti 2013 - 01:24

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Ben Affleck den sämsta hollywood skådisen i manna minne. Steven Seagal krossar ju honom totalt i range.
Han får gärna regissera det gör han bra. Ska han fungera som Batman får han inte ha några repliker utan får dubbas då kanske :)

Ben Affleck är en etablerad sugig skådis.

De här inläggen (och en massa andra i den här tråden för den delen) gör mig förvånad.

Affleck är inte en dålig skådis. Han har gjort bra filmer och han har gjort dåliga filmer. Han verkar ha en förmåga att välja att vara med i *riktigt* usla filmer, men det gör honom inte till en sämre skådis. Att dra paralleller till Seagal är ju direkt ignorant. Oqvisten, vem menar du hade rott iland Daredevil om man gett honom huvudrollen? Hade det blivit nåt annat än en superkalkon med Christian Bale istället? Anthony Hopkins?

Affleck var helt okej skådis i Argo, helt okej i The Town, utmärkt i The Company Men och jättebra i Hollywoodland (extra roligt att han spelar en skådis mest känd för sin roll som Stålmannen i den). Att Gigli, Jersey Girl och Daredevil sög grön stortå är bortom allt tvivel, men det berodde inte bara på Affleck som ni vill få det att låta.

Dessutom, vad spelar det för roll vem som gör rollen som Batman. Huvudproblemet med Batman vs Superman är ju att det är Zack Snyder som regisserar! Alla ni som bitchar om Affleck och menar att det inte blir lika bra som i Nmolans trilogi - Hur j*vla stor chans tror ni att det var det i förstaläget när det är killen bakom Sucker Punch och 300 skall göra filmen?

#66

Postad 29 augusti 2013 - 06:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Jag gillar Zack Snyder. 300 var stilistiskt väldigt intressant och detsamma gäller Sucker Punch. Båda filmerna har rejäla brister men även en hel del fräshör och spännande grepp. Watchmen directors cut är ett mästerverk enligt mig. Långt bättre än Nolans Batman-filmer och Inception i alla fall. Dawn of the Dead är helt ok den med.
Man of Steel har jag inte sett. Stålmannen lockar inte alls, men jag kommer se den framöver ändå antar jag...

#67

Postad 29 augusti 2013 - 13:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Du kan ju kolla på Will Hunting och Shakespeare in love. Bra filmer som inte lyfts direkt när Ben Affleck får skärmtid. Och han har till och med vart med och skrivit manus själv till Will Hunting med polarn Matt Damon så har inte så mycket att skylla på där. Jag har inte sett en film där han imponerat i. Däremot tycker jag han är bra på att lyckas komma med i bra rullar men det är inte pga honom utan man är bara glad när han inte lyckas sänka dem ;)

Daredevil är en av de få superhjältefilmer jag lyckats undvika!

Nej jag tycker jag är fullkomligt rättvis ärligt talat.

#68

Postad 29 augusti 2013 - 19:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Du kan ju kolla på Will Hunting och Shakespeare in love. Icke bra filmer som inte lyfts direkt när Ben Affleck får skärmtid.

Fixed it...

#69

Postad 29 augusti 2013 - 23:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Vad är det för fel på dem? De är ju inga mästerverk men dugliga rullar. Inte som Daredevil som låter som en 3/10 av beskrivningarna om ens det :)

#70

Postad 30 augusti 2013 - 12:25

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på dem? De är ju inga mästerverk men dugliga rullar. Inte som Daredevil som låter som en 3/10 av beskrivningarna om ens det :)

För mig var Daredevil dir cut ungefär 100 gånger mer intressant än att titta på än Shakespear in Love.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 30 augusti 2013 - 12:25.


#71

Postad 31 augusti 2013 - 15:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Nu tog det hela ännu en ny vändning, frågan är om man ska skratta ännu mer eller gråta ännu mer?

http://www.aftonblad...icle17385716.ab

#72

Postad 31 augusti 2013 - 16:08

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Jepp jag håller med. Bale var ingen bra Batman alls.


Tycker Bale var en helt ok Batman och en bra skådis innan. Tyvärr har han nu lagt sig till med Batman-rösten oavsett vilken roll han spelar.

#73

Postad 31 augusti 2013 - 16:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 2

Will Wheaton använder ironi för att visa sin avsky:

– Jag ser verkligen fram emot att få se Affleck ge Batman det djup och den tyngd som han uppvisade i ”Daredevil” och ”Gigli”.


#74

Postad 12 september 2013 - 19:56

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Har inte läst kommentarerna ovan men säger bara ett enda ord som sammanfattar valet av Affleck.

Fail.

Lärde inte hollywood läxan i och med floppen 2004...äh minns inte året där han...affleck spelade Daredevil.

Förresten...

Not just fail, but Epic Fail.

#75

Postad 12 september 2013 - 19:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
The lost one has returned....vart har du varit? ;)

#76

Postad 12 september 2013 - 20:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
He he, den frågan kan jag sammanfatta också med ett ord: Upptagen

B)

#77

Postad 12 september 2013 - 20:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

He he, den frågan kan jag sammanfatta också med ett ord: Upptagen

B)

På det viset......nudge nudge...

#78

Postad 13 september 2013 - 21:05

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Lika bra dom hyr in Christofer Lambert också så har dom två riktiga karaktärsskådespelare....

#79

Postad 13 september 2013 - 23:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Hade föredragit Christofer Lambert men han är väl gammal nu kan tänkas. Lite förvånad att Hollywood inte dammat av Highlander igen

#80

Postad 14 september 2013 - 11:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Och Justin Bieber ryktas bli Robin enligt Aftonbladet.

Fattas bara att Johannes Brost blir jokern.;)

#81

Postad 14 september 2013 - 11:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Lika bra dom hyr in Christofer Lambert också så har dom två riktiga karaktärsskådespelare....

Inget fel på Lambert imo.

#82

Postad 14 september 2013 - 12:03

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Och Justin Bieber ryktas bli Robin enligt Aftonbladet.

Fattas bara att Johannes Brost blir jokern.;)


Det blir bättre och bättre! Vad har de för källa eller är det som vanligt med Aftonbladet att de hörde någon snubbe prata om det på stan

#83

Postad 14 september 2013 - 12:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Nej han är helt okay. Jag tror mer på Bieber som Robin än Ben Affleck som Batman ärligt talat.

Bieber ska ha twittrat något #Robin så det är inte direkt bekräftat.

Redigerat av oqvist, 14 september 2013 - 12:05.


#84

Postad 14 september 2013 - 12:18

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Hade föredragit Christofer Lambert men han är väl gammal nu kan tänkas. Lite förvånad att Hollywood inte dammat av Highlander igen


Lambert kanske skulle funka som The Riddler, det hade varit roligt, han e ju dammig och har torr humor, tror han skulle göra sitt livs roll om han fick den chansen .. annars är han en rätt torr skådis men funkade i Highlander

#85

Postad 15 september 2013 - 00:21

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

Har inte läst kommentarerna ovan men säger bara ett enda ord som sammanfattar valet av Affleck.

Fail.

Lärde inte hollywood läxan i och med floppen 2004...äh minns inte året där han...affleck spelade Daredevil.

Förresten...

Not just fail, but Epic Fail.

Efterom du inte orkar läsa tråden och samtidigt inte är känd för att inte våga tycka saker: Var det verkligen Afflecks fel att Daredevil sög så hårt? Vem hade du satt i den rollen som räddat filmen?

#86

Postad 15 september 2013 - 12:23

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Lite förvånad att Hollywood inte dammat av Highlander igen

http://www.imdb.com/title/tt1235529/

#87

Postad 18 september 2013 - 18:09

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Efterom du inte orkar läsa tråden och samtidigt inte är känd för att inte våga tycka saker: Var det verkligen Afflecks fel att Daredevil sög så hårt? Vem hade du satt i den rollen som räddat filmen?


Jag tycker Daredevil har oförtjänt dåligt ryckte, inget mästerverk men bättre än flera andra filmer som Batman & Robin, Green lantern, Captain america etc. Tyckte Affleck utförde fightscenerna bra och Bullseye var ju en riktigt skön karaktär.
Den hade inga töntiga oneliners bara några få klassiska men tråkiga klyschor.

Och som tidigare sagts så är dir cutten betydligt bättre. Den som gör DD dålig egentligen är Electra, borde haft haft en okänd person som spela henne, kanske skurkbruden från Mumien 2 likaså king Ping borde spelats av nån annan.

Sen är filmen för kort samt att dom borde ha bantat ner Murdock som liten, endast olyckan och ev rehab.

#88

Postad 22 september 2013 - 17:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Kommer Ben Affleck kunna bräcka detta måntro?
http://www.youtube.c...eature=youtu.be

#89

Postad 23 september 2013 - 15:16

petersk
  • petersk
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Dessa nya Batman-filmer kommer ju bli helt annorlunda från Nolans Batman-filmer, jag tror inte det blir såå bra, men kommer ju helt klart bli intressant att se resultatet.

#90

Postad 25 september 2013 - 09:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
I hear that Christian Bale fans have really 'ben affleckted' by the new choice of Batman.....

#91

Postad 25 september 2013 - 13:39

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Nu kanske vi slipper Batmans ( Bales) töntiga röst!

#92

Postad 25 september 2013 - 15:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Nu kanske vi slipper Batmans ( Bales) töntiga röst!


Vad säger man från aska till elden? Tycker du Afflecks Boston accent han aldrig lyckas bli av med passar?

#93

Postad 25 september 2013 - 15:45

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

  • 1 106 inlägg
  • 0
Kan man inte ha dubbat så alla blir nöjda? :D

#94

Postad 25 september 2013 - 17:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Vem ska dubba då. Earl Jones kanske :)

#95

Postad 04 december 2013 - 18:51

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Breaking: Warner Bros and Zack Snyder have found their Wonder Woman. They’ve cast Gal Gadot in the iconic role and she will be part of Batman Vs. Superman, the film that will see Henry Cavill square off with Ben Affleck. Zack Snyder stated: “Wonder Woman is arguably one of the most powerful female characters of all time and a fan favorite in the DC Universe. Not only is Gal an amazing actress, but she also has that magical quality that makes her perfect for the role. We look forward to audiences discovering Gal in the first feature film incarnation of this beloved character.”

http://www.imdb.com/news/ni56503405/

#96

Postad 05 december 2013 - 10:28

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Jag har aldrig stört mig på Affleck, hans accent, eller att Daredevil inte var en bra film. Men om inte rollprestationen blir bra den här gången så lär han ju inte få ha superhjältetrikåer på sig igen, stackarn :) (Eller Daredevil inte är en bra film...det är väl en av de tråkigare superhjältefilmerna, kanske den sämsta jag sett, trots att jag sett Elektra och Catwoman.) Främst hoppas jag att den här filmen blir sevärd, till skillnad från den förra där kanske 50% av filmen var ok.

#97

Postad 05 december 2013 - 13:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Hollywood fungerar inte alltid så att de castar rätt man till jobbet. Pengar är inblandade också. Det är lite som Formel 1 det finns pay drivers och så finns det de som får säten baserat på vad de har presterat ;)

#98

Postad 05 december 2013 - 13:21

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Hollywood fungerar inte alltid så att de castar rätt man till jobbet. Pengar är inblandade också. Det är lite som Formel 1 det finns pay drivers och så finns det de som får säten baserat på vad de har presterat ;)


Som Formel1-fantast så gillar jag hur du tänker :)

#99

Postad 07 december 2013 - 01:50

Unregisteredf53b87a5
  • Unregisteredf53b87a5
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 1
Folk är olika och bedömer därför karaktärer olika. Skådisar som för mig är helt slätstrukna och livlösa på duken verkar tilltala andra i biosalongen väldigt mycket.

Ben Affleck är en skådespelare jag inte lirar jämt med, han lyckas inte förmedla några trovärdiga porträtt för mig.
Med det sagt så tänker jag ändå vänta med att eventuellt såga hand Batman till efter filmen visats.

Problemet som jag ser det är att de mjölkar kossan innan hon fått chans att tillverka ny mjölk. Det är för tätt inpå den förra Batman, alltså Bale's version, för att ge ännu en ny tappning. Folk behöver tid att glömma det gamla för att kunna ta emot det nya.

Ännu ett problem i mitt tycke är att filmbolagen pumpar ut filmer som inte borde kommit till skott. De vill väl surfa fram på den tidigare framgångsvågen och snor ihop något hastigt och lustigt och tror att eftersom att intresset "just nu" är stort så kommer publiken förlåta en slarvig produktion med en illa genomtänkt story. Sorgligt nog har de rätt för vi får skockas snällt i biosalongerna och tänker att mer är bättre.

Dessutom. Vi får inte glömma målgrupperna för filmerna. Tidigare var hjältegenren mest för smågrabbar och produktionerna var självklart därefter. Sedan gick tendenserna till att bli lite mer vuxna och mörka vilket gjorde de ännu mer populära hos även en äldre och mer respekterad publik. Men en större publik fick filmbolagen att inse att man kan polera filmerna till att passa hela familjen. Så nu är hjältefilmerna mest en massa sidospår och så mainstreampolerade att det kvittar vilken hjälte man kollar på.
Men filmbolagens hjul snurrar och vi vallas snällt in i biohagen för att de ger oss mer. Mer är bättre. Skit i kvalitet.

Tappade visst orginalfrågan, sorry! Och skål!
Mvh. Jörgen

#100

Postad 31 januari 2014 - 20:18

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Meet your new Lex Luthor: Jesse Eisenberg

http://io9.com/meet-.../@stephentotilo



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.