Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Blu-ray Filmer

9284 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 juni 2007 - 11:56

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
'Saturday Night Fever' to Boogie to Blu-ray, HD DVD This Fall

Paramount Home Entertainment has announced it will bring the seminal '70s classic 'Saturday Night Fever' to Blu-ray and HD DVD this September.
One of the most influential films of it era, 'Saturday Night Fever' turned John Travolta into a star, scored the Bee Gees an unprecedented string of No. 1 disco hits, and single-handedly made the world safe for white polyester leisure suits.

Paramount has set a September 18 bow for the film's high-def debut on both Blu-ray and HD DVD.
Though no specs have yet been announced, the next-gen versions will debut simultaneously with a new 30th Anniversary Edition on standard-def DVD, so we can only hope for a wealth of new bonus content.
Paramount has set a retail price of $29.95 for both versions.

Redigerat av Guppa, 15 juni 2007 - 16:56.


#2

Postad 14 juni 2007 - 19:10

Evelon
  • Evelon
  • ForumrĂ€v

  • 515 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick blue-ray konserten med Springsteen idag. Ljudet Ă€r verkligen jĂ€ttebra men bilden Ă€r ibland sĂ„ mörk att det Ă€r svĂ„rt att se brucan ... Är det nĂ„gon mer som sett den pĂ„ blue-ray?
Billig var den frÄn axelmusic bara 150 inkl frakt.

#3

Postad 14 juni 2007 - 19:24

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

  • 2 965 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick blue-ray konserten med Springsteen idag. Ljudet Ă€r verkligen jĂ€ttebra men bilden Ă€r ibland sĂ„ mörk att det Ă€r svĂ„rt att se brucan ... Är det nĂ„gon mer som sett den pĂ„ blue-ray?
Billig var den frÄn axelmusic bara 150 inkl frakt.

<{POST_SNAPBACK}>



Det Àr du inte ensam om att tycka.

Review

#4

Postad 14 juni 2007 - 22:01

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Nu har Sony Àntligen gÄtt ut med info angÄende "The Fifth Element Exchange Program". FrÄgan Àr bara om det gÀller Àven för oss utanför staterna, vore grymt att fÄ en hd release av The Fifth Element vÀrd namnet.

The Fifth Element Exchange Program
Posted June 14, 2007 by Josh

When Blu-ray first launched, there were great expectations for the titles released. That was especially true for 'The Fifth Element', which had been a home theater enthusiast favorite on DVD. Unfortunately, the results were less than stellar, but Sony is here to atone! Those who purchased 'The Fifth Element' in its current form can exchange the disc for the new, cleaned up version of the film, due out July 17th.

The disc will come as a BD-50, encoded with AVC, and have two lossless/uncompressed audio tracks: the same PCM track from the original release (which was quite excellent) and a 20-bit Dolby TrueHD track. The extras remain the same, but the film has been remastered for a cleaner/crisper video experience.

Right now, Sony is taking down your name, mailing address, and phone number and will contact you closer to the release of the remastered version on how to exchange your disc. When you call, have that information ready, or if you are emailing, make sure to place it in your message. Here is the contact information:

Phone: 800-860-2878
Email: [email protected] 


KĂ€lla: Blu-ray.com


Edit: Drog precis ivÀg ett mail till Sony och bönade och bad, vill ha.... FÄr se vad de svarar, Äterkommer.

Redigerat av Guppa, 15 juni 2007 - 12:05.


#5

Postad 15 juni 2007 - 16:21

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlĂ€gg
  • 0
har hovrat med muspekaren över bestÀllningsknappen mÄnga gÄnger pÄ 5th element men avstÄtt pÄ grund av den pÄstÄtt dÄliga bilden PGA mastern's skick... men den nya rackarn skall jag lÀtt slÄ till pÄ!

Milla Jovovic + Luc Besson = magi! :)

#6

Postad 15 juni 2007 - 17:57

Agaton
  • Agaton
  • ForumrĂ€v

  • 670 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan sÀga om de svenska utgÄvorna av Pirates of the Caribbean filmerna pÄ Blu-ray Àr regionsfria som de amerikanska utgÄvorna? NÄgon som har provkört dom pÄ en US PS3 eller nÄt?

#7

Postad 15 juni 2007 - 18:44

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • ForumrĂ€v

  • 889 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet var man kan hitta en bra sammanstÀllning, likt den pÄ Highdefdigest, pÄ utgivna och kommande releaser i region B ??

#8

Postad 15 juni 2007 - 19:07

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0

har hovrat med muspekaren över bestÀllningsknappen mÄnga gÄnger pÄ 5th element men avstÄtt pÄ grund av den pÄstÄtt dÄliga bilden PGA mastern's skick... men den nya rackarn skall jag lÀtt slÄ till pÄ!

Milla Jovovic + Luc Besson = magi! 


Det Àr inte "dÄlig" bild pÄ nyvarande rellen heller men man hade förvÀntats sig bra mycket mer, ljudet dÀrimot Àr helt underbart :)

#9

Postad 15 juni 2007 - 23:36

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
Potter, Oceans, and Flashdance this Winter

Video Business has posted a nice article on how studios will begin catering to the feminine side of the HD format war this winter as Blu-ray moves in the early mass phase. Paramount will release 'Flashdance' for Blu-ray on September 18th. Warner is planning to release the Harry Potter and Oceans films this fall on Blu-ray in sync with the video releases of 'Oceans 13' and 'Harry Potter and the Order of the Phoenix'.

In addition, Warner Brothers is planning to bring the made-for-TV movies 'The Rest Stop' and 'Sublime' to Blu-ray sometime early next year. As usual, there are no specs at this time, but expect more to be revealed as we get closer to the release date.


#10

Postad 15 juni 2007 - 23:37

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
Meet the Robinsons Comes to Blu-ray

Buena Vista Home Entertainment has announced that they will release the computer animated film 'Meet the Robinsons' for Blu-ray, day and date with the DVD release on October 23rd. It will be presented in 1.78:1 1080p video with PCM 5.1 audio. The Blu-ray edition will include all the extras from the DVD, plus additional deleted scenes and a BD-J game "Bowler Hat Barrage".

Redigerat av Addex, 15 juni 2007 - 23:38.


#11

Postad 15 juni 2007 - 23:38

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
Bifogad fil  20th_c_fox_blu_ray.jpg   93,44K   3 Antal nerladdningar

Detta betyder att MGM kommer ocksÄ.

Redigerat av Addex, 15 juni 2007 - 23:58.


#12

Postad 15 juni 2007 - 23:57

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
Kommande pÄ Blu-ray i Australien [reg B].

Postad bild Postad bild Postad bild
Postad bild Postad bild Postad bild

#13

Postad 16 juni 2007 - 00:07

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
Paramount Bumps 'Face/Off' Blu-ray, HD DVD; 2-Disc Special Edition Now Expected

Bifogad fil  original.jpeg   20,51K   3 Antal nerladdningar

Paramount Home Entertainment has announced a new street date for the Blu-ray and HD DVD debut of 'Face/Off,' and has revealed an apparent expansion of its specs.
The hit action-thriller, starring John Travolta and Nicolas Cage as enemies who "body switch" in a game of hi-tech cat-and-mouse, was originally announced for high-def release on August 28th.


Paramount has now bumped the release of both the Blu-ray and HD DVD versions back until September 11.

While full specs have yet to be released, Paramount has sent along the box art for both next-gen editions, which indicates a two-disc special edition for each. So we can likely look forward to plenty of fresh bonus features to highlight the release.
Retail price remains $29.95 for both versions.


#14

Postad 16 juni 2007 - 00:08

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
Bifogad fil  Bild_1.jpg   17,89K   0 Antal nerladdningar

#15

Postad 18 juni 2007 - 18:13

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0
Disneys försenade titlar, The rock, Con Air och Crimson Tide Àr nu slÀppta i Frankrike, det snackas om att dom snart kommer till UK ocksÄ.
Postad bild

EDIT: Fel trÄd, flytta gÀrna till filmtrÄden.

Redigerat av Unregistered992, 18 juni 2007 - 18:14.


#16

Postad 18 juni 2007 - 18:17

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0
Oldboy (Blu-ray)
Due for release on 27/08/2007

http://www.play.com/...ldboy (Blu-ray)

#17

Postad 21 juni 2007 - 12:42

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan ge ett utlÄtande om Bikini Destination: Triple Fantasy?? Va inte blyga nu, den har ju fÄtt hyggligt betyg av Bracke för sin fina pq och vackra naturscener :(. Har sett en del hdklipp frÄn serien tidigare och verkar vara grym bild, trevliga flickor och lagom "pÄklÀtt". Och nej, det Àr ingen porr för de som fÄtt för sig det, Àr inte vÀrre Àn att lÀsa Slitz eller Vecko Revyn. TÀnkte att det kunde funka bra som komplement till Shark Tank som trivselhöjare.

Review:
http://bluray.highde...plefantasy.html

Redigerat av lobo, 21 juni 2007 - 12:43.


#18

Postad 21 juni 2007 - 16:35

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

  • 2 965 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„gon som kan ge ett utlĂ„tande om Bikini Destination: Triple Fantasy?? Va inte blyga nu, den har ju fĂ„tt hyggligt betyg av Bracke för sin fina pq och vackra naturscener  :(. Har sett en del hdklipp frĂ„n serien tidigare och verkar vara grym bild, trevliga flickor och lagom "pĂ„klĂ€tt". Och nej, det Ă€r ingen porr för de som fĂ„tt för sig det, Ă€r inte vĂ€rre Ă€n att lĂ€sa Slitz eller Vecko Revyn. TĂ€nkte att det kunde funka bra som komplement till Shark Tank som trivselhöjare.

Review:
http://bluray.highde...plefantasy.html

<{POST_SNAPBACK}>


this is the Unrated Version, so aside from actual sex acts, you're gonna see everything. Which, if you've even read this far, is likely exactly what you want. So I'm still going to give this tripe three stars, because I guess it delivers on the, um, bottom line.

:)

#19

Postad 21 juni 2007 - 16:47

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • ForumrĂ€v

  • 935 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om serien Elisabeth I, med Helen Mirren och Jeremy Irons, som gick i veckan pÄ SVT finns eller kommer som BD?

#20

Postad 21 juni 2007 - 17:00

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0
Fox Announces 22 for France

20th Century Fox These days, any Blu-ray news from Fox is good news, but when you start seeing release dates for some of the titles Fox delayed many months ago, you're heart starts to beat just a little bit faster. New releases for September 26th: 'Day After Tomorrow', 'Independence Day', and 'Platoon'. New releases for October 24th: 'Predator', 'Commando', 'Robocop', 'Arthur and the Invisibles', 'The Hills Have Eyes', 'Ice Age', and 'Tristan & Isolde'.

Also being released those two days, are titles which have already been released in other regions, as well as the French films 'Renaissance', 'Les Choristes', and 'Ne Le Dis A Personne'. For some specs and cover art, click on the source below.

No official word when or if these titles will make it to other countries, but expect an announcement sooner than later.
http://www.dvdrama.c...hp?20746&page=1
» Klicka hĂ€r för att visa spoiler - Klicka en gĂ„ng till för att dölja den... «

Redigerat av Unregistered992, 21 juni 2007 - 17:06.


#21

Postad 21 juni 2007 - 17:03

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • LĂ€rjunge

  • 445 inlĂ€gg
  • 0
SHOOTER Àr en given förbokad till min filmsamling :( JÀkligt bra film ...lite som "First Blood" fast i nyare tappning. Rekommenderas

Bifogad fil(er)



#22

Postad 21 juni 2007 - 17:10

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0

Fox Announces 22 for France

20th Century Fox These days, any Blu-ray news from Fox is good news, but when you start seeing release dates for some of the titles Fox delayed many months ago, you're heart starts to beat just a little bit faster. New releases for September 26th: 'Day After Tomorrow', 'Independence Day', and 'Platoon'. New releases for October 24th: 'Predator', 'Commando', 'Robocop', 'Arthur and the Invisibles', 'The Hills Have Eyes', 'Ice Age', and 'Tristan & Isolde'.

Also being released those two days, are titles which have already been released in other regions, as well as the French films 'Renaissance', 'Les Choristes', and 'Ne Le Dis A Personne'. For some specs and cover art, click on the source below.

No official word when or if these titles will make it to other countries, but expect an announcement sooner than later.
http://www.dvdrama.c...hp?20746&page=1

» Klicka hĂ€r för att visa spoiler - Klicka en gĂ„ng till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>



Now we talking....... :(

#23

Postad 21 juni 2007 - 17:14

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • ForumrĂ€v

  • 935 inlĂ€gg
  • 0
Arniiiiie! Och Shooter Àr ju ocksÄ bra.

#24

Postad 21 juni 2007 - 21:04

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlvklart ska Shooter finnas i hyllan precis som The Host och 300!

#25

Postad 23 juni 2007 - 08:55

GĂ€st_NabCake_*
  • GĂ€st_NabCake_*
  • 0
NÄgra kommentarer pÄ dessa filmers PQ - SQ ?

American Psycho
Annapolis
Apocalypto
Click
Crank
Cruel Intentions
Flyboys
Stomp the yard.

Har funderat pÄ o bestÀlla nÄgra utav dem pÄ mÄndag.

#26

Postad 23 juni 2007 - 13:17

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • LĂ€rjunge

  • 445 inlĂ€gg
  • 0

NÄgra kommentarer pÄ dessa filmers PQ - SQ ?

American Psycho
Annapolis
Apocalypto
Click
Crank
Cruel Intentions
Flyboys
Stomp the yard.

Har funderat pÄ o bestÀlla nÄgra utav dem pÄ mÄndag.

<{POST_SNAPBACK}>



Kan bara ytrra mig om filmen Crank, det Àr en 16:9 bild fyllare hos mig..egentligen 1.85:1 http://bluray.highde....com/crank.html

Ger personligen bilden 4 av 5.. och ljudet 4 av 5

#27

Postad 23 juni 2007 - 17:22

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlĂ€gg
  • 0

SHOOTER Àr en given förbokad till min filmsamling


Var hittar du den för att förhandsboka?

Har letat pÄ alla? svenska siter utan att hitta.

#28

Postad 23 juni 2007 - 17:43

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlĂ€gg
  • 0
och dÀr lÀr du inte hitta den heller , finns bara pÄ Axelmusic.com o dylikt utan Sv text..

#29

Postad 23 juni 2007 - 18:24

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlĂ€gg
  • 0

och dÀr lÀr du inte hitta den heller , finns bara pÄ Axelmusic.com o dylikt utan Sv text...

Svensk text klarar jag mig utan, men den Àr Region 1. Och den Blu-ray spelare BDP-LX70 jag lurar pÄ, klarar vÀl inte Region 1?

#30

Postad 23 juni 2007 - 20:59

Anteee
  • Anteee
  • AnvĂ€ndare

  • 190 inlĂ€gg
  • 0

och dÀr lÀr du inte hitta den heller , finns bara pÄ Axelmusic.com o dylikt utan Sv text...

Svensk text klarar jag mig utan, men den Àr Region 1. Och den Blu-ray spelare BDP-LX70 jag lurar pÄ, klarar vÀl inte Region 1?

<{POST_SNAPBACK}>


AlltsÄ det Àr Region A,B och C pÄ Blu-Ray :o Sen Àr Paramounts titlar regionsfria sÄ du kommer kunna köra Shooter pÄ vilken BD-Spelare du Àn har...

#31

Postad 24 juni 2007 - 13:35

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlĂ€gg
  • 0
Shooter, Apocalypto och 300 Àr givna titlar till hösten nÀr jag förhoppningsvis gÄr över till Blu-ray.

#32

Postad 29 juni 2007 - 17:35

MWessman
  • MWessman
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick blue-ray konserten med Springsteen idag. Ljudet Ă€r verkligen jĂ€ttebra men bilden Ă€r ibland sĂ„ mörk att det Ă€r svĂ„rt att se brucan ... Är det nĂ„gon mer som sett den pĂ„ blue-ray?
Billig var den frÄn axelmusic bara 150 inkl frakt.

<{POST_SNAPBACK}>


Var inne pĂ„ axelmusic, bra priser. Kör du pĂ„ blu-ray spelare frĂ„n USA? TĂ€nkte pĂ„ att regionen Ă€r 1. Är lockad att köpa flmer dĂ€rifrĂ„n men mitt ps3 kör ju region 2. Eller?

#33

Postad 29 juni 2007 - 17:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick blue-ray konserten med Springsteen idag. Ljudet Ă€r verkligen jĂ€ttebra men bilden Ă€r ibland sĂ„ mörk att det Ă€r svĂ„rt att se brucan ... Är det nĂ„gon mer som sett den pĂ„ blue-ray?
Billig var den frÄn axelmusic bara 150 inkl frakt.

<{POST_SNAPBACK}>


Var inne pĂ„ axelmusic, bra priser. Kör du pĂ„ blu-ray spelare frĂ„n USA? TĂ€nkte pĂ„ att regionen Ă€r 1. Är lockad att köpa flmer dĂ€rifrĂ„n men mitt ps3 kör ju region 2. Eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Springsteenskivan Àr ju reg-fri som sÄ mÄnga andra Blu-ray-filmer.

"Product Details

Actors: Bruce Springsteen with the Sessions Band
Format: Live
Language: English
Region: All Regions
Aspect Ratio: 1.78:1
Number of discs: 1
Rating
Studio: Sony BMG
DVD Release Date: June 5, 2007
Average Customer Review: based on 2 reviews. (Write a review.)
ASIN: B000P1KTW8 "

#34

Postad 29 juni 2007 - 18:11

MWessman
  • MWessman
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick blue-ray konserten med Springsteen idag. Ljudet Ă€r verkligen jĂ€ttebra men bilden Ă€r ibland sĂ„ mörk att det Ă€r svĂ„rt att se brucan ... Är det nĂ„gon mer som sett den pĂ„ blue-ray?
Billig var den frÄn axelmusic bara 150 inkl frakt.

<{POST_SNAPBACK}>


Var inne pĂ„ axelmusic, bra priser. Kör du pĂ„ blu-ray spelare frĂ„n USA? TĂ€nkte pĂ„ att regionen Ă€r 1. Är lockad att köpa flmer dĂ€rifrĂ„n men mitt ps3 kör ju region 2. Eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Springsteenskivan Àr ju reg-fri som sÄ mÄnga andra Blu-ray-filmer.

"Product Details

Actors: Bruce Springsteen with the Sessions Band
Format: Live
Language: English
Region: All Regions
Aspect Ratio: 1.78:1
Number of discs: 1
Rating
Studio: Sony BMG
DVD Release Date: June 5, 2007
Average Customer Review: based on 2 reviews. (Write a review.)
ASIN: B000P1KTW8 "

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, synd att den informationen inte fanns pÄ axelmusic. Bra sida annars.

Redigerat av MWessman, 29 juni 2007 - 18:24.


#35

Postad 29 juni 2007 - 21:42

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlĂ€gg
  • 0
Var kan man hitta vad det Àr för version pÄ en viss Blu-Ray film.
Jag har för tillfÀllet problem att spela Pirate Of The C 1 / 2 och Speed.
Min Samsung bd-p1000 vill inte spela nÄgon av dem dÄ den sÀger att den inte kan.
Detta tyder ju pÄ att de Àr för "nya" och Àr av nÄgon version som inte min spelare klarar av.

#36

Postad 29 juni 2007 - 23:08

dimme
  • dimme
  • Beroende

  • 1 189 inlĂ€gg
  • 0

Var kan man hitta vad det Àr för version pÄ en viss Blu-Ray film.
Jag har för tillfÀllet problem att spela Pirate Of The C 1 / 2 och Speed.
Min Samsung bd-p1000 vill inte spela nÄgon av dem dÄ den sÀger att den inte kan.
Detta tyder ju pÄ att de Àr för "nya" och Àr av nÄgon version som inte min spelare klarar av.

<{POST_SNAPBACK}>



Har samma problem med min BD-P1000. Googla eller sök pÄ avsforum, stÄr en hel del om detta dÀr.
Lösningen Àr en FW-uppgradering.
FW-uppgraderingen till vÄra europeiska spelare finns hÀr och sÀgs fungera (trots att det Àr v1.0). Jag har inga CD-R skivor att brÀnna pÄ sÄ jag vÀntar lite med uppgraderingen.
SÀg gÀrna till om du fÄr filmerna att fungera. :D

Redigerat av dimme, 29 juni 2007 - 23:10.


#37

Postad 30 juni 2007 - 14:05

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

  • 2 339 inlĂ€gg
  • 0
Hej dimme, japp det funkade Àven om bÄde spelarens och och den nya versionen FW var 1,0 sÄ var nÀtets nyare.

#38

Postad 30 juni 2007 - 15:33

necrio
  • necrio
  • ForumrĂ€v

  • 646 inlĂ€gg
  • 0
konstigt, min PS3a spelar Pirates utan problem.

#39

Postad 01 juli 2007 - 15:46

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0
Lite filmer frÄn FOX:

September 7, Japan:
Sunshine (Day-and-date release with DVD in Japan)

September 24, UK:
Pathfinder (Day-and-date release with DVD in UK)

September 26, France:
Day After Tomorrow
Independence Day
Platoon.

October 24th, France:
Predator
Commando
Robocop
Arthur and the Invisibles
The Hills Have Eyes
Ice Age
Tristan & Isolde

#40

Postad 01 juli 2007 - 16:59

necrio
  • necrio
  • ForumrĂ€v

  • 646 inlĂ€gg
  • 0

September 7, Japan:
Sunshine (Day-and-date release with DVD in Japan)



frÄgan Àr om man vÄgar importera frÄn japan, nÄgon som vet nÄgot om DNA films?
vore trist o fÄ en film man inte kan titta pÄ, vilket har hÀnt förr, kanske dra en chansning :wub:

#41

Postad 01 juli 2007 - 17:18

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0

September 7, Japan:
Sunshine (Day-and-date release with DVD in Japan)



frÄgan Àr om man vÄgar importera frÄn japan, nÄgon som vet nÄgot om DNA films?
vore trist o fÄ en film man inte kan titta pÄ, vilket har hÀnt förr, kanske dra en chansning :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Du fÄr nog rÀkna med att det Àr region A...

#42

Postad 01 juli 2007 - 20:14

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlĂ€gg
  • 0

frÄgan Àr om man vÄgar importera frÄn japan

De DVD:s jag importerat frÄn Japan Àr samma region som Europa.
Har dock ej Ànnu testat med Blu-ray frÄn Japan.

Redigerat av Core2, 01 juli 2007 - 20:17.


#43

Postad 01 juli 2007 - 20:50

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0

frÄgan Àr om man vÄgar importera frÄn japan

De DVD:s jag importerat frÄn Japan Àr samma region som Europa.
Har dock ej Ànnu testat med Blu-ray frÄn Japan.

<{POST_SNAPBACK}>


USA och Japan Àr region A, vi ligger i B...

#44

Postad 02 juli 2007 - 08:19

Evelon
  • Evelon
  • ForumrĂ€v

  • 515 inlĂ€gg
  • 0
Axelmusic har ganska lÄga priser numer 169 kr för mÄnga BD filmer. Det ska bli intressant och se om priserna kommer att sjunka nÄgot i Sverige i Är.

#45

Postad 02 juli 2007 - 17:12

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlĂ€gg
  • 0
Spider-man : La Trilogie

Postad bild

http://www.alapage.c...e_appel=ALAPAGE

;)

Redigerat av Unregistered992, 02 juli 2007 - 17:13.


#46

Postad 02 juli 2007 - 20:14

necrio
  • necrio
  • ForumrĂ€v

  • 646 inlĂ€gg
  • 0

Spider-man : La Trilogie

Postad bild

http://www.alapage.c...e_appel=ALAPAGE

;)

<{POST_SNAPBACK}>


Sweetness, Àntligen hÀnder de grejer.

#47

Postad 04 juli 2007 - 11:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Toppbetyg pÄ bild och ljud för "The Patriot (extended cut)".

PQ 4,5/5
SQ 5/5

http://bluray.highde...om/patriot.html

#48

Postad 04 juli 2007 - 12:21

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0

Toppbetyg pÄ bild och ljud för "The Patriot (extended cut)".

PQ 4,5/5
SQ 5/5

http://bluray.highde...om/patriot.html


SĂ„g Ă€ven att rellen de testade Ă€ven hade svenska subs, enligt specen iaf. Är detta vanligt? Finns det endast en varient av filmen och att det inte Ă€r aktuellt med en nordisk release?

Saxat frÄn specen:

Subtitles/Captions
English SDH
French Subtitles
Spanish Subtitles
Swedish Subtitles
Turkish Subtitles
Slovenian Subtitles
Bulgarian Subtitles
Croatian Subtitles
Romanian Subtitles
Hungarian Subtitles
Czech Subtitles
Icelandic Subtitles
Portugese Subtitles
Korean Subtitles
Hebrew Subtitles
Arabic Subtitles
Dutch Subtitles
Finnish Subtitles
English Subtitles
Norwegian Subtitles
Danish Subtitles
Hindi Subtitles
Polish Subtitles
Greek Subtitles


Finns det nÄgon scan av baksidan pÄ fodralet?

#49

Postad 04 juli 2007 - 13:58

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

  • 2 965 inlĂ€gg
  • 0
SONY har slÀppt en BD tidigare som jag inte minns vilken, som Àven den har subs till nÀstan hela vÀrlden. En massa i alla fall. Tycker att det Àr kanon att de gör sÄ.

#50

Postad 04 juli 2007 - 15:28

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0

SONY har slÀppt en BD tidigare som jag inte minns vilken, som Àven den har subs till nÀstan hela vÀrlden. En massa i alla fall. Tycker att det Àr kanon att de gör sÄ.


Visst Àr det kanon. Undrar om tanken Àr att fler och fler titlar blir "multisubbade"? MÄste ju i sÄ fall innebÀra att de inte tÀnker tillÀmpa systemet med regionskodning, eller?



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.