Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Spelrecensioner pÄ Minhembio

323 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 september 2009 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr antagligen inte speciellt mÄnga som mÀrkt det, men vi körde igÄng spelrecensioner igÄr ;). Jag kör en upplysningstrÄd sÄ ni vet att det existerar ;)

Ni hittar dem hÀr: https://www.minhembio.com/artiklar

Inledningsspelet Àr G-Force men vi kommer fÄ in en stadig ström av spel till Xbox 360, PS3, Wii och ett och annat storspel pÄ övriga format som kan tÀnkas vara intressanta. Nya recensioner Àr pÄ gÄng as we speak. Nu Àr allt i sin linda och det kommer givetvis förbÀttras, om ni har nÄgra tips pÄ förbÀttringar tveka inte att ge er Äsikt hÀr. Recensionerna kommer inte ligga under "artiklar" lÀnge till utan kommer sÄ smÄningom fÄ en egen sektion och kopplas tilll spelforumet.

SÄ skriv gÀrna kommentarer/tips hÀr och kommentera gÀrna i trÄden. Vi hoppas ju att det finns intresse för den hÀr sortens satsning pÄ Minhembio :)

Redigerat av Zoiler, 24 oktober 2009 - 12:34.


#2

Postad 15 september 2009 - 14:26

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlĂ€gg
  • 0
schyst vÀrre =)

undrar bara om dÀr finns nÄt sÀtt att se frÄn forumet att en ny recension kommit? annars vore det toppen att fixa. t.ex att dom hamnar i "senaste nyheterna pÄ minhembio" =).

#3

Postad 15 september 2009 - 15:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Jag vet inte exakt hur det kommer se ut sen men man kommer mÀrka nÀr en ny recension Àr uppe. Det Àr ju ganska vitalt trots allt :)

#4

Postad 15 september 2009 - 16:35

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 0
Verkar intressant, hur mÄnga personer har ni som recenserar för tillfÀllet och hur Àr det fördelat mellan formaten?

Redigerat av stabbe, 15 september 2009 - 16:36.


#5

Postad 15 september 2009 - 17:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr jag som recenserar och troligtvis en person till sÄ smÄningom. Vi fÄr se hur det fungerar, men jag kommer exempelvis inte recensera titlar vars genre jag inte gillar eller kan utan överlÄter det till nÄgon annan som kan det bÀttre. I och med att vi inte Àr en renodlad spelsida som har hand om allt möjligt till alla format sÄ kommer det inte behövas en hel redaktion med skribenter.

Fördelningen mellan formaten.. Xbox 360 och PS3 kommer fÄ mest uppmÀrksamhet helt klart. Wii-spel kommer recenseras nÀr det finns nÄgra som kan vara intressanta för er, beror pÄ hur spelslÀppen ser ut. NDS, PSP och PC kommer fÄ minst recensioner beroende pÄ att det inte Àr mycket intresse för det pÄ forumet.

#6

Postad 15 september 2009 - 17:52

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • LĂ€rjunge

  • 365 inlĂ€gg
  • 0
Men Nintendo DS Àr det vÀl ganska mÄnga hÀr som vill ha recensioner pÄ? Köpte en för nÄgon vecka sedan, sÄ jag Àr iaf intresserad. Iofs kanske inte en person gör att ni prioriterar DS-spel men det finns vÀl ganska mÄnga hÀr pÄ forumet med en DS?

#7

Postad 15 september 2009 - 20:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Det Ă€r sĂ€kert mĂ„nga som har men jag tĂ€nker pĂ„ exempelvis Conradargos DS-trĂ„dar dĂ€r aktiviteten Ă€r riktigt lĂ„g. Pratas vĂ€ldigt sĂ€llan om det ocksĂ„. Det kommer sĂ€kert bli nĂ„gon recension hĂ€r och dĂ€r dock. Är det nĂ„gra sĂ€rskilda titlar du tĂ€nkte pĂ„ framöver?

#8

Postad 15 september 2009 - 21:09

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlĂ€gg
  • 0
SÄ lÀnge recensionerna inte kommer vara alltför pretentiösa sÄ Àr det vÀlkommet. Andra stÄr redan för spelrecensioner å la Roger Ebert (lÀs "gamespot videoreviews") sÄ det vill man kanske passa sig för menar jag.

Kör en hemtrevlig minhembio-stil sÄ kommer det bli strÄlande :)

#9

Postad 15 september 2009 - 21:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlĂ€gg
  • 0
scribblenauts vill vi Ätminstone lÀsa :)

#10

Postad 15 september 2009 - 21:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

SÄ lÀnge recensionerna inte kommer vara alltför pretentiösa sÄ Àr det vÀlkommet. Andra stÄr redan för spelrecensioner å la Roger Ebert (lÀs "gamespot videoreviews") sÄ det vill man kanske passa sig för menar jag.

Kör en hemtrevlig minhembio-stil sÄ kommer det bli strÄlande ;)

Det kommer vara jordnÀra och substantiella Äsikter :D

scribblenauts vill vi Ätminstone lÀsa

Jo det Àr en nobrainer, försöker redan fÄ tag i det :)

Är det nĂ„gon som tycker nĂ„got om hur recensionen som Ă€r uppe ser ut till upplĂ€gg/utseende? Lite för mycket bilder som bryter textflödet ;) ?

#11

Postad 15 september 2009 - 22:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlĂ€gg
  • 0
det Àr bra med bilder som det Àr. det blir en bra brytning sÄ att det inte bara Àr en tjock massa med text.
kanske skulle göra sÄ att bilderna som bryts inte bara Àr tummar av större bilder, utan bara Àr smÄ bilder, och sen Àven ha ett galleri? dunno lul

#12

Postad 16 september 2009 - 05:37

jimel
  • jimel
  • MĂ€stare

  • 3 057 inlĂ€gg
  • 0
Nice med mer innehÄll pÄ sidan, gör sÄ man stÄr ut pÄ jobbet :)

Verkar vÀlskirivet ocksÄ och som silverdogg skrev kanske lite fler bilder i ett separat galleri?

#13

Postad 16 september 2009 - 05:49

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlĂ€gg
  • 0

schyst vÀrre =)

undrar bara om dÀr finns nÄt sÀtt att se frÄn forumet att en ny recension kommit? annars vore det toppen att fixa. t.ex att dom hamnar i "senaste nyheterna pÄ minhembio" =).


Ja, nÀr antalet recensioner Àr lite fler sÄ kommer det bli en egen kategori som Àven kommer att ha rss-feeds till sig

det Àr bra med bilder som det Àr. det blir en bra brytning sÄ att det inte bara Àr en tjock massa med text.
kanske skulle göra sÄ att bilderna som bryts inte bara Àr tummar av större bilder, utan bara Àr smÄ bilder, och sen Àven ha ett galleri? dunno lul


Valde att ha klickbara till större för det Àr lite svÄrt rent logistiskt att skapa ett galleri för varje recension.

#14

Postad 16 september 2009 - 05:55

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlĂ€gg
  • 0
Kanon. :)

#15

Postad 16 september 2009 - 06:56

Ottenbaum
  • Ottenbaum
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Vart hittar man dem pÄ sidan, eller Àr det denna trÄd som gÀller för att komma dit?

#16

Postad 16 september 2009 - 07:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlĂ€gg
  • 0

Valde att ha klickbara till större för det Àr lite svÄrt rent logistiskt att skapa ett galleri för varje recension.


oki. misstÀnkte nÀstan att det skulle vara nÄt sÄnt =).

#17

Postad 16 september 2009 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

Vart hittar man dem pÄ sidan, eller Àr det denna trÄd som gÀller för att komma dit?

Nej, gÄ in under "nyheter" och "LÀs artiklar" sÄ hittar du dit :rolleyes:

#18

Postad 16 september 2009 - 17:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Trevligt.

FÄr du nÄ spons Zoiler sÄ Du kan recensera PS3-spel ocksÄ?

Ser fram emot Just Cause-propaganda/hype-recensionen senare. :rolleyes:

#19

Postad 16 september 2009 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Hehe, jag blir inte sponsrad tyvÀrr men det Àr ju inget problem. Nordisk Film Àr en av mÄnga spelsponsorer sÄ jag kommer bland annat hÄrdgranska Uncharted 2 ganska snart :rolleyes:

JC2-recensionen behöver ni inte ens lÀsa. Den kommer fÄ en tia automatiskt, jag Àr sÄ neutral :)

#20

Postad 16 september 2009 - 17:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0

Hehe, jag blir inte sponsrad tyvÀrr men det Àr ju inget problem. Nordisk Film Àr en av mÄnga spelsponsorer sÄ jag kommer bland annat hÄrdgranska Uncharted 2 ganska snart :rolleyes:

Ska du spela igenom ettan innan? :)


...och tÀnker du gÄ online Àntligen samt spela pÄ en HDTV?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 september 2009 - 17:41.


#21

Postad 16 september 2009 - 17:47

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0

jag Àr sÄ neutral :rolleyes:


NÀstan sÄ du skulle kunna upptrÀda pÄ Norra Brunn med det dÀr materialet... :)

#22

Postad 16 september 2009 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
HDTV = check :)

Online.. jag vet inte om det spelar nÄgon roll för det finns vÀl ingen som spelar innan spelet Àr slÀppt? Men jag fÄr vÀl prova, det Àr ju gratis :rolleyes:

Hade gÀrna spelat igenom ettan först men jag kommer nog inte hinna det.

#23

Postad 16 september 2009 - 17:55

oskja738
  • oskja738
  • AnvĂ€ndare

  • 220 inlĂ€gg
  • 0
VĂ€ldigt bra initiativ!

#24

Postad 16 september 2009 - 17:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0

Online.. jag vet inte om det spelar nÄgon roll för det finns vÀl ingen som spelar innan spelet Àr slÀppt? Men jag fÄr vÀl prova, det Àr ju gratis :)

COOP och MP Àr ganska stora delar av U2 - betan/MP-demot lÀr du ju kunna fÄ tag pÄ.

Synd om du inte hinner med första spelet, kan ju vara intressant att fÄ synpunkter pÄ vad som Àr nytt, sÀmre, bÀttre etc frÄn förra delen i serien. :rolleyes:

#25

Postad 16 september 2009 - 17:59

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlĂ€gg
  • 0

HDTV = check ;)

Online.. jag vet inte om det spelar nÄgon roll för det finns vÀl ingen som spelar innan spelet Àr slÀppt? Men jag fÄr vÀl prova, det Àr ju gratis :rolleyes:

Hade gÀrna spelat igenom ettan först men jag kommer nog inte hinna det.



Ettan gÄr rÀtt sÄ snabbt att spela igenom, förbaskat bra spel dessutom. Tjejen bad mig faktiskt spela det, "det Àr sÄ skoj att titta pÄ" :rolleyes:

SÄ har vart ute och förhandsbestÀllt 2an, tjejen som bad mig köpa det. Tro det eller ej, men sÄ var det :)

#26

Postad 16 september 2009 - 18:39

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • LĂ€rjunge

  • 365 inlĂ€gg
  • 0

Det Ă€r sĂ€kert mĂ„nga som har men jag tĂ€nker pĂ„ exempelvis Conradargos DS-trĂ„dar dĂ€r aktiviteten Ă€r riktigt lĂ„g. Pratas vĂ€ldigt sĂ€llan om det ocksĂ„. Det kommer sĂ€kert bli nĂ„gon recension hĂ€r och dĂ€r dock. Är det nĂ„gra sĂ€rskilda titlar du tĂ€nkte pĂ„ framöver?

Eeh, Scribblenauts som tidigare nÀmnts, Mario and Luigi: Bowser's Inside Story, Zelda: Spirit tracks, mm, dem stora spelen mao.

#27

Postad 16 september 2009 - 19:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

Synd om du inte hinner med första spelet, kan ju vara intressant att fÄ synpunkter pÄ vad som Àr nytt, sÀmre, bÀttre etc frÄn förra delen i serien. :rolleyes:

Plus att jag sabbar upplevelsen av ettan om jag kör 21/20-versionen innan ;) . Men hÄller med dig givetvis, finns alltid tvÄ utgÄngslÀgen nÀr man spelar uppföljare. Jag har kört Tomb Raider Underworld iaf, det Àr ju samma sak :) .
Spoiler


Playerone: Det Àr de stora titlarna vi tÀnkte köra ocksÄ, Àven pÄ PSP och PC :rolleyes: . SÄ det blir inget Backyard Babies 3 osv men det kanske inte Àr rÀtt mÄlgrupp ÀndÄ? Nintendo Àr ett av fÄ företag som ej stÀllt upp med recex vilket ocksÄ komplicerar det en del. Men det ska nog lösa sig till dess.

#28

Postad 16 september 2009 - 20:20

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlĂ€gg
  • 0
Har ni tÀnkt att fixa nÄn kopling till prisjakt.nu, t.ex. att nÀr man söker pÄ ett spel dÀr och gÄr in pÄ mer information sÄ kan det finnas med en lÀnk till recensionen.

#29

Postad 16 september 2009 - 20:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlĂ€gg
  • 0

HDTV = check <_<

Grattis. :-)

Online.. jag vet inte om det spelar nÄgon roll för det finns vÀl ingen som spelar innan spelet Àr slÀppt? Men jag fÄr vÀl prova, det Àr ju gratis :(

SÄ för oss 360-spelare som tycker online-delen Àr absolut viktigast Àr det ingen idé att lÀsa dina recensioner?

Jag tycker det Àr en enorm nackdel om spel bara testas i single player. Det Àr Är 2009 nu, inte 1989.

#30

Postad 16 september 2009 - 20:41

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlĂ€gg
  • 0

SÄ för oss 360-spelare som tycker online-delen Àr absolut viktigast Àr det ingen idé att lÀsa dina recensioner?

Jag tycker det Àr en enorm nackdel om spel bara testas i single player. Det Àr Är 2009 nu, inte 1989.

Prata för dig sjÀlv :( Jag Àr oftast mest intresserad av singleplayer, lite beroende pÄ spelet sÄklart.

Redigerat av derpious, 16 september 2009 - 20:41.


#31

Postad 16 september 2009 - 22:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlĂ€gg
  • 0
Jo, jag skriver ju "för oss 360-spelare som tycker online-delen Àr absolut viktigast".

Jag skriver INTE "för oss 360-Àgare, som tycker online-delen Àr absolut viktigast".

FörstÄr du inte skillnaden Àr det dags att ta en kurs i svenska sprÄket.

#32

Postad 16 september 2009 - 23:09

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlĂ€gg
  • 0
Tycker det beror lite pÄ spelet om multi ska ligga i fokus. För ex MW2 Àr det ju hur givet som helst, men ex för, jag vet inte Bionic Commando, Overlord 2, etc etc som kör pÄ en stark singelplayerkampanj och har multi mer som en bonus för att förlÀnga livstiden, dÄ Àr det inte sÄ viktigt.

Jag bryr mig inte om en recensent testar multi till Bionic Commando i tjugo timmar och kommer fram till att den Àr "ok". RÀcker för mig att han spelar en halvtimme och kommer fram till att den Àr "okej". Kolla sÄ att det funkar, hur lÄng tid det tar att hitta match etc.

För MW2 kan multi-delen vara typ 50-75% av recensionen, nÄgot jag med största sannolikhet kommer lÀgga min uppdelning kring :-).

#33

Postad 16 september 2009 - 23:26

FluBBa
  • FluBBa
  • LĂ€rjunge

  • 385 inlĂ€gg
  • 0

Jo, jag skriver ju "för oss 360-spelare som tycker online-delen Àr absolut viktigast".
Jag skriver INTE "för oss 360-Àgare, som tycker online-delen Àr absolut viktigast".

Varför ha med 360 öht? rÀcker det inte i sÄ fall med "för oss spelare som tycker online-delen..."
Recensioner Àr ju ett vÀlkommet tillÀgg pÄ forumet och jag tycker det ser riktigt bra ut med bilderna (förutom att Opera verkar balla ur med en del av dom lÄnga meningarna).

Redigerat av FluBBa, 16 september 2009 - 23:29.


#34

Postad 16 september 2009 - 23:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlĂ€gg
  • 0
Varför? Jo, för att Zoiler skriver sÄ hÀr (om PS3-spel online):

Online.. jag vet inte om det spelar nÄgon roll för det finns vÀl ingen som spelar innan spelet Àr slÀppt? Men jag fÄr vÀl prova, det Àr ju gratis :(

Seriösa spelrecensioner inbegriper idag online-delen, i mina ögon. Synd att Zoiler inte Àr inne pÄ det alls, han skriver bra i övrigt.

För MW2 kan multi-delen vara typ 50-75% av recensionen, nÄgot jag med största sannolikhet kommer lÀgga min uppdelning kring :-).

NÀr det gÀller MW2 kommer jag, och mÄnga med mig, att lÀgga minst 95% av tiden pÄ online-delen. Single player brukar ju inte ta sÄ lÄng tid. CoD4 spelar ju jag och mÄnga andra fortfarande flera gÄnger i veckan, trots att det Àr skitlÀnge sedan jag ens funderade pÄ SP-lÀget.

Och sĂ„ Ă€r det med mĂ„nga liknande spel. Även likadant med mĂ„nga sportspel, Ă€ven om SP dĂ€r varar lĂ€ngre.

#35

Postad 17 september 2009 - 01:15

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlĂ€gg
  • 0

NÀr det gÀller MW2 kommer jag, och mÄnga med mig, att lÀgga minst 95% av tiden pÄ online-delen. Single player brukar ju inte ta sÄ lÄng tid. CoD4 spelar ju jag och mÄnga andra fortfarande flera gÄnger i veckan, trots att det Àr skitlÀnge sedan jag ens funderade pÄ SP-lÀget.

Och sĂ„ Ă€r det med mĂ„nga liknande spel. Även likadant med mĂ„nga sportspel, Ă€ven om SP dĂ€r varar lĂ€ngre.

Jag skulle inte sÀga att det Àr mÄnga till konsoler (men till PC Àr det en annan sak). MW2 Àr ju ett givet MP-spel men hur mÄnga andra finns det? De flesta har ju fokus pÄ single player och sedan finns de som har 50/50 som Halo och nÄgra fÄ som nÀstan enbart Àr multiplayer-baserade (CoD, UT3, FIFA?).

Dessutom sÄ brukar IGN/GameSpot bara tillÀgna ett stycke om multiplayer-delen om det nu inte Àr ett 50/50 eller högre oddsare. Kollade pÄ F.E.A.R.-recensionen som ÀndÄ har en ganska stor online-del men som bara fick tvÄ stycken av fyra sidor tillÀgnad Ät det :(

#36

Postad 17 september 2009 - 15:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

Seriösa spelrecensioner inbegriper idag online-delen, i mina ögon. Synd att Zoiler inte Àr inne pÄ det alls, han skriver bra i övrigt.

Din charmknutte dÀr, har du lÀst mina recensioner Àven fast jag aldrig behandlar online :ph34r:

Vi fÄr se hur det blir, allt Àr nytt just nu men det löser sig sÀkerligen.

#37

Postad 17 september 2009 - 16:58

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • LĂ€rjunge

  • 365 inlĂ€gg
  • 0

Playerone: Det Àr de stora titlarna vi tÀnkte köra ocksÄ, Àven pÄ PSP och PC :ph34r: . SÄ det blir inget Backyard Babies 3 osv men det kanske inte Àr rÀtt mÄlgrupp ÀndÄ? Nintendo Àr ett av fÄ företag som ej stÀllt upp med recex vilket ocksÄ komplicerar det en del. Men det ska nog lösa sig till dess.

LĂ„ter bra, det. Tackar

#38

Postad 17 september 2009 - 17:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlĂ€gg
  • 0

Jag skulle inte sÀga att det Àr mÄnga till konsoler (men till PC Àr det en annan sak). MW2 Àr ju ett givet MP-spel men hur mÄnga andra finns det? De flesta har ju fokus pÄ single player och sedan finns de som har 50/50 som Halo och nÄgra fÄ som nÀstan enbart Àr multiplayer-baserade (CoD, UT3, FIFA?).

NÀstan alla spela jag spelar lÀgger jag ner mest tid online. Det gÀller bilspel, sportspel (NHL, TW) och action/skjuta-spel. Undantagen Àr spel som GTA IV och Bioshock.

#39

Postad 17 september 2009 - 19:03

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlĂ€gg
  • 0

Jo, jag skriver ju "för oss 360-spelare som tycker online-delen Àr absolut viktigast".

Jag skriver INTE "för oss 360-Àgare, som tycker online-delen Àr absolut viktigast".

FörstÄr du inte skillnaden Àr det dags att ta en kurs i svenska sprÄket.

Du behöver inte vara spydig, jag missförstod dig och jag var inte otrevlig.

Redigerat av derpious, 17 september 2009 - 19:05.


#40

Postad 17 september 2009 - 19:43

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlĂ€gg
  • 0
För mig, nÀr jag lÀser recensioner Àr det viktiga inte sÄ mycket Äsikterna om grafiken, eller storyn och dylikt. För mig Àr det viktiga att styrningen kÀnns rÀtt, att det Àr fÄ buggar och andra irritationsmoment, sjÀlva den "speliga delen". Resten Àr ofta vÀldigt subjektivt, jag vill bara veta att jag inte kommer bli frustrerad nÀr jag styr för dÄ spelar det noll roll hur snyggt eller dyrt det var att tillverka.
Den subjektiva delen fÄr gÀrna vara Àrlig vilket Àr tonen jag fick frÄn G-Forcerecensionen och inte bara gilla nÄt för att man ska gilla det eller tvÀrtom.

NÀr det gÀller onlinedelen sÄ Àr de för mig personligen i princip onödig. Jag spelar multiplayer enbart lokalt splitscreen med vÀnner, men jag kan förstÄ att det Àr intressant för en hel del personer att veta.

Jag tycker inte man ska stÀlla samma krav pÄ recensenter som arbetar gratis som de som fÄr betalt. Deras jobb Àr att gÄ genom allt ordentligt, pÄ en site som det hÀr förvÀntar jag mig mer casual recensioner och mer hardcore möjligtvis i trÄdar om spelen. (Recensionerna fÄr gÀrna uppdateras med lÀnkar till spelens huvudtrÄd.)

#41

Postad 19 september 2009 - 22:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
FÄr vÀl ta det hÀr medan vi jobbar pÄ att det ska synas bÀttre. NÀsta recension uppe.

https://www.minhembi...m/artiklar/1918

#42

Postad 20 september 2009 - 09:57

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlĂ€gg
  • 0

FÄr vÀl ta det hÀr medan vi jobbar pÄ att det ska synas bÀttre. NÀsta recension uppe.

https://www.minhembi...m/artiklar/1918

Är det bara du som skriver dom? StĂ„r ju pĂ„ sidan att den Ă€r skriven av Dreadlock men det kanske bara Ă€r han som har lagt upp den?

#43

Postad 20 september 2009 - 13:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr systemet som Àr dÄligt, den som lÀgger upp artikeln blir automatiskt skribent.

Edit: Kör en samlingslista i huvudinlÀgget sÄ lÀnge.

Redigerat av Zoiler, 20 september 2009 - 13:15.


#44

Postad 20 september 2009 - 16:24

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr systemet som Àr dÄligt, den som lÀgger upp artikeln blir automatiskt skribent.

Mm, det var min misstanke.

#45

Postad 21 september 2009 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Ny recension.

https://www.minhembi...m/artiklar/1920

Edit: Ni fÄr gÀrna skriva vad ni tycker om interfacet, gjorde lite Àndringar.

Redigerat av Zoiler, 21 september 2009 - 13:01.


#46

Postad 22 september 2009 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Ny recension.

https://www.minhembi...m/artiklar/1923

SÀg vad ni tycker om utseendet för faen :) . Större boxshot eller mindre som i de andra?

#47

Postad 22 september 2009 - 15:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Ser ju helt OK ut och bra skrivet.

Personligen gillar jag recensioner som Àr uppdelade (med rubriker). Orkar sÀllan lÀsa igenom hela recensioner sÄ brukar hoppa till partier som Àr intressanta. SÄ det du saknar Àr vÀl rubriker dÄ. :)

Exempel -> http://bluray.highde...swolverine.html

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 september 2009 - 16:28.


#48

Postad 22 september 2009 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Ja, vi har ju i stort sett delat upp det pÄ det viset om du ögnar igenom lite (exempelvis story först, sen grafik, ljud, kÀnsla, sammanfattning osv). Jag tycker personligen det Àr ganska lÀtt att hitta vad man Àr ute efter i och med att det redan Àr bildindelat och vi brukar nÀmna "grafiken", "ljudet" etc i början av styckena (och det inte alltid skrivs tillrÀckligt om varje del för att motivera en rubrik). Det Àr vÀl ganska enkelt att hitta redan? Testa att leta efter ex ljudet och se hur lÄng tid det tar =P. Annars fÄr vi se vad vi kan göra, bara det inte blir för plottrigt.

Detaljer Àr viktiga, större boxart eller mindre :) ?

#49

Postad 22 september 2009 - 18:26

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • MĂ€stare

  • 3 680 inlĂ€gg
  • 0
Nu finns ju de flesta spel till sÄ gott som alla konsoller men det hade ju varit intressant att fÄ se Ätminstonde nÄn enstaka rescension till nÄn annan konsoll Àn XBOX....

#50

Postad 22 september 2009 - 21:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Det kommer. Men multiplattformsspelen Àr "samma" pÄ bÄde X360 och PS3, vi Àr inte Eurogamer som tittar pÄ skillnader i AA, framerate osv.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.