Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#9051

Postad 16 oktober 2015 - 21:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Har skaffatt en pull up-stång så nu tänker jag kämpa på med chin ups och pull ups varje dag. Orkar inte många nu men det skall det föhoppningsvis bli ändring på. Jag blir mer och mer förtjust i övningar som bygger på att man lyfter sin egen kropp på olika sätt.

 

Varje dag låter inte som någon bra idé. Kör inte oftare än varannan dag för du måste låta musklerna hinna repareras mellan träningspassen. 



#9052

Postad 16 oktober 2015 - 21:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Du kanske har en poäng där, lite varje dag eller mycket varannan, det är frågan...

#9053

Postad 16 oktober 2015 - 21:43

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Kör man slut en muskel/muskelgrupp, är det bra att vänta 2 dygn typ... När jag gick i brottning va det ju typ helkroppspass, varje gång, med uppvärmning, stenhård träning+brottning, och det va ju mån, ons, fre... jag ville ju träna oftare, men tränarna poängterade, att det är lätt att bryta ner kroppen om man tränar det varje dag, men cykling, löpning gick bra dom dagar jag inte tränade... :)



#9054

Postad 16 oktober 2015 - 21:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Du kanske har en poäng där, lite varje dag eller mycket varannan, det är frågan...

 

Kör hellre mer varannan dag. 



#9055

Postad 17 oktober 2015 - 08:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Beror faktiskt på. SM i fitness five 2015 påtalar om vår egen Umeå-kanon Rookie Westin. Han var tvåa där. Han kör chins och dips varje morgon (han har tydligen en ställning hemma). Kollar man på hans fysik så är det troligtvis ändå så att den är något större än den solo vill ha.

Med det lyfter jag att det inte nödvändigtvis är för mycket att göra ett par set varje dag. Dem förhöjda proteinsyntesen är i två dygn, men majoriteten har skett redan efter tre-fyra timmar.

P6300024.JPG

Redigerat av Zartok, 17 oktober 2015 - 08:52.


#9056

Postad 17 oktober 2015 - 09:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Ja, riktigt så stor vill jag inte bli, men det kommer ändå inte att hända.;)

#9057

Postad 17 oktober 2015 - 10:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nej, Rookie har faktiskt börjat i unga år också :)

Själva poängen är dock att det absolut inte behöver vara dåligt att göra en övning varje dag. Men du kanske inte borde satsa på 10 set max reps varje dag :)

Vill du köra varje dag så skulle jag nog rekommendera ett schema där du, förutom uppvärmning, bara tar ut dig via maxreps en till två gånger i veckan. Övriga dagar kan du variera mellan många reps, få reps och kort vila, explosiva reps eller bara några reps i mycket lätta pass.

Och en vilodag. Rookie är trots allt veteran, tränat i över 20 år :)

#9058

Postad 17 oktober 2015 - 11:06

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Dipps efter 45..säg tack och hej till axlarna efter några år. Är ju inte någon speciellt bra övning när man blir äldre mtap belastningsnivå på känsliga roterande delar av axlarna. Finns bättre övningar...



#9059

Postad 17 oktober 2015 - 11:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag gillar dips men så är jag bara 43 också.;)
Tänkte bara köra ett set pull ups och ett set chin ups varje morgon. Hinner inte hålla på mer än någon minut ändå.

#9060

Postad 17 oktober 2015 - 12:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Grejen med den där killen är att som du säger så har han tränat väldigt länge, hans kropp har anpassat sig till att tränas så hårt. Dessutom så känner han nog sin kropp betydligt bättre än vad solo känner sin.

 

Jag anser att som nybörjare så bör man inte träna en muskelgrupp varje dag. Visst, har man tränat i flera år redan så kan man väl börja experimentera med det men jag skulle ändå anse att det är bättre att låta muskeln få vila ut mellan träningstillfällena.



#9061

Postad 17 oktober 2015 - 13:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag gillar dips men så är jag bara 43 också.;)
Tänkte bara köra ett set pull ups och ett set chin ups varje morgon. Hinner inte hålla på mer än någon minut ändå.

Då kan du lugnt köra varje dag :)

#9062

Postad 17 oktober 2015 - 22:46

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
dips är något jag blivit starkare i. har tillochmed börjat hänga på mig vikter på den övningen. på chins är jag inte riktigt där en. pullups har jag bara gjort ett fåtal gånger. men det kanske är något man ska köra oftare

#9063

Postad 17 oktober 2015 - 23:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

dips är något jag blivit starkare i. har tillochmed börjat hänga på mig vikter på den övningen. på chins är jag inte riktigt där en. pullups har jag bara gjort ett fåtal gånger. men det kanske är något man ska köra oftare

 

Dips brukar vara enklare än chins/pullups. Jag gjorde åtta reps utan problem med lite drygt 20kg runt midjan i dips i somras. Med 20kg runt midjan så orkar jag typ 3-4 chins. Det är en bra övning i alla fall, brukar inleda ryggpassen med det ibland.



#9064

Postad 18 oktober 2015 - 14:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Testade köra mark igen efter min allvarligaste skada hittills. Då skadade jag mig på 130 kilo. Med bälte. Med viktplattor som höjde upp stången.

I comebacken idag körde jag också 130. Men fler reps. Utan bälte. Och med stången på marken. Ehm... say what? Idag tror jag att jag skulle ha markat mer än jag bänkpressar :D

#9065

Postad 18 oktober 2015 - 15:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Testade köra mark igen efter min allvarligaste skada hittills. Då skadade jag mig på 130 kilo. Med bälte. Med viktplattor som höjde upp stången.

I comebacken idag körde jag också 130. Men fler reps. Utan bälte. Och med stången på marken. Ehm... say what? Idag tror jag att jag skulle ha markat mer än jag bänkpressar :D

 

Härligt!

 

För min del så blir det lite böj imorgon, 120kg står på schemat och jag håller tummarna att knät inte börjar trilskas igen.



#9066

Postad 18 oktober 2015 - 18:34

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Dips brukar vara enklare än chins/pullups. Jag gjorde åtta reps utan problem med lite drygt 20kg runt midjan i dips i somras. Med 20kg runt midjan så orkar jag typ 3-4 chins. Det är en bra övning i alla fall, brukar inleda ryggpassen med det ibland.


Chins måste jag få upp lite reps i innan jag hänger på mig vikter känner jag. Har haft många pass där jag känt att ryggkontakten varit som bortblåst. Men börjar känna att jag fått in rätt teknik nu

#9067

Postad 19 oktober 2015 - 21:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Triceps, biceps samt böj idag.

 

Filmade böjen men det blev inget som är värt att lägga ut. Gjorde 3x8 på 120, först högstång, sen lågstång och sen högstång igen. Lade på 140 och gjorde en trea med högstång och sen en femma med lågstång.

 

Tog lite skärmdumpar på dom djupaste böjarna på 140kg, en på högstång och en på lågstång.

YUPBCHX.png

 

Jag kommer djupare i högstången och får samtidigt kortare lyftväg. Kolla strecken vid höften hur det lutar mer neråt höger i högstången. Se även hur långt upp stången är i dom olika bilderna. Kameran var placerad på samma plats och vinklad bra precis likadant så det borde gå rätt bra att jämföra såhär. Jag skjutsar dock fram knäna lite mer i högstången än i lågstången (vilket är ganska väntat) men det var ganska svårt att se skillnaden innan jag ritade trianglarna och mätte dom.

 

Så, vad kändes bäst? Det var enklare att komma ner i djup i högstången men jag kände mig ganska mycket svagare. Jag vet inte riktigt vad det är som begränsar mitt djup i lågstången men tror det är att knäna börjar falla in när jag närmar mig rätt djup. Rörligheten i knäleden borde inte vara problem för jag böjer knät mer i högstången än i lågstången och det går bra ändå. Jag har dock ganska mycket böjning i höften och det brukar kännas lite som att bältet kommer i vägen för mig när jag kör lågstång. Aja, ska fundera lite mer på det här...



#9068

Postad 19 oktober 2015 - 22:52

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 1

Jag är inte direkt ute efter att bli bodybuilder. Snarare lite starkare och få det lite enklare när man gör något lite fysiskt krävande. Är man som mig rätt så otränad så blir det tungt osv. Är man bättre tränad så orkar man mer helt enkelt.

Ska kolla igenom länkarna som jag har fått :D



#9069

Postad 20 oktober 2015 - 08:47

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

 

Jag är inte direkt ute efter att bli bodybuilder. Snarare lite starkare och få det lite enklare när man gör något lite fysiskt krävande. Är man som mig rätt så otränad så blir det tungt osv. Är man bättre tränad så orkar man mer helt enkelt.

Ska kolla igenom länkarna som jag har fått :D

 

 

HAHA :D Jag är dock fortfarande inte ute efter att bli bodybuilder utan det är just att bli starkare som är målet :)



#9070

Postad 20 oktober 2015 - 20:19

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Lite frågor.

 

Har kört hantlar varje dag + armhävningar, situps och dom där när man sitter nedanför en soffa och lyfter kroppen upp och ner med hjälp av armarna som man har bakom sig i soffan. Ungefär som armhävningar fast man tränar baksidan av armarna. Vete tusan vad dom heter? Nån som vet kanske?

 

Hur som helst. Jag har gjort detta så mycket jag har pallat sen natten den 20 september mestadels dagtid med ett uppehåll på 5 dagar för tre veckor sedan. Vissa dagar har jag kört 2 pass. 2x15 min. Järnet vissa pass. Alltså allt vad jag har pallat under 15 min där jag har växlat övningarna under högt tempo. Tex en uppvärmning med hantlarna. En armhävning. Sen situps, efter det kanske 20 stycken såna där soff hävningar vad dom nu kallas. Sen kanske 2 armhävningar. Efter det kanske 30 gånger 6kg x 2 då det är två armar. Sen lite situps. Sen har jag varierat tills orken har tagit slut 12 min senare eller liknande. Sen ett liknande pass 5 timmar senare efter mat, vila osv.

 

Har redan lagt på mig ca: 2-3 cm muskler på armarna i viloläge. Alltså när man står avslappnad och när man inte tränar.

 

Det jag skulle säga är att jag tycker att det har gått ruskigt fort. Är detta normalt fort? :) Kanske att man har lite anlag för det. Skulle gärna vilja höra lite från nån som har tränat ett tag som har lite erfarenhet av att lyfta skrot osv.

 

Jag räknade ut att jag lyfte runt 700 kg andra veckan ungefär under 15 min enbart med en övning hantlar. Glömde säga att jag även tränar nackmusklerna med hantlarna. Brukar numera köra 2x20 = två armar på 2-3kg 2 gånger varje dag. Nu försöker jag köra 2 x 700 kg då jag gör samma sak två gånger om dagen. Sen till min sista fråga. Hur mycket bör jag vila i mellan varje alt sova? Är det ok att köra två pass om dagen nu?

 

Tacksam för svar! :)


Redigerat av Unregistered2294, 20 oktober 2015 - 20:24.


#9071

Postad 20 oktober 2015 - 21:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Lite frågor.

 

Har kört hantlar varje dag + armhävningar, situps och dom där när man sitter nedanför en soffa och lyfter kroppen upp och ner med hjälp av armarna som man har bakom sig i soffan. Ungefär som armhävningar fast man tränar baksidan av armarna. Vete tusan vad dom heter? Nån som vet kanske?

 

Hur som helst. Jag har gjort detta så mycket jag har pallat sen natten den 20 september mestadels dagtid med ett uppehåll på 5 dagar för tre veckor sedan. Vissa dagar har jag kört 2 pass. 2x15 min. Järnet vissa pass. Alltså allt vad jag har pallat under 15 min där jag har växlat övningarna under högt tempo. Tex en uppvärmning med hantlarna. En armhävning. Sen situps, efter det kanske 20 stycken såna där soff hävningar vad dom nu kallas. Sen kanske 2 armhävningar. Efter det kanske 30 gånger 6kg x 2 då det är två armar. Sen lite situps. Sen har jag varierat tills orken har tagit slut 12 min senare eller liknande. Sen ett liknande pass 5 timmar senare efter mat, vila osv.

 

Har redan lagt på mig ca: 2-3 cm muskler på armarna i viloläge. Alltså när man står avslappnad och när man inte tränar.

 

Det jag skulle säga är att jag tycker att det har gått ruskigt fort. Är detta normalt fort? :) Kanske att man har lite anlag för det. Skulle gärna vilja höra lite från nån som har tränat ett tag som har lite erfarenhet av att lyfta skrot osv.

 

Jag räknade ut att jag lyfte runt 700 kg andra veckan ungefär under 15 min enbart med en övning hantlar. Glömde säga att jag även tränar nackmusklerna med hantlarna. Brukar numera köra 2x20 = två armar på 2-3kg 2 gånger varje dag. Nu försöker jag köra 2 x 700 kg då jag gör samma sak två gånger om dagen. Sen till min sista fråga. Hur mycket bör jag vila i mellan varje alt sova? Är det ok att köra två pass om dagen nu?

 

Tacksam för svar! :)

 

Övningen du saknar namn på brukar kallas "bänkdips".

 

2-3cm omkrets på en månad låter väldigt mycket. Jag har ökat typ 0.5-1cm senaste halvåret tror jag. Har dock stått helt stilla i kroppsvikt. Mäter du med måttband? Hur mäter du?

 

Angående vila mellan träningstillfällena så skulle jag rekommendera att du inte kör oftare än ett pass per dag. Du verkar använda rätt så lätta vikter och högt antal repetitioner vilket gör att det borde gå att träna varje dag men jag skulle nog försöka träna lite tyngre istället och köra varannan dag. Se till att du äter ordentligt och sover minst ~8h per natt för bästa resultat.



#9072

Postad 20 oktober 2015 - 23:08

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Lyssna på kroppen.. Överansträngning i underarmarna är inte att leka med om man vill bli frisk.

#9073

Postad 21 oktober 2015 - 06:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2
Perra har även förlorat det mesta kroppsfettet han haft på kroppen på en vecka, så hans angivelser är inte helt pålitliga vill jag flika in :D

#9074

Postad 21 oktober 2015 - 06:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag brukar inte mäta omkrets på mina armar, men jag brukar samtidigt vara "svullen" i den muskelgrupp jag nyss tränat i ca 24 timmar. Så tränar du hela tiden kan ökningen i omkrets vara en effekt av att du nyligen tränat. Men å andra sidan spelar det inte så stor roll, det viktigaste är ju att du tränar och trivs med det. Så kötta på bara. ;)



#9075

Postad 21 oktober 2015 - 18:06

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
20151021-185854.jpg

Nu kom de äntligen efter att fedex nästan lämnade av dom hos någon annan.

#9076

Postad 21 oktober 2015 - 19:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Fan vad sexiga de blev!



#9077

Postad 21 oktober 2015 - 20:22

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Perra har även förlorat det mesta kroppsfettet han haft på kroppen på en vecka, så hans angivelser är inte helt pålitliga vill jag flika in :D

Vad vet du om det :D Du försökte tidigare få det till att jag förlorade allt på en vecka. Det var inte det jag sa. Sen beror det mesta på om man har bra ämnesomsättning, hur gammal man är och om man är uppe på rätt tid på dygnet eller inte, om man rör på sig varje dag samt vad man stoppar i sig :)


Redigerat av Unregistered2294, 21 oktober 2015 - 20:40.


#9078

Postad 21 oktober 2015 - 21:00

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Fan vad sexiga de blev!

Man vet ju inte riktigt hur de ser ut förrän man får dom, men jag blev extremt nöjd.

Jag som körde knäböj/ben imorse åkte till gymmet efter jag hade ätit nu på kvällen, bara för att känna lite hur de sitter. De kändes riktigt bra faktiskt. Får återkomma när jag använt de lite mer.

#9079

Postad 21 oktober 2015 - 22:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Dom ser ut att vara ganska breda framtill dom där skorna, kanske skulle passa bra på mina ankfötter då. Jag har alltid tränat i bara strumpor, med undantag för bänk och böj, men har på senare tid börjat trampa på osköna små saker inne på gymmet. Jag vet inte om det är metallflisor eller glassplitter men förbannat små och vassa saker är det i alla fall. Måste nu börja ha mina Vans sneakers på mig men dom lär nog falla sönder helt snart. Dom är redan rätt slitna och dom är nog inte gjorda för att träna i. Kanske blir att man önskar sig ett par såna där dojjor i födelsedagspresent, är ju bara några månader kvar.

 

Tränade i alla fall axlar, övre bröst, triceps samt mage idag. Tränar på förmiddagarna nu under tenta-perioden, pluggar matte sen hela eftermiddagarna och kvällarna. Mer tidseffektivt då eftersom jag får hela gymmet nästan för mig själv då, brukar bara vara nån gubbe och kanske någon tant som tränar där mellan 11-14 typ. 

 

Tänkte köra lite sumomark på fredag. Jag kan ju ändå inte lyfta tungt så tänkte att jag kan lika gärna köra lite sumo för omväxlingens skull. Då får jag ju lite stretching i höfterna också vilket jag behöver till knäböjen för att hindra att knäna faller in i bottenläget.

 

I helgen så vet jag inte om det blir någon träning, beror på hur jag ligger till med tentaplugget. Nästa vecka blir det i alla fall träningsuppehåll, måste plugga nå så in i **** till tenta #2 som är på fredagen. Men sen nästa helg så blir det nog träning både lördag och söndag för då lär kroppen vara fräsch efter en veckas uppehåll.



#9080

Postad 21 oktober 2015 - 22:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Vad är det du pluggar?

#9081

Postad 22 oktober 2015 - 08:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Vad är det du pluggar?

 

Civilingenjör medieteknik. 



#9082

Postad 22 oktober 2015 - 09:48

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Civilingenjör medieteknik. 

Skorna är väldigt breda fram, och extremt stabila, balansen med skorna på blir oerhört mycket bättre kände jag imorse när jag testade köra utfall.

 

Så du är brain and muscle då, med tanke på vad du pluggar :)



#9083

Postad 22 oktober 2015 - 17:32

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Om du måste plugga "nå in i h-vete" så borde du byta upplägg pch plugga mer innan så man slipper sitta 24/7 sista veckan, det är ganska skönt att komma ihåg något från kursen en vecka efteråt och det är svårt när man nödpluggar :)

Visserligen är alla olika men efter att ha läst civilingenjör i fem år så har man ju gjort några tentor så har lite erfarenhet .

Aja nytt pers i bänken nu senast, 127,5 med mersmak så tror 130 sitter inom en snar framtid. Tog 100kg för första gången i augusti förra året tror jag det var så haft ett bra träningsår :)

#9084

Postad 22 oktober 2015 - 19:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Om du måste plugga "nå in i h-vete" så borde du byta upplägg pch plugga mer innan så man slipper sitta 24/7 sista veckan, det är ganska skönt att komma ihåg något från kursen en vecka efteråt och det är svårt när man nödpluggar :)

Visserligen är alla olika men efter att ha läst civilingenjör i fem år så har man ju gjort några tentor så har lite erfarenhet .

Aja nytt pers i bänken nu senast, 127,5 med mersmak så tror 130 sitter inom en snar framtid. Tog 100kg för första gången i augusti förra året tror jag det var så haft ett bra träningsår :)

 

 

Jo, jag har börjat inse det nu att man kanske skulle ha lagt lite mer tid under kursens gång.

 

Du verkar ha ökat i bänken ungefär lika snabbt som jag har. Jag satte ju 100 för första gången den första november i höstas och satte 130 nu för någon vecka sedan. I ditt fall, 27.5kg på lite drygt ett år är riktigt bra!



#9085

Postad 22 oktober 2015 - 20:16

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Jo, jag har börjat inse det nu att man kanske skulle ha lagt lite mer tid under kursens gång.
 
Du verkar ha ökat i bänken ungefär lika snabbt som jag har. Jag satte ju 100 för första gången den första november i höstas och satte 130 nu för någon vecka sedan. I ditt fall, 27.5kg på lite drygt ett år är riktigt bra!


Ja lite bättre teknik gör mycket, dock fortfarande lång väg att gå men jag har inte bråttom.

Gillar dock ökningen i mark mest. Körde den väldigt sällan förr och aldrig tungt. Körde som mest på 100 kg när jag väl gjorde den övningen. Förra sommaren började jag dock köra mer seriöst och tränade på teknik och styrkan, och i maj i år gjorde jag 205kg, så ökade 100kg på mindre än ett år

#9086

Postad 22 oktober 2015 - 20:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

I måndags hade jag ett mördarpass med benen. bara kroppsvikt. Utfall och upphopp och sumogång och grodhopp och spänsthopp och annat roligt.. "Vilan" mellan övningsseten bestod i 30s squats, 30s upphopp, 30s utfallshopp.... Kände redan efter 90s av grispasset att "fan; det här kommer bli jääääävligt jobbigt, alltså"..

Vi orkade ändå hålla på i 35 minuter :) Det är häftigt vad kroppen fixar fastän den är helt slut. :)

 

Nåväl.

Benen består fortfarande, tre dagar senare, av två smärtande stockar som sitter ihop med gångjärn. Benen viker sig när man minst anar det, och gångstilen är inte direkt vackrare än normalt utan ger hellre associationer till någon slags älg eller en sengångare eller något däremellan... Det är härligt  :)
 

Fick dock migrän i tisdags. Finns fortfarande sviter kvar, så ingen mer träning har skett i veckan; känner mig dyngbakis och seeg.

Jag tror att migränen kan ha varit kroppens eget sätt att säga "Nu j*vlar ligger du kvar i sängjäveln och rör dig inte en meter på flera dagar!".

:D



#9087

Postad 23 oktober 2015 - 16:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tränat på 800mg koffeintabletter idag. Jag märkte av ett par saker.

Ett, jag fick en enorm negativ syrebalans i kroppen den första timmen. Kroppen har energi och styrka, men inte syre, så jag höll på att dö. Typ hyperventilerade i en halvtimme.

Två, det finns dom som blir twitchiga av koffein. Jag blev det tills jag började ta i för allt vad kroppen höll. Gör man det försvinner skakningarna. Gjorde för mig iallafall.

Tre, när jag körde hantelpress så märkte jag hur mycket mer jag kunde ta ut mig. Det var som att muskelfibrerna i underarmen började och rycka och "snärta till". Intressant känsla.

#9088

Postad 23 oktober 2015 - 16:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Sluta knarka för H-e.

#9089

Postad 23 oktober 2015 - 17:02

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Hassesolo du är väl "meducinman" till proffesionen? Koffein i för stora mängder borde väl kunna leda till oönskade effekter med arytmi hos pumpen? Känns ju inte som något man borde experimentera med för mycket iaf....

#9090

Postad 23 oktober 2015 - 17:24

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Dricker ofta 6 stora koppar kaffe innan 9-fikat på jobbet är slut. (sedan dricker jag bara en kopp till under hela dagen, av ngn anledning) Det torde motsvara i runda slängar 800mg på knappt två timmar. Nu har jag väl byggt upp en tolerans kan man tänka, men är jag inte van, tex efter semestern så ger det ju viss effekt i form av extrem pinknödighet om inte annat.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 23 oktober 2015 - 17:24.


#9091

Postad 23 oktober 2015 - 18:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

det är ingen fara, för att uppnå toxisk dos så måste man vara uppe i runt 20mg per kilo kroppsvikt. och då är det långt kvar till den dödliga dosen som är 8-10 gånger högre. med min vikt så var det UNDER hälften av den toxiska dosen *asg*



#9092

Postad 23 oktober 2015 - 18:49

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

det är ingen fara, för att uppnå toxisk dos så måste man vara uppe i runt 20mg per kilo kroppsvikt. och då är det långt kvar till den dödliga dosen som är 8-10 gånger högre. med min vikt så var det UNDER hälften av den toxiska dosen *asg*


He, he,,;)

http://youtu.be/wdYj2be5GCo

#9093

Postad 25 oktober 2015 - 13:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Känner en kille, han gick på samma gymnasium som mig förut. Han tog träningen till en väldigt extrem nivå. En gång innan ett träningspass så tog han dubbel dos PWO samt en hög koffeintabletter. Han landade på runt 1.8g koffein totalt. Han satt på toa med diarre i en halvtimme efteråt. Typ ett år senare började han med doping och senast jag hörde något från honom så hade han varit tvungen att sluta med dopingen för han hade hamnat på sjukhus pga något som dopingen ställde till med. Men visst, han var jävligt stor. Runt 185 lång och typ 130kg.



#9094

Postad 25 oktober 2015 - 14:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det var dock över dubbla min dos koffein :P
Fast blir man starkare av det? Jag testade idag igen och kunde lasta på årsbästa i shrugs.

Redigerat av Zartok, 25 oktober 2015 - 14:10.


#9095

Postad 25 oktober 2015 - 17:13

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför jag är så deprimerande svag i baksida lår.:(
Jag känner en fjortonåring som alltid varit storväxt och småfet. Dålig på lagsporter. Han har kommit i puberteten och är väl 190, 95. Idag lufsade han in på gymmet och satt vid några benmaskiner och gjorde några reps och såg uttråkad ut. Grejen är att han hade maxvikt på alla maskiner. Du får gå över till skivstång sade jag. Verkar jobbigt tyckte han...

Redigerat av hassesolo, 25 oktober 2015 - 17:17.


#9096

Postad 25 oktober 2015 - 18:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Gissar att du testat samma vikter på maskinerna han körde?
Jag är också svag i baksida lår. Och framsida. Det är inget att deppa över. Det är klart att en kille som väger 25 kilo mer än dig också kan vara starkare än dig, tänk bara på alla gratiskilon han får om han drar benen neråt vid lårcurlen :)

#9097

Postad 25 oktober 2015 - 19:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Han är klart starkare än jag i benen men som tröst såg jag att han var klart svagare i överkroppen. Om han tränar i en månad lär han gå om. En riktig björn.:)

#9098

Postad 25 oktober 2015 - 22:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Minns för något år sedan, hade med en polare på gymmet. Han är en sån där typisk datornörd, skinny fat och har aldrig hållit på med någon sport tidigare. Han körde benspark. Han klarade 5-6 reps med fullt viktmagasin. Jag hade tränat i typ 1.5-2 år då och tog väl typ 140 i böj eller så och jag kunde knappt rubba fullt viktmagasin. Har inte tränat på det gymmet på länge nu och speciellt inte på bensparkmaskinen men tror att jag i dagsläget inte skulle orka mer än kanske 8-10 reps med fullt viktmagasin, och då böjer jag ändå nästan 200kg. 

 

Men visst, tjocka människor brukar ha rätt skaplig benstyrka. Har en barndomskompis som är rätt överviktig. Vet inte vad han väger men gissningsvis kring 120-130 eller så, kanske 175 lång. Såg honom på gymmet för något år sedan, han körde sittande vadpress med typ 100kg. Jag brukade köra på typ 35-40 som mest och då tyckte jag det var riktigt tungt. Men visst, han brukar vara ute och gå väldigt mycket och han har alltid varit fet ända sen han var liten bäbis så det är inte konstigt att han har byggt några fruktansvärda vader.



#9099

Postad 26 oktober 2015 - 06:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det handlar inte om att individen är tjock, det handlar om att nervsystemet är vansinnigt bra hos individen du pratar om. Han är nog (som jag brukar säga) nära besläktad med schimpanserna :D

Ja, våra kusiners nervsystem är fruktansvärt bra i trim i jämförelse med gemene man. Eller typ alla atleter.

#9100

Postad 26 oktober 2015 - 07:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Man måste ju bli stark i benen av att gå och bära på 130 kg hela dagarna... Feta gubbar har ofta mycket benmuskler.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.