Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 4,91 (10) Inga priser
2 relaterade trÄdar

#101

Postad 06 januari 2010 - 19:15

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Thumbnails Àr nog bara en tidsfrÄga innan det kommer.
"Nördarna" pÄ AVS kokar ju ihop allt möjligt till mvix ultio. SÄ som jag fattar det sÄ Àr ju mvix firmware opensource. Mvix vÀlkommnar andras "program" till firmwaren och implemterar det i den officiella om den hÄller mÄttet och Àr bra. Och Roxcore "kopierar" ju den firmwaren fast byter logo :)

#102

Postad 06 januari 2010 - 20:13

Tall3n
  • Tall3n
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Tja!

Skummat igenom trÄden lite, o har nÄgra frÄgor.

TÀnkte koppla den till min trÄdlösa router, en belkin som Àr ca. 5 Är gammal, och sen streama material frÄn datorn.
Tror ni hastigheten över det trÄdlösa rÀcker till för att streama hd material t.ex.?

Har Win 7 Ultimate pÄ datorn, men sÄvitt jag förstÄr sÄ var det ju nÄgra som hade fÄtt det att lira ihop med Roxcoren?

GÄr det att köra firmware uppgraderingen direkt frÄn datorn via usb anslutning till Roxcoren? Litar inte riktigt pÄ mitt usb minne som gÄtt nÄgra vÀndor i tvÀttmaskinen ( ;

Mvh.

#103

Postad 07 januari 2010 - 19:08

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Tja!

Skummat igenom trÄden lite, o har nÄgra frÄgor.

TÀnkte koppla den till min trÄdlösa router, en belkin som Àr ca. 5 Är gammal, och sen streama material frÄn datorn.
Tror ni hastigheten över det trÄdlösa rÀcker till för att streama hd material t.ex.?


Beror ju pÄ hastigheten du har mellan roxcore och router, dator och router.

Har Win 7 Ultimate pÄ datorn, men sÄvitt jag förstÄr sÄ var det ju nÄgra som hade fÄtt det att lira ihop med Roxcoren?


För att fÄ den att dansa loss med Win 7 fÄr du göra sÄ hÀr:
http://www.mvixusa.c.....Premium?.html

GÄr det att köra firmware uppgraderingen direkt frÄn datorn via usb anslutning till Roxcoren? Litar inte riktigt pÄ mitt usb minne som gÄtt nÄgra vÀndor i tvÀttmaskinen ( ;

Mvh.


Det gĂ„r INTE frĂ„n datorn. Det MÅSTE vara ett TOMT USB minne med enbart firmware filen plus logo.bmp.

#104

Postad 10 januari 2010 - 11:20

Lulle_Bulle
  • Lulle_Bulle
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0
Hej grabbar, ursÀkta att jag har vart borta sÄ mycket. Jag har vart i farten med att flytta sÄ det har vart lite mycket.

Även jag har bytt ut operativen hemma till W7 nu och förstĂ„r era problem med nĂ€tverket. Grabbarna pĂ„ hvudkontoret jobbar med en fix till w7 som löser problemet. Jag slog en signal och pratade med teknikgurun om det och det verkar som att lösningen slĂ€pps pĂ„ hemsidan till början av veckan sĂ„ ni vet det :D

#105

Postad 16 januari 2010 - 16:08

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Har no gogglat runt lite o hittat en mÀngd roliga saker. jag kör numera min roxcore/mvix ultio utan inbyggd hdisk med ftpserver/samba fungerande samt hittar jag dom hdiskar som Àr inkopplade via usb över nÀtverket.. och man kan anvÀnda usbhub för att koppla in flera Àn 2 diskar :D

dock Àr dom skrivskyddade just nu.. men det löser sig nog inom kort :P


Linux for the win :)

#106

Postad 24 januari 2010 - 11:28

jetta
  • jetta
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Hej. Jag undrar om man behöver utföra "sÀker borttagning av maskinvara" nÀr man skall stÀnga av anlÀggningen, om man har en extern hÄrddisk kopplad via USB till EZ-Play HD? Hur gör man i sÄ fall?

#107

Postad 27 januari 2010 - 05:22

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0
Hej pÄ er.

Jag har tragglat mig igenom den hÀr trÄden http://www.avsforum....d.php?t=1158205 om Mvix Ultio som Àr "samma" maskin som Roxcore EX-Play HD fast under annat namn. DÀr har jag lÀst om borttappade hÄrddiskar, överhettade processorer, högljudda flÀktar och andra problem och undrar nu om nÄgon upplevt liknande saker med med den hÀr spelaren.

Det Àr i och för sig möjligt problemen Àr ÄtgÀrdade dÄ Roxcoremaskinen verkar ha en senare hÄrdvarurevision.

Roxcore EZ-Play HD
https://www.minhembi...c_id=316098.jpg

Mvix Ultio
Postad bild

#108

Postad 27 januari 2010 - 08:45

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
BreokenDreams

Det Àr, vad jag förstÄtt, samma maskin under annat namn.

Jag hörde med deras firmware fram tills Kjell&Co kom med sin, men Mvix-firmwaren Àr avsevÀrt mycket stabilare och jag har aldrig "tappat" hÄrddisken under den tiden jag hade Mvix-firmwaren. DÀremot flera gÄnger med Kejl&Co-versionen som dom kom ut med som sin första firmware-uppdatering.

Utöver tapp av hÄrddisk sÄ har Kjell&Co-versionen heller inte klarat ISO-filerna som den ska, vilket Àven USA-versionen klarar utan problem, sÄ det blir att gÄ tillbaka till den versionen istÀllet.

EDIT
Ända sĂ€ttet att Ă„tgĂ€rda flĂ€kten Ă€r att be datorbutiken (eller du sjĂ€lv) byta till en "tystare" flĂ€kt.

Alternativt att du kopplar bort den och endast kör över USB-kopplingen istÀllet...

Redigerat av bengalen, 27 januari 2010 - 08:47.


#109

Postad 27 januari 2010 - 09:16

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Ang firmwaren: Med anledning av mitt förra inlÀgg sÄ ska jag kanske förtydliga.
Kjell & Co's firmware Àr version 2.11 men Àr inte av samma kvalité som den som kommer frÄn MvixUSA:s modell Ultio, som ocksÄ Àr version 2.11.

Det borde varit samma version, men usa-versionen Àr alltsÄ avsevÀrt stabilare jÀmfört med den svenska, och i min mening den enda som ocksÄ Àr stabil av dessa tvÄ ... tyvÀrr!

#110

Postad 27 januari 2010 - 17:50

Mnemon
  • Mnemon
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0
Äfan.. jag satt och kollade pÄ film igÄr och trodde att nÄt hade hÀnt med hÄrddisken för rÀtt som det var som dog bara allt och hÄrddisken "försvann" mycket riktigt. Efter ett par sekunder utan ström sÄ kom den tillbaka. Skönt att se att det "bara" Àr firmwaren som strular.

#111

Postad 29 januari 2010 - 20:55

permafrost
  • permafrost
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Har kört min EZ-Play HD i snart tre mĂ„nader och kan bara rapportera att den funkar i princip felfritt. Är störtnöjd med bĂ„de bild och ljud. Har uteslutande tittat pĂ„ xvid och mkv i 720p, dĂ„ filer pĂ„ strax över 8GB . Dels igenom en Onkyo TX-SR805 till projektor, dels igenom en LG-plasma. DĂ€remot vill den muppa nĂ€r jag tittat pĂ„ samtliga avsnitt av South Park, som ligger i AVI. Är ganska överseende med sĂ„na dĂ€r smĂ„ i-landsproblem, men vore intressant att fĂ„ veta varför. Har inte kollat vilken FW som ar installerad frĂ„n fabrik men förmodligen finns en senare. Nu Ă€r jag grottmĂ€nniska och har dĂ€rför inte testat den över nĂ€tverk utan nöjer mig med en primitiv extern disk samt ett par USB-minnen. Jag Ă€r för övrigt lagom trött pĂ„ strulande nĂ€tverksapparatur, dĂ€rför fĂ„r denna lösning förbli.
Köpte den för att se pÄ film och gÄr inte igÄng nÀmnvÀrt pÄ menyer sÄ GUI'n tycker jag Àr alldeles utmÀrkt. Om du ska anvÀnda den pÄ liknande sÀtt som jag gör Àr den ett kanonköp.

#112

Postad 31 januari 2010 - 01:14

zeozaza
  • zeozaza
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag anvÀnt min felfrit tills jag updaterad, nu den bara krÄnglar !!

"I/O error" nÀr man kör 720 eller 1080 filmer, "Lost media file" nÀr man kollar pÄ vanliga filmer, HÄrdisken försviner hela tiden och sÄ vidare.

kan man installera den första FW igen ?

EDIT: Installerad Mvix FW 1.3 och nu allting funkar kanon, jag ska uppdatera har efter nÄgra dagar

Redigerat av zeozaza, 31 januari 2010 - 02:50.


#113

Postad 31 januari 2010 - 10:32

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Är överlag nöjd med burken. Men kan ni förtydliga ang FW?
Enligt det jag ser pÄ mvix supportsida sÄ har deras FW rev nr 1.3 och Àr frÄn september 2009, medan Kjelles har rev nr 2.11b och Àr frÄn januari 2010. Menar ni att mvix FW Àr bÀttre?

Eller har jag fel lÀnk till mvix supporten?
http://www.mvixusa.c...entcategoryid=1

Största problemet jag har Àr annars att bildformatet hamnar i 480p varje gÄng jag drar igÄng den mot min Sony receiver. MÄste plugga av och pÄ strömmen för att fÄ upp möjligheten att vÀlja t.ex. 1080p.

#114

Postad 31 januari 2010 - 19:02

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • AnvĂ€ndare

  • 101 inlĂ€gg
  • 0
Jag fÄr snart ett sammanbrott... Har lÀst hela trÄden. FÄr inte nÀtverket att fungera. Jag har gjort Àndringarna i registret som sagts. Jag kommer iofs ett steg lÀngre nu. Kommer in pÄ min Workgroup, men nÀr jag ska gÄ in pÄ User tex kommer rutan med Net user id och password upp, jag har testat att lÀmna blankt och fyllt i mitt inloggningsnamn. Jag har inget lösen sÄ det har jag lÀmnat tomt, testat Hemgrupps lösen, inget funkar.

Just det. Har uppdaterat till ny firmware pÄ Kjelles sida. Testade inte nÀtverket innan.
HjÀlp!

#115

Postad 31 januari 2010 - 21:35

zeozaza
  • zeozaza
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

Är överlag nöjd med burken. Men kan ni förtydliga ang FW?
Enligt det jag ser pÄ mvix supportsida sÄ har deras FW rev nr 1.3 och Àr frÄn september 2009, medan Kjelles har rev nr 2.11b och Àr frÄn januari 2010. Menar ni att mvix FW Àr bÀttre?

Eller har jag fel lÀnk till mvix supporten?
http://www.mvixusa.c...entcategoryid=1

Största problemet jag har Àr annars att bildformatet hamnar i 480p varje gÄng jag drar igÄng den mot min Sony receiver. MÄste plugga av och pÄ strömmen för att fÄ upp möjligheten att vÀlja t.ex. 1080p.


<det hÀr Àr lÀnken till alla FW frÄn mvix. det finns 2.11
http://www.mvixusa.c..._...d=1&nav=0,1

Firmware 1.3 funkar pÄ min utan problem. 2.11 frÄn mvix eller kjell och company gjorde samma fel pÄ min sÄ dÀrför provade 1.3 och den har ÄxÄ trÄdlös.

@vitamin har du provat med ett fast ipnr? eller gör ett anvÀndarnamn med lösenord pÄ din dator och prova med det. Prova ÄxÄ med att reshare dina mappar.

#116

Postad 10 februari 2010 - 11:04

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
Hej, mÄste köra trÄdlöst till denna

NÄgon som kör trÄdlöst via USB-dong till en "Roxcore EZ-Play HD" och kan rekomendera en dong som det funkar med?

Tacksam för rÄd

#117

Postad 11 februari 2010 - 21:27

triplea
  • triplea
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Jag sÄg i dagens reklamskörd att Kjell sÀljer Roxcore EZ-Play HD för 999:- nu. Det Àr i princip lika mycket som en Xtreamer (men Xtreamern blir lite dyrare eftersom jag har en Kjell-butik i stan). FrÄgan Àr nu vilken som Àr bÀst. Finns det nÄgon som har provat bÄda?

Förresten, finns det nÄgot sÀtt pÄ vilket man kan fÄ EZ-Play HD att spela upp filmer som ligger i RAR-filer, utan att packa upp dem först?

#118

Postad 13 februari 2010 - 19:44

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
Lyckades fÄ till det
D-Link DWA-131 NANO funkade.
klockren spelare det hÀr

#119

Postad 14 februari 2010 - 10:41

rubbestad
  • rubbestad
  • AnvĂ€ndare

  • 142 inlĂ€gg
  • 0
Byt ut flÀkten för att fÄ den tyst sÀger mÄnga.
Är det nĂ„gon specialflĂ€kt eller funkar en silentflĂ€kt för 89:- eller liknande? Storlek? 6x6 cm eller nĂ„t?

#120

Postad 15 februari 2010 - 18:43

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
FÄr inte till det med trÄdlös USB-nÀtverksdongel.

Enligt Mvixusa ska alla adaptrar med RTL8187b chipset funka. Jag pluggade in min Netgear med nÀmnda chip men den hittas inte alls av spelaren.

Skulle vara skönt att slippa alla kablar i vardagsrummet.

Kjell&co i VÀsterÄs hade ingen aning om vilken dongel som passar, Àn mindre visste de om nÄgon av deras egna funkade...

#121

Postad 17 februari 2010 - 09:19

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
D-Link DWA-131 funkar bra med Kjells svenska firmware.

#122

Postad 19 februari 2010 - 06:43

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Kan den köra AVCHD-format?
Eller gÄr det att lÀgga till nya codecar?

#123

Postad 19 februari 2010 - 10:37

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • AnvĂ€ndare

  • 121 inlĂ€gg
  • 0
Har sett att man kan anvÀnda mvix firmware till denna lilla spelare och har Àven i en trÄd om xtreamer sett att det Àr samma tillverkare för mvix och xtremer kan detta betyda att alla dessa tre spelara i grund och botten Àr samma hÄrdvara och att man kan köra in xtreamer firmware i den? eller Àr xtreamer annan hÄrdavara i förutom stöd för tvÄ diskar.

Anledninen till att jag frÄgar Àr att jag har tvÄ roxcore men gillar vad dom gjort med xtreamer med alla olika tjÀnster runt om kring youtube rss mm.

Redigerat av Unregistered429c130c, 19 februari 2010 - 10:38.


#124

Postad 19 februari 2010 - 12:12

Unregistered429c130c
  • Unregistered429c130c
  • AnvĂ€ndare

  • 121 inlĂ€gg
  • 0

Jag fÄr snart ett sammanbrott... Har lÀst hela trÄden. FÄr inte nÀtverket att fungera. Jag har gjort Àndringarna i registret som sagts. Jag kommer iofs ett steg lÀngre nu. Kommer in pÄ min Workgroup, men nÀr jag ska gÄ in pÄ User tex kommer rutan med Net user id och password upp, jag har testat att lÀmna blankt och fyllt i mitt inloggningsnamn. Jag har inget lösen sÄ det har jag lÀmnat tomt, testat Hemgrupps lösen, inget funkar.

Just det. Har uppdaterat till ny firmware pÄ Kjelles sida. Testade inte nÀtverket innan.
HjÀlp!

Jag kan tÀnka mig att du mÄste ha ett lösenord testa att sÀtt ett lösen pÄ ditt windows konto och sedan logga in via roxcoren.

En gissning mest men vÀrt att testa.

#125

Postad 20 februari 2010 - 08:05

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
hÄrddiskproblem för mig,
nÄgon annan som har det?

#126

Postad 20 februari 2010 - 09:56

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
Ett annat fenomen: Jag upplever volymen ut frÄn Roxcoren som lÄgt. Den Àr kopplad till förstÀrkare, nÀr jag vÀxlar över till annan kÀlla, tex digitalboxen, kan det ljudet vÀcka Tutanchamons farmor om jag glömt dra ner volymen innan.

NĂ„n som vet om man kan justera det?

#127

Postad 20 februari 2010 - 17:40

Lulle_Bulle
  • Lulle_Bulle
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0
Micklarn var inne pÄ jobbet idag och bytte in sin Ez-play pga HDD problem. Jag har sjÀlv inte haft nÄgra problem med hÄrddiskar, jag har testat med WD greenpower och samsung SpinPoint. Jag tyckte Micklarn sa att han hade problem med en Maxtordisk. Ni som har problem med era diskar kan vÀl skriva i trÄden vad det Àr för hÄrddiskar det handlar om?

Det verkar Àven vara sÄ att Mvix har problem med diskar sÄ det verkar som att det har med hÄrdvaran att göra.

Micklarn skrev Àven att D-links nya nanosticka fungerar. Jag lovade att ta reda pÄ vilket chip som anvÀndes i den och det Àr Realtek RTL8192U som sitter i den stickan. Eftersom Ez-play HD Àr baserad pÄ Realtek chip kan vi vÀl anta att det Àr deras chip som kommer fungera. SÄ hittar ni en sticka med samma chip borde Àven denna fungera för att fÄ till det trÄdlösa.

Kunden sa Àven att det bara var en av vÄra firmwares som fungerade för det trÄdlösa, tyvÀrr vet jag inte vilken det Àr sjÀlv.

( Om det inte var Micklarn som var inne pÄ kjell i Valbo sÄ fÄr jag ursÀkta förvÀxlingen, sÄg att du hade vart inne i vÀsterÄs med :( )

Redigerat av Lulle_Bulle, 20 februari 2010 - 20:23.


#128

Postad 20 februari 2010 - 20:42

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
Jag har min kvar och har inte varit i Valbo...

Kjells firmware 2.11b fungerar.

Jag har satt in en Western Digital Green hÄrddisk, den drar mindre ström och blir inte sÄ varm, funkar perfekt.

#129

Postad 20 februari 2010 - 21:27

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
Nix, var jag som var i valbo..
Var jag som jag om dlinkén, testade runt ett gÀng och hittade en pÄ siba.
Kan berÀtta att jag fortfarande har probs med sata disken, allt annat funkar fint.
Det Àr en maxtor pÄ runt 200 Gb har jag för mig. Orkar inte koppla in den i datorn igen för att kolla.'
7200 varvare...

De trÄdar jag hittat om problemet med missande hddår Àr:
http://www.avforums....one-mkv-55.html
http://www.avsforum........205&page=14

De berör andra mÀrken Àn Roxcore men det Àr samma hÄrdvara.

/J

edit: det sjuka Àr att firmware 1.3 för ultion verkar funka bra med hdŽn men dÄ saknar jag "trÄdlöst nÀtverksmöjlighet"

Redigerat av Unregisteredfaf496bb, 20 februari 2010 - 21:29.


#130

Postad 20 februari 2010 - 21:41

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
TrÄdlöst i USA Àr inte samma hÄrdvara som trÄdlöst i Europa, rÀtta mig nÄgon om jag har fel. Donglarna brukar ha en mÀrkning som innehÄller EU.

En SATA-disk pÄ 200 Mb mÄste ha nÄgra Är pÄ nacken, kanske lÀge att prova en nyare.

#131

Postad 21 februari 2010 - 07:45

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
200 GB!
den Àr vÀl ett Är eller tvÄ

#132

Postad 21 februari 2010 - 10:15

Lulle_Bulle
  • Lulle_Bulle
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0
Jag hade en maxtor disk liggandes hemma pÄ 160gb (har jag för mig det var). Kan meddela att jag hade samma problem med den disken. hade Àven 3 stycken Western Digital diskar som jag testade att skicka i igÄrkvÀll och dessa fungerar dock utan problem.

Jag har aldrig haft nÄgra prolem med WD diskarna jag har kört, sÄ dessa verkar vara ett bra val för spelaren. Men det Àr trÄkigt för mig att höra att ni inte kan anvÀnda era gamla diskar ni har hemma, man vill ju gÀrna ha nÄgon nytta av sina gamla delar dÀr hemma.

Jag kan bara hoppas att det blir ett bÀttre HDD stöd i senare firmwares, tyvÀrr kan jag inte lova nÄgot eftersom vi hÀr i butiken inte har nÄgot att göra med den utvecklingen :)

-johan ; Hur verkar prestandan över det trÄdlösa? Har du testat att streama nÄgot tyngre? Vi har inte fÄtt in DWA-131 i sortimentet Àn sÄ jag kan tyvÀrr inte testa.

#133

Postad 21 februari 2010 - 12:39

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
prestandan över nÀtverket verkade sÄdÀr, kan uppskatta det till 5 Mbit ungefÀr rÀcker bra för mig som i stort sett bara Àr intresserad av Xvid och DVD-isos.
kan prova nÄgot hd materiel om ni lÀnkar till en trailer eller nÄgot.

EDIT: mÀtte nu

7 mbit trÄdlöst->router->trÄdlöst
13,5 mbit trÄdbundet->router->trÄdlöst

Redigerat av Unregisteredfaf496bb, 22 februari 2010 - 17:49.


#134

Postad 21 februari 2010 - 13:58

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

Har sett att man kan anvÀnda mvix firmware till denna lilla spelare ...


Ja, det stÀmmer. Jag har dessutom gjort en binÀrjÀmförelse av filerna i firmwarearna (hur gör man en bra böjning av firmware pÄ svenska? :) ) för Roxcore EZ-Play HD (ver2.11b) och Mvix Ultio MX-800 (ver 2.11). Efter att jag rensat bort grafik- och sprÄkfiler och andra smÄ obetydliga skillnader som tidsstÀmplar var det endast filerna /usr/local/bin/DvdPlayer och /usr/local/bin/rtksmb som skiljde sig Ät. Filen DvdPlayer Àr den applikationen vi ser nÀr spelaren Àr igÄng och jag tror att den sköter i princip allt viktigt som maskinen gör. Med utgÄngspunkt frÄn den andra filens namn, rtksmb, gissar jag att det Àr Realteks egen smbklient.

... och har Àven i en trÄd om xtreamer sett att det Àr samma tillverkare för mvix och xtremer kan detta betyda att alla dessa tre spelara i grund och botten Àr samma hÄrdvara och att man kan köra in xtreamer firmware i den? eller Àr xtreamer annan hÄrdavara i förutom stöd för tvÄ diskar.


Det har faktiskt redan prövats utan framgÄng: http://www.avsforum....29#post17288629 Spelarna lÀr ha olika chipset: Ultion Realtek RTD1073 och Xtreamern Realtek RTD1283 vilket jag misstÀnker Àr orsaken till att den inte fungerar.

Glömde skriva att skillnaderna mellan Roxcore och Xtreamerns firmwares Àr betydligt större men jag har inte kollat nÀrmare sÄ jag vÄgar inte sÀga sÄ mycket mer.

Anledninen till att jag frÄgar Àr att jag har tvÄ roxcore men gillar vad dom gjort med xtreamer med alla olika tjÀnster runt om kring youtube rss mm.


Jag Ă€r inte sĂ„ insatt i Xtreamerns tillĂ€ggstjĂ€nster Ă€nnu men kan slĂ€nga ett öga pĂ„ dem. Återkommer nĂ€r jag vet mer.

Edit: glömde lite.

Redigerat av BrokenDreams, 21 februari 2010 - 14:06.


#135

Postad 21 februari 2010 - 21:05

danielsegerdahl
  • danielsegerdahl
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Tjena köpt denna spelaren nyligen. Ganska nöjd trots mÄnga problem. Mitt senaste Àr att jag inte hittar de externa undertextfilerna trots att jag lagt dem i samma mapp som filmen. kör .srt filer. Har testat bÄde mvix och 11.b firmwaren. Hittar dem varken i menyn eller under subtitleknappen nÀr filmen startats.

NĂ„gon som vet?

#136

Postad 22 februari 2010 - 08:44

Lulle_Bulle
  • Lulle_Bulle
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Tjena köpt denna spelaren nyligen. Ganska nöjd trots mÄnga problem. Mitt senaste Àr att jag inte hittar de externa undertextfilerna trots att jag lagt dem i samma mapp som filmen. kör .srt filer. Har testat bÄde mvix och 11.b firmwaren. Hittar dem varken i menyn eller under subtitleknappen nÀr filmen startats.

NĂ„gon som vet?


NÄgon gÄng har jag haft problem med att namnet pÄ undertexten har skillt sig mot namnet pÄ sjÀlva filmen. Gör ett test och döp om bÄda till ett simplare namn utan en massa releasefakta och liknande. Det har löst liknande problem för mig nÀr jag har haft det.

#137

Postad 22 februari 2010 - 14:31

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0
WD green 1 Gb funkar fint..

edit Riktigt bra nu,
.

Redigerat av Unregisteredfaf496bb, 22 februari 2010 - 17:54.


#138

Postad 22 februari 2010 - 18:44

Lulle_Bulle
  • Lulle_Bulle
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

WD green 1 Gb funkar fint..

edit Riktigt bra nu,
.


Kul att höra att den fungerade bra!

Disken -johan köpte var en WD10EARS om ni ska ut och shoppa disk nÄgon gÄng till spelaren.

#139

Postad 22 februari 2010 - 21:39

danielsegerdahl
  • danielsegerdahl
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon gÄng har jag haft problem med att namnet pÄ undertexten har skillt sig mot namnet pÄ sjÀlva filmen. Gör ett test och döp om bÄda till ett simplare namn utan en massa releasefakta och liknande. Det har löst liknande problem för mig nÀr jag har haft det.


Tack för svaret. Jag kÀnner mig som en NOOB i detta men det va att det skilde sig nÄgon bokstav i filnamnet. Funkar fint nu iaf.

Tack igen

#140

Postad 24 februari 2010 - 09:01

Unregistered3fdf4ffe
  • Unregistered3fdf4ffe
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Skaffade min Roxcore spelare för ett bra tag sen, mÄste erkÀnna att den kÀnns vÀldigt budget i bÄde utssende o i GUI:et.. men för 1500 pix kan man inte fÄ en bÀttre media spelare.

Ska ge er en liten guide hÀr hur ja löste sÄ spelaren funkar som jag vill.

Jag kör Win7 Ultimate pÄ en laptop.

Första ni bör göra nÀr ni packat upp er roxcore Àr att uppgradera firmwaret till Mvix.
SÄ jag börjar med en guide för att fixa till det :)

1. Ladda hem Mvix Ultio 1.3 Firmware
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=57

2. Fixa en USB-Sticka o formatera den som FAT32

3. Packa sedan upp zipfilen MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.zip till Stickan
NI ska INTE ta med mappen utan nÀr ni öppnar stickan ska ni se dessa tvÄ file.r

logo_pal.bmp
install.img

4. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gÄ sedan till.
Setup
--System
----System Update
o vÀlj Update.

Klart.

Nu har ni öppnat en helt ny dörr för vad eran spelare klarar av.
Nu kommer en guide med lite smÄtt o gott :lol:

Fixa Bittorent samt Samba Client
För att detta ska funka MÅSTE ni ha en HDD i spelaren som Ă€r formaterad via spelaren EFTER uppdateringen
För att formatera disken gÄr ni till
Setup
--System
----HDD Format

Har ni redan gjort steg 1 samt 2 enligt nedan och har stickan i USB-Porten kommer ni bli frÄgade om ni vill installera filerna.

RÄkar ni missa den chansen sÄ fÄr ni köra vidare engligt nedan ;)

1. Ladda ner Mvix Ultio Samba and Bit Torrent Modules 1.1
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=58

2.Packa upp Mvix Ultio Widgets Pack_v1.1.zip pÄ USB-Stickan OBS glöm inte ta bort dom tvÄ filer sÄ redan ligger dÀr.
Nu ska ni alltsÄ ha dessa 4 filer pÄ stickan
btpd_0.0.1_mipsel.ipk
font-intl_0.0.1_mipsel.ipk
samba_3.0.23c_mipsel.ipk
unicgi_0.0.1_mipsel.ipk

3. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gÄ sedan till.
Setup
--BT/Samba Info

Installera
btpd
samba
unicig
font-intl

Efter att ni gjort detta bör ni kunna logga in pÄ eran spelare via http-grÀnssnitt http://mediapspelarensipnr
Ni hittar eran spelare ip nummer genom att gÄ till
Setup
--Network

Ni bör Àven hitta eran spelare pÄ nÀtverket under namnet ULTIO
För att kunna flytta över filer via nÀtverket behöver ni göra följande
Setup
--System
----Login Control
VĂ€l off
Nu ska ni kunna radera, flytta, kopiera pÄ eran spelare.


Nu kommer en guide för att ni ska kunna stream ljud frÄn eran pc till medisapelaren ex om ni vill spela upp musiken frÄn spotify pÄ eran Spelare B)

För att göra det finns det tydligen en shitloads of saker man kan göra.. men det ja fann snabbas o enklas o göra Àr det ja vÀljer o skriva om sÄklart :D

För att kunna stream till spelaren behöver ni en UPnP server installerad pÄ eran dator. Den bÀsta för just detta ÀndamÄlet Àr Jamcast enligt mitt tycke.. för man behöver inga andra program som man behöver i mÄnga av dom andra lösningarna.

Iaf hÀr kommer guiden

1.Ladda hem Jamcast
http://www.sdstechno...fDownloads.aspx (ni behöver fixa ett gratis medlemskap)

2. Installera Jamcast

3. Ändra eran inspelningsenhet frĂ„n tex mic till what you here/stereo mix.. detta Ă€r lite pilligt beronde pĂ„ OS och ljudkort.. Men jag ska ta det kortfattat hur man gör i Vista/Win7

Se till först o frÀmst att ni har dom senaste drivarna till erat ljudkort frÄn tillvÀrkaren och INTE windows egna.
Leta reda pÄ eran Ljudikon istartfÀltet högerklicka pÄ denna o vÀlj Recordning Devices
Nu fÄr ni upp en ny dialogruta, vissa ser bÄde Microphone samt Stereo Mix.
Ni som inte ser Stereo Mix högerklicka i rutan o bocka för "show disabled devices" nu borde det ploppa upp en Stereo Mix. Om inte fÄr ni googla runt lite i sök om hjÀlp..

Nu vÀljer ni Stereo Mix som Default Device genom att högerklicka pÄ den o vÀlj "Set as default device"

4.Öppna upp Jamcast, borde kommit dit en ny ikon brevid klockan som ni inte kĂ€nner igen sen tidigare.
Höger klicka o vÀl Server Manager.

Se till att eran roxcore spelare Àr igÄng och att den har fÄtt ett ip nummer och att ni hittar den pÄ nÀtverket.

Tbax till Jamcast, klicka pÄ fliken Devices DÀr borde ni hitta en "device" som kallas Default UPnP Device.. om inte
gÄ till eran roxcore spelare o gÄ till
UPnP

Klicka sedan pÄ Find i Jamcast.
Nu borde den dyka upp, högerklicka pÄ den o se till at DRM Permitted Àr ibockad.
VĂ€lj sedan Properties

Leta reda pÄ ForceMP3CaptureStream o sÀtt true pÄ denna
vÀlj Àven true pÄ ImpersonateWMC

Under fliken Netowork kan ni döpa om vad ni vill att Mediaspelaren ska hitta Jamcast under för namn.
Under fliken Share kan ni lÀgga till mappar dock ENDAST musik.. som ni vill dela ut till spelaren.

Nu om ni gÄr tillbaka till eran roxcore borde ni under UPnP hitta en folder med namnet ni skrev in under fliken network pÄ jamcast. Plus att det stÄr Windows Media Connect.
GÄ in dÀr
/My Music/
../Playlists/
..../Virtual Soundcard/
o sen Virtual Soundcard igen

Nu bör det om allt stÄr rÀtt till bli sÄ att tiden till höger börjar rulla pÄ.
Nu kan ni testa o dra igÄng t ex sportify pÄ eran dator.
OCH TADA Spotify via eran spelare :D

Det kan dock förekomma lite delay men jag har inte varit med om lÀngre Àn 7 sec delay o det Àr efter x antal timmars spelande.

Hoppas ni har funnit eran spelare lite roligare nu.

Vill ni veta mera elelr har frĂ„gor sĂ„ PMa inte utan lĂ€gg till min MSN: [email protected]




Tack för en suverÀn guide som sagt.

Jag misslyckas dock med att installera bt/samba...

Vare sig jag försöker i samband med formateringen eller vi setupmenyn sÄ fÄr jag bara installing - failed, det blinkar nÄgra gÄnger och sedan tillbaka till bt/sambamenyn!! Har provat med tre olika usbenheter och laddat ner nya exemplar av filerna. Har följt din guide till punkt och pricka , Àven efter mvix guide pÄ deras hemsida. Testat Kjells senaste fw, 1.3 och 2.1 frÄn mvix, samma sak hela tiden!!!! Nada!!

Vad gör jag för fel??? Vill ju kunna snacka med klossen via datorn... :wub:

ett annat problem (inte alls lika störande , Ànnu iaf) Àr att de filmer jag transcodat/muxat till min ps3 som innehÄller Dts spelas upp med ett sabla oljud istÀllet för ljud. Detta kan jag leva med dÄ jag kan köra mkv rakt av om jag bara kan fÄ fanskapet att snacka med nÀtverket!!!

VÀldigt tacksam för hjÀlp!

Redigerat av Unregistered3fdf4ffe, 24 februari 2010 - 11:19.


#141

Postad 24 februari 2010 - 14:02

Bozzes
  • Bozzes
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0
Hej Dannewala!
Prova att stÀnga av Roxcoren och sedan trycker du in usb minnet med bara "samba_3.0.23c_mipsel.ipk" filen i roten pÄ minnet, starta sedan Roxcoren och prova att instalera.
mvh
Bozze

#142

Postad 24 februari 2010 - 23:18

Unregistered3fdf4ffe
  • Unregistered3fdf4ffe
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Hej Dannewala!
Prova att stÀnga av Roxcoren och sedan trycker du in usb minnet med bara "samba_3.0.23c_mipsel.ipk" filen i roten pÄ minnet, starta sedan Roxcoren och prova att instalera.
mvh
Bozze


Hmm.. Jag har gjort alla scenarion tror jag. Skall testa. Kör över usb sÄ lÀnge för att föra över material..

Va och bytte ut till en ny spelare pÄ Kjell eftersom den jag hade var ett tydligt Ätertag, hatar att fÄ prylar som andra pillat pÄ. Inga problem dock, ny över disk direkt, bra service! MÀrkte att den jag bytte hade fel pÄ flÀkten dÄ den nya Àr knÀpptyst i jÀmförelse...

#143

Postad 25 februari 2010 - 01:16

Lulle_Bulle
  • Lulle_Bulle
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Hmm.. Jag har gjort alla scenarion tror jag. Skall testa. Kör över usb sÄ lÀnge för att föra över material..

Va och bytte ut till en ny spelare pÄ Kjell eftersom den jag hade var ett tydligt Ätertag, hatar att fÄ prylar som andra pillat pÄ. Inga problem dock, ny över disk direkt, bra service! MÀrkte att den jag bytte hade fel pÄ flÀkten dÄ den nya Àr knÀpptyst i jÀmförelse...


Det verkar vara mÀrkligt att du inte fÄr in modulerna Dannewala, jag har tyvÀrr ingen lösning pÄ ditt problem. , mer Àn det som redan har sagts.

Blev du inte informerad av sÀljaren att det var ett Äterköp? Ibland kan det gÄ lite hastigt nÀr det Àr mycket i butiken och man glömmer att mÀrka upp varan som ett Äterköp. Jag vet sjÀlv hur trÄkigt det Àr att inte fÄ en helt ny produkt nÀr man handlar, speciellt teknik :lol: . SjÀlv har jag som regel att alltid informera kunden.. och sjÀlvklart skall det vara rabatt om varan har vart anvÀnd!

Är det nĂ„gon mer som har testat lite mer udda hĂ„rddiskar i spelaren? Alltid bra med lite kött pĂ„ benen nĂ€r kunder frĂ„gar :) .

#144

Postad 26 februari 2010 - 09:41

Unregistered3fdf4ffe
  • Unregistered3fdf4ffe
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Det verkar vara mÀrkligt att du inte fÄr in modulerna Dannewala, jag har tyvÀrr ingen lösning pÄ ditt problem. , mer Àn det som redan har sagts.

Blev du inte informerad av sÀljaren att det var ett Äterköp? Ibland kan det gÄ lite hastigt nÀr det Àr mycket i butiken och man glömmer att mÀrka upp varan som ett Äterköp. Jag vet sjÀlv hur trÄkigt det Àr att inte fÄ en helt ny produkt nÀr man handlar, speciellt teknik :D . SjÀlv har jag som regel att alltid informera kunden.. och sjÀlvklart skall det vara rabatt om varan har vart anvÀnd!

Är det nĂ„gon mer som har testat lite mer udda hĂ„rddiskar i spelaren? Alltid bra med lite kött pĂ„ benen nĂ€r kunder frĂ„gar :) .



Ja vÀldigt mÀrkligt!! B). Jag har testat nu igen enligt förslag ovan men samma resultat, den hittar filen ( samba frÄn Kjells hemsida, alternativt alla filerna nÀr jag testar med mvix lösning, men nÀr jag trycker install blinkar det till install/ failed snabbt och sen Àr jag i sambamenyn igen utan att nÄgot Àr installerat!!! Tröttsamt. Skall prova ytterligare ett annat usbminne men kÀnns som jag ger mig och kopplar playern som USB nÀr jag skall föra över filer istÀllet, det funkar ju iaf.

ApropÄ utbytet av playern pÄ Kjell va de lite roligt eftersom nÀr sÀljaren skulle byta ut den ville jag ju sÄklart kolla innehÄllet i kartongen... De tvÄ första han packade upp va oxÄ sprÀckta prylar i... Batterierna anvÀnda etc... :) jag jobbar med samma grejor fast lite annan bransch sÄ jag vet hur det Àr. Men all heder Ät Kjell, har aldrig haft nÄgra problem som man ofta annars fÄr i sÄna hÀr situationer.

Jag kan passa pÄ att frÄga en annan sak. Jag köpte spelaren för att min ps3 Àr pÄ rep , brukar köra ps3 mot en dlink nas med muxade mkvfiler. Nu nÀr jag stÄr pÄ hdmi lpcm eller hdmi lpcm multi tar min reciever inte signalen rÀtt, tidigare med ps3 kunde jag köra kodningen i ps3 och recievern anpassade sig efter den. Nu mÄste jag ha den pÄ RAW för att fÄ 5.1 / 6.1 etc... Vilket lÀge Àr bÀst egentligen? Jag inbillar mig att det bÀsta Àr att lÄta ez/ps3 sköta kodningen i o m att min reciever inte kan TrueHd etc men kan köra det som lpcm... Det Àr en Sony str-dg720...

#145

Postad 26 februari 2010 - 11:54

TrÄk_Lasse
  • TrĂ„k_Lasse
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0
Hade nÄgot konstigt nÀr jag försökte installera med USB-minne som var formaterat som FAT-32... provade med FAT och dÄ gick det klockrent!! Kanske samma problem för dig??

Annars nöjd med min Roxcore... men Àr ingen power-user.

#146

Postad 26 februari 2010 - 16:11

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0

Ja vÀldigt mÀrkligt!! :). Jag har testat nu igen enligt förslag ovan men samma resultat, den hittar filen ( samba frÄn Kjells hemsida, alternativt alla filerna nÀr jag testar med mvix lösning, men nÀr jag trycker install blinkar det till install/ failed snabbt och sen Àr jag i sambamenyn igen utan att nÄgot Àr installerat!!! Tröttsamt. Skall prova ytterligare ett annat usbminne men kÀnns som jag ger mig och kopplar playern som USB nÀr jag skall föra över filer istÀllet, det funkar ju iaf.

ApropÄ utbytet av playern pÄ Kjell va de lite roligt eftersom nÀr sÀljaren skulle byta ut den ville jag ju sÄklart kolla innehÄllet i kartongen... De tvÄ första han packade upp va oxÄ sprÀckta prylar i... Batterierna anvÀnda etc... :) jag jobbar med samma grejor fast lite annan bransch sÄ jag vet hur det Àr. Men all heder Ät Kjell, har aldrig haft nÄgra problem som man ofta annars fÄr i sÄna hÀr situationer.

Jag kan passa pÄ att frÄga en annan sak. Jag köpte spelaren för att min ps3 Àr pÄ rep , brukar köra ps3 mot en dlink nas med muxade mkvfiler. Nu nÀr jag stÄr pÄ hdmi lpcm eller hdmi lpcm multi tar min reciever inte signalen rÀtt, tidigare med ps3 kunde jag köra kodningen i ps3 och recievern anpassade sig efter den. Nu mÄste jag ha den pÄ RAW för att fÄ 5.1 / 6.1 etc... Vilket lÀge Àr bÀst egentligen? Jag inbillar mig att det bÀsta Àr att lÄta ez/ps3 sköta kodningen i o m att min reciever inte kan TrueHd etc men kan köra det som lpcm... Det Àr en Sony str-dg720...


Hej danne, vad ja tycker du ska göra Àr att placera samba o bt filerna direkt pÄ hdsiken som Àr monterad i din spelare o sen starta om den o sen gÄ in pÄ setup o system o sen samba/bt info..

ang lpcm o raw kör jag alltid raw dÄ Àr signalen som renast till din förstÀrkare o den kodar den som den sjÀlv "vill" men sen beror det lite pÄ filmerna med.. alla filmer kan man inte köra pÄ RAW för att det krÀvs att spelaren codar ljudet dÄ dom anvÀnt en codec pÄ ljudet.. detta hÀnder nÀr ja ska spela xvid filmer t ex..

sÄg att du lagt till mig pÄ MSN funkar inte detta kan du alltid finna mig dÀr oftast efter 19 tiden :D

Mv Jim

#147

Postad 26 februari 2010 - 17:13

Unregistered3fdf4ffe
  • Unregistered3fdf4ffe
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Hej danne, vad ja tycker du ska göra Àr att placera samba o bt filerna direkt pÄ hdsiken som Àr monterad i din spelare o sen starta om den o sen gÄ in pÄ setup o system o sen samba/bt info..

ang lpcm o raw kör jag alltid raw dÄ Àr signalen som renast till din förstÀrkare o den kodar den som den sjÀlv "vill" men sen beror det lite pÄ filmerna med.. alla filmer kan man inte köra pÄ RAW för att det krÀvs att spelaren codar ljudet dÄ dom anvÀnt en codec pÄ ljudet.. detta hÀnder nÀr ja ska spela xvid filmer t ex..

sÄg att du lagt till mig pÄ MSN funkar inte detta kan du alltid finna mig dÀr oftast efter 19 tiden :)

Mv Jim



Tack för svar! :)

Det lÀr ju bli tvÀrdrygt nu efter jag halvt gett upp och flyttat 360gb film till hdn... Eller tror du det rÀcker med att de ligger i roten? Funkade ju att uppdatera med min usbhÄrddisk som har massa musik i mappar men annars ren i roten... Jag ska testa lite i helgen. Tack som sagt!

/d

#148

Postad 26 februari 2010 - 19:32

johe71
  • johe71
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0

D-Link DWA-131 funkar bra med Kjells svenska firmware.


den fungerar Àven med MvixUSA_Ultio_Firmware_V2.11

#149

Postad 26 februari 2010 - 22:22

TrÄk_Lasse
  • TrĂ„k_Lasse
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0

Tack för svar! :)

Det lÀr ju bli tvÀrdrygt nu efter jag halvt gett upp och flyttat 360gb film till hdn... Eller tror du det rÀcker med att de ligger i roten? Funkade ju att uppdatera med min usbhÄrddisk som har massa musik i mappar men annars ren i roten... Jag ska testa lite i helgen. Tack som sagt!

/d

Som jag sa tidigare... nÀr jag försökte installera BT klient och Samba, vÀgrade Roxcoren... men av en slump provade jag med en "liten" USB-tumme som var formaterad med FAT och si dÄ funkade det utan problem!

Prova, det vÀrsta som kan hÀnda Àr att det funkar :)

Cheers

#150

Postad 26 februari 2010 - 23:49

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

MÀrkte att den jag bytte hade fel pÄ flÀkten dÄ den nya Àr knÀpptyst i jÀmförelse...

Hur tyst Àr knÀpptyst och hur mycket lÀt den gamla? Jag hör min flÀkt frÄn soffan vid normal tv-volym och det tycker jag Àr för högt.

Jag hade förresten upp spelaren för att pilla lite pÄ flÀkten och dÄ mÀrkte jag att den vibrerar en aning nÀr den snurrar vilket antagligen orsakar missljudet.



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.