Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha Nya 2012 - RX-V373, RX-V473, RX-V573, RX-V673, RX-V773

515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Yamaha RX-V373 (Surroundförstärkare) 7 8 (3) Inga priser
Yamaha RX-V473 (Surroundförstärkare) 5 8,25 (11) Inga priser
Yamaha RX-V673 (Surroundförstärkare) 6 8,65 (25) Inga priser
Yamaha RX-V773 (Surroundförstärkare) 6 8,73 (21) Inga priser
Yamaha RX-V573 (Surroundförstärkare) 3 6,5 (1) Inga priser
Yamaha HTR-3065 (Surroundförstärkare) 3 6,5 (1) Inga priser
31 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
Köp av ny tv med ps4 pro (4 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 5 år sedan
Receiverns menyer krypterade? (1 inlägg) 6 år sedan
TV Säger "Content displayed in HD,No support HDCP 2.2" men visar 4K (1 inlägg) 7 år sedan
HDMI-ARC/CEC LG <-> Yamaha (19 inlägg) 9 år sedan
Konstigt problem/fel på rx-v773 (9 inlägg) 9 år sedan
Yamaha RX-V773 vs Pioneer VSX-1123 (0 inlägg) 10 år sedan
Val av förstärkare Denon VS Yamaha? (5 inlägg) 10 år sedan
Förstärkare för 3kkr: Onkyo 626 / Pioneer 923 / Yamaha 773 / Denon X1000 (2 inlägg) 10 år sedan
Hur stor ljudskillnad mellan dessa? (5 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med kombination av 5.1 högtalare+förstärkare (22 inlägg) 10 år sedan
Inställningar är rena djungeln? (1 inlägg) 10 år sedan
Lyssna på radio (sr play+fm) (1 inlägg) 10 år sedan
Dynavoice DM-6/Challenger M-65 eller något annat? (15 inlägg) 10 år sedan
Råd ny reciever, hdmi-splitter, switch eller matrix (2 inlägg) 10 år sedan
Stativare på tv-bänk? (23 inlägg) 10 år sedan
Yamaha RX-V473 eller V673? Vilken och varför? (6 inlägg) 10 år sedan
Hjälp! Yamaha RX-V673 eller RX-V771? (14 inlägg) 10 år sedan
Denon 2313 eller Yamaha RX-v773 (10 inlägg) 10 år sedan
Bra ljud till rätt pris?! (5 inlägg) 11 år sedan
Ny Reciever till Kef 2005.2 (30 inlägg) 11 år sedan
Pioneer VSX-527 eller Yamaha RX-V473? (6 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V673 (3 inlägg) 11 år sedan
Bästa iPhone app bland förstärkarna (6 inlägg) 11 år sedan
Irriterande problem, Yamaha RX-473 (2 inlägg) 11 år sedan
Koppling av kringutrustning till reciver (2 inlägg) 11 år sedan
Valet står mellan 3 recievers. Vill ni tycka till? (23 inlägg) 11 år sedan
sökes receiver budget 3000kr (2 inlägg) 11 år sedan
Yamaha HTR-3065 + SRP 2.5? (12 inlägg) 11 år sedan

#101

Postad 19 november 2012 - 21:04

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Inga problem!

kör den svarta modell.

OSD tycker jag är lättnavigerad och fungerar bra.
Visst den kunde varit mer skarp i upplösningen eller hur jag ska säga.
Men det kanske är medvetet så att man inte tror det är datorns meny.
Hur som helst inget problem bara att menyn ser lite gammal ut pga dess lägre upplösning.

Mvh Kim

#102

Postad 19 november 2012 - 22:52

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Hur sker övergångarna mellan de olika källorna? t.ex om du har en xbox, blurayspelare, dator osv...
om du byter från det ena till det andra hur fungerar det? bra? är hdmiväxlaren jag är ute efter..

Vad driver du för högtalare med din? Vad har den för defaultvolymnivå? i dB och ungefär vilka nivåer brukar du själv köra med?
kör du endast digitala signaler eller har du något analogt inkopplat också? Kan man ställa in den defaultvolym istället för att förstärkaren ska komma ihåg vilken volym som senast användes? har volymratten eller källväljarratten någon sorts belysning på sig eller runt sig?

#103

Postad 20 november 2012 - 19:00

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
övergångarna sker snabbt utan något knäppande ljud (som på 922) och ingen blinkade bild.

Driver Zachry Mindtech F1 serien 5.1


frontar = 360 watt / 4 Ohm / 91db
surround = 150 watt / 8 Ohm / 89db
center = 150 watt / 8 Ohm / 89db

antingen kan den starta på samma nivå som den hade när du stängde av den senast eller kan du ställa
in valfri volym som den ska starta på. Jag kör på - 40db.

Volym och "källratten" har ingen belysning.

#104

Postad 20 november 2012 - 19:44

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Okej! Totalt motsatt för vad jag har just idag :)
Min tv blinkar, fladdrar och har sig om jag t.ex byter från tv till hdmi2 där datorn sitter :) tar ett tag ibland att få fram bilden :)
så där ser jag ett till plus!

Okej, kan 773an driva mina högtalare med tro?



Vad kan man kolla på gällande sånt där? det är ju iaf samma märke.
funderar på att man skulle bi-wirea högtalarna så man får basen och diskanten på separata kablar.
På dessa högtalare ger det ett lite mer dynamiskt ljud.

Låter bra att jag kan låta volymen vara vilken jag vill!
Har du kopplat din till tvn? och kör tvljudet också? typ via optiskt eller liknande?
får du då isåfall hålla på o sänka volymen en massa under reklam?

Jag kanske ska bjuda på en liten film när jag byter hdmikälla :)

#105

Postad 21 november 2012 - 15:30

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej!

Ska köpa mig en reciver och ett högtalarpaket, min budget är inte jättestor men vill ändå ha hyfsat ljud. Jag är dock ingen ljudexpert som kan alla ljuddetaljer.

Jag har i princip bestämt mig för följande uppsättning.

Yamaha RX-V473 tillsammans med Canto Movie 85 CX, vad tror ni om det?

Jag har dessutom ett Xbox och ska köpa en Tizzbird F11. Har en TV som har några år på nacken och har inte HDMI Audio Return. Hur kopplar jag allt detta? Enligt mig: Xbox (HDMI), Tizzbird (HDMI), hemmabioljudet (Vet inte vad det är för koppling på ett sånt system??) och BD-spelare (HDMI) till recivern som jag sedan kopplar ihop med TVn via HDMI. Men hur får jag hemmabioljudet att fungera eftersom TVns HDMI inte har Audio Return? Kopplar jag högtalarna till TVn istället för till recivern? Och med vilken typ av koppling/sladdar? Jag vill kunna använda hemmbioljudet när jag ser på vanliga kanaler.

Tacksam för svar!!!!

#106

Postad 21 november 2012 - 15:53

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Koppla tvn till förstärkaren med en optiskt kabel

#107

Postad 21 november 2012 - 16:18

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Koppla tvn till förstärkaren med en optiskt kabel


Okej, så du menar högtalarna kopplas in i recivern och sedan en HDMI och optiska kablar från recivern till TVn? Då antar jag att ljud från Xbox, mediacenter (Tizzbird F11), BD-spelare, HD-Box (kolla vanliga kanaler) funkar i hemmabioljudet? Även om jag vill spela musik trådlöst från min iPhone/PC laptop?

#108

Postad 21 november 2012 - 16:38

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Har man HDMI på både förstärkare och TV men ingen ARC på tvn så får man ta ljudet via optiskt om man vill köra digitala signaler.
då får man tvljudet också genom förstärkaren och även annat som är kopplat mot tvn får man ljudet där i tvn så man får sänka tvljudet isåfall om man inte vill ha typ blurayspelarens ljud i tvn :)

så kör jag iaf.. vet dock inte hur det funkar med just dom enheter du har angett när det är ett sånt där paket.
det där får jag överlåta till någon annan men optisk kabel är iaf ett tips ifrån mig.

#109

Postad 21 november 2012 - 17:15

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Har man HDMI på både förstärkare och TV men ingen ARC på tvn så får man ta ljudet via optiskt om man vill köra digitala signaler.
då får man tvljudet också genom förstärkaren och även annat som är kopplat mot tvn får man ljudet där i tvn så man får sänka tvljudet isåfall om man inte vill ha typ blurayspelarens ljud i tvn :)

så kör jag iaf.. vet dock inte hur det funkar med just dom enheter du har angett när det är ett sånt där paket.
det där får jag överlåta till någon annan men optisk kabel är iaf ett tips ifrån mig.


Tack för hjälpen! Blev lite klockare iaf tror jag :) Är inte den mest tekniska här inne när det kommer till ljud :D Osäker på vilken koppling högtalarna har (http://www.fyndborse...ovie-85cx-svart)

Men du menar alltså högtalaren till recivern och sedan en HDMI från förstärkaren till TVn för bild och en optisk kabel mellan förstärkare och TV för ljud?

ARC är HDMI utan ljud eller?

#110

Postad 21 november 2012 - 17:52

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen! Blev lite klockare iaf tror jag :) Är inte den mest tekniska här inne när det kommer till ljud :D Osäker på vilken koppling högtalarna har (http://www.fyndborse...ovie-85cx-svart)

Men du menar alltså högtalaren till recivern och sedan en HDMI från förstärkaren till TVn för bild och en optisk kabel mellan förstärkare och TV för ljud?

ARC är HDMI utan ljud eller?


ARC (Audio Return Channel) är att ljudet kan gå både till och från TVn i samma HDMI kabel (till Recivern).
I ditt fall, går ljud och bild från Revievern till TVn via HDMI kabeln.
Sedan för att få TV ljudet till recievern (för att lyssna på TV program via Recievern), behöver du ansluta en optisk kabel mellan TVn och Recievern.

Redigerat av Unregistered1605, 21 november 2012 - 17:54.


#111

Postad 21 november 2012 - 17:59

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Eftersom din TV inte har ARC så kan inte ljudet mellan tvn och förstärkaren prata med varandra via HDMI därför måste du ansluta en optisk kabel mellan tvn och förstärkaren. sen ställa in förstärkaren på vilken ingång du satt den optiska kabeln för tvns källa typ "TV" eller liknande.
Då får du bilden genom HDMIkabeln och ljudet genom den optiska kabeln.

Skulle du ha ARC i tvn så kan man skippa optiska och utnyttja HDMIns egenskaper genom att skicka både ljud och bild i samma kabel.
Detta står även i instruktionsboken för tvn och förstärkaren hur man ska koppla detta om man har ARC och om man inte har ARC.
Oftast står det iaf.

#112

Postad 22 november 2012 - 10:21

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

ARC (Audio Return Channel) är att ljudet kan gå både till och från TVn i samma HDMI kabel (till Recivern).
I ditt fall, går ljud och bild från Revievern till TVn via HDMI kabeln.
Sedan för att få TV ljudet till recievern (för att lyssna på TV program via Recievern), behöver du ansluta en optisk kabel mellan TVn och Recievern.


Tack för svaret! :)

Eftersom din TV inte har ARC så kan inte ljudet mellan tvn och förstärkaren prata med varandra via HDMI därför måste du ansluta en optisk kabel mellan tvn och förstärkaren. sen ställa in förstärkaren på vilken ingång du satt den optiska kabeln för tvns källa typ "TV" eller liknande.
Då får du bilden genom HDMIkabeln och ljudet genom den optiska kabeln.

Skulle du ha ARC i tvn så kan man skippa optiska och utnyttja HDMIns egenskaper genom att skicka både ljud och bild i samma kabel.
Detta står även i instruktionsboken för tvn och förstärkaren hur man ska koppla detta om man har ARC och om man inte har ARC.
Oftast står det iaf.


Stort tack Orfeous! Nu förstår jag precis! :D

Så vad tror ni om Yamaha RX-V473 tillsammans med Canto Movie 85 CX?

#113

Postad 22 november 2012 - 10:32

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Så vad tror ni om Yamaha RX-V473 tillsammans med Canto Movie 85 CX?


Till en så fin Receiver bör det nog vara bättre grejor, tex ett XTZ System (du kan ju börja med 2.1 och sedan bygga ut när du får råd).

#114

Postad 22 november 2012 - 10:36

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Till en så fin Receiver bör det nog vara bättre grejor, tex ett XTZ System (du kan ju börja med 2.1 och sedan bygga ut när du får råd).


Jaså? Tycker du att ljudet är för klent för den förstärkaren? Saken är den att jag inte har allt för stor budget men vill ändå satsa på en hyfsad förstärkare och bygga på med bättre ljud framöver. Har hört att Canton Movie 85/90 är ett mycket prisvärd ljud. Har också endast ca 15kvm stort vardagsrum

#115

Postad 22 november 2012 - 10:40

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Jaså? Tycker du att ljudet är för klent för den förstärkaren? Saken är den att jag inte har allt för stor budget men vill ändå satsa på en hyfsad förstärkare och bygga på med bättre ljud framöver.


Det är just därför jag föreslår 2.1 till att börja med.

#116

Postad 22 november 2012 - 10:48

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Det är just därför jag föreslår 2.1 till att börja med.


Jo precis, men min tanke var att börja med ett billigt 5.1 för att sedan gå till ett dyrare och bättre. Med 2.1 får man väll inte surroundkänslan vid film?

Såg dessa på fyndbörsen: http://www.fyndborse...t/nytt-objekt_2 vad tror du om dem?

#117

Postad 22 november 2012 - 11:15

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Jo precis, men min tanke var att börja med ett billigt 5.1 för att sedan gå till ett dyrare och bättre. Med 2.1 får man väll inte surroundkänslan vid film?

Såg dessa på fyndbörsen: http://www.fyndborse...t/nytt-objekt_2 vad tror du om dem?


Surrarna spelar väldigt lite/sällan. Den bästa närvaron får du med ett 'vettigt' system.
Dumt att köpa högtalare som man sedan 'kastar bort'.
Då man bygger ett högtalarsystem börjar man med 2 frontar, sedan 1 sub, sedan 1 center, och sist 2 surrar.

Nja ingen höjdare om du vill få biokänsla vid film.

#118

Postad 22 november 2012 - 11:17

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Surrarna spelar väldigt lite/sällan. Den bästa närvaron får du med ett 'vettigt' system.
Dumt att köpa högtalare som man sedan 'kastar bort'.
Då man bygger ett högtalarsystem börjar man med 2 frontar, sedan 1 sub, sedan 1 center, och sist 2 surrar.

Nja ingen höjdare om du vill få biokänsla vid film.


Hmm okej förstår, låter ju iofs vettigt! Har du några förslag? Jag vill ha relativt små högtalare och sub. Inga en-meter-långa

#119

Postad 22 november 2012 - 11:31

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Hmm okej förstår, låter ju iofs vettigt! Har du några förslag? Jag vill ha relativt små högtalare och sub. Inga en-meter-långa


Vad hade du då tänkt dig betala för 2 frontar o 1 sub?

#120

Postad 22 november 2012 - 11:38

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Runt 2000:-....tyvärr :-/

#121

Postad 22 november 2012 - 11:42

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Runt 2000:-....tyvärr :-/


Då kanske det är bättre att du satsar på några begagnade, via Blocket (det blir nog det mest prisvärda).

#122

Postad 22 november 2012 - 11:56

KElfving
  • KElfving
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Då kanske det är bättre att du satsar på några begagnade, via Blocket (det blir nog det mest prisvärda).


Ja jag har övervägt det alternativet men jag är lite allergisk mot begagnat fast största tveksamheten ligger i att jag vet inte vad som är bra grejer och inte. Svårt om man inte är insatt i ljud :-/

#123

Postad 22 november 2012 - 13:14

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Ja jag har övervägt det alternativet men jag är lite allergisk mot begagnat fast största tveksamheten ligger i att jag vet inte vad som är bra grejer och inte. Svårt om man inte är insatt i ljud :-/

Jo, det är sant.
Då är det enda jag kan föreslå (med budget 2000:-) är 2 frontar (klarar ej en vettig sub i priset).

#124

Postad 22 november 2012 - 14:23

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
En zone 2-fråga.

Jag har försökt att koppla in ett par mindre högtalare att ha i köket och spela zone 2 på dem.När jag provar att köra radio på zone 2 foch ändra volymen visas bara "volume fixed" på displayen på förstärkaren.

Kan det faktum att högtalarna är 4ohms ställa till det så? Jag har följt bruksanvisningen med att trycka på "straight" och sedan på "main" på förstärkaren för att få fram impedansinställningen, men inte heller det lyckas. Det enda som händer då är att det visas surrdec i displayen. Håller jag inne för länge stängs ljudet av, men förstärkaren är igång.

Fråga 1: kan jag bara ha 8ohmshögtalare på zone2, även om de 4ohms jag har är lättdrivna och snälla?
Fråga 2: hur kan jag ändra impedansen, är det något annant jag missat? Jag har som sagt följt instruktionsboksavsnittet om imoedansinställning till punkt och pricka, men det som det då står i manualen ska hända, händer inte.

Tackar!

#125

Postad 23 november 2012 - 10:13

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Ännu en fråga om OSD/GUI för er som har RX-V473:

I manualen för de större modellerna (RX-V673 t ex) finns det inställning i menyn enligt manualen där man kan välja att slå på eller av OSD indikatorn för när man ändrar volym eller input.

I manualen för RX-V473 finns inget val att välja om OSD skall vara av eller på, innebär det att det inte finns någon OSD för volym ändringar på 473:an?

#126

Postad 23 november 2012 - 10:28

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 1
Lade just en order från InWarehouse på en 673:a, hyfsat pris endast idag på 3695:- :)

#127

Postad 23 november 2012 - 17:44

Unregistered28922
  • Unregistered28922
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Ja jag har övervägt det alternativet men jag är lite allergisk mot begagnat fast största tveksamheten ligger i att jag vet inte vad som är bra grejer och inte. Svårt om man inte är insatt i ljud :-/


Vad är det för typ av högtalare du vill ha? Du kan faktiskt få hyggliga begagnade för 2000 kr. "Relativt små" är antingen stativare eller satelliter, där stativarna oftare har ett fylligare ljud, då de oftast är större, men ändå hyggligt små. Ett 5.1 surroundsystem kan du också få för Max 2000 kr, som sagt, det beror på vad du vill ha.

Redigerat av Unregistered28922, 23 november 2012 - 17:51.


#128

Postad 24 november 2012 - 16:02

Banankontakten
  • Banankontakten
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag har märkt att
Yamaha RX-V673

och

Yamaha RX-V771

kostar ungefär lika mycket och att de ligger i popularitetstoppen båda två. Vilken är bäst? Har märkt att V771 har en extra utgång vilket i och för sig inte är det viktigaste för mig. Det viktigaste är ljudkvaliteten och att Spotify stöds är ju också rätt viktigt.

Hade egentligen bestämt mig för V673 men nu började jag fundera lite på V771 också.

Redigerat av Banankontakten, 24 november 2012 - 16:04.


#129

Postad 24 november 2012 - 17:45

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Jag har märkt att
Yamaha RX-V673

och

Yamaha RX-V771

kostar ungefär lika mycket och att de ligger i popularitetstoppen båda två. Vilken är bäst? Har märkt att V771 har en extra utgång vilket i och för sig inte är det viktigaste för mig. Det viktigaste är ljudkvaliteten och att Spotify stöds är ju också rätt viktigt.

Hade egentligen bestämt mig för V673 men nu började jag fundera lite på V771 också.

V771 är lite starkare, fler ingångar/utgång, förra årets modell
V673 lite svagare, har 4k och airplay, är årets modell

Redigerat av Unregistered1605, 24 november 2012 - 18:18.


#130

Postad 24 november 2012 - 18:07

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Nu ljuger du!
RX-V773 Är årets modell!

#131

Postad 24 november 2012 - 18:19

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Nu ljuger du!
RX-V773 Är årets modell!


Tack Orfeous, blev fel i mörkret. Hoppas det blev rätt nu då. :)

Redigerat av Unregistered1605, 24 november 2012 - 19:24.


#132

Postad 25 november 2012 - 11:32

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Tror heller inte att 771 kommer få Spotify uppdateringen då den kommer.

#133

Postad 28 november 2012 - 20:39

Banankontakten
  • Banankontakten
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Det hade varit trevligt att kunna vara säker på att RX-V673 verkligen får Spotifystöd. Som det är nu verkar ju inte den informationen finnas att läsa hos Yamaha, det enda stället jag sett nåt om det är den här artikeln. Dock verkar det ju vara hyfsat pålitliga uppgifter.

#134

Postad 28 november 2012 - 21:03

hpen
  • hpen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Har köpt en ny receiver, Yamaha 473, till en nyinköpt TV Samsung ue50es6715. Skall koppla en Sagem digitalbox samt en DVD-spelare tmed HDMI till receivern och sedan HDMI till TV:n.
Nu ser jag att 673-modellen har något som heter "Uppskalning 1080p" och jag undrar om detta är värt de 1200 kr
mer som en 673-kostar. Har inte öppnat paketet så jag kan byta om det skulle vara värt det.
Har sedan tidigare en Yamaha 659 men den har inga HDMI-portar så därför köpte jag en ny förstärkare.

#135

Postad 29 november 2012 - 00:20

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Har köpt en ny receiver, Yamaha 473, till en nyinköpt TV Samsung ue50es6715. Skall koppla en Sagem digitalbox samt en DVD-spelare tmed HDMI till receivern och sedan HDMI till TV:n.
Nu ser jag att 673-modellen har något som heter "Uppskalning 1080p" och jag undrar om detta är värt de 1200 kr
mer som en 673-kostar. Har inte öppnat paketet så jag kan byta om det skulle vara värt det.
Har sedan tidigare en Yamaha 659 men den har inga HDMI-portar så därför köpte jag en ny förstärkare.


Då känns det mer värt att istället satsa på blurayspelare istället för att titta på DVD-filmer som skalas upp till 1080p

#136

Postad 29 november 2012 - 07:04

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Då känns det mer värt att istället satsa på blurayspelare istället för att titta på DVD-filmer som skalas upp till 1080p


Kan bara hålla med.

#137

Postad 29 november 2012 - 07:22

hpen
  • hpen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Skalas inte TV-sändningar upp eller är det bara DVD?

#138

Postad 29 november 2012 - 07:36

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Skalas inte TV-sändningar upp eller är det bara DVD?

HDTV skalas inte upp, vad jag vet

#139

Postad 29 november 2012 - 07:50

hpen
  • hpen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Svårt att skala upp HD till HD men vanliga icke HD-sändningar?

#140

Postad 29 november 2012 - 07:55

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Svårt att skala upp HD till HD men vanliga icke HD-sändningar?

Man kan ta tex 720p till 1080p båda är ju HD eller hur

Svårt att skala upp skräpkvalitet i SD TV sändningar, till HD kvalitet

Redigerat av Unregistered1605, 29 november 2012 - 08:14.


#141

Postad 29 november 2012 - 09:07

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Har köpt en ny receiver, Yamaha 473, till en nyinköpt TV Samsung ue50es6715. Skall koppla en Sagem digitalbox samt en DVD-spelare tmed HDMI till receivern och sedan HDMI till TV:n.
Nu ser jag att 673-modellen har något som heter "Uppskalning 1080p" och jag undrar om detta är värt de 1200 kr
mer som en 673-kostar. Har inte öppnat paketet så jag kan byta om det skulle vara värt det.
Har sedan tidigare en Yamaha 659 men den har inga HDMI-portar så därför köpte jag en ny förstärkare.


Det spelar ju ingen roll var uppskalningen sker egentligen, i ditt fall blir det ju TV:n som får göra det om du inte har uppskalning någonstans på vägen, och den verkar ju vara av nyare snitt så den fixar nog det utmärkt. Har själv en 473:a och är hur nöjd som helst.

#142

Postad 29 november 2012 - 10:00

hpen
  • hpen
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Tack. Det var det svar jag önskade :-)
Lär ju uppgradera till en Boxer HD-box och Blueray-spelare men inte från dag 1.

#143

Postad 30 november 2012 - 12:41

Krille_holm
  • Krille_holm
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Har V673an spotifystöd? om inte, hur kan jag göra för att streama spotify till den?

*edit.

Tror ni att V673an klarar av att driva ett Canton 496 5.1 system? Är rätt ny på området men det är iaf det jag har tänkt o köra.

Redigerat av Krille_holm, 30 november 2012 - 12:44.


#144

Postad 30 november 2012 - 13:15

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Tror ni att V673an klarar av att driva ett Canton 496 5.1 system? Är rätt ny på området men det är iaf det jag har tänkt o köra.

Den klarar att driva Canton. För bästa ljud använd bi-wiring till frontarna.

#145

Postad 30 november 2012 - 13:29

alekar-6
  • alekar-6
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
En fundering kring V773an:

Jag ska införskaffa en min första förstärkare, lutar starkt V773an. Den verkar ha allt jag önskar + att den verkar var relativt framtidssäker samt att den ligger bra i pris! Min fundering är ifall den kommer orka driva mina Canton Chrono Sl 580, det som gör mig lite fundersam är följande citat från ett test av högtalarna: At 87.5 dB sensitivity, it's not the most efficient loudspeaker out there. Be prepared to man up with a big-boy amp to get the best sound from these Cantons.

Så vad säger folket, duger V773?

Kan tillägga att högtalarna fortfarande ligger nedpackade i kartong och väntar förväntansfullt på att bli inkopplade till en mysig förstärkare!

#146

Postad 30 november 2012 - 14:06

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Jag skulle satsa på en starkare Receiver till de fina högtalarna.
Tex en RX-A2010 för 7990:- just nu.
https://www.prisjakt...kt.php?p=942333

Redigerat av Unregistered1605, 30 november 2012 - 14:13.


#147

Postad 30 november 2012 - 14:31

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Jag skulle satsa på en starkare Receiver till de fina högtalarna.
Tex en RX-A2010 för 7990:- just nu.
https://www.prisjakt...kt.php?p=942333


Trevligt! :)

Redigerat av Orfeous, 30 november 2012 - 14:33.


#148

Postad 30 november 2012 - 18:07

elzza
  • elzza
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
slänger in en fråga här. när jag ska uppdatera firmware så blir det Device error! Är det nån som har haft det problemet? Gäller 673

Redigerat av elzza, 30 november 2012 - 18:08.


#149

Postad 30 november 2012 - 19:23

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

slänger in en fråga här. när jag ska uppdatera firmware så blir det Device error! Är det nån som har haft det problemet? Gäller 673

Mycket konstigt. Du kanske måste göra en 'factory reset' för att lösa det hela.

#150

Postad 30 november 2012 - 19:28

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Prova via usb och via LAN. Kolla på Yamahas hemsida om det finns några frågor o svar som Kan hjälpa. Tycks mig sett några om uppdateringar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.