Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#9001

Postad 06 oktober 2015 - 14:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det här är något helt nytt för mig. Jag har sett när gummibanden sitter i ställningen, men inte när vikterna hänger på stången. Vad är grejen med att hänga vikterna i stången? Är det något med balansen?

 

https://www.youtube.com/watch?v=-rNS-f7BXm4

 

Finns även något som kallas Bamboo Bar, googla det.



#9002

Postad 06 oktober 2015 - 15:12

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Tack för förklaringen. Jag googlade på gummiband och bänkpress men hittade inte det du länkade till.

 

Haha jag googlade Bamboo Bar också, inte riktigt det du tänkt dig tror jag ;) Men hittade vad du syftade på sen.



#9003

Postad 06 oktober 2015 - 16:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Tack för förklaringen. Jag googlade på gummiband och bänkpress men hittade inte det du länkade till.

 

Haha jag googlade Bamboo Bar också, inte riktigt det du tänkt dig tror jag ;) Men hittade vad du syftade på sen.

 

Var tvungen att prova och näe det var inte riktigt vad jag tänkte mig ;) Men bamboo barbell funkar, eller earthquake bar.



#9004

Postad 06 oktober 2015 - 18:34

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Apropå linne, ingen passar i linne.

Kan säga det igen; ingen passar i linne.

Skall inte skrika det ;)

Men sen så får ju alla ha på sig va de vill.

Över å ut :)

 

Inte tränat en gång på ca: 9 veckor, kul med apdålig rygg (Y)



#9005

Postad 06 oktober 2015 - 19:53

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Woohoo nu har jag fått mina större knävärmare. Fortfarande lite trögt att få de förbi vaderna men det går och de sitter extremt bra nu när de är på plats

#9006

Postad 06 oktober 2015 - 21:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Apropå linne, ingen passar i linne.

Kan säga det igen; ingen passar i linne.

Skall inte skrika det ;)

Men sen så får ju alla ha på sig va de vill.

Över å ut :)

 

Inte tränat en gång på ca: 9 veckor, kul med apdålig rygg (Y)

 

Lee Priest gör sig rätt bra i linne tycker jag. Eller, han gör sig rätt bra i vad som helst.

5720d1348498589-lee-priest-appreciation-

 

Woohoo nu har jag fått mina större knävärmare. Fortfarande lite trögt att få de förbi vaderna men det går och de sitter extremt bra nu när de är på plats

 

Härligt!



#9007

Postad 06 oktober 2015 - 22:07

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Förstår poängen att han fyller ut ett linne med sin ofettiga kropp, som även har en redig muskelmassa.

Jag menar mer att linne i sig är fult, men det är ju självfallet en smaksak ;) (eller så är jag för tanig :P )



#9008

Postad 07 oktober 2015 - 13:30

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Haha Lee Priest ser ut som jag känner mig ibland efter ett riktigt bra träningspass, illusionen brukar försvinna när man vänder sig och kollar i spegeln :D



#9009

Postad 07 oktober 2015 - 14:24

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Kolla vad stark jag har blivit av gymmet! Som en stridsvagn!

http://youtu.be/RGwyDFVnXCM

Min pappa är starkare än din :) lär dom få höra på dagis



#9010

Postad 07 oktober 2015 - 15:03

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Det här med mat, jobbigt :)  nu har jag tränat runt 17, funkat fint med gainer efter och sedan ett mål med yoghurt och något annat proteinrikt och sedan en proteindrink och ev banan en stund innan läggdags. Nu kommer jag nog hem kl 18 18.30 och kanske kan träna kl 19 eller så. Eftersom jag nog kommer lägga mig kl 21- 21.30 blir det nästan ingen näring efter passet, ingen riktig middag heller, känns nästan meningslöst att träna när man inte kan äta en del efter passet, bara en drink eller så och godnatt :)  något tips?



#9011

Postad 07 oktober 2015 - 15:23

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Det här med mat, jobbigt :)  nu har jag tränat runt 17, funkat fint med gainer efter och sedan ett mål med yoghurt och något annat proteinrikt och sedan en proteindrink och ev banan en stund innan läggdags. Nu kommer jag nog hem kl 18 18.30 och kanske kan träna kl 19 eller så. Eftersom jag nog kommer lägga mig kl 21- 21.30 blir det nästan ingen näring efter passet, ingen riktig middag heller, känns nästan meningslöst att träna när man inte kan äta en del efter passet, bara en drink eller så och godnatt :)  något tips?

Det är väl bara att käka när du kommer hem ändå.

 

Varför skulle du inte kunna käka innan läggdags?



#9012

Postad 07 oktober 2015 - 15:38

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Det är väl bara att käka när du kommer hem ändå.

 

Varför skulle du inte kunna käka innan läggdags?

Eftersom jag blir fet av att bara titta ut genom fönstret :) känns det "fel" att äta mer än typ en gainer eller mindre måltid så sent och nära inpå nattinatti. Nu har jag ändå fått i mig hyffsat med näring efter passen när jag har haft 3-4 timmar att äta, det kommer kanske bli 1.5 timme att få i sig på och då blir det inte tillräckligt känns det som



#9013

Postad 07 oktober 2015 - 16:01

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Eftersom jag blir fet av att bara titta ut genom fönstret :) känns det "fel" att äta mer än typ en gainer eller mindre måltid så sent och nära inpå nattinatti. Nu har jag ändå fått i mig hyffsat med näring efter passen när jag har haft 3-4 timmar att äta, det kommer kanske bli 1.5 timme att få i sig på och då blir det inte tillräckligt känns det som

Det är bara att käka på, i med protein och kolhydrater så kommer det bli kanon.

 

Ser inga problem med att det blir så nära inpå läggning. Jag har aldrig upplevt att det varit ett problem att käka så nära inpå läggning. Tycker inte det skall stoppa dig från att gå ner och träna.



#9014

Postad 07 oktober 2015 - 16:05

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Det är bara det att det blir ett enda mål, vill äta minst tre :) annars känns det som jag ska tyna bort eftersom det inte blir mer mat innan jag kliver upp, du förstår säkert hur jag menar, nä nu blir det biccor



#9015

Postad 07 oktober 2015 - 17:50

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Så du vill få i dig minst 3 mål innan du lägger dig, men ändå blir du fet av att kolla ut genom fönstret och vill inte äta ett enda mål efter 20?
Låter som pest eller kolera

#9016

Postad 07 oktober 2015 - 19:23

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Ragnar, ska du vara med på DM nu på lördag?

 

Tänkte dra mig in och kolla.



#9017

Postad 07 oktober 2015 - 20:41

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Körde rygg idag, gick hyfsat. Provade att använda ett rött band i t-rodden men det tyckte visst inte bandet om. Såg när jag var klar att det nästan hade gått av. Vet inte om det var dålig kvalitet eller om jag använde det fel. Tyckte jag använde det rätt förståndigt... Aja, hade i alla fall kontaktat Rogue om just det bandet i förrgår för det hade börjat släppa lite i änden så jag kommer ändå få ett nytt band helt gratis. Aja, vet ju i alla fall att jag inte kan använda det i rodden nå mer. Synd, för jag fick riktigt bra pump av det!

 

Körde lite böj också, 3x8 på 100 i lågstång. Kände inget konstigt i knät. Hade dock bältet på mig för första gången på typ en månad och jag kände att jag hade svårt att komma ner i bra djup.

0UfE3Dq.png

 

Först och främst så är knäna alldeles för långt fram, vilket gör att dom hamnar onödigt långt ner i vertikalled vilket gör att jag måste gå längre ner med höften för att nå godkänt djup. Om jag skjuter bak knäna så måste jag böja mer i höften för att hålla skivstången mitt över foten och inte tappa balansen. Jag kommer alltså bli mer ihopvikt med överkroppen vilket ger betydligt mycket mer belastning på ländrygg, gluteus samt hamstrings.

 

Alternativt så flyttar jag upp stången på ryggen och kör högstång, på så sätt kommer stången ligga längre framåt vilket gör att jag kan få bak knäna något utan att behöva böja mer i höften. Detta ger dock en längre momentarm ty avståndet mellan höften och stången ökar fast ser man i horisontalled (vilket är det intressanta) så kanske det går på ett ut om man jämför en mer upprätt högstångsböj jämfört med en mer ihopvikt lågstångsböj. Jag får testa mig fram helt enkelt tror jag.



#9018

Postad 08 oktober 2015 - 07:25

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Testade lite mer frontböj idag efter vanliga knäböjen, tycker frontböj är jättebra för att få en bättre hållning, råka man rulla övre ryggen så rullar ju stången av. Så kutar man med ryggen mycket så är frontböj en kanon övning för bättre hållning. Idag fick jag av mig mina nya knävärmare utan att behöva ta i som en idiot i 10min. Lite fick jag slita men inte alls lika länge :D



#9019

Postad 08 oktober 2015 - 07:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

På tal om timing...

 

@anteqwerty

 

Bifogad fil  skor.PNG   49,33K   0 Antal nerladdningar

 

Humm. Man kanske skulle köpa sig ett par till.



#9020

Postad 08 oktober 2015 - 08:31

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

På tal om timing...

 

@anteqwerty

 

attachicon.gifskor.PNG

 

Humm. Man kanske skulle köpa sig ett par till.

Jag som beställde mina för 1300kr fast då blev det ju lite egen design på dom också. Men som sagt man kanske skulle ta och beställa dessa också :)



#9021

Postad 08 oktober 2015 - 09:00

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Jag som beställde mina för 1300kr fast då blev det ju lite egen design på dom också. Men som sagt man kanske skulle ta och beställa dessa också :)

 

Ja det var lite synd att erbjudandet inte gällde skräddarsydda med. Då hade jag gått lös hårt.



#9022

Postad 08 oktober 2015 - 10:37

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Haha jag med, hade varit fint med 2par



#9023

Postad 08 oktober 2015 - 10:55

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

finns det någon som använder handledsskydd, som stabiliserar handlederna? är dragremmar en bra investering eller går det lika bra med att köra omvänt grepp på marklyft? Har fortfarande inte känt av att jag behöver ett bälte, men jag kör ju på lite lägre vikter än ni andra så det kan ju vara orsaken.



#9024

Postad 08 oktober 2015 - 11:30

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

finns det någon som använder handledsskydd, som stabiliserar handlederna? är dragremmar en bra investering eller går det lika bra med att köra omvänt grepp på marklyft? Har fortfarande inte känt av att jag behöver ett bälte, men jag kör ju på lite lägre vikter än ni andra så det kan ju vara orsaken.

Tror nog du kan komma rätt långt med omvänt grepp. Själv kör jag fortfarande på överhandsgrepp och har inte upplevt problem med greppet än, kör femmor på 140kg.

 

Tror Ala kör med handledsskydd.


Redigerat av Crabban, 08 oktober 2015 - 11:34.


#9025

Postad 08 oktober 2015 - 11:51

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Handledsskydden lär inte hjälpa i marklyft. Däremot i bänk eller liknande när trycket ligger på handleden.



#9026

Postad 08 oktober 2015 - 11:58

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Handledsskydden lär inte hjälpa i marklyft. Däremot i bänk eller liknande när trycket ligger på handleden.

 

Fick höra en rätt intressant sak gällande wraps i mark så sent som igår. Vid bruk utav wraps som man kan linda riktigt hårt så lägger man tryck på underarmens flexorer och gör det då svårare för handen att öppna upp sig.

 

Har själv inte förstått varför man använt wraps innan men the more you know. Och med tanke på vilken krabbklo jag får när jag lindar upp mina i bänken så är det fullt logiskt.



#9027

Postad 08 oktober 2015 - 12:07

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Hmm låter inte helt logiskt, men jag får prova själv och se. Jag körde själv med handledsskydd enbart för att stabilisera handleden och minska förslitningen. Har dock slutat med det nu då jag inte lyfter på dem vikterna längre.

 

Edit: Men om det nu är grepp man vill ha så måste ju dragremmar vara bättre än handledsskydd.


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 08 oktober 2015 - 12:40.


#9028

Postad 08 oktober 2015 - 12:24

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Märkte ju hur bra knävärmarna var som jag köpte så då blir man ju intresserad av hur andra saker är, mest därför jag frågar. Har alltid kört utan några hjälp, men kul att testa lite nytt. klarar som mest 130kg med överhandsgrepp några repetitioner, sen blir jag osäker och kör omvänt grepp på tyngre vikter. Har ju sett youtube videos, när folk använder wraps, ser kul ut att lossa och snurra dit dom igen. Men frågan var mest om de hjälpte något eller om de är mest i vägen, men de verkar ju funka om ni gillar dom. Samt dragremmar vs omvänt grepp.   



#9029

Postad 08 oktober 2015 - 13:32

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

Ragnar, ska du vara med på DM nu på lördag?

 

Tänkte dra mig in och kolla.

 

Japp, dock mår jag lite halvskumt med spänning i skallen. Tror jag är lite stel i trapzen! Får se vad det blir för vikter, hade vart skoj att lyfta tungt :)

 

Säg Hej när du är där inne! :)



#9030

Postad 08 oktober 2015 - 13:36

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1

Japp, dock mår jag lite halvskumt med spänning i skallen. Tror jag är lite stel i trapzen! Får se vad det blir för vikter, hade vart skoj att lyfta tungt :)

 

Säg Hej när du är där inne! :)

 

Kul. Jag klipper dig om jag finner tillfälle.



#9031

Postad 08 oktober 2015 - 13:45

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Hade juh varit trevligt att svänga för och se lite sköna vikter flyttas omkring men det  är lite väl långt att ta sig.



#9032

Postad 08 oktober 2015 - 15:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jag använder i stort sett nästan alltid handledslindor när jag bänkar. Har tappat 80kg ur händerna en gång när jag körde utan och det var väldigt läskigt kan jag lova. Man får dessutom ha handledslindor på styrkelyftstävlingar. Brukar även använda handledslindor när jag kör knäböj, eftersom jag har så låg stångplacering så blir det rejäla påfrestningar på handlederna och då är det skönt med lite stöd. Går dock inte att ha superstela som jag har i bänken utan jag måste ha några lite mjukare där som ändå låter en böja på handlederna. Annars brukar jag inte använda handledslindor till så mycket annat, möjligtvis om jag kör typ tunga hantelpressar eller axelpressar.

 

Dragremmar använder jag ganska ofta, speciellt nu när jag inte kör mark. Med dubbelt överhandsgrepp så får jag riktigt kass startposition i marklyft men får mycket bättre med mixat grepp. Jag har gjort en etta på 215 utan problem med mixat grepp och jag har också gjort en trea på 200 med mixat grepp och utan remmar och jag kände inga problem alls gällande greppstyrka. Visst, jag har inte speciellt bra uthållighet i händerna men jag kan klämma åt rätt hårt vid behov. I ryggträningen nu kör jag med remmar på nästan alla set. Kör jag tungt så är det ofta ganska ostrikt så då kan det vara svårt att hålla kvar pga det och kör jag lätt så är det ofta så många reps att jag inte orkar hålla i så länge. Sedan är mina händer ganska ömtåliga också så ibland har jag dom bara för att inte slita sönder huden totalt. Använder även remmar till hantelcurls och det kan jag förstå att vissa tycker är konstigt men jag kan belasta armarna så mycket hårdare om jag inte behöver oroa mig att hantlarna ska börja rulla ur händerna efter 10 reps.



#9033

Postad 08 oktober 2015 - 19:41

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Alltid kul att man får utförliga beskrivningar av er. Man blir ju inte mindre sugen att köpa de sakerna. Kommer nog bli att jag köper något nytt en gång i månaden nu framöver. Inväntar med spänning på de nya skorna. Bara knävärmarna gjorde att jag tränar med 20kg mer i vikt än innan på knäböjen

Redigerat av Unregistered1470cd9f, 08 oktober 2015 - 19:42.


#9034

Postad 10 oktober 2015 - 10:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

https://youtu.be/W-Qnct2_sD0

 

Blev lite blandat på gymmet igår. Gjorde fem reps på 45kg-hantlarna i vanlig hantelpress. Skulle orka åtta utan problem bara jag fick hjälp i början, brände så sjukt mycket energi där. Var upp och gjorde lite någorlunda tunga marklyft också, kände inget konstigt i knät. Avslutade med lite hanging band-bänk på 55kg, galet svårt.



#9035

Postad 10 oktober 2015 - 15:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är kul att se hur dina vikter ökat genom tråden :)

#9036

Postad 10 oktober 2015 - 16:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det är kul att se hur dina vikter ökat genom tråden :)

 

Håller med! Riktigt kul att gå bak ett tiotal eller hundra sidor och se vad man skrev om för vikter då.

 

Har den senaste månaden reflekterat ganska mycket över hur jag utvecklats senaste året. Det var ju i mitten av augusti förra året som jag flyttade ner hit till Norrköping, började med styrkelyft och började sköta min kost helt själv. 

 

Vet inte exakt vad jag hade för PR i allt då men tror det var 150 i böj, 95 i bänk, 170 i mark. Alltså en total på 415kg och jag vägde väl typ 83kg då. Det bästa jag har tagit nu är 192.5 i böj, 130 i bänk, 215 i mark. En total på 537.5kg och jag har inte vägt över 92kg när jag satt något av dom tre lyften. Innan hade jag alltså en wilks på 277, nu har jag omkring 340. Målet är väl att komma upp i 400 wilks innan jag fyller 24.

 

Sammanfattningsvis, på ett år har jag ökat ~40kg i böj, ~35kg i bänk, ~45kg i mark samt gått upp ca 7-8kg kroppsvikt. Visst, jag är något fetare nu än jag var förra sommaren men jag har nog lagt på mig 5-6kg rena muskler samt blivit betydligt effektivare i lyften.

 

Den första november förra året satte jag 100kg i bänk för första gången. Precis elva månader senare var jag ett rep ifrån att göra 3x8 på 100kg i bänk.

 

Kul att se tillbaka på sånt. Väldigt motiverande. Tips till er, skriv en träningslogg och filma lite då och då.



#9037

Postad 11 oktober 2015 - 12:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Lee Priest gör sig rätt bra i linne tycker jag. Eller, han gör sig rätt bra i vad som helst.
5720d1348498589-lee-priest-appreciation-
 

 
Härligt!

Fy fan vad fult kan jag säga rent ärligt. Han ser hemsk ut enligt mig, men smaken är som alltid som baken.:)

Själv var jag busig idag och tränade i linne trots spinkiga armar och trots att jag med största sannolikhet inte tar ens nära 100 kg i bänkpress (tror jag, har aldrig kört äkta bänkpress utan bara nån liknande maskin).

Bifogad fil  image.jpeg   46,98K   2 Antal nerladdningar

#9038

Postad 11 oktober 2015 - 12:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Tycker det ser riktigt bra ut solo. Du verkar absolut inte åldras som oss andra :D

#9039

Postad 13 oktober 2015 - 10:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det blir lite böj idag. Tänkte stanna kvar på 100kg. Känt har kännts lite olustigt sen jag markade förra veckan och nu vill jag fokusera på tekniken i böjen och 100kg är tillräckligt tungt för att tvinga en att använda bra teknik. På vikter under det så gör det inte så mycket om man böjer dåligt för man orkar ändå liksom. Ingen konst att böja snyggt på lätta vikter liksom.

 

Om knät känns bra efter böjen så tänkte jag prova lite benspark och lårcurl. Väldigt lätta vikter och typ 3x20 eller nåt.

Sedan blir det nog triceps och lite övre bröst/axlar kanske.



#9040

Postad 13 oktober 2015 - 11:00

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

själv ligger jag efter i knäböjen med tidigare problem med knät. Jag känner av det fortfarande men inte alls på samma nivå som tidigare. Så kör knäböj 2 gånger i veckan nu, medans resterande övningar blir en gång i veckan. gjorde en tvåa på 130kg i helgen i knäböj. Kör väldigt försiktigt och påfrestar inte alls förmycket. Målet är satt till att göra en 3:a på 150kg i knäböj innan årsskiftet.



#9041

Postad 15 oktober 2015 - 13:18

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Efter att ha talat med Reeboks kundtjänst så kan jag med största säkerhet, meddela att de har den sämsta kundtjänsten som jag pratat med och den mest ignoranta samt spydigaste



#9042

Postad 15 oktober 2015 - 13:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Efter att ha talat med Reeboks kundtjänst så kan jag med största säkerhet, meddela att de har den sämsta kundtjänsten som jag pratat med och den mest ignoranta samt spydigaste

 

Vad har nu hänt då?



#9043

Postad 15 oktober 2015 - 14:30

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Fick ett mail i Måndags att skorna var på väg och skickade med FedEx. Så jag har hållit lite koll på försändelsen, det stod beräknad leveransdag torsdag 15/10-15, det är idag. men kollar jag upp kollinr så har paketet inte ens blivit upphämtat, så jag ringde FedEx idag och de hade inte tagit emot något sådant paket. Men de tyckte jag skulle ringa Reebok.

 

Så jag ringer till deras kundtjänst, säger vad jag undrar över, och han hänvisar direkt till Fedex, jag talar om för honom att jag redan pratat med de och att de tyckte jag skulle ringa till reebok, samtalet har nu pågått i ca 30 sekunder när han hänvisar att han kan upprepa det han sagt 5gånger till och jag frågar honom varför det skulle vara nödvändigt, då säger han att han kan upprepa det han sagt 10gånger till. Då frågade jag honom om jag verkligen kommit till kundtjänst, ja säger han högt, jag informerar honom då att man kanske skulle vara mer serviceinriktad om man arbetar på kundtjänst och att han inte ens hade frågat om vad mitt ordernr var, då blev han ännu mer sur. Då frågade jag om det inte fanns någon annan som man kunde tala med som inte hade attitydproblem. Då sa han nej och jag la på luren



#9044

Postad 15 oktober 2015 - 16:30

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Fan vad tråkigt. Hoppas att det reder sig.

 

Själv så vek jag mig och köpte ett par till nu när det var rabatt. Efter lite meck med UPS och deras osmidiga leveranssystem så fick jag idag skorna. Man kan ju inte ha för många liksom.

Blev ett par shorts med.

 

Bifogad fil  20151015_172437.jpg   107,83K   0 Antal nerladdningar



#9045

Postad 15 oktober 2015 - 21:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Fick ett mail i Måndags att skorna var på väg och skickade med FedEx. Så jag har hållit lite koll på försändelsen, det stod beräknad leveransdag torsdag 15/10-15, det är idag. men kollar jag upp kollinr så har paketet inte ens blivit upphämtat, så jag ringde FedEx idag och de hade inte tagit emot något sådant paket. Men de tyckte jag skulle ringa Reebok.

 

Så jag ringer till deras kundtjänst, säger vad jag undrar över, och han hänvisar direkt till Fedex, jag talar om för honom att jag redan pratat med de och att de tyckte jag skulle ringa till reebok, samtalet har nu pågått i ca 30 sekunder när han hänvisar att han kan upprepa det han sagt 5gånger till och jag frågar honom varför det skulle vara nödvändigt, då säger han att han kan upprepa det han sagt 10gånger till. Då frågade jag honom om jag verkligen kommit till kundtjänst, ja säger han högt, jag informerar honom då att man kanske skulle vara mer serviceinriktad om man arbetar på kundtjänst och att han inte ens hade frågat om vad mitt ordernr var, då blev han ännu mer sur. Då frågade jag om det inte fanns någon annan som man kunde tala med som inte hade attitydproblem. Då sa han nej och jag la på luren

 

Ring igen lite senare och hoppas att du inte hamnar hos samma kille. Är nästa person lika dryg och ohjälpsam så tar du och skriver ett mail om händelsen och inkluderar personernas namn. Jag har jobbat på kundtjänst tidigare så jag vet hur det ska gå till på andra sidan luren.

 

Själv körde jag rygg idag, gick rätt bra. Provade lite hantelrodd också, bestämde mig för att köra tungt och se hur stora hantlar jag orkar hantera. Nöjde mig med 60kg, kunde göra åtta ganska ostrika reps på det. Hanteln var fruktansvärt otymplig att hålla på med, ungefär en halvmeter lång var den. Den var lika stor som hantlarna som Ronnie använder i det här klippet https://www.youtube....h?v=gSMaI63H9hc fast den jag använde var av gummitrams.



#9046

Postad 16 oktober 2015 - 06:48

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Fan vad tråkigt. Hoppas att det reder sig.

 

Själv så vek jag mig och köpte ett par till nu när det var rabatt. Efter lite meck med UPS och deras osmidiga leveranssystem så fick jag idag skorna. Man kan ju inte ha för många liksom.

Blev ett par shorts med.

 

attachicon.gif20151015_172437.jpg

Men de du beställde var de färdiga för leverans eller, är de också skräddarsydda?

 

Ala, jag jobbar också inom serviceyrket, så jag vet hur fel det där är, så jag skickade ett mail till dom och hänvisade med namn och klockslag för de sa att samtalet kan spelas in så jag hoppas de har gjort det


Redigerat av Unregistered1470cd9f, 16 oktober 2015 - 06:50.


#9047

Postad 16 oktober 2015 - 08:53

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Jepp jag ville ha rabatt så det blev ett par standard.



#9048

Postad 16 oktober 2015 - 09:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Men de du beställde var de färdiga för leverans eller, är de också skräddarsydda?

 

Ala, jag jobbar också inom serviceyrket, så jag vet hur fel det där är, så jag skickade ett mail till dom och hänvisade med namn och klockslag för de sa att samtalet kan spelas in så jag hoppas de har gjort det

 

Sa dom samtalet kunde spelas in så gjorde dom nog det. Där jag jobbade så spelades alla samtal in. Vet dock inte hur länge dom hölls sparade men förhoppningsvis minst en vecka. 



#9049

Postad 16 oktober 2015 - 17:34

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
nu fick jag ett mail tillbaka fast på engelska där de bad om ursäkt och ville att jag skulle fylla i en kundenkät om hur nöjd jag var med deras service. blev bottenbetyg på allt.

#9050

Postad 16 oktober 2015 - 17:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Har skaffatt en pull up-stång så nu tänker jag kämpa på med chin ups och pull ups varje dag. Orkar inte många nu men det skall det föhoppningsvis bli ändring på. Jag blir mer och mer förtjust i övningar som bygger på att man lyfter sin egen kropp på olika sätt.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.